Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:01

Gup heeft van Gosoaky een jas met een binnenjas (kun je er ook uithalen), samen zijn die behoorlijk dik.

Roze jasje en groene trui zijn koddig!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:05

Ik moet voor deze winter ook op zoek naar een winterjas, als tussenjas gebruiken we gewoon onze lekker vesten. Heb vorig jaar bij de lidl een wollen vestje gekocht voor 9 euro die nu nog steeds past, heerlijk.

Maar echte winterjas wacht ik even tot het echt koud is en zie ik welke maat, hij is nu wel redelijk aan het groeien en wil dus iets goeds kopen. Ben zelf verzot op houtje touwtje jassen.

Vorig jaar amper jas gedragen, dus beetje zonde geld haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:07

Wij gaan voor gup proberen of hij zijn jas van LCEE nog past van vorige jaar :) mup heeft een jas van name it. Hoop dat ze die de hele winter past :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:20

pmarena schreef:
Mooi jasje zeg! Geinig dat GoSoaky. Vooral die blauw met gele schoudertjes vind ik wel een potentieeltje
:j

Die kasjmir rib leggings zien er fijn uit zeg :) Zal wel knap slijtgevoelig zijn denk ik?

En een lopende Oot! Overweegt de vreugde of ben je aan het janken dat je nu de volgende fase in gaat :D

IK HEB DIE GAVE ZWEMSHORTS NOG ERGENS ONLINE GEVONDEN IN MAAT 110/116 *\%/*
Nu hopen dat de post het niet verkloot onderweg :P

En nog kijken wat ik nou in hemelsnaam voor laarsjes kan scoren voor de winter die waterdicht zijn en super soepel en geschikt voor brede voetjes met hoge wreef :=

Bedoel je dan regenlaarsjes of meer gewone laarsjes die toevallig ook waterdicht zijn? Leer?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:28

Marit, als je een leuke houtje touwtje jas tegenkomt tegen die tijd deel je de link dan hier? :D Die wil ik tegen die tijd ook nog namelijk.

Fijn pmarena!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:35

Nou dat is een beetje de vraag. Leren laarsjes zijn wel mooier natuurlijk. Maar de praktijk is dat we mooie laarsjes zelden zullen gebruiken want uiteindelijk beginnen of eindigen we toch in de bagger, stront, plassen en hooi & zooi tussen de knollies :P

Dus best gewoon waterdichte laarzen maar de combi van waterdicht, redelijk hoog, zéér soepel, zero drop geheel platte zool èn ook nog eens geschikt voor hoge wreef....dat is wel een hele lastige :x

Ik heb vorig jaar MyMayu boots op de groei gekocht, dat lijken me super fijne dingen waarmee je de broek tenminste ook echt droog kan houden :P Mooi is anders maar functioneel staat bij mij altijd net iets hoger op de lijst en zo'n systeem heb ik verder nooit gezien eigenlijk, jullie...?

Maar ik krijg ze niet aan bij die gozer.....

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:36

Niwla schreef:
Marit, als je een leuke houtje touwtje jas tegenkomt tegen die tijd deel je de link dan hier? :D Die wil ik tegen die tijd ook nog namelijk.

Fijn pmarena!

Doe ik!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:37

Houtje-touwtjes zijn leuk :j Als de touwtjes niet te lang zijn want dat ziet er niet uit :P

En als ze alleen voor het optisch opleuken zijn en er wel gewoon een degelijke rits achter zit :P

Zoals bij Luukie zijn super-geweldige fleece jasje met paardje achterop dat nu helaas echt wel te klein is |(

Afbeelding

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:50

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:08

Ja die is leuk Mir!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:16

Die is idd ook leuk Mir!

E. begint echt aan 1 handje te stappen en gister haar eerste stapjes los. Ik heb haar nooit schoentjes of slofjes aan ofzo, maar ik denk dat ze dan toch zo ongeveer toe is aan haar eerste schoentjes?

Wat zijn goede eerste schoentjes? Ik lees altijd Bunnies en Shoesme, toch? Nog meer merken? (Ik vind heel veel schoentjes niet mooi _O- :') )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:17

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:22

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:25

Oh dat is idd een leuk jasje pm! Enne, heel gek dat hij die laarsjes niet aan wil haha

Oooh dat winterjasje van de zara, TE LEUK!

Maar vind het zooo moeilijk qua maat in te schatten. En geloof dat ik misschien eens geen oud roze moet doen haha maar tis zo leuk.

Manlief vond de shoesme schoentjes heeeel erg leuk, Mooi! Daar kunnen we wat mee...

Vind shoesme toch erg leuke ertussen hebben.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:25

Limoen schreef:
Die is idd ook leuk Mir!

E. begint echt aan 1 handje te stappen en gister haar eerste stapjes los. Ik heb haar nooit schoentjes of slofjes aan ofzo, maar ik denk dat ze dan toch zo ongeveer toe is aan haar eerste schoentjes?

Wat zijn goede eerste schoentjes? Ik lees altijd Bunnies en Shoesme, toch? Nog meer merken? (Ik vind heel veel schoentjes niet mooi _O- :') )

Doet B ook en wilde nu voor op de fiets enzo ook graag een schoentje.

Ik heb dus van jochie een paar gekocht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:28

Gup kreeg pas schoenen toen hij ook buitenshuis ging lopen :) op blote/kousenvoeten lopen is erg goed voor hun ontwikkeling :) dus hij heeft nu nog steeds alleen schoenen aan buiten het erf. In de tuin speelt hij ook op blote voeten

Muppert gaat eerder lopen denk ik, die is zich al vollop aan het optrekken overal. Daar gaat het bovenstaande ook voor gelden :)

Ze raden over het algemeen aan om ze pas schoenen aan te trekken als ze 6 weken los lopen. Dit ook ivm de spierontwikkeling in de voet en eventueel "afplatten/doorzakken" waarbij de voetjes wat groter worden (en dus schoenen heen snel te klein zijn)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:29

Ik doe hem schoenen aan als ik het te koud vind voor sokken buiten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 11:39

In huis loopt ze altijd blootsvoets en schoenen zijn echt voor al het buiten nat is of we ergens heen gaan en ze moet lopen.
Naar stal en de crèche (boerderij) heeft ze vaak dr Bergsteins aan en binnen sloffen.

Schoenen blijft lastig. Zijn er idd weinig mooie. Die ze nu heeft waren nog redelijk acceptabel maar zijn ondertussen al volledig vernacheld met buiten spelen.

Wil voor de winter graag Donsjes denk ik.

Net even bij Kidsdepartment geweest.
Mevrouw had longsleeves nodig dus ben weer arm.
Ook nog huntergroene Bergsteins besteld voor het najaar. Die kleur past super bij alle kleertjes en in najaarsweer denk ik.

Blish roze shirt van Phil&phae
Afbeelding
Mini rodini
Afbeelding
Cranberries van Tiny Cottons
Afbeelding

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:55

oh lautje ik vind dat jij zo'n leuke smaak hebt!

Ninthe loopt binnen ook altijd op blote voeten, als het echt heel koud wordt antislip sokken denk ik.. maar ben ook groot voorstander van blote voetjes ivm de ontwikkeling. Buiten dus wel schoentjes aan, een paar van shoesme en een paar van Jochie heb ik. Je hebt inderdaad ook Bunnies, maar ook Keq en Develab. Vast nog wel meer merken maar deze merken zijn in ieder geval bij Kamsma en Schuurman verkrijgbaar, aangezien jij ook in het noorden woont winkels waar je lekker kan passen:) Shoesme inderdaad niet bij Schuurman, wel bij Kamsma

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:02

Nu bunnies hier. Kan ze voorlopig nog in. Ik zag laatst deze schoentjes, die vond ik ook erg leuk
Afbeelding
Ik wil nog een paar bergstein laarsjes voor erbij en voor in huis heeft ze bergstein pantoffeltjes.

Dat jasje van zara had mijn nichtje vorig jaar.
Qua winterjas krijgt filou weer een mooie welke ik wil gaan bestellen, en rokje en trui gezien nog.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:02

Bij onze schoenenwinkel raden ze aan om zoveel mogelijk blootsvoets of met anti slip sokjes te laten lopen. Pas als ze ook buiten veel gaan lopen zijn schoentjes nodig.

Binnen vond ik leren slofjes erg fijn. Van Robeez of Hobea, bijvoorbeeld.

Als eerste schoentjes hadden we shoesme babyproofs. Nu heeft hij mooie Falcotto’s.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 12:12

Danielle: thnx. Het is soms een beetje eclectisch :+
Hou van drukke printjes, rustige ingetogen kleuren, veel kleur, paisley, liberty, Frans klassiek, basic of Engels boarding school en preppy :Y)
Kortom vaak een hotchpotch die we veelvuldig afwisselen.

Chelsea boots blijven altijd goed Cemlys!

Op de crèche krijgt ze altijd zelfgebreide sloffen van daar aan. Van dikke ouderwetse schapenwol. Heerlijk warm en degelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:19

Mooi Lau <3

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:21

ik vind die boots erg leuk Cemlys! maar vraag me bij zulke zolen af of die wel flexibel genoeg zijn nog voor mijn muppie van 16 maanden.

Haha ik heb dat ook hoor lautje. toon hier nog niet zoveel maar hou aan de ene kant van heel rustig, maar aan de andere kant mag het juist veel kleur bevatten. Ik ben niet zo van schreeuwerige teksten (zoals z8 bijvoorbeeld.. trek mijn 1 jarig meisje nog geen kleding aan met teksten als fries before guys, no offense voor de mensen die dat wel doen), maar houd wel van quapi en b nosy bijvoorbeeld. maar ook noppies is voor mij altijd goed. en de merken die ik door jullie leer kennen laten me helemaal door de bomen het bos niet meer zien haha

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:23

Sloffen en sokken zijn hier meestal weer uit tegen de tijd dat we 's ochtends beneden zijn, blote voeten dus.

Ik vind de schoenen van Angulus ook zo mooi. Heeft iemand hier die wel eens in handen gehad? Zo ja, hoe is de leest (breed/smal).