Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:25

Vjestagirl schreef:
Ik vraag me af hoe mn huis er toch altijd weer in slaagt om een bende te worden, terwijl dat heel duidelijk nooit mijn schuld kan zijn.

Ik heb vandaag alles opgeruimd, schoongemaakt, leeggehaald en weer ingericht. En ik weet nu al dat als ik over 2 weken kijk dat het weer een puinhoop is. Hoe doet m'n huis dat toch?

Niet alleen je huis, het hele universum.
Entropie, je blijft ertegen vechten....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:32

amkeVH schreef:
Stel, je ziet aankomen dat je over 1 seconde met je auto ergens frontaal op gaat botsen, wat is dan de beste houding om jezelf zoveel mogenlijk te sparen?

Simpel rechtop recht naar voren gericht zitten. Hopen dat je je veiligheidsriem niet bent vergeten en je airbag naar behoren werkt, dan overleef je het wel.
Maar je schrikt wslk zo heftig dat je de tijd niet hebt hierover bewuste beslissingen te maken.

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:34

Iig proberen te ontspannen, zet je iig niet schrap met je benen tegen de pendalen oid. Dan wordt de schok opgevangen in je heupen en dat is au..

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:16

In een reflex span je je in,je kan niet binnen die paar seconden tijd ontspannen.
Iemand die dronken is is altijd ontspannen,daarom mankeren dronken rijders meestal weinig tot niks.
Dit zei mijn H.A.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:16

Beetje stomme beschrijving, maar kunnen muggen hun zoem aan- of uitzetten?

Er zat er vannacht weer een op m'n kamer, en dan hoor ik hem dichterbij komen. Maar als ik dan met m'n arm zwaai (of mezelf op m'n hoofd sla omdat ik er van overtuigd ben dat dat is waar ie zit, wat nooit zo is...) verdwijnt het geluid abrupt. Dus niet alsof mr. mug wegvliegt.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:22

Het gezoem is het flapperen van hun vleugels. Dus je hoort het alleen als ze vliegen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:25

Bij welke instantie moet je zijn als een rijbewijs enkele jaren geleden is ingenomen? Inmiddels kan deze persoon het terugkrijgen, maar is de documentatie hiervan door onvoorziene omstandigheden verloren. Welke instantie moeten we contacteren?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:13

Moet je dan niet opnieuw een rij-examen doen als het ingenomen was?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:13

Het CJIB? Of komt daar alleen de boete van?

De officier van justitie neemt het altijd in toch?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:15

Bij het CBR denk ik.

Vjestagirl 2 weken. Wauw.
2 dagen. :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:16

amkeVH schreef:
Stel, je ziet aankomen dat je over 1 seconde met je auto ergens frontaal op gaat botsen, wat is dan de beste houding om jezelf zoveel mogenlijk te sparen?

Inademen, kin naar borst, tegen de hoofdsteun aan en laat je reflexen hun werk doen. Voor wie niet achter het stuur zit: trek je onderbenen onder je, dan vliegen ze iets minder hard vooruit.
Doel van het inademen: bij valtraining, judo etc werkt het als een soort luchtkussen: op het moment van de klap 'adem je vanzelf wel uit'.
Kin naar borst maakt het gezwier met je hoofd minder. (Bij de klap - tot - stilstand schiet je hoofd naar voor en vervolgens terug. Is je nek lang en je kin op je borst - en een ordentelijke hoofdsteun, dan valt het mee. Zonder hoofdsteun kan het dodelijk zijn.)

Ooit werd ik raar aangekeken dat ik achterin een taxi de gordel omdeed en mijn hoofdsteun stelde, maar toen we een kwartier later met een verkreukelde voorkant uitstapten, was ik nog heel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:37

Vjestagirl schreef:
Ik vraag me af hoe mn huis er toch altijd weer in slaagt om een bende te worden, terwijl dat heel duidelijk nooit mijn schuld kan zijn.

Ik heb vandaag alles opgeruimd, schoongemaakt, leeggehaald en weer ingericht. En ik weet nu al dat als ik over 2 weken kijk dat het weer een puinhoop is. Hoe doet m'n huis dat toch?

Precies dat vraag ik mij al 17 jaar af ! :') Antwoord tot op heden nog niet gevonden :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:36

_sharonnn schreef:
De vragen die je stelt zijn nou niet heel geschikt voor in zo'n topic lijkt me?
Wat wil je horen? Goh wat vervelend voor je? Ja dat is t ook, maar dit topic is niet om jouw teleurstellingen in vragen te benoemen :n

Die opmerking van vakantietijd kan ik niet plaatsen.

Ik geloof dat ik je al vriendelijk had bedankt voor je mening. Dus zullen we weer ontopic gaan? Aangezien jij je ook stoort aan mijn Posts?

En dit topic heeft geen regel dat enkel wereldproblemen/vragen besproken kan worden. Dan kan het halve topic weg ben ik bang :')
Laatst bijgewerkt door Anomien op 10-08-16 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:38

Pandora2 schreef:
Vjestagirl schreef:

Precies dat vraag ik mij al 17 jaar af ! :') Antwoord tot op heden nog niet gevonden :+

Heb je huisgenoten? Of woon je echt alleen?
Dan gewoon aanleren dingen meteen weer terug te leggen wanneer je ze gebruikt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:19

Hoe kan ik mijn vingertoppen helpen vervellen en hoe kan ik voorkomen dat ze nog een keer gaan vervellen?

Help! Ik word gek van alle velletjes :') :+

Ik kom veel in aanraking met bacterieën en werk daardoor met redelijk wat zeep, chloor en ethanol (en andere alcoholen) dus daar kan ik helaas niet op minderen :7

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:47

Kun je het niet zoeken in betere / extra beschermende kleding (handschoenen), zodat je minder hoeft te wassen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:15

Was je je handen wel altijd met lauw water als je alcoholen hebt gebruikt? Koud water verergert droge handen.

Daarnaast is heb veel profijt gehad van een schaap :) Okee, niet heel praktisch, maar ik krijg van de buurvrouw vaak een stuk wol van de schapen. Dat wrijf ik regelmatig even door m'n handen. Dat is enorm lekker.'

Als je tijd hebt een handbadje met amandelolie werkt ook super. Is nog verzachtend ook, krijg je van die mooie zachte handjes van.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 02:20

gohya schreef:
In een reflex span je je in,je kan niet binnen die paar seconden tijd ontspannen.
Iemand die dronken is is altijd ontspannen,daarom mankeren dronken rijders meestal weinig tot niks.
Dit zei mijn H.A.

Is een mythe. Uit onderzoek is gebleken dat dronken bestuurders ernstiger gewond raken, en een grotere kans op overlijden hebben dan nuchtere. Die reflexen zijn ergens goed voor, je kunt ze beter niet uitschakelen...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:30

APCIII schreef:
Kun je het niet zoeken in betere / extra beschermende kleding (handschoenen), zodat je minder hoeft te wassen?

Microbiologisch lab :+ heb daarvoor veel handigheid in mijn handen nodig en helaas belemmeren handschoenen dat een beetje :)
(Plus ik haat handschoenen :') )

Veulen84 schreef:
Was je je handen wel altijd met lauw water als je alcoholen hebt gebruikt? Koud water verergert droge handen.

Daarnaast is heb veel profijt gehad van een schaap :) Okee, niet heel praktisch, maar ik krijg van de buurvrouw vaak een stuk wol van de schapen. Dat wrijf ik regelmatig even door m'n handen. Dat is enorm lekker.'

Als je tijd hebt een handbadje met amandelolie werkt ook super. Is nog verzachtend ook, krijg je van die mooie zachte handjes van.

Bedankt voor de tips!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:46

Kuggur schreef:
gohya schreef:
Dit zei mijn H.A.

Is een mythe. Uit onderzoek is gebleken dat dronken bestuurders ernstiger gewond raken, en een grotere kans op overlijden hebben dan nuchtere. Die reflexen zijn ergens goed voor, je kunt ze beter niet uitschakelen...

Ik lees vaak genoeg bij ongelukken van dronken bestuurders dat ze geen schrammetje hebben,maar de andere partij zwaar gewond is of zelfs dood. Denk niet dat een H.A. dit uit zijn duim zuigt,hij weet meer over het menselijk lichaam dan wij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:54

...persoonlijk geloof ik niet dat alcohol reflexen kan uitschakelen.
Maar iemand die dronken is, ziet die hele klap niet aankomen omdat hij/zij de ogen lodderig gesloten heeft.

En onze reflexen zijn nuttig, maar niet direct bedoeld om een auto ongeluk te overleven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:10

Kuggur schreef:
gohya schreef:
Dit zei mijn H.A.

Vrees dat er gewoon een kern van waarheid in de ontspanning zit. (niet perse dat je beter dronken achter het stuur kan zitten :Y) ), maar als jij spanning op hele benenpartij zet waar komt dat eruit? Juist in je heupen, mensen die dus flink aan het remmen slagen mankeren over het algemeen heel vaak wat aan hun bekken/heupen.

Een oude collega van mn vader heeft het ook een keer gehad, bijrijder zat lekker te slapen en toen werden ze frontaal aangereden. Die slaper had niks, de bestuurder die reed lag in de kreukels.

Bij judo leer je ook doorrollen en ik dank dat een ontspannen lichaam dat veel beter kan dan een die op scherp staat.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:25

Janneke2 schreef:
...persoonlijk geloof ik niet dat alcohol reflexen kan uitschakelen.
Maar iemand die dronken is, ziet die hele klap niet aankomen omdat hij/zij de ogen lodderig gesloten heeft.

En onze reflexen zijn nuttig, maar niet direct bedoeld om een auto ongeluk te overleven.

En wetenschap heeft ons geleerd dat door alcohol je reflexen wel degelijk vertraagd worden. Uitschakelen niet nee.
Iemand onder invloed hoeft niet perse zijn ogen "loddrig gesloten hebben", maar doordat de alcohol de reflexen vertraagd kan je lichaam zich niet "schrap zetten" voor een ongeluk, waardoor je lichaam dus ontspannener zal zijn.

Een reflex is wel degelijk om dingen te overleven. Een hete pan bijvoorbeeld, die laat je liever flikkeren als dat je die in je handen houd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:53

Roerend mee eens!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:44

Mijn zoon zat bij een vriend in de auto,beide hadden flink gedronken.Ze reden frontaal met hoge snelheid tegen een boom,auto total loss en beide mankeerden op een kneuzing na helemaal niks.De H.A. zei toen dat het kwam omdat hij dronken was en alle spieren ontspannen waren daardoor.Je hele lichaam is losjes en veert als het ware mee.Je moet het zien als een hoge boom die knapt ook niet af bij een storm,omdat die meeveert.Zet een boom vast aan een paal en hij breekt gegarandeerd.
Rijd eens tegen een boom,bereid je voor op de klap [die zie je uiteraard aankomen] en span je in.Zeker weten dat je er niet heelhuids vanaf komt.