Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:29

Lous schreef:
Of ze wist niet wat ze moest zeggen, of haar fietsband lek was of haar auto kapot. ;)

Hahahaha, zie net dat ze een berichtje stuurde, of we het niet even konden brengen _O- _O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:42

love__mandy schreef:
Lous schreef:
Of ze wist niet wat ze moest zeggen, of haar fietsband lek was of haar auto kapot. ;)

Hahahaha, zie net dat ze een berichtje stuurde, of we het niet even konden brengen _O- _O-

Wat een lef zeg!

heb een nieuwe regendeken op fb en mp staan voor 30,00 krijg ik een reactie op fb ik heb het niet zo breed dus wil hem graag komen halen voor 20,00 uhh nee dus......

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:45

Inderdaad waar halen mensen het lef vandaan 8)7

F_inley, dat soort mensen kan ik soms ook wel schieten. Heb zulke reacties ook volop meegemaakt toen ik mijn pony te koop had. Sorry, maar dan ga je toch op zoek naar eentje die wel binnen je budget past.

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:49

Brengen? ja natuurlijk.. 5 euro benzinegeld :j

opgeschoten puber zeker.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:52

Net weer 2 positieve ervaringen gehad, ik heb een boek gekocht en een deken verkocht. Beide transacties zonder afdingen, gemiep, geld overgemaakt en gewoon direct reactie terug :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:54

Sammie schreef:

opgeschoten puber zeker.

Zei mijn ma ook al, die zei zal ik zeggen dat dat goed is, maar dan wel 5 euro benzine geld. En echt, ze woont ook in het dorp en zo groot is het dorp niet eens _O-
Ik laat wel weten of ze het vandaag alsnog op komt halen. Ze praat ook heel raar, met ff en geeft korte antwoorden. Toen mijn moeder vroeg hoelaat ze wilde komen zei ze ''avond'' beetje apart allemaal

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:56

love__mandy schreef:
Sammie schreef:

opgeschoten puber zeker.

Zei mijn ma ook al, die zei zal ik zeggen dat dat goed is, maar dan wel 5 euro benzine geld. En echt, ze woont ook in het dorp en zo groot is het dorp niet eens _O-
Ik laat wel weten of ze het vandaag alsnog op komt halen. Ze praat ook heel raar, met ff en geeft korte antwoorden. Toen mijn moeder vroeg hoelaat ze wilde komen zei ze ''avond'' beetje apart allemaal

Alsof ze denkt dat er per letter moet worden betaald als ze iets stuurt. :')

Net 1 iemand die op 2 dingen heeft geboden: op 1 de vp en de ander de helft.
Mja, kan ik wel mee leven.
Nu weer wachten op het antwoord voor pakketpost of bubbeltjesenvelop...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:07

Als je in hetzelfde dorp woont, loop je toch gewoon? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:09

Wij hebben gister een luierende gekocht, maar goed dat mijn man vroeg of ze kon laten zien hoe het werkte, want er bleek nog een luier in te zitten die er al maanden in lag %)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:17

Loolotte schreef:

Wat ik al eerder zei: het WebShopSyndroom.
Alles willen hebben, maar er geen moeite voor willen doen.
Niks halen: brengen die spullen! :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:18

MarvanTom schreef:
Loolotte schreef:

Wat ik al eerder zei: het WebShopSyndroom.
Alles willen hebben, maar er geen moeite voor willen doen.
Niks halen: brengen die spullen! :')

We vinden het ook maar raar allemaal. Denk inderdaad dat ze last heeft van dit syndroom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:14

Als het goed is heb ik tegen morgen het geld voor mijn zadel op mijn rekening *\o/*

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:41

Ze vraagt nu weer ''Ja kan het gebracht woorden'' Ik denk dat ze dyslectisch is, of gewoon niet zo goed in nederlands.... Ze maakt echt onwijs veel fouten. Ze zei er ook nog bij dat ''hun fietsen erg raar deden''

OMG, nu zegt ze dat mijn ma ''haar grote bek moet houden'' het moet toch niet gekker worden he....

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:58

Wat onbeschoft Mandy! Geen zaken meer mee doen zou ik zeggen

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:01

guusje_h schreef:
Wat onbeschoft Mandy! Geen zaken meer mee doen zou ik zeggen

waren we ook zeker niet meer van plan. Dit is echt te gek voor woorden

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:11

mandy welke kleur en maat zijn de birckenstocks?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:23

Wou ik ook net vragen :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:41

love__mandy schreef:
Ze vraagt nu weer ''Ja kan het gebracht woorden'' Ik denk dat ze dyslectisch is, of gewoon niet zo goed in nederlands.... Ze maakt echt onwijs veel fouten. Ze zei er ook nog bij dat ''hun fietsen erg raar deden''

OMG, nu zegt ze dat mijn ma ''haar grote bek moet houden'' het moet toch niet gekker worden he....

Geen tijd meer aan besteden!
Alhoewel een fikse uithaal na dat laatste: ''haar grote bek moet houden'' toch wel wenselijk is...
* waar is de smiley met de popcorn??? Y)(^) Dan maar deze*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:56

Heb naar twee mensen servies verzonden, maar bij ééntje is het misgegaan.
Bij nummer één een doos vol kranten, de kopjes in gewikkeld, 1,50 extra zeker betaald (zelf gedaan, leek mij ook vervelend als het mis ging, maar dat verzekert helemaal niet voor beschadiging volgens mij :') ) en is goed gegaan. Note: hierop geplakt: ''VOORZICHTIG, BREEKBAAR!'' Omdat ik vaak hoor dat er mee gegooid wordt.

Nummer twee met dikke lagen kranten, dichtgeplakt, nog meer kranten, dichtgeplakt en dat nog twee keer, daarna beiden op elkaar gelegd, kranten erover en weer dichtgeplakt, en in een stevige zak gedaan (en wederom dichtgeplakt, heb twee rollen opgemaakt :+ ) en dit is misgegaan.
Heel jammer, vooral vervelend voor haar, maar wat vinden jullie dat ik moet doen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:02

tja ik vind dat je servies niet in een zak kunt verzenden en dat je het moet vergoeden!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:04

Anoniem schreef:
Heel jammer, vooral vervelend voor haar, maar wat vinden jullie dat ik moet doen?

Jezelf sympathiek opstellen, maar verder is zoiets het risico van verzenden. Zeker in het geval van servies. De koper had ook kunnen kiezen voor ophalen, of als je dit niet als optie aanboodt om helemaal niet aan de koop te beginnen. Het is inderdaad wel heel spijtig, maar zichtbaar buiten jouw schuld om. Misschien heeft de pakketdienst die je gebruikte hier regelingen m.b.t. vergoeding voor? Dit lijkt me dan echter iets wat de koper met die pakketdienst moet regelen. Als je een bedrijf was, zou ik het nog een ander verhaal vinden, maar ik neem aan dat je dit servies als particulier uit handen hebt gegeven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:05

ja maar je bent als verkoper verantwoordelijk voor de verzending.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:09

Alja schreef:
tja ik vind dat je servies niet in een zak kunt verzenden en dat je het moet vergoeden!

Wacht heel even, het was wel echt goed verpakt hoor. Dat zei de mevrouw in de mail ook. Dus ik ben bang dat ermee gegooid is.

Basilicium schreef:
Anoniem schreef:

Jezelf sympathiek opstellen, maar verder is zoiets het risico van verzenden. Zeker in het geval van servies. De koper had ook kunnen kiezen voor ophalen, of als je dit niet als optie aanboodt om helemaal niet aan de koop te beginnen. Het is inderdaad wel heel spijtig, maar zichtbaar buiten jouw schuld om. Misschien heeft de pakketdienst die je gebruikte hier regelingen m.b.t. vergoeding voor? Dit lijkt me dan echter iets wat de koper met die pakketdienst moet regelen. Als je een bedrijf was, zou ik het nog een ander verhaal vinden, maar ik neem aan dat je dit servies als particulier uit handen hebt gegeven.

Ik heb haar zeker gevraagd of ze het wilde ophalen! Maar ze wilde liever verzenden, waarop ik gezegd heb hoeveel geld het was. Helemaal vergeten te vragen of ze het aangetekend wilde hebben..
Thanks voor je tips!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:11

Alja schreef:
ja maar je bent als verkoper verantwoordelijk voor de verzending.

Ah oké, dat wist ik niet, ik heb zelden zelf verzonden en dat is altijd prima gegaan. Waren dan ook niet zulke gevoelige spullen. Betekent dit dat de pakketdienst helemaal geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen? Zelfs als ergens niet breekbaar op staat, is het toch niet de bedoeling dat je lomp met spullen omgaat, denk ik dan.

Ik vraag me ook af hóé June haar verantwoordelijkheid kan nemen. Ik neem aan dat ze niet een tweede setje van datzelfde servies heeft liggen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:13

of je moet in de advertentie zetten dat verzenden op eigen risico is.

maar mijn tip, verzend servies nooit met post.nl dat is echt waardeloos.
voor servies kun je beter DHL nemen :)

maar het blijft wrang en voor beide partijen niet leuk!