Herfstblad schreef:WenK schreef:Hier wil ik toch even op reageren.. Ik lees "sommigen hebben alles". Wij zijn die sommigen. Wij hebben in 2018 een huis gekocht en gruwelijk verbouwd. Door hard te werken kunnen we sinds 2019 ook reizen. En ja... dit is op 1 salaris, en echt niks extreems (ong modaal). Wij wonen in zeer gewilde omgeving (het gooi). Ja het kan, nee het is niet makkelijk, ja je moet keuzes maken en nee niet alles kan tegelijk.
Ik heb geen idee hoe oud jullie zijn. Maar even ten zeerste. Het is van harte gegund hoor! Het klinkt allemaal wat negatief, maar soms zit je in z'n spiraal. Maar niks ten nadele van anderen.
Maar in 2018 een huis gekocht en verbouwd; echt knap! Wat voor baan hebben jij en je partner dat jullie dit kunnen veroorloven? Want vooral dat verbouwen betekend denk ik dat je flink wat geld op je rekening moet hebben staan? Maar misschien heb ik zelf geen goed beeld van wat normaal is. Want wat is modaal? 3000 netto? 5000 netto? 1500 netto?
Wij zijn 42 en 48. Wij hebben gezamelijk 3 kinderen (22, 19 en 3) en 1 kleinkind (2). Ik werk enkele uren per week in de paardensport (ik studeer vooral) en mijn man heeft bij 40 uur een netto inkomen van tussen de 3000 en 3500 netto per maand. De verbouwing hebben we bekostigd door hard werken en veel zelf doen. Voor de beeldvorming; aankoop woning 190.000 verbouwkosten 65.000, huidige waarde 750.000, recent getaxeerd.
die €3000 extra die ze besparen per jaar door niet te gaan, gaat met de stijgingen echt geen verschil maken. De huizenprijzen zijn extreem momenteel, maar vergis je ook niet in de rente en in alle andere dingen (kosten meenemen in hypotheek etc).
en ik snap dan ook echt niet dat mensen met dat soort opmerkingen komen.. zo frustrerend! Mijn ouders hebben hun huis in 2000 gekocht voor omgerekend €175.000 wat al flink wat was in de tijd en de huizen in die wijk gaan nu voor 5 keer !!!! zo veel weg.. en allemaal! Niet eentje.