Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:11

Mijn nichtje die ook al jaren op de kraam afdeling werkt heeft het alleen maar over het super druk hebben, meer niet.

Altijd toevallig dat die niet onderbouwde dingen of zelfs tegengesproken zoals in dit geval, bij de anti vaxers of anti cr code mensen komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:12

Daks schreef:
IMANDRA schreef:
[Daks]
Maar die ongevaccineerde mogen straks nergens meer binnen misschien door wie raken die dan besmet?

Door het gevaccineerde kleinkind van oma die op drukke feestjes staat waar een besmet persoon is maar die ongetest zo naar binnen mag want die heeft tenslotte het prikkie?
Want tja de ongevaccineerde zijn daar immers niet welkom dus die kunnen het niet zijn geweest. Ook niet nadat zij voor 90% bewezen vrij zij van covid dmv een test.
[/]

Op deze argumenten is al zo vaak gereageerd. Lees je die reacties gewoon niet?

Oik lees de reacties wel maar het is allemaal de schuld van de ongevaccineerde. Dat is waar iedereen op zit te hameren.
Maar ja waar komen dan straks toch al die besmettingen weer vandaan dat is toch de vraag die steeds terug blijft komen. ;) En dan geven er weer een aantal ja een ongevaccineerde is toch binnen geweest. Of een ongevaccineerde heeft een valse QR of een ongevaccineerde dit of een ongevaccineerde dat. En zo zo blijven we allemaal in een cirkel..

Dan lees je niet goed. Jij legt de schuld heel stellig bij de gevaccineerden. Maar dat kan je gewoon niet zo stellen. Het kan net zo goed bij een geteste ongevaccineerden liggen. Statistisch gezien is die kans groter.

Als jij die opmerking niet zo stellig neerzet heb ik er geen problemen mee. Als je bijv. zegt 'Met alleen vaccinatie en de covid test haal je niet alle besmettingen eruit', dan heb ik daar geen problemen mee. Want dat klopt feitelijk ook gewoon.

Rennie89 schreef:
IMANDRA schreef:
@Rennie89 Ik vind het overigens best wel kwalijk dat jouw vriendin als verloskundige dit zonder enige onderbouwing de wereld in helpt. Je zou zeggen dat zo iemand wel enigszins snapt dat wat zij ziet niet hoeft te stroken met de werkelijke cijfers. En vind het ook kwalijk dat jij dit zo deelt.

Dit helpt alleen maar mee om meer misinformatie de wereld in te helpen en mensen nóg banger te maken voor vaccinatie.

Dit is wat zij zelf ziet op haar werk. Ik zeg niet dat het een feit is, ik zeg dat dit voor haar de beweegreden is omdat op haar afdeling dit dus het geval is. En dat mag ook haar bevinding en keuze zijn, zij zal zich overigens wel vaccineren zodra zij bevallen is.

Ik maak mijn reactie nog maar eens bold. :')

Je zet het wel als soort-van-feit hier op Bokt. Want je zegt jouw vriendin als verloskundige: dus hang je er gelijk een autoriteitsfiguur aan die zou moeten weten hoe het zit (althans, zo komt dat over).
Zo draag je dus bij aan misinformatie. Want iemand die dat leest kan dan gaan zeggen "Verloskundigen zien meer miskramen bij gevaccineerde mensen!" terwijl dat totaaaaaaaal niet zo is.

Dus ja, dat vind ik heel kwalijk van jullie beiden.

Needje schreef:
Je mag als vriendin toch wel tegen je vriendin vertellen wat je meemaakt op je werk?!!

En ook al is het subjectief. Niemand weet wat de gevolgen op langere termijn zullen zijn voor de kinderen van gevaccineerde ouders. (of de ouders zelf trouwens) Dus kunnen we daar geen van allen iets over zeggen nu.
We kunnen alleen hopen dat er idd niets aan de hand is.

Waar zeg ik dat dat niet mag? Ik heb er problemen mee dat het als soort-van-feit/bewijs op bokt/internet wordt gezet.

En nogmaals... voor de miljoenste keer... we weten met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat langetermijngevolgen er niet gaan zijn. Voor gevaccineerden niet en voor hun kinderen ook niet.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:12

Waarom nu weer gelijk anti vaccin of anti QR code?

Omdat ze het nu niet vertrouwd Ivm gezondheid van het kind? Misschien laat ze zich wel elke dag testen weet jij veel.
Laatst bijgewerkt door Daks op 03-11-21 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:13

Wat trouwens wel statistisch significant is gedaald tijdens de eerste grote lockdown is het aantal vroeggeboortes.
Dat vind ik dan weer interessant. Hoop dat ze kunnen onderzoeken wat daar de oorzaak van zou zijn. En of de oorzaak misschien is dat mensen veel rustiger aan deden tijdens hun zwangerschap. Te druk zijn is niet goed als je zwanger bent.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:14

Daks schreef:

Omdat ze het nu niet vertrouwd Ivm gezondheid van het kind? Misschien maar ze zich wel elke dag testen weet jij veel.

Zucht. Dat zeg ik toch niet.
Ik heb het over de manier waarop je dingen brengt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:14

IMANDRA schreef:
Daks schreef:

Omdat ze het nu niet vertrouwd Ivm gezondheid van het kind? Misschien maar ze zich wel elke dag testen weet jij veel.

Zucht. Dat zeg ik toch niet.
Ik heb het over de manier waarop je dingen brengt.

Was naar dp gericht.

En om op jou te reageren:

Dan lees je niet goed. Jij legt de schuld heel stellig bij de gevaccineerden. Maar dat kan je gewoon niet zo stellen. Het kan net zo goed bij een geteste ongevaccineerden liggen. Statistisch gezien is die kans groter.

Als jij die opmerking niet zo stellig neerzet heb ik er geen problemen mee. Als je bijv. zegt 'Met alleen vaccinatie en de covid test haal je niet alle besmettingen eruit', dan heb ik daar geen problemen mee. Want dat klopt feitelijk ook gewoon..

Ik vind inderdaad dat de kans ook heel groot aanwezig is dat gevaccineerde ongevaccineerde besmetten. Daarom pleit ik voor meer testen en niet voor G2 want gevaccineerde zijn immers ook nog steeds besmettelijk kunnen nog steeds op de IC belanden en kunnen nog steeds die ongevaccineerde die niet gevaccineerd kan worden dodelijk besmetten
Laatst bijgewerkt door Daks op 03-11-21 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:15

Excuses dan, ik associeerde hem met mijn reactie omdat deze er direct onder stond :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:15

dat zei ik

Dat meestal ding dingen altijd gebeuren bij de anti vax mensen
Die kennen mensen met heftige bijwerkingen, nu dus ook miskramen.

Maar die dan gevaccineerd zijn hebben allemaal niet van die kennissen met zware bijwerkingen. Dat is zo enorm opvallend.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:24

Het is overigens niet verwonderlijk dat je vriendin meer gevaccineerde vrouwen met een miskraam ziet dan ongevaccineerde vrouwen met een miskraam, van de groep 18 t/m 40 jaar is 70% gevaccineerd. Bij een gelijkblijvend aantal miskramen zie je dan ruim 2x zoveel gevaccineerde vrouwen een miskraam hebben dan ongevaccineerde vrouwen. Simpelweg omdat het ruim 2x zoveel vrouwen zijn die gevaccineerd zijn en zwanger worden.

Lareb geeft ook extra informatie:
https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen?id=1473

Citaat:
Inmiddels zijn in de VS meer dan 168.000 zwangere vrouwen in de reguliere programma's gevaccineerd en geregistreerd bij V-safe (het Amerikaans monitoringssysteem). Van deze vrouwen zijn er meer dan 5100 in het zwangerschapsregister van V-safe opgenomen. Deze groep vrouwen, veelal werkzaam in de zorg, is gevaccineerd met Pfizer of Moderna. De gegevens zijn nog niet volledig geanalyseerd, maar de voorlopige analyse van ongeveer 4000 zwangerschappen met ruim 700 geboortes laat geen aanwijzingen zien voor nadelige gevolgen voor de zwangerschap of het kind. [6] In een verdere analyse van ruim 2200 zwangerschappen in V-safe waarbij vóór de zwangerschap (vanaf 30 dagen voor de eerste dag van de laatste menstruatie) of in de eerste 20 weken van de zwangerschap minstens 1 mRNA vaccinatie werd toegediend en waarbij minstens 6 weken zwangerschap bereikt was, werd geen verhoogd risico op een spontane miskraam gezien. [17] Een Amerikaanse en een Noorweegse case-control studie zagen onder ruim 106.000 zwangerschappen eveneens geen verhoogd risico op een spontane miskraam na het coronavaccin. De meeste van deze vrouwen kregen het Pfizer of Moderna vaccin. [20, 28] Ook in andere studies met ruim 3350 bevallen vrouwen waren er geen aanwijzingen voor een verhoogd risico op nadelige effecten bij het kind en/of de zwangerschap. [12, 15-16, 19, 21-22, 25]

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:25

-O- sjit. Wat een drama nu hier. Mijn vaste contact heeft gister onderzoek gehad samen met een paar collegas. De arts test vandaag positief op covid nadat haar man gister al positief was. Wat doet ze dan nog op een bedrijf als je man al naarde ggd moet. Maar ja nu dus 5 dagen tot een week moeten ze gaan testen. Gelukkig was ik niet daar gister en vandaag. Maar nu duimen dat hij niet besmet is geraakt. Zonder zijn hulp ben ik aardig onthand. Mijn grootste nachtmerrie tot nu toe. Sjit. -O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:26

Misschien is het wel andersom DP. Misschien dat de mensen die heftige Corona gevallen van dichtbij meegemaakt hebben wel mega pro vax zijn geworden en mensen die andere dingen zien daardoor niet.
Mensen maken over het algemeen keuzes door eigen ervaringen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:28

karuna schreef:
-O- sjit. Wat een drama nu hier. Mijn vaste contact heeft gister onderzoek gehad samen met een paar collegas. De arts test vandaag positief op covid nadat haar man gister al positief was. Wat doet ze dan nog op een bedrijf als je man al naarde ggd moet. Maar ja nu dus 5 dagen tot een week moeten ze gaan testen. Gelukkig was ik niet daar gister en vandaag. Maar nu duimen dat hij niet besmet is geraakt. Zonder zijn hulp ben ik aardig onthand. Mijn grootste nachtmerrie tot nu toe. Sjit. -O-

Zoals al eerder aangehaald hoef je als gevaccineerde niet in quarantaine als je huisgenoot besmet is....
En op zich heeft een arts nog best een dringend beroep he.

Bijzonder ook dat je het voornamelijk weer vervelend voor jezelf vindt. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:31

Mijn mantelzorger valt nu weg voor minstens een week. -O- Dus ja dat is voor mij ook heel vervelend ja. Ik ben aardig onthand zonder zijn hulp en ondersteuning,

En deze onderzoeken waren geen dringende noodzaak of zo. Simpel bedrijfsonderzoekje dat ook volgende week wel had gekund. Maar overleg dan met een bedrijf waar je heengaat,

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:35

Needje schreef:
Misschien is het wel andersom DP. Misschien dat de mensen die heftige Corona gevallen van dichtbij meegemaakt hebben wel mega pro vax zijn geworden en mensen die andere dingen zien daardoor niet.

Op bokt blijkbaar niet.
Want de mensen die tegen vaccineren zijn kennen allemaal mensen met ernstige bijwerkingen in 10-voud.
En kennen geen ernstig zieke mensen door corona.

Gevaccineerde kennen amper tot geen ernstige bijwerkingen, wel weer familie of vrienden die flink ziek of erger zijn geweest. Ja dat zal ze zeker de keuze hebben gemaakt tot vaccineren, dus juist in omgeving meer gevaccineerde mensen kennen, maar nog steeds niet de vele ernstige bijwerkingen. Bijzonder toch.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:42

verootjoo schreef:
Wat trouwens wel statistisch significant is gedaald tijdens de eerste grote lockdown is het aantal vroeggeboortes.
Dat vind ik dan weer interessant. Hoop dat ze kunnen onderzoeken wat daar de oorzaak van zou zijn. En of de oorzaak misschien is dat mensen veel rustiger aan deden tijdens hun zwangerschap. Te druk zijn is niet goed als je zwanger bent.

Oh dat zou idd wel iets moois zijn als ze daar achter komen.

Wat vaccinatie tijdens zwangerschap. Nee ze weten de lange termijn gevolgen niet voor de baby, maar dat weten ze bij een besmetting ook niet. Wel dat een besmetting heel heftig kan zijn als je zwanger bent en dat ook gevaarlijk voor het kind is. Met de cijfers nu lijkt mij dat juist erg spannend.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:45

Mijn Verloskundige vertelde dat baby's beter groeien en moeders beter herstellen in een lockdown. Kraambezoek is blijkbaar voor de baby en de moeder helemaal niet zo goed :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:47

ruitje schreef:
Mijn Verloskundige vertelde dat baby's beter groeien en moeders beter herstellen in een lockdown. Kraambezoek is blijkbaar voor de baby en de moeder helemaal niet zo goed :')

:= te druk zeker? Wel grappig om te lezen dat die standaard dingen dus niet zo goed zijn haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:50

DuoPenotti schreef:
Needje schreef:

Op bokt blijkbaar niet.
Want de mensen die tegen vaccineren zijn kennen allemaal mensen met ernstige bijwerkingen in 10-voud.
En kennen geen ernstig zieke mensen door corona.

Gevaccineerde kennen amper tot geen ernstige bijwerkingen, wel weer familie of vrienden die flink ziek of erger zijn geweest. Ja dat zal ze zeker de keuze hebben gemaakt tot vaccineren, dus juist in omgeving meer gevaccineerde mensen kennen, maar nog steeds niet de vele ernstige bijwerkingen. Bijzonder toch.

Dat zeg ik dus toch? :D :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:53

ja en nee
Dat eerste zeg jij inderdaad ook, ik ook
Citaat:
Ja dat zal ze zeker de keuze hebben gemaakt tot vaccineren, dus juist in omgeving meer gevaccineerde mensen kennen, maar nog steeds niet de vele ernstige bijwerkingen

maar dat dik gedrukte zeg jij niet
En dat vind ik dan heel bijzonder.

veel gevaccineerde in je omgeving toch weinig bijwerkingen, ook al zal die keuze gemaakt zijn uit ook veel corona zieken zijn. Dat maakt dus niet uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:54

ruitje schreef:

Klopt. En ook de bv loopt bij veel vrouwen beter.
Maar anekdotisch, ik hoor ook meer postnatale depressies nu.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:55

DuoPenotti schreef:
ja en nee
Dat eerste zeg jij inderdaad ook, ik ook
Citaat:
Ja dat zal ze zeker de keuze hebben gemaakt tot vaccineren, dus juist in omgeving meer gevaccineerde mensen kennen, maar nog steeds niet de vele ernstige bijwerkingen

maar dat dik gedrukte zeg jij niet
En dat vind ik dan heel bijzonder.

veel gevaccineerde in je omgeving toch weinig bijwerkingen, ook al zal die keuze gemaakt zijn uit ook veel corona zieken zijn. Dat maakt dus niet uit.

Oja, dat is idd wel anders ja. :j
Ik weet het ook niet hoor. Ik gaf alleen een gedachte.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:58

is ook prima
En ik weet dat ik wat ik wil zeggen soms vaak wazig uit. Dus vraag dan gerust verheldering.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:08

Kan dat gezaag over vaccinaties bij zwangeren en gevolg ongeboren kinderen e.d niet doorgezet worden in het anti vaccinatie topic!?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:10

Nu net op het NOS nieuws dat 44% van de mensen die in het ziekenhuis liggen met Corona gevaccineerd is. Zijn vooral ouderen met onderliggend lijden.

Wat betreft zwangeren, kan mij inderdaad de depressies ook wel voorstellen ja :) .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:11

Duidelijk teken dat de booster geen moment te laat komt.