Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik zie de zomer nu echt super optimistisch.
Dit weekend zijn hier de cijfers weer fors gezakt (<600 per dag)
Sheran schreef:Ik hoop dat ze daadwerkelijk aan het dalen zijn en mensen niet slordiger testen. Toen ze heel hoog waren hoorde ik ongeveer het dubbele, maar voor 2000 landelijk vind ik 7 rond 1 persoon gewoon veel
Vayo schreef:Sheran schreef:Ik hoop dat ze daadwerkelijk aan het dalen zijn en mensen niet slordiger testen. Toen ze heel hoog waren hoorde ik ongeveer het dubbele, maar voor 2000 landelijk vind ik 7 rond 1 persoon gewoon veel
Maar de ziekenhuiscijfers laten dit toch ook zien? De ziekenhuisopnames blijven enorm omlaag gaan en de IC opnames ook!
Sowieso is het enorm verschillend. Ik ken echt wel ruim 85 mensen die Corona hebben gehad. Maar ik lees hier ook wel eens mensen die zelfs nu nog maar 1 of bijv. 5 mensen kennen die Corona hebben gehad.
Wel was het dan vaak bijv. 5 tegelijk. Iemand die ook iemand uit een ander huishouden besmet had en vaak nog enkele gezinsleden.
Vayo schreef:Ik weet het niet, maar het feit dat de ziekenhuiscijfers zo enorm dalen lijkt me het belangrijkste. Onder jongeren/jonge mensen waren de ziekenhuisopnames erg laag. De leeftijdsgroepen die het meest in het ziekenhuis belandden zijn voor het grootste deel gevaccineerd en ik denk dat dat de grootste invloed heeft.
Ik kan me wel voorstellen dat door het zelftesten, iets minder via de GGD getest wordt. Zolang de isolatieregels/quarantaineregels in acht worden genomen zie ik daar ook weinig kwaads in.
Ik denk gewoon dat het een mooi teken is dat de cijfers zo laag zijn. En als die besmettingen dan voornamelijk jongeren zijn, helpt dat toch ook weer mee voor de groepsimmuniteit. Ik zie het in ieder geval enorm zonnig in en ik merk dat ik er steeds minder mee bezig ben en dat is fijn.