Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:45

Geweldig, dank je wel! :*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:49

Sizzle schreef:
Ik zie de zomer nu echt super optimistisch.
Dit weekend zijn hier de cijfers weer fors gezakt (<600 per dag) *\o/*

Niet moeilijk... jullie zijn dan ook met veel minder als wij O:)

:D

Hier ( BE ) gister nog 1402 nieuwe besmettingen. Maar wel maar rond de 450 mensen op de IC.
Het gaat tot nu toe dus ook de goeie richting uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:51

Tuurlijk zijn we met minder (8 mjn) maar met dit tempo zitten we dan over 2 weken misschien zelfs weer onder die ‚magische’ 60/100.000 die de EU vorig jaar bedacht had.
Op de IC nog maar 134 mensen en totaal in het ziekenhuis met covid 560.
Dat vind ik toch wel een taartje waard :D

Nu maar fingers crossed ivm de indiaase bad guy.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:00

Mag een dikke taart zijn ook ! Voor mij graag een groot stuk Sachertorte :9 :D
Da's wel uit Oostenrijk zeker :')

Ja, fingers crossed voor die indiase en toch ook voor de vietnamese. Die combineert naar 't schijnt. :x

Mungbean

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:03

Ja, dat is Oostenrijks denk ik :D
Daar ga ik nog even niet heen met hun strenge regels _O-

Die Vietnamese schijnt ook niet leuk te zijn nee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:46

Ik heb Ernst gemist vandaag en vorige week....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:55

Nog maar 2.000 vandaag. Het minste aantal sinds september. We zijn er nu toch echt wel bijna vanaf.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:39

Bijzonder daar het er zo weinig zijn. In mijn directe omgeving (werk) toch alweer zeven vandaag. Zouden niet gewoon heel veel mensen ook sneltesten doen ipv echte testen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:47

Hoezo is het nou weer bijzonder? Het virus is gewoon op zijn retour door het mooie weer en het vaccineren

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:09

Dat is toch gewoon toeval? Net als toen het er juist veel waren en er in mijn omgeving een tijd lang helemaal geen besmettingen waren.

De cijfers zijn echt mooi! En amper IC opnames las ik!

Vanaf vandaag beide kinderen weer alle dagen naar school. Alle mensen van middelbare leeftijd en ouder uit mijn omgeving zijn gevaccineerd. Vrienden hebben al afspraken gepland staan. We hebben al lekker met wat vrienden op het terras gezeten en het is heerlijk dat het steeds meer richting ´na corona´ gaat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:34

Nou "toevallig" zat ik er van de week nog aan te denken. Besmettingen dalen mega en ik hoor de een na andere besmetting in m'n omgeving. Terwijl toen het zo hoog stond ik vrijwel niets hoorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:36

Hier hoor ik nu juist weer niemand met corona en in de piek juist ook hier vrij veel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:37

Ik hoop dat ze daadwerkelijk aan het dalen zijn en mensen niet slordiger testen :). Toen ze heel hoog waren hoorde ik ongeveer het dubbele, maar voor 2000 landelijk vind ik 7 rond 1 persoon gewoon veel :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:43

Ik heb echt bijna niemand in mijn omgeving gehad(op een paar familieleden na) die corona hebben gehad. Ik denk dat het gewoon pech is in jouw omgeving

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:55

Sheran schreef:
Ik hoop dat ze daadwerkelijk aan het dalen zijn en mensen niet slordiger testen :). Toen ze heel hoog waren hoorde ik ongeveer het dubbele, maar voor 2000 landelijk vind ik 7 rond 1 persoon gewoon veel :')

Maar de ziekenhuiscijfers laten dit toch ook zien? De ziekenhuisopnames blijven enorm omlaag gaan en de IC opnames ook!

Sowieso is het enorm verschillend. Ik ken echt wel ruim 85 mensen die Corona hebben gehad. Maar ik lees hier ook wel eens mensen die zelfs nu nog maar 1 of bijv. 5 mensen kennen die Corona hebben gehad.

Wel was het dan vaak bijv. 5 tegelijk. Iemand die ook iemand uit een ander huishouden besmet had en vaak nog enkele gezinsleden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:14

Ja ik ken er ook zoveel, wel een stuk of 70. Op allerlei fronten, familie, vrienden, klanten, mensen op stal, in het dorp, in de straat etc. Momenteel ken ik er 1, een klant. Een man van 63 die zich niet heeft laten vaccineren omdat hij de overheid niet vertrouwt. :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:00

Vayo schreef:
Sheran schreef:

Maar de ziekenhuiscijfers laten dit toch ook zien? De ziekenhuisopnames blijven enorm omlaag gaan en de IC opnames ook!

Sowieso is het enorm verschillend. Ik ken echt wel ruim 85 mensen die Corona hebben gehad. Maar ik lees hier ook wel eens mensen die zelfs nu nog maar 1 of bijv. 5 mensen kennen die Corona hebben gehad.

Wel was het dan vaak bijv. 5 tegelijk. Iemand die ook iemand uit een ander huishouden besmet had en vaak nog enkele gezinsleden.

Ziekenhuiscijfers dalen ook, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat de jongeren nu vooral ziek worden en die niet vaak het ziekenhuis in komen.
Hoe dan ook, ik hoop dat het echt daalt en we snel uit deze ellende zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:23

Ik weet het niet, maar het feit dat de ziekenhuiscijfers zo enorm dalen lijkt me het belangrijkste. Onder jongeren/jonge mensen waren de ziekenhuisopnames erg laag. De leeftijdsgroepen die het meest in het ziekenhuis belandden zijn voor het grootste deel gevaccineerd en ik denk dat dat de grootste invloed heeft.

Ik kan me wel voorstellen dat door het zelftesten, iets minder via de GGD getest wordt. Zolang de isolatieregels/quarantaineregels in acht worden genomen zie ik daar ook weinig kwaads in.

Ik denk gewoon dat het een mooi teken is dat de cijfers zo laag zijn. En als die besmettingen dan voornamelijk jongeren zijn, helpt dat toch ook weer mee voor de groepsimmuniteit. Ik zie het in ieder geval enorm zonnig in en ik merk dat ik er steeds minder mee bezig ben en dat is fijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:45

Vayo schreef:
Ik weet het niet, maar het feit dat de ziekenhuiscijfers zo enorm dalen lijkt me het belangrijkste. Onder jongeren/jonge mensen waren de ziekenhuisopnames erg laag. De leeftijdsgroepen die het meest in het ziekenhuis belandden zijn voor het grootste deel gevaccineerd en ik denk dat dat de grootste invloed heeft.

Ik kan me wel voorstellen dat door het zelftesten, iets minder via de GGD getest wordt. Zolang de isolatieregels/quarantaineregels in acht worden genomen zie ik daar ook weinig kwaads in.

Ik denk gewoon dat het een mooi teken is dat de cijfers zo laag zijn. En als die besmettingen dan voornamelijk jongeren zijn, helpt dat toch ook weer mee voor de groepsimmuniteit. Ik zie het in ieder geval enorm zonnig in en ik merk dat ik er steeds minder mee bezig ben en dat is fijn.

Ziekenhuiscijfers die dalen is belangrijk, maar jongeren lopen ook gevaar. Misschien niet om op te IC terecht te komen, maar long-COVID verschijnselen lijken ook best behoorlijk voor te komen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:47

Dat klopt. Maar de reden van de lockdowns is dat de ziekenhuizen overvol liggen. En dat de zorg daardoor ontwricht wordt. Niet dat mensen er zo ziek van worden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:49

Ik ben benieuwd of er een beetje zicht is op hoe hoog die groep is? Alle mensen die ik ken die Corona hebben gehad hebben gelukkig geen restklachten eraan overgehouden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:53

Oh zeker, maar ik bedoelde meer dat nu de ziekenhuiscijfers laag zijn (en hopelijk blijven) we niet meteen moeten denken 'oh nu is het zat nu kan alles weer los' (niet dat iemand dat hier zei). Vayo had het over 'helpt mee met de groepsimmuniteit' maar dan kunnen we beter vaccineren dan de jongeren covid laten doorlopen :)

@Vayo: in Groot Brittanie is het 13,7%. Meen dat de schattingen voor Nederland ook zo'n 10% zijn? 1/10 is best een behoorlijke groep..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:18

Ohhh dat ben ik zeker met je eens hoor. Ik ben blij dat zometeen iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. Ik bedoelde vooral dat het tegelijk met de vaccinaties helpt aan groepsimmuniteit tot iedereen een oproep voor een vaccinatie heeft gehad.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:23

Ah zo! Ja tekst en miscommunicatie soms he :))

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:30

Voor wie het leuk vindt ... ik hou een reisverslag bij met veel foto’s. On topic: coronaproof op vakantie ;-)

www.albert-monique.nl