Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:02

Het is ook rustiger omdst mensen minder vaak gaan. Mijn ouders gingen gewoonlijk bijna elke dag en nu nog mar 1 of 2 keer per week

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:04

Vind zo wie zo dat mensen snel oordelen als lichamelijk problemen niet zichtbaar zijn. Om nog maar niet te spreken over het onbegrip daarover. :=

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:07

Jeeses gaan we ook al andermans wagentje controleren ?

Voor zover een aantal mensen zich niet aan de huidige adviezen lijken te houden zijn er ook mensen die menen dat ze alles moeten controleren en beter dan het beste jongetje van de klas moeten zijn...? Kan het niet gewoon een beetje gemiddeld?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:08

Chayenne juist nu bellen, 0900-8844 is juist blij met dit soort meldingen dus meteen doen voor er weer een hoop besmettingen bijkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:09

We hebben inderdaad wel gebeld en er zijn nog 2 buren die ook melding hebben gemaakt (weet alleen niet bij wie, misschien bij de wijkagent?).
Maar ik denk dat de buren in kwestie (jong stel dat hier pas woont, dus het kan ook nog een housewarming zijn bedacht ik me net) het zelf nu ook wel door hebben, want de muziek is weer uit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:11

Cer schreef:

Voor zover een aantal mensen zich niet aan de huidige adviezen lijken te houden zijn er ook mensen die menen dat ze alles moeten controleren en beter dan het beste jongetje van de klas moeten zijn...? Kan het niet gewoon een beetje gemiddeld?

Slaat corona gemiddeld toe dan?
In deze tijd valt het gewoon op als iemand 'feest' boodschappen inslaat, dat heeft niets met controleren te maken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:14

Sowieso, als je staat te wachten in de rij, ga je toch niet expres de andere kant opkijken, om niet te zien wat een ander in zijn karretje heeft? Degene staat voor je en als hij ook nog voor zijn karretje staat is het haast onmogelijk om niets te zien.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:15

Cer schreef:

Dat zie je toch gewoon, zoiets valt op, helemaal in deze tijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:15

Princess_ schreef:
Groot gelijk. Ikzelf zit in een risicogroep en heb psychische problemen waardoor boodschappen momenteel een hel is voor mij, maar ik ga niet boos worden omdat andere mensen alle bezorgmomenten "inpikken"
Het is niet aan mij te oordelen wie daar wel of niet recht op heeft.

:(:) Wel volhouden he.

Hier is er kwa hulp voor elkaar gewoon niks. Helemaal niks, -O- verrast me wel trouwens. Ook de gemeente regelt niets. Echt ieder voor zich. De winkels in de buurt bezorgen niet, of landelijk maar moet je zelf ophalen. Gelukkig de winkel twee dorpen verderop die wel bezorgd. Helaas best wat buurtgenoten die nu klem zitten en met klachten naar de winkel moeten daardoor. Of hoogbejaarden in de risico groep die de deur wel uitmoeten Als ik weer klachtenvrij ben (hopelijk snel, gaat nu de goede kant op, mag langzaam in beweging komen *\o/* )ga ik wel boodschappen doen voor ze zolang ik hier nog woon.

Cayenne hopelijk stopt het feestje snel, onbegrijpelijk.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:17

Geloof me, dat karretje hebben ze 3 kassa's verderop óók gezien hoor!
Dat was wel zo bizar....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:19

Liezel1 schreef:
Dat was wel zo bizar....

Misschien voor het feestje bij cayenne in de buurt. :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:21

Liezel1 schreef:
Dat was wel zo bizar....

Misschien gewoon niet oordelen?

Het doen van dat soort boodschappen is niet verboden.
Feest wel, dat is een ander verhaal.
Je weet niet waarom deze persoon dit soort boodschappen doet.

Elkaar aanspreken op gedrag dat niet mag of zeer onwenselijk is, vind ik geen probleem.

Maar oordelen op 'een kar met feestboodschappen' terwijl je totaal niet weet of het ook daadwerkelijk daar voor gebruikt wordt vind ik wel een beetje een ander uiterste eerlijk gezegd.

Ik kan me zo al een aantal redenen bedenken voor dat soort boodschappen die juist heel goed bedoeld zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:22

Princess_ schreef:
Dat zie je toch gewoon, zoiets valt op, helemaal in deze tijd.

Er staat “even in de kar gegluurd”... dan heb je niet per ongeluk gekeken en dan viel t niet per ongeluk op. Dan heb je bewust gegluurd :j
Dat én er wordt een conclusie aan verbonden..

Ik koop nu ook meer snacks dan normaal, omdat ik meer thuis ben ... dus als je in mijn karretje kijkt en daar dan iets van denkt, kan t zomaar zijn dat je fout denkt ...
overigens, in combinatie met minder sporten is het uiteraard niet handig

Maar ik schrik soms wel een beetje van het “controlerende en concluderende gedrag”
Dat, en de “ik was net daar-en-daar en het was echt te druk, mensen moeten binnen blijven-“gewijs... je was er notabene dus zelf ook :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:23

Ja Liezel, was het toevallig bij Haaren in de buurt? :+
De muziek is gestopt hoor! De mensen zijn er nog wel dus ik ben stiekem wel benieuwd of er straks inderdaad politie komt kijken :=
Zo hebben we toch nog afleiding tijdens de corona verveling :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:27

Ik denk wel dat je verschil moet maken tussen: "even in de kar gluren en denken dat er een feestje gehouden gaat worden", en: "even in de kar gluren, concluderen dat er een feestje gehouden gaat worden, met het vingertje wijzen en gelijk de politie bellen",
Het is gewoon menselijk om zulke connecties te gaan maken, dat zou je ook doen als er geen corona was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:28

Cayenne schreef:
Ja Liezel, was het toevallig bij Haaren in de buurt? :+
De muziek is gestopt hoor! De mensen zijn er nog wel dus ik ben stiekem wel benieuwd of er straks inderdaad politie komt kijken :=
Zo hebben we toch nog afleiding tijdens de corona verveling :')

_O- _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:28

Ik las dat er ook een corona feestje met iets meer dan 10 jongeren door de politie is beëindigd. Dus dan kan zo’n tuinfeest met 25 man al zeker niet. Goed dat je gebeld hebt, ben benieuwd of de politie komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:31

Echt jongens, sneu dit.
Misschien gaat die persoon wel feestpakketjes uitdelen bij de buren of zo.
Ik ga mezelf even van bokt bannen, dat gevingerwijs vind ik echt beneden standpunt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:36

Jezus.... over conclusies trekken gesproken... echt hilarisch dit.
Iets met een pot en een ketel?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:37

Wij doen ook minder vaak bood schappen en halen vollere karren. Onze vriezer en voorraad is inmiddels wel vol. Voornamelijk praktische dingen gekocht. Mijn vriend werkt in de zorg en van de 12 dagen er 11 gewerkt en ik moet over 1.5e week ook weer beginnen in de zorg. We lopen al zat risico en hebben ook meer kans anderen te besmetten. Ik wil met de baby niet zomaar de winkels in. Dus hoeven dan alleen nog eens in week/2 weken wat klein spul te halen.

Lekkere dingen hadden we niet gehaald toen. Dus vriend is toen hij wat kleine dingen ging halen ook thuis gekomen met 3 zakken chips, brie, bier wijn en 2 zakken borrel nootjes en 4 six packs cola blikjes in de aanbieding. Wij zijn nog maar met 2. Ik kan me voorstellen als je met 5 man woont het harder gaat en er zijn vaak genoeg acties waarbij je ook 3 kratten bier hebt voor actie prijs bv. Dus meestal halen we die dan ook. Feestje.. nee.. praktisch ja.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:39

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:40

PSvanLot schreef:
Chubby schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232926 ... rdeur.html

Was deze hier al gedeeld?

Ik ben zelf een kind wat geen veilig thuis had. En als ik me indenk hoe zo'n periode voor mij geweest zou zijn. Pfffff....

Hier hebben wij op school de meeste zorgen over...

;( Vind dit ook zo erg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:40

Iets meer info? Zo ben je net de Telegraaf (of omroep Brabant, die kunnen er ook wat van) :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:41

Liezel1 schreef:
Dat was wel zo bizar....

Nou blij dat jij niet ziet hoeveel mijn man dan op ons bestel moment moet ophalen....

Verbeter de wereld enz....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:43

Liezel1 schreef:
Jezus.... over conclusies trekken gesproken... echt hilarisch dit.
Iets met een pot en een ketel?

Nou, licht t vooral even toe anders :j