[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:55

Lisette0 schreef:
Qimm schreef:

Ik ken meerdere mensen die wel het voordeel ervan hadden, dus daarom noemde ik het als overweging

Ja snap ik hoor. Weet dat het kan, maar wilde even aangeven dat dat niet altijd het geval is. :)

Zeker goed om te benadrukken, maar ik beweerde ook niet dat het altijd zo was. Dus we zijn het eens.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:02

Sintara schreef:
Elke keer als ik lees over nuvaringen krijg ik weer buikpijn. Maar ik was schijnbaar een heel zeldzaam pechgeval wat dat ding betreft. Door die ervaring durf ik ook geen spiraal

Wat voor problemen had jij met de nuvaring?
Ik heb deze sinds ik niet meer tegen de pil bleek te kunnen.
Nuvaring ging bij mij prima, alleen de laatste tijd veel last van doorbraakbloedingen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:22

Wodamen schreef:
Sintara schreef:
Je leeftijd denk ik? Ik heb het nu ook al een paar weken, zwangerschapsvitamines enzo.

Met van die gore buiken met streep over de navel %)
(als ik er zo een op het strand zie liggen heb ik er geen probleem mee hoor, maar op een reclame waarbij ze voeding aanprijzen vind ik het anders)

Krijg op insta ook van die Reels dat mensen hun hand uitsteken en wat een kind dan doen. En die dan regelmatig erin spugen of snot eraan af vegen Brrrr :evaw:

Oh, maar dat zijn niet kinderen alleen hoor, ik heb eentje zien passeren waar vrouwen hun hand uitsteken naar hun vriend/man/partner. Fact is, mannen blijven kinderen :+

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:42

Ach ja die van mij geeft me ook nog wel is een lik over mijn gezicht, krijgt die er gewoon 1 terug of een natte vinger in zijn oor :') :Y)
Van hem kan ik het hebben hahaha

TheWelsh

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:09

@Laurora, ik zat even jouw berichten van de operatie terug te lezen. Mocht jij de tweede week ook geen auto rijden? Daar is bij mij niks over gezegd. Ik mag namelijk de maandag erop (na een week) gewoon weer gaan werken.
Alleen nog niet sporten en tillen de tweede week.

Pff heb echt even chaos in mijn hoofd.
Moet nog boodschappen doen etc. Mijn man is zelf lichamelijk erg beperkt dus kan sommige dingen niet overdragen.
Hoop dat na een paar dagen weer zelf rustig op te pakken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:26

TheWelsh schreef:
Sintara schreef:
Elke keer als ik lees over nuvaringen krijg ik weer buikpijn. Maar ik was schijnbaar een heel zeldzaam pechgeval wat dat ding betreft. Door die ervaring durf ik ook geen spiraal

Wat voor problemen had jij met de nuvaring?
Ik heb deze sinds ik niet meer tegen de pil bleek te kunnen.
Nuvaring ging bij mij prima, alleen de laatste tijd veel last van doorbraakbloedingen.

Het voelde al meteen niet goed, maar volgens de huisarts moest ik er gewoon nog aan wennen. Uiteindelijk bleek de boel behoorlijk ontstoken en door de zwelling kon je eigenlijk niet meer bij de ring zelf.
Maar ik heb hem er zelf uit gepulkt en toen hij er eenmaal uit was, kwam alles redelijk snel weer tot rust.

Was waarschijnlijk een allergische reactie.

Bij een spiraaltje kan je dat niet zelf en moet je echt wachten tot een arts bereid is je te helpen. De huisarts durfde het bij de nuvaring al niet. Brrrr!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:39

Duhelo schreef:
Spiraal helpt idd niet tegen ongesteld zijn..

Bij mij wel hoor.
Mirena en geen last meer van pijn en andere menstruatieklachten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:18

Volgens mij reageert iedereen anders op hormonen. Ik was continu ongesteld toen ik een spiraal had.

Pil ging wel ok maar ik vergat hem altijd. Uiteindelijk na 12 jaar anti conceptie gestopt. Ik heb wel weer de hevige menstruaties zoals ik ze voorheen had, soms val ik flauw van de pijn. Maar ik voel me mentaal 100 x keer beter. Ik heb gewoon emoties weer :') ik dacht dat ik zo monotoon in emoties van mezelf was, bleek mee te vallen.
Iedereen reageert anders.

Pluspunt nadat ik ervaarde dat ik meer emoties kreeg was dat ik nog zekerder wist dat kinderen niet mijn ding zijn.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:22

Hormonale anticonceptie reageer ik ook niet goed op, vooral emotioneel. Voelde een beetje alsof ik constant aan het PMS'en was :') en ook wat fysieke dingen waar ik niet mee kon leven. Zowel bij de pil als nuvaring. Toen had ik geen zin meer om de rest te proberen. Wel nog koperspiraaltje gehad, maar dat is zonder hormonen dus puur anticonceptie, menstruatie ging gewoon door (sterker nog, die werd alleen maar erger).
Baarmoederwand branden had ik laatst eens wat over zien voorbijkomen. Ben wel benieuwd daarnaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:27

Ik ben echt heel blij dat ik geen problemen heb met AC. Hoogstens een iets verminderd libido. Maar verder geen klachten, en geen menstruatie meer! *\o/* Ik slik overigens de lichtste pil.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:54

TheWelsh schreef:
@Laurora, ik zat even jouw berichten van de operatie terug te lezen. Mocht jij de tweede week ook geen auto rijden? Daar is bij mij niks over gezegd. Ik mag namelijk de maandag erop (na een week) gewoon weer gaan werken.
Alleen nog niet sporten en tillen de tweede week.

Pff heb echt even chaos in mijn hoofd.
Moet nog boodschappen doen etc. Mijn man is zelf lichamelijk erg beperkt dus kan sommige dingen niet overdragen.
Hoop dat na een paar dagen weer zelf rustig op te pakken.

Ik mocht "officieel" niet autorijden idd, volgens mijn gyn omdat bij plotseling remmen de hechtingen misschien wel kunnen knappen, al lijkt me dat toch wel sterk aangezien die dingen met ongeveer een week opgelost moeten zijn. (bovendien is er daarin geen verschil tussen bestuurder en bijrijder denk ik?)
Ik heb me er ook niet heel braaf aan gehouden hoor, na een week heb ik weer een paar keer gereden :o
De autoriem kan wel irritant zitten op de littekens heb ik gemerkt, en die zul je ook best voelen als je daadwerkelijke plotseling op de rem moet.

Kun je niet een famillielid/buur/vriendin inschakelen om wat boodschapjes te doen mocht je het niet redden?

Ik heb echt een haat/liefde verhouding met mijn AC.
Aan de ene kant heeft ie me 15 jaar lang van zwangerschap afgehouden, maar ik heb een libido van een baksteen en erge PMS :')
Ik ben verder gezegend met weinig lichamelijke klachten tijdens het maandelijkse feestje *even afkloppen*
Mijn grootste hoop is dat bij het stoppen van de pil straks mijn libido zich herstelt en mijn stemmingswisselingen zich uitvlakken. Als de lichamelijke lasten dan iets erger worden kan ik daar prima mee leven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:05

Voor de buikhechtingen icm autogordel:
Pak een kussentje of een pillowpet en steek die tussen je buik en de gordel.
De druk vd gordel wordt dan van de pijnlijke plekken afgehaald. :)
Niet dat het dan alsnog heel aangenaam is maar het scheelt aanzienlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:04

Het zal wel komen door het nieuws van Peter R de Vries waardoor ik zwartgallig ben… maar echt, deze wereld is zo f*cked up. En dan zie ik zo’n uberblij topic met baby’s die eind van t jaar geboren moeten worden. En snap ik gewoon echt echt niet waarom je in vredesnaam een kind wil gaan uitkakken. Dat dat een goed idee is ofzo….
Staat zo mijlenver af van hoe ik denk en de wereld zie op t moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:22

Hier idem hoor Mars, waarom zou je hier in godsnaam een kind aan toe willen voegen :n

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:32

En wat te denken van het klimaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:39

Captain schreef:
Ik ben echt heel blij dat ik geen problemen heb met AC. Hoogstens een iets verminderd libido. Maar verder geen klachten, en geen menstruatie meer! *\o/* Ik slik overigens de lichtste pil.

Mag ik vragen hoeveel hormonen daarin zitten?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:49

Tiggs schreef:

Jup, goed punt!

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:05

Ik herken je gevoel Mars.
Het laatste wat deze wereld/dit land nodig heeft is meer mensen, denk ik dan ook vaak.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:05

LunarEclipse schreef:
Ik herken je gevoel Mars.
Het laatste wat deze wereld/dit land nodig heeft is meer mensen, denk ik dan ook vaak.

Ook een van de redenen dat ik geen kinderen wil.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:52

Mars schreef:
Tiggs schreef:

Jup, goed punt!

Naaaah wat is er dan met het klimaat. Überhete zomers en verzopen zomers is gewoon normaaaaaalllll :j

Gewoon meer mensen toevoegen, goed plan

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:22

_San87_ schreef:
Captain schreef:

0.02mg ethinylestradiol en 0.10mg levonorgestrel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:42

Captain schreef:
_San87_ schreef:

0.02mg ethinylestradiol en 0.10mg levonorgestrel.

Aah thanks. Ik ben ook aan het overwegen naar minder hormonen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:43

Mars, de hele verrotte aardkloot is nog wel mijn grootste standpunt om geen koters te nemen. Al gaat het binnenwerk te gelijk klepperen, pech. Ik ga er niet aan beginnen. Het bewijst gewoon dat kinderen nemen puur egoisme is van de ouders. Als je mij de keuze had gegeven, had ik vriendelijk bedankt om op deze wereld te komen lopen :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:05

Eens.

Ik heb vannacht een kind vermoord in mijn droom. :') Ik was in een groot gebouw en moest HEEL nodig plassen maar kon geen wc's vinden. Uiteindelijk wel een gevonden maar die waren ze aan het schoonmaken dus mocht er niet in.

Vervolgens kwam ik op een hele futuristische afdeling terecht waar je op een knopje moest duwen en dan kwam er een muur om je wc heen zodat niemand je kon zien. Dit bestond uit allemaal losse panelen. Dus ik druk dat knopje in, lopen er twee koters te kloten en proberen de vorming van de muur tegen te gaan.

En ik was ZO boos en moest zo nodig plassen dat ik er een de nek om heb gedraaid. :')

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:23

Hahaha _O- Ik kan mij die droomfrustratie heel goed inbeelden.

En zelfs jouw onbewuste wil de kinderen uit je leven houden :P