Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:00

En dan heb ik dus net, blijkbaar nu heel dom, allemaal schoenen in de restore container gedaan :')
Had ze dus online moeten zetten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:05

Als je naar de vraagprijs vraagt en terug krijgt ''wat wil je ervoor geven?''
Inmiddels vind ik het wel irritant, haha.

Of... wanneer je een afspraak hebt gemaakt met koper, op de dag zelf nog even bericht of het door gaat en dat je dan vervolgens bericht krijgt ''Nee denk het niet''
Oke goed dat je het even laat weten. :')

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:05

Hier ook weer een beoordeling gekregen van iemand die het product niet van mij gekocht heeft. Was behoorlijk prijzig ding, nieuwprijs €170. Mijn vraagprijs €75 Maar mocht weg voor €60. Madam bood €35, heb uiteindelijk verkocht aan een ander voor €60 en dat aan madam laten weten, was geen probleem. Stom van marktplaats dat madam me wel mocht beoordelen, had 2 sterren gekregen met opmerkingen zoals te hoge vraagprijs. Lekker dan -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:11

Zo’n beoordeling, juist met de opmerking “ te hoge vraagprijs “ zou ik om grinniken en denken “ o weer zo’n grapjurk die voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten.”

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 07:41

Suzanne F. schreef:
Ik denk inderdaad dat hij afhaakte omdat je niet spannend genoeg reageerde.

Bingo, deze types willen niet kopen maar hun fantasie middels jou en dirtytalk bevredigen.
Zo had ik ooit 7 stuks nieuwe panties op mp staan.
En juist die ene keer vergeten mijn telefoonnummer weg te halen... dat heb ik geweten en nu ook nog.
Er belde privénummer toen ik net met de honden aan het lopen was.
Of ze nog te koop zijn en of ik problemen heb, dat hij als man wil kopen.
Nee, natuurlijk niet... en toen begon het gesodemieter...hij gaat en gat in het midden maken en zijn pop aan doen...
Een paar keer geprobeerd te onderbreken en ook vriendelijk gedreigd met politie... dus maar weg gedrukt.
Die dag heeft hij nog 7 keer gebeld...
Uiteraard niet opgenomen.
Sindsdien neem ik privenummers niet meer op.
Behalve laatst... en wij zijn nu een aantal maanden verder.
Ik keek niet op display want die zondagmiddag verwachte ik telefoon van mijn broer... en ja hoor die eikel...
Pfft...

Had ooit ook lingerie opstaan... nix te geks, mooie bodies en setjes.
( zonder nummer uiteraard) hier dan ook of mannen die zich voordeden als vrouwen of probeerden een dirty-talk van te maken...
Tja, waarom ook sex-linen betalen als het via mp gratis kann, haha

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:09

Pas een zwarte spijkerbroek op MP gezet, zelf gekocht maar paste lang niet :( door veel thuis zitten door een zware knie blessure erg gegroeid).
Werd door een man gereageerd die hem wilde kopen voor zijn vriendin. Moest even met haar overleggen.
Kreeg in de middag een berichtje dat ze hem ze donker vond. Want ze was van mening dat ze er een dikke kont in kreeg.
Heb hem succes gewenst in zijn zoektocht naar een andere broek.
Daarna stuurde hij me allemaal foto's van zijn vriendin in allerlei standjes.
Rot op gast moet ik hiermee.
Ben de conversatie maar gestopt.
Kreeg een aantal dagen daarna nog meer foto's van haar. _-:(

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:21

@Ineke2 ja dat denk ik ook hoor, maar toen ik nog keek wat zij zelf te koop aanbood was dat iets van €1750,00 :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:02

astrea schreef:
Pas een zwarte spijkerbroek op MP gezet, zelf gekocht maar paste lang niet :( door veel thuis zitten door een zware knie blessure erg gegroeid).
Werd door een man gereageerd die hem wilde kopen voor zijn vriendin. Moest even met haar overleggen.
Kreeg in de middag een berichtje dat ze hem ze donker vond. Want ze was van mening dat ze er een dikke kont in kreeg.
Heb hem succes gewenst in zijn zoektocht naar een andere broek.
Daarna stuurde hij me allemaal foto's van zijn vriendin in allerlei standjes.
Rot op gast moet ik hiermee.
Ben de conversatie maar gestopt.
Kreeg een aantal dagen daarna nog meer foto's van haar. _-:(

Wat een idioot.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:59

Wat een verhalen hier :wow:
Even snel jullie mening nodig:
Hier iemand die mijn hoofdstel wil kopen. Voor €60 incl verzendkosten. Dit is incl teugels, martingaal, bit. Alles. Eigenlijk te weinig maar goed. We doen het maar.
Nu vraagt de persoon om mijn adresgegevens en telefoonnummer. Tel nummer begrijp ik. Maar waarom adresgegevens :? Ik heb gevraagd waarom, “voor de zekerheid, om niet opgelicht te worden.”
Is dit normaal? Dat je je adresgegevens geeft? Ik verkoop veel op marktplaats, maar heb dit nog nooit mee gemaakt.
Wat zeggen jullie?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:03

Nee, adres en eventueel telefoonnummer krijgt een koper alleen als ze iets op komen halen. Niet als ik het opstuur.

Als ze geen vertrouwen hebben, dan niet. Op naar de volgende.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:04

Appeltje_1 schreef:
Hier iemand die mijn hoofdstel wil kopen. Voor €60 incl verzendkosten. Dit is incl teugels, martingaal, bit. Alles. Eigenlijk te weinig maar goed. We doen het maar.
Nu vraagt de persoon om mijn adresgegevens en telefoonnummer. Tel nummer begrijp ik. Maar waarom adresgegevens :? Ik heb gevraagd waarom, “voor de zekerheid, om niet opgelicht te worden.”
Is dit normaal? Dat je je adresgegevens geeft? Ik verkoop veel op marktplaats, maar heb dit nog nooit mee gemaakt.
Wat zeggen jullie?

Mm, ergens snap ik het wel - maar ik geef ook niet graag mijn adres.
Maar ik snap wel dat je dat als koper wel fijn vind hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:07

ja snap 'm ook wel.
Die wil weten waar het vandaan komt mocht het niet kloppen.

Overigens met betalen en verzenden via marktplaats krijgen ze sowieso je adres te zien toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:07

Als ik iets verstuur maak ik online een etiket aan en daar staat je adres ook op. Dus ik zie het probleem niet zo.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:08

Bij dure artikelen krijgen ze van mij alle contactgegevens.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:11

Geen idee, ik maak nooit een verzendlabel via MP aan. Als mensen via MP willen betalen is dat akkoord, maar als ik zelf mag kiezen via welk verzendbedrijf het verzonden word is dat niet via PostNL.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:25

Ik verwacht straks iemand die voetbakken komt halen.
net keurig berichtje dat er wat vertraging is.

Ben benieuwd! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:26

Ik doe ook niets via MP, gewoon zelfs en meestal DPD oid.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:27

Appeltje_1 schreef:
Wat zeggen jullie?

Privacy is iets heel persoonlijk en daarom maakt het niet uit wat iemand anders vindt. Jij moet je er goed bij voelen en als jij je niet comfortabel hiermee voelt, dan doe je het niet. Je geeft de info die je wilt geven en meer niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:27

Ik geef ipc ook alleen adresgegevens als iet opgehaald gaat worden.

niet nodig anders!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:32

Maar dan zeggen ze in eerste instantie ik kom het ophalen en geef je het adres en daarna. oh komt niet uit wil je het toch opsturen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:33

Een adres geeft toch geen zekerheid, want een verkoper kan toch een vals adres geven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:11

Ik heb meer problemen met mensen die zeggen dat ze iets komen halen en vervolgens niet op komen dagen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:22

Nou ja, ze reageren toch niet meer :+ Gelezen maar niet geantwoord. Er komt vast nog een antwoord.
Maar bedankt hè!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:00

Vorige week een advertentie gezet voor verf. Napjes met kwaliteits verf. €4,50 per stuk excl verzenden.

Dus deze dame reageert, we praten wat over en weer en ze geeft aan 12 kleuren te willen.

Dus ik geef aan, joh, ik heb wat bijna lege tubes, die maak ik part of de deal als je inderdaad die 12 kleuren afneemt. (Zat nog wat in, leuk voor uitproberen of kleine schilderijtjes.)

Ineens haakt ze af. Nou, ok, gebeurt vaker.

Vanmorgen:

Kan ik er 2 kopen en kan je dan de overige tubetjes die je eerst aanbood bij die andere deal erbij doen? Betaal ik jou 12 euro incl verzenden.

Ja, zo werkt dat dus niet. :))

Leuk geprobeerd, dat wel. Keurig aangegeven dat ik dit niet ging doen en dat ze haar 2 stuks kon krijgen voor €9,96 incl verzenden.

Geen reactie meer. :')

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:39

Ik heb het hier wel eens gelezen, maar nog nooit zelf meegemaakt. Tot nu toe.
Ik had een joggingbroek van een goed merk erop gezet, omdat ik de pasvorm niet zo geslaagd vond. Broek is zo goed als nieuw dus zonde om in de kledingbak te gooien. Omdat je bij kleding altijd duizend vragen krijgt om aanfoto's (op Vinted bijv.) had ik meteen maar een aanfoto geplaatst. Zonder mijn hoofd erop natuurlijk. Kreeg ik direct een heel smerig berichtje die beter thuis hoort op 18+ website zeg maar... "Ziet er g... uit schat" :r
Direct gerapporteerd en geblokkeerd. En de foto bijgesneden dat alleen de broek erop staat en een foto van internet erbij gezet. Gelukkig geen telefoonnummer erbij. Echt, wat bezielt die mensen..
Zoeken die dan de hele dag op marktplaats naar foto's om op te reageren. Het is geen Tinder :')

Of inderdaad, mensen die een bod doen. Je gaat akkoord en... gone..... :evaw: Laat even weten dat je niet meer geïnteresseerd bent ofzo. Of doe geen bod als je het toch niet wilt/kunt kopen.