Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:08

Amado7 schreef:
[ [url=m/W2b6TK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat dit antwoord is. Heeft met de Bijbel te maken maar in een banaan zit toch geen w ? :')

Ik kom er ook niet uit :')

Stel: piet heeft direct contact gehad met Jan, en Jan is besmet met Corona.
Piet heeft wel of geen symptomen, dat doet er denk ik niet toe.
Kan Piet gedwongen worden een test te ondergaan? Dus Piet heeft eigenlijk geen zin in dat geschraap in zijn snufferd, moet dat dan toch verplicht?
Ik kan deze info op het net niet vinden en ben zeer benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:24

Je kan nooit iemand dwingen om te testen. Dus als Piet echt niet wil (of durft) dan is het zo.

Ik hoop dat als Piet zich niet wil laten testen hij zichzelf wel als positief getest beschouwt, dus 2 weken quarantaine (of is het nu 10 dagen?) en anderen met wie hij in contact was inlichten.

(Tenzij hij over de grens komt, dan gelden andere maatregelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:07

Piet is dan een 'nauw contact' van Jan; volgens mij officieel als je langer dan 15 minuten binnen 1,5 m van elkaar bent geweest.

Ik was ook een soort Piet toen mijn fysio besmet bleek. Ik werd toen door de GGD gebeld met de mededeling dat ik 10 dagen (geteld vanaf het laatste contact met Jan) in quarantaine moest. Een test werd niet van me gevraagd.

Toen ik toch milde klachten kreeg, heb me toch vrij snel laten testen en die uitslag was negatief. Toch moest ik die volle 10 dagen (inmiddels zijn dat er vijf, dacht ik) quarantaine uitzitten. Dus Piet moet in zijn mand :j

Palmera

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:41

Oké, dank. Het ging me echt even om het 'dwingen'.
Gisteravond las ik een artikel waarin stond dat op enige wijze zonder toestemming iemands lichaam binnen dringen volgens dat artikel onder verkrachting valt.

Dus zodoende dat ik me afvroeg of Piet dan echt gedwongen word, want dat leek mij dan ook een vorm van verkrachting.
Gelukkig niet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:48

Palmera schreef:
Gisteravond las ik een artikel waarin stond dat op enige wijze zonder toestemming iemands lichaam binnen dringen volgens dat artikel onder verkrachting valt.

Dus zodoende dat ik me afvroeg of Piet dan echt gedwongen word, want dat leek mij dan ook een vorm van verkrachting.
Gelukkig niet dus.
In het Wetboek van Strafrecht staat verkrachting als volgt gedefinieerd:
“Door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand [dwingen] tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam.”

Het is dus niet zomaar “op enige wijze,” maar het gaat ook om de intentie. Zelfs als het een bredere definitie had, denk ik dat een wattenstaafje in iemands neus duwen met als doel het afnemen van een coronatest niet bepaald als verkrachting gezien wordt als je ermee naar een rechtbank zou stappen. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:50

Een wattenstaafjes-in-neus-duw-fetish bestaat niet? :+

Mijn artikel overdreef blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:52

Palmera schreef:
Een wattenstaafjes-in-neus-duw-fetish bestaat niet? :+

Mijn artikel overdreef blijkbaar.
Stoooooop :') :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:11

Haha jek :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:13

Palmera schreef:

Gelukkig niet dus.

Nee, geen verkrachting.

Dat je iemand niet kan dwingen heeft te maken met artikel 11 uit de grondwet, over de onaantastbaarheid van het lichaam
zie https://www.denederlandsegrondwet.nl/id ... id_lichaam

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:14

Wat is dit en waarom zit het random bij mijn AliExpress pakketje :')

Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:18

Antenne van het 5g-netwerk? :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:30

Mand schreef:
Wat is dit en waarom zit het random bij mijn AliExpress pakketje :')

[ [url=m/IJYI6t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat het is geen idee, maar bij Ali pakketjes doen verkopers vaak een mini cadeautje :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:31

Kookaburra schreef:
Antenne van het 5g-netwerk? :+
Met ingebouwde spionage-apparatuur. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:33

Lijkt mij een zekering. Geen idee waarom!

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:43

Waarschijnlijk is het gewoon in het verkeerde pakje terechtgekomen :)

Het oogt inderdaad als een 20A zekering, (dit type zit bijv. in een auto).

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:14

Mijn oude paard heeft standaard een te lage temperatuur, bijna altijd zit hij ergens in de 36graden. Voelt lekker warm onder z'n deken, staat uit zichzelf tevreden buiten en heeft genoeg hooi tot z'n beschikking.
Vorige keer dat ik ze een periode standaard even temperatuur 's avonds was in het najaar denk ik en toen zat hij op 37.4 . Andere thermometer gekocht nu.

Het enige wat ik kan bedenken, omdat hij verder gezond oogt, is dat hij oud is en z'n spieren verloren is. Z'n gat is dus ook wat 'ingedeukt' (geen idee hoe te omschrijven maar iedereen met een oud paard weet wat ik bedoel :+ ) en dat de thermometer daarom niet goed meer meet. Iemand een andere verklaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:21

Nyaleti schreef:
Mijn oude paard heeft standaard een te lage temperatuur, bijna altijd zit hij ergens in de 36graden. Voelt lekker warm onder z'n deken, staat uit zichzelf tevreden buiten en heeft genoeg hooi tot z'n beschikking.
Vorige keer dat ik ze een periode standaard even temperatuur 's avonds was in het najaar denk ik en toen zat hij op 37.4 . Andere thermometer gekocht nu.

Het enige wat ik kan bedenken, omdat hij verder gezond oogt, is dat hij oud is en z'n spieren verloren is. Z'n gat is dus ook wat 'ingedeukt' (geen idee hoe te omschrijven maar iedereen met een oud paard weet wat ik bedoel :+ ) en dat de thermometer daarom niet goed meer meet. Iemand een andere verklaring?
Kan zijn dat hij gewoon een wat lagere lichaamstemperatuur heeft. We moesten op één van de stallen waar ik werkte ook bij ieder paard elke dag de temperatuur opnemen: sommige zaten rond de 36,5, andere keurig in de 37, en weer andere kwamen standaard boven de 38 uit. De richttemperaturen zijn bij mijn beste weten gemiddelden, maar kunnen dus een beetje afwijken en liggen ook bij een individu niet vast. Of één van je thermometers doet het niet goed, dat kan ook. :+ Zeker de wat goedkopere modellen kunnen nog weleens een beetje raar doen - dat je aan je paard voelt dat de temperatuur niet heel hoog is, maar die thermometer besluit dat de temperatuur dusdanig hoog is dat hij een error geeft.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:55

Amado7 schreef:

Wat dit antwoord is. Heeft met de Bijbel te maken maar in een banaan zit toch geen w ? :')

Ok, spuit 11:
w=b uitschrijven: w is b => wis b

Dus banaan, wis b => anaan
En dan +k => Kanaän

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:56

Roodvos schreef:
Amado7 schreef:

Ok, spuit 11:

En dan +k => Kanaän

Dat moet m zijn...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:54

Roodvos schreef:
Amado7 schreef:

Ok, spuit 11:

En dan +k => Kanaän

Wauw dat is hem denk. DANK DANK.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:56

Roodvos, heldin! Wat geniaal :oo :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:30

Wat geef ik mijn schoonzus (20) voor haar verjaardag. Ze houdt van spelletjes als Ticket to Ride en Catan, ze is bijna afgestudeerd als juf en verder heeft ze niet echt veel hobby's. Ik dacht zelf aan een spelletje maar ik heb zelf geen idee wat

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:33

Independence schreef:
Wat geef ik mijn schoonzus (20) voor haar verjaardag. Ze houdt van spelletjes als Ticket to Ride en Catan, ze is bijna afgestudeerd als juf en verder heeft ze niet echt veel hobby's. Ik dacht zelf aan een spelletje maar ik heb zelf geen idee wat

Bon van lokale spelletjeswinkel?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:48

Is ze ook dol op thee?
Dan is een pakketje met een leuke mok, verschillende losse thee, een chocoladereep en een klein spel misschien wel wat. Denk dan aan de kleinere spellen zoals saboteur of exploding kittens.
Bonnetje van het spel wel achter de hand houden ;) Voor het geval ze het spel wel al heeft...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:00

Independence schreef:

Kijk eens bij bol.com in de top 10 van spellen. Ik heb zelf laatst The Mind en Exploding Kittens (en Uno) aangeschaft, beide zijn erg leuk! The Mind speel je door timing en ingespeeld raken op elkaar. Exploding Kittens is een soort complexe vorm van pesten, maar erg leuk om te spelen.