[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:22

Interessant. Zou dat bij mensen ook zo zijn? Dat je hoofd eraf ligt en dat je je eigen lichaam een paar meter verderop ziet liggen voor een paar seconden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:29

Suzanne F. schreef:
Interessant. Zou dat bij mensen ook zo zijn? Dat je hoofd eraf ligt en dat je je eigen lichaam een paar meter verderop ziet liggen voor een paar seconden?

Ik denk het niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:30

Ik heb daar weleens iets over geplaatst, dat men na onthoofding door de guillotine nog een paar seconden bij bewustzijn waren.
https://www.thoughtco.com/head-guilloti ... ve-1221876

Citaat:
The simple act of removing a head from a body is not what kills the brain. This doesn't just apply to the guillotine. Any forms of swift decapitation will have the same eventual result. If, however, the brain receives no trauma from the killing blow and the decapitation is clean, the brain will continue to function until the lack of oxygen and vital chemicals from blood loss causes unconsciousness and death. The current medical consensus is that survival does occur post-decapitation for a period of roughly 10 to 13 seconds. The amount of time varies depending on the victim's build, general health, and the immediate circumstances of the fatal blow.
Laatst bijgewerkt door Captain op 23-10-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:32

*meelezer* Suzanne F. in de afgelopen quest stond het antwoord op je vraag. Als ik tijd heb typ ik het antwoord even over.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:46

Wat interessant!

Logisch ook.. Zolang de hersenen nog bloed hebben..
Maar je lijf zal je niet meer voelen.. Die zenuwen zijn door.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:47

Jolliegirl schreef:
Wat interessant!

Logisch ook.. Zolang de hersenen nog bloed hebben..
Maar je lijf zal je niet meer voelen.. Die zenuwen zijn door.

Toch kan je ook fantoom pijn hebben. Bijvoorbeeld bij mensen die een been missen, die kunnen toch pijn voelen in dat been wat er niet meer is.

Edit: en dank voor de felicitaties trouwens!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:51

Gefeliciteerd!!

Oja.. Daar had ik niet aan gedacht.. Fantoompijn.

Dit begint steeds interessanter te worden!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:05

Dus zou je nog heel even kunnen denken als je hoofd eraf gehakt is? Of gaat dat echt zo snel dat daar geen sprake van is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:08

10 tot 13 seconden.
Maar is dat echt bewustzijn of hersenmeting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:15

Ik denk bewust zijn want er is hier nog een artikel geplaatst geweest dat er nog werd gereageerd op het roepen van hun naam. Bv door de ogen te openen en ik denk zelfs die persoon aan te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:41

Ik heb ff 10 seconden geteld, en da's in zo'n situatie eigenlijk nog best lang...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:56

DeMolenhoek schreef:
Ik denk bewust zijn want er is hier nog een artikel geplaatst geweest dat er nog werd gereageerd op het roepen van hun naam. Bv door de ogen te openen en ik denk zelfs die persoon aan te kijken.

Kan je die nog vinden?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:02

Ik lees alles met veel interesse. Heb er zelf weinig verstand van en leer graag.

Was nooit tegen islamitisch slachten omdat mij verteld was dat als je het goed deed en direct alles doorsneed dat het dier weinig meekreeg. Omdat dan ook de zenuwen door waren werd erg gezegd. Ik weet niet hoe ik er nu over denk.

Wb "normaal" slachten, dacht ik altijd dat die pin het dier al dood maakte? Maar dat is dus de verdoving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:03

Oh, ik zie dat dat dus ook in de link van Captain staat!

In fact, when French physician Dr. Beaurieux observed the 1905 execution of a criminal named Henri Languille, he later stated a report he published in "Archives d’Anthropologie Criminelle" that for nearly 30 seconds post-decapitation, he was able to get Languille to open his eyes and "undeniably" focus on him—twice—by calling the man's name.

Princess: De pin maakt het dier hersendood maar het hart klopt nog even. Dit is ook nodig om te kunnen verbloeden. Uiteindelijk sterven ze ook aan de kogel want ze stoppen met ademen moest je geen ader doorsnijden.

Halal slachten voelen ze wel degelijk hoor. Ze bloeden inderdaad snel leeg maar voelen dit zeer zeker. De zenuwen werken nog gewoon.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-20 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:03

DeMolenhoek schreef:

Het is moeilijk om dit te testen en proefpersonen te vinden natuurlijk. :')

Toch heb ik op YouTube weleens een filmpje gezien over Russische wetenschappers die dit met honden deden. Het hoofd was eraf en lag gekoppeld aan een machine voor de zuurstof enzo. Het hoofd reageerde en leefde. (Of ja leefde, de ogen waren open en de hond reageerde).

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:04

DeMolenhoek schreef:
Oh, ik zie dat dat dus ook in de link van Captain staat!

In fact, when French physician Dr. Beaurieux observed the 1905 execution of a criminal named Henri Languille, he later stated a report he published in "Archives d’Anthropologie Criminelle" that for nearly 30 seconds post-decapitation, he was able to get Languille to open his eyes and "undeniably" focus on him—twice—by calling the man's name.

Brrr dat lijkt me nou echt intens luguber :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:04

Princess_ schreef:
Ik lees alles met veel interesse. Heb er zelf weinig verstand van en leer graag.

Was nooit tegen islamitisch slachten omdat mij verteld was dat als je het goed deed en direct alles doorsneed dat het dier weinig meekreeg. Omdat dan ook de zenuwen door waren werd erg gezegd. Ik weet niet hoe ik er nu over denk.

Wb "normaal" slachten, dacht ik altijd dat die pin het dier al dood maakte? Maar dat is dus de verdoving?

Dat noemen ze verdoving. Of bedwelming.

Wat er gebeurt is dat die pin de hersenen kapot maakt. Het dier is dus volledig hersendood.
Daarna steek je het dier om leeg te bloeden, hierdoor stopt het hart.

Als je het dier zou laten liggen en niet zou steken, stopt het hart vanzelf.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:09

Thanks voor de uitleg!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:34

Jemig wat een rete interessant gesprek hier :D "Leuke" vraagstukken om over na te denken.

En gefeliciteerd met je verjaardag Suzanne F. :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:16

Jolliegirl schreef:
Gefeliciteerd!!

Oja.. Daar had ik niet aan gedacht.. Fantoompijn.

Dit begint steeds interessanter te worden!

Volgens mij voel je fantoompijn pas later. Je hoort toch vaak dat als mensen een ongeluk gehad hebben, dat de pijn later komt? Ik heb nog nooit een afgehakt lichaamsdeel gehad, maar volgens mij met adrenaline denk ik dat je qua pijn niet gek veel meekrijgt in die 10 tot 30 seconden.

Die YouTube filmpjes met de honden heb ik eerder in dit topic ergens gelint trouwens, dus dat is mogelijk zo terug te vinden :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:27

Een siamese kalventweeling

Spoiler:
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:28

Och die arme koe :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:31

O wauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:42

Oh wauw. Weet je hier meer over? Volledige termijn lijkt mij? Leefde ze nog bij geboorte?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:43

ClaudiaHS schreef:
Och die arme koe :=

Wel met een keizersnede geboren, maar zal inderdaad nog steeds niet echt prettig zijn geweest

DeMolenhoek schreef:
Oh wauw. Weet je hier meer over? Volledige termijn lijkt mij? Leefde ze nog bij geboorte?

Inderdaad volledige termijn, levend of niet weet ik niet.
Was gescand op een tweeling, maar niet gezien dat ze aan elkaar zaten.

Edit: quote gemist