Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_kajo_ schreef:Bijna 2 jaar geleden was ik werkeloos en kreeg van het uitzendbureau een functie omschrijving toegestuurd met de vraag of me dat wat leek. Ja, prima. Alles werd geregeld voor een sollicitatiegesprek behalve dat ze doorgaven waar ik zijn moest. Na lang vragen kreeg ik dat pas een paar uur van te voren door. Ik had bijna afgezegd toen ik hoorde dat het voor de administratie van een kinderdagverblijf was. Help, ik heb niks met kinderen (understatement)! Toch heen gegaan omdat ik dan voor het UWV weer een sollicitatie activiteit had. Leuk gesprek en nu dus bijna 2 jaar later zit ik er nog maar dan bij de basisschool die erbij hoort. Collega's en ook directie hebben de grootste lol wanneer ze dit verhaal horen en roepen te pas en te onpas "maar jij hebt toch ook zo'n hekel aan kinderen". Vooral als ik bv last minute inval als taxi wanneer een ouder het laat afweten en ik dus met een auto vol kinderen mee op excursie ga. Ik krijg dan bij terugkomst van de directeur de vraag of ik ook geestelijke bijstand nodig heb om deze traumatische ervaring te verwerken. Zelfs ouders hebben er de gek mee.
Gelukkig is het een Reggio emmilia school en gaat het er daar net even anders aan toe dan op een reguliere basisschool. De kinderen weten inmiddels dat ze niet bij mij moeten zijn om getroost te worden, maar als er iets kapot is dan weten ze me meteen te vinden. De 'juf' van kantoor kan namelijk alles maken.
Mars schreef:Wat een tof verhaal kajo, en super grappig dat je nu toch helemaal op je plek bent daar
Dammie schreef:@kajo, je bent erin geluisd door het uitzendbureau![]()
Het is vast ook pedagogisch verantwoord dat de kinderen daar leren dat niet iedere volwassene een zorgend type is.
MarcoBorsato schreef:Achterom schreef:Dat bepaal ik zelf wel...
Nee, sorry, ik vind het gewoon echt flauw.
Maar je reactie is wel tekenend voor dit topic.
Ja vooral omdat ik niet de eerste en enige ben die er iets over zegt. Maar, lezen is moeilijk he?
Britta31 schreef:Excursie kon anders niet doorgaan en was dier gerelateerd dus dat scheelde. Politie agent ben je inderdaad wel maar ook hierin weten de kinderen wat ze aan me hebben. Nee is nee.Maar de moekes hier zijn toch niet van die super ik weet alles moekes.En dapper dat je met een auto vol kinderen op pad ging.Daar had ik als moeder echt geen trek in.Dan ben je de hele dag politieagent aan het spelen.
idinn schreef:Huilende kinderen ga ik met een grote boog omheen inderdaad. Voor de rest is het me zo ontzettend meegevallen. Ik heb nu al een jaar een nagellakchallenge met een kleuter. Zij bedenkt de kleur nagellak die ik die week moet dragenHaha kajo briljant verhaal! Zolang ze niet huilend op je af komen red je jezelf wel
Hier is het druk met kleinkinderen in het zwembad. Ik ga vanavond als ze slapen wel even lekker afkoelen..
Bloodymary schreef:Heel herkenbaarGrappig verhaal Kajo, ook doordat de collega's en ouders er zo mee omgaan. Heb ik onze vriendengroep ook moet ik zeggen hoor. Die weten precies hoe het zit en dan vragen ze expres aan mij "kun jij misschien oppassen", of "houd even vast", of als ik op een kinderverjaardag ben geweest "gaat het nog een beetje?".
quera schreef:Die nagellakchallenge![]()
Ik doe dat hier met bloemen. De oudste mag elke keer 2 soorten bloemen kiezen en de bloemisten maken er dan een boeket mee. Komen soms onverwacht leuke dingen uit
Let op kind in spoiler. Met de bloemenbos die ze samen had geplukt met mijn zus in de pluktuin.Spoiler:
[ [url=m/v0Yv0P.jpg]Afbeelding[/url] ]
oomens schreef:quera schreef:Die nagellakchallenge![]()
Ik doe dat hier met bloemen. De oudste mag elke keer 2 soorten bloemen kiezen en de bloemisten maken er dan een boeket mee. Komen soms onverwacht leuke dingen uit
Let op kind in spoiler. Met de bloemenbos die ze samen had geplukt met mijn zus in de pluktuin.Spoiler:
Verkeerde topic?
oomens schreef:quera schreef:Die nagellakchallenge![]()
Verkeerde topic?
MarcoBorsato schreef:Shaggy09 schreef:Ik heb eens een kijkje genomen in het bewust kinderloos op FB. Er zitten soms wel leuke dingen bij maar sommige dingen zijn zo ontzettend overdreven dat ik het bijna een beetje ziek vind.
Die ene dat er een foto gemaakt word dat er een kindje zijn mandje staat uit te laden bij de band bij de supermarkt bijvoorbeeld. Ook gewoon lekker foto van dat kind zonder pardon op internet pleuren..
Ik vond het Sjonnie en Anita gehalte bizar hoog
Achterom schreef:Ik vind het vooral flauw om dat hier op die manier te bespreken. Bespreken van andere topics mag niet, maar een besloten groep op Facebook blijkbaar wel? Bovendien hoopte ik dat de mamabrigade het fatsoen had om zich niet daar te melden. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.