Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:47

Als ik op mijn verhaal iets moet delen van een bedrijf, wil ik nog wel mee doen. Ik heb via Instagram nog nooit wat gewonnen, wel meerdere samenwerkingen gehad dat ik producten (met name (ruiter)kleding) opgestuurd krijg om te gebruiken / een foto mee te maken. Op Facebook heb ik wel eens iets gewonnen, o.a. een BR hoofdstel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:48

KimD schreef:
Lau schreef:

Ooh ja jij had die ijsjes voor honden! Die wilde ik van de zomer eens als cadeautje voor mijn moeder bestellen.

Kim, zie je hoe goed mijn reclame voor jou werkt? Wat krijg ik nu gratis?! :Y) :')

Mijn liefde en eeuwige dank? :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:08

Ik meld me ook graag als dat mag :D

Met mijn eigen pagina doe ik nooit zo heel erg veel eigenlijk, maar ik wil wel wat meer met de pagina van mijn pony gaan doen. Dus wie het leuk vindt om hem te volgen: @fewspotpepper
Mijn eigen account is @k.ymberley maar daar post ik niet zo heel veel op eigenlijk.. Geen idee waarom niet :')

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:14

Stal_Fiore schreef:
Iemand hier ervaring met een bericht promoten. Die van mij worden steeds afgekeurd... snap niet waarom.

Promoten heb ik geen ervaring mee, ben wel benieuwd wat je doel er mee is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:56

wilmatj schreef:
Hoe ik het dus bekeken heb.. ik heb liever nederlandse volgers, want idd in engelstalig is er een onwijs groot aanbod.

Het groot worden in het nederlands, nou kijk even naar de grote nederlandse accounts, die zitten ook over de 20k. Dus zeker mogelijk.

Ik denk als je het om bekendheid of als je er later je geld mee wilt verdienen. Het veel lastiger is om het in het engels te doen.

Ik zit nu bijna op 4k. Weet niet of dat voor jullie onder groot valt, maar ik had het nooit verwacht. En h voornamelijk nederlands. Ik denk zelf dat geld verdienen of iets voor mij niet haalbaar is, is ook mijn doel niet. En buitenlandse volgers hebben voor mij zelf dus geen meerwaarde.

Wel leuk hoe dat per persoon kan verschillen en de insteek van jullie accounts zijn ook totaal verschillend.

Daar heb je wel een punt .. 20k is zeker groot genoeg, hahaha. Zelfs jij bent heel groot in mijn ogen :P

En toch voelt het voor mij raar om het in het Nederlands te doen, hoewel dat natuurlijk makkelijker is dan Engels. Ik ben daar wel redelijk vlot mee maar af en toe moet ik toch eens een woordje opzoeken enzo. Nu leest toch 99% niks van wat ik typ, dus eigenlijk maakt het allemaal niet uit :+

Mbt give-aways en gains scroll ik daar eigenlijk altijd heel snel overheen. Doe niet mee en ik vind er niks aan, doe het zelf ook nooit. Als je een bedrijf hebt en iets van je eigen producten weggeeft is dat wel anders vind ik dan random dekjes of halsters ofzo..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 11:01

Gain party’s heb ik sws nooit begrepen. Wat is daar het nut van? Die mensen volgen je toch niet omdat ze je leuk vinden. Alleen in de hoop dat ze ook een keer mee mogen doen.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:01

Ik voel me altijd bezwaard om andere mensen te taggen in zo'n winactie bericht :')

Ik doe af en toe wel eens mee met een gainparty of organiseer een kleinschalige winactie met iets wat ik zelf heb (gemaakt).
Laatst mocht ik meedoen met een grote winactie met flinke prijs en grote accounts. Ik had er bijna 80 volgers bij.
Uiteraard na de winactie ook weer wat kwijt. :P

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:02

Lau schreef:
Gain party’s heb ik sws nooit begrepen. Wat is daar het nut van? Die mensen volgen je toch niet omdat ze je leuk vinden. Alleen in de hoop dat ze ook een keer mee mogen doen.

dat is wel het doel, maar zelf merk ik dat gainpartys voor mij persoonlijk meer werken als shoutouts. Ik doe nooit mee met de gainparty, maar als er een host-account is wat ik denk leuk te vinden om te volgen dan volg ik die.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:03

Sunshinedaan schreef:
Ik voel me altijd bezwaard om andere mensen te taggen in zo'n winactie bericht :')

Haha dit heb ik ook altijd ja :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:05

Frummels schreef:
Sunshinedaan schreef:

Als ik meedoe tag ik mijn man en mijn kip :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:07

Qimm schreef:
Frummels schreef:

Als ik meedoe tag ik mijn man en mijn kip :')

Hahaha, ik ook altijd mijn man en mijn pony's account, of mijn eigen account als het op een pony account is :+

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:11

Via gainpartys vind ik vaak nieuwe accounts. Veel van mijn (jongere) volgers vinden het ook altijd leuk als ik een gainparty doe.

Ik probeer altijd een middenweg te vinden. De ene vind winacties leuk, de andere juist niet. Daarom niet te vaak. Hetzelfde met gainpartys.

Volgers die overal een reden zien om je te ontvolgen doen dat vaak toch wel.. en mensen die gainpartys/ winacties niet leuk vinden maar mijn content wel, blijven vaak wel hangen.. en anders niet.. jammer dan.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:54

Ik post tegenwoordig in het Engels en Nederlands. Nadeel is dat je je teksten korter moet houden, maar merk wel dat er veel meer reacties op komen dan toen ik enkel in het Engels schreef. Ook merk ik dat ik zelf veel sneller doorscroll bij lange Engelse teksten terwijl ik Nederlandse wel bijna altijd lees. Winacties host ik regelmatig zowel met bedrijven als kleinere accounts die er geld voor inleggen. Als ik hun zo kan helpen met bereiken wat ze willen, wie ben ik dan om te zeggen dat niet te doen. Geef wel altijd advies geld lekker in hun zak te steken en wat leuks te kopen voor hun pony, maar als hun vastbesloten zijn hou ik ze niet tegen :) vind het wel bizar om te zien hoe snel het belang van een Instagram account voor je paard is toegenomen. Daar waar ik 1,5 jaar terug toen ik net begon voor m’n gevoel elk Nederlands paarden account kende is dat nu echt onmogelijk. En elke week word ik zeker door 50 helemaal nieuwe paardenaccounts gevolgd die net beginnen. Is echt een hype nu

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:22

Ja als bedrijf is het indd wel anders als je winacties doet. mn hashtags verdienen nog wel wat aandacht. maar ik sta er bekend voor om niet heeeel creatief te zijn! :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:38

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Kim, zie je hoe goed mijn reclame voor jou werkt? Wat krijg ik nu gratis?! :Y) :')

Mijn liefde en eeuwige dank? :')

Nouja, oké dan! :* :')

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:47

Ik heb ondertusen al 2 keer iets gewonnen met een give away! Vind het wel leuk vaak. Ik vind het ook vaak moeilijk om mensen te taggen, maar ik tag vaak mensen die mij ook taggen in give aways. Win-win situatie denk ik dan. :P
Wat ik altijd jammer vind wel, is als ze vragen om 1 tag per comment te doen en dan zoveel mogelijk. Ik vind het veel fijner dat je 1 comment met bvb 3 tags moet plaatsen en that's it.

Gainparties daar merk ik eigenlijk nooit wat van, het zal zijn dat niemand me uitnodigt? :') Beter zo, lijkt me niks!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:12

Wat vinden jullie hiervan?:

Ik heb de vraag gekregen om voor een beginnend merk een ambassador te worden. Ik moet dan een product van hun kopen waar ik 60% korting op krijg. Vervolgens krijg ik dan een code en als twee mensen die code gebruiken dan krijg ik een gratis product. Bij elke hashtag die ik gebruik of wanneer ik ze ergens in tag dan komt mijn bericht op hun instagram.

Zal ik het doen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:14

Is het een beetje een goed/nuttig product? Wil jij aan zoiets verbonden zijn?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:20

Qimm schreef:
Is het een beetje een goed/nuttig product? Wil jij aan zoiets verbonden zijn?

Ik vind het opzich wel goed wat ze doen. De t-shirts en hoodies zijn 100% organisch en 20% van elk product dat gekocht wordt gaat naar het goede doel (arme kinderen). Dit kan natuurlijk een leugen zijn, maar het lijkt mij dat als dat je op je site zet dat je het dan ook wel moet doen toch?

Alleen ik ben zelf een beetje huiverig met geld uitgeven en dan denk ik bij mezelf of ik wel nog een t-shirt nodig heb of dat ik het geld niet beter ergens anders aan kan uitbesteden. Maar aan de andere kant denk ik dan van; maar wat als ik daadwerkelijk mensen kan overhalen om een product te kopen en die 20% gaat echt naar het goede doel? Dan doe ik toch wel iets goeds?

Ik twijfel altijd zo erg en kan eigenlijk nooit beslissingen maken. Zo vervelend eigenlijk!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:23

_mjwb schreef:

Ik heb de vraag gekregen om voor een beginnend merk een ambassador te worden. Ik moet dan een product van hun kopen waar ik 60% korting op krijg. Vervolgens krijg ik dan een code en als twee mensen die code gebruiken dan krijg ik een gratis product. Bij elke hashtag die ik gebruik of wanneer ik ze ergens in tag dan komt mijn bericht op hun instagram.

Zal ik het doen?

Dat klinkt niet helemaal als zuivere koek :o

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:30

Zulke aanbiedingen krijg ik ook vaker, maar die klinken ook niet echt heel betrouwbaar

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:30

_mjwb schreef:

Zal ik het doen?

Dit is vrij standaard voor een insta-ambassadeur. Ikzelf doe het niet omdat ik heel veel tijd/moeite in mijn foto's steek. Ik ga dan dus niet én betalen voor een product én heel veel moeite steken in promotie voor het bedrijf. Ik ken wel heel veel mensen die dit wel doen. Als je het product zelf heel graag wilt hebben, zou ik het doen. Wil je dat niet, dan vind ik het de moeite zelf niet waard.

Ik heb wel eens een insta-giveaway gewonnen, toevallig van KimD :')

Ik ben begonnen met @WoefCollars in het Nederlands, maar m'n bereik bleef erg beperkt en ik kreeg steeds vragen van internationale klanten om de teksten te vertalen. Nu is die dus tweetalig.
Mijn andere ben ik later begonnen en direct in het Engels, want die is meer internationaal gericht.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 28-04-20 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:32

Dan laat ik het gewoon lekker gaan! Dankjulliewel!

Ik hoef het product niet heel graag te hebben. Ik vind het leuk wat ze doen maar ik heb het niet nodig. Ik ga gewoon lekker sparen voor producten die ik wel graag wil hebben :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 18:33

_mjwb schreef:

Zal ik het doen?

Dit klinkt echt als een scam :')
Veel instagrammers worden op deze manier opgelicht.
Ik zou alleen samenwerken met al echt bekende merken of bedrijven. Vind dit altijd een beetje shady.... net zoals van die comments van ooh dm is we have a deal. Or you have a great profile we want to collab. Ook is het voor een “beginnend” bedrijf totaal niet interessant om samen te werken met een insta met nog geen 100 volgers.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:38

Ik zou ook geen collabs doen als je er eerst voor moet betalen. Ik doe alleen collabs als bedrijven mij gratis iets sturen en ik een eerlijke review mag geven. Ik hou er niet van om iets te moeten promoten waar ik niet achter sta.