Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amber15 schreef:Hoe doen jullie het met water geven? Ik heb pas wat groenten rechtstreeks gezaaid. Het komt nog niet echt op. Te droog denk ik. Ik geef nu wat meer water, maar als ik 's morgens flink water geef, is de bovenste laag grond aan het eind van de dag alweer gortdroog. Is dat een probleem voor de zaadjes? Ik zit op zandgrond. Kan blijven sproeien met dit weer.
De overige planten geef ik pas water als ze slap gaan hangen.
Leuk om foto's te zien van jullie tuinen!
Marcella, misschien werkt het als je de bamboestokjes verder naar achteren plaatst? Dus een ruimte tussen het gaas en de stokjes. Dan kunnen de vogels er niet bij.
Marcella schreef:Nee ga geen zwerm scheppen. Heb ik te weinig ervaring voor ook meer dat ik een zwerm de keuze geef om een plekje om te overnachten zodat er niet zoveel hoeft te sterven. Maar dat het dan ook makkelijk door een imker opgehaald kan worden.
Weet wel dat de kans klein is als er geen koningin erbij is dat ze de kast in gaan. Ene kant wil ik wel graag bijen houden, maar durf het niet zo heel goed. Met dat cursus niet te betalen is voor mij.
Weet ook niet precies wat het hotel leeghaal, maar iets haal de hotel bij mij iedere keer helemaal leeg. Genoeg vogels hier kraaien, ekster, merel, specht, halsbandparkieten, musje, koolmeesjes, roodborstjes, kwikstaarten, vinkjes, enz.
Zaaien doe ik gewoon grond goed vochtig eventueel vliesdoek overheen. Maar alles wat ik kan voor zaaien doe ik voor zaaien in de kas.
Moonfight schreef:Oeh, oeh! Wij gaan volgende week 2 jonge geiten ophalen![]()
lizy29 schreef:Moonfight schreef:Oeh, oeh! Wij gaan volgende week 2 jonge geiten ophalen![]()
Sterkte
Moonfight schreef:Wat doen jullie toch allemaal negatief over geiten. We hebben gelukkig goede omheiningen dus verwacht niet te veel drama