Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:12

Ik zoek een goede thermosbeker.
Liefst via Amazon, Bol of een fysieke winkel als de Blokker oid.

Is voor in de auto dus de onderkant kan maar 6,5 cm breed zijn (dat die breder uitloopt maakt niet uit) anders past het niet in de houder.
Is als cadeau, ik drink nooit iets in de auto dus weet ook niet wat voor opening / deksel fijn is.
Liefst rond de 380ml en rond de 25 euro.
Hoeft niet oneindig lang warm te blijven maar een paar uurtjes is toch wel fijn.

prompter

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:43

Ik heb een fijne beker bij Xenos gekocht, lekt niet, houdt iets lang genoeg warm en kostte nog geen tientje. Ze hadden meerdere varianten, dus misschien daar eens kijken?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:30

Nyaleti schreef:

Is voor in de auto dus de onderkant kan maar 6,5 cm breed zijn (dat die breder uitloopt maakt niet uit) anders past het niet in de houder.
Is als cadeau, ik drink nooit iets in de auto dus weet ook niet wat voor opening / deksel fijn is.
Hoeft niet oneindig lang warm te blijven maar een paar uurtjes is toch wel fijn.

https://www.bol.com/nl/nl/p/retulp-tumb ... XBEALw_wcB , hier heb ik er drie van. 1 gebruik ik voor koffie, 1 voor thee en 1 voor frisdrank. Ik vind ze erg fijn, drinken goed onderweg en zijn in heel veel kleuren verkrijgbaar. Qua maat passen deze in de bekerhouder die je wil, het is alleen 300 ml. wat erin gaat. Het feit dat het van gerecycled RVS is gemaakt vind ik een mooie bijkomstigheid.

Citaat:
Over Retulp:

Retulp zet zich in voor een schonere planeet door duurzame alternatieven aan te bieden voor wegwerpplastic. Voor elke verkochte thermosfles, thermosbeker of thermoskan wordt 1000 keer de inhoud gedoneerd aan schoon drinkwaterprojecten in ontwikkelingslanden. Door herbruikbare producten zoals de Retulp Tumbler te kiezen, help je de plasticsoep te verminderen en draag je bij aan een betere wereld. De Retulp thermosfles is een waardevol cadeau voor jezelf, anderen en de planeet.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:12

Dankje, die ziet er leuk uit.
Is alleen met een draaidop. Zie nu dat ik ben vergeten erbij te zetten dat het ook voor drinken in de auto is. Dan is een lipje oid wel fijn.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:40

Ik gebruik die ook in de auto, die draaiknop is goed te doen in de auto hoor.
Ik heb er ook eentje van Klean Kanteen met wel zo'n draaiding waarbij je de dop er niet af hoeft te doen. Maar die is te breed voor wat jij aangeeft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 01:13

Ik heb een contigo, super fijn voor in de auto, maar volgens mij gaat die je budget te boven.... Je zou er even op kunnen googlen, misschien vergis ik me.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 01:16

Heel erg fan van chilly's :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:58

Lalidan schreef:
Ik heb een contigo, super fijn voor in de auto, maar volgens mij gaat die je budget te boven.... Je zou er even op kunnen googlen, misschien vergis ik me.

Hij is bij bol.com €27,-
Net 2 euro meer dan budget van de ts. Dus niet gek.
Ziet er wel echt fijn uit. Ga hem ook bestellen.

https://www.bol.com/nl/p/contigo-west-loop-autoseal-thermo-mok-roestvrij-staal-geisoleerde-mok-koffie-mok-voor-onderweg-bpa-vrij-lekvrije-reis-mok-met-eenvoudig-te-reinigen-deksel-houdt-je-warm-tot-5-uur-470-ml/9300000033683679?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:58

Oh, dat is hem inderdaad! Ik had in mijn hoofd dat hij een stuk duurder was. Maar hij is echt superfijn :j.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:23

Lalidan schreef:
Oh, dat is hem inderdaad! Ik had in mijn hoofd dat hij een stuk duurder was. Maar hij is echt superfijn :j.

Is die niet net de breed voor de auto van de vriendin van Nyaletti?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:53

Die van mij is 6,5 cm breed onderaan. Ik heb nog nooit in een auto gezeten waar hij niet in de bekerhouder past, maar er zijn natuurlijk heel veel auto's waar ik nooit in gezeten heb, dus dat zegt ook niet alles. Maar op grond van die 6,5 zou ik denken dat het moet passen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:22

Honderd procent de YETI bekers!

Houden super goed warm, goed af te wassen en... je kunt er verschillende doppen op doen. Dus bijvoorbeeld een draaidop als je m in je tas wil, en een lipjesdop voor in de auto! Ik heb ook andere merken gehad, maar vertrouw alleen mijn YETI :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:11

Nyaleti schreef:

Ik heb vandaag de beker uit deze serie in gebruik genomen:
https://www.lidl.nl/p/livarno-home-ther ... p100377525
Gekocht in de winkel dus niet online.
In de dop zit zo'n drukknopsysteem die je ook bij thermosflessen hebt zodat je de vloeistof kan schenken. Bij deze beker kan je dan eruit drinken zonder dat je de dop eraf hoeft te draaien.

Ik zie online dat ze ook nog een andere variant hebben:
https://www.lidl.nl/p/ernesto-thermosfl ... p100374400

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:24

Ik heb er een 5 besteld :') bij heel veel staat wel een diameter aangegeven maar dat is dan weer van de bovenkant. Deze lopen allemaal net wat smaller in dus hopelijk is er iets wat past.
Die Contigo weer net niet mee besteld, kak. Misschien kan dat nog net optijd als deze allemaal niks zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:48

Oke kak niks past grr.

Slaat ook nergens op dat die houder zo smal is. Is gewoon een normale auto, waarom is dat geen universele maat.
Ik heb nu een foto ervan, moet dus eigenlijk nog smaller zijn dan 6,5 door die blokjes die er zitten. Maar dan ga ik echt niks meer vinden.
Afbeelding

Lalidan, is die van jou echt 6,5cm of toch al meer 6,7 bv? Online staat 8/9 cm maar zal de bovenkant wel zijn.
En hoe zit die opening? Dat klepje open doen en dan een kleine drinktuit?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:02

Nyaleti schreef:
Oke kak niks past grr.

Slaat ook nergens op dat die houder zo smal is. Is gewoon een normale auto, waarom is dat geen universele maat.
Ik heb nu een foto ervan, moet dus eigenlijk nog smaller zijn dan 6,5 door die blokjes die er zitten. Maar dan ga ik echt niks meer vinden.
[ Afbeelding ]

Lalidan, is die van jou echt 6,5cm of toch al meer 6,7 bv? Online staat 8/9 cm maar zal de bovenkant wel zijn.

Je kunt vergroters kopen die je in de opening zet, dan kun je elke maat beker er in zetten. Ik had er 1 in mijn vorige auto van Ali express.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 03:37

Een thermos dopper is erg smal. Misschien past dat wel.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:11

Nah was er klaar mee en heb Happy socks besteld :+
Nu duimen dat ze optijd binnen komen (morgen).

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 20:01

Nyaleti schreef:
Oke kak niks past grr.

[ Afbeelding ]

Lijkt wel alsof er een bekerhouder in zit, een soort verkleiner. Dat heb ik ook in de auto, deze kan er uit voor grotere bekers en voor een blikje of kleinere beker kan die houder er weer in.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 01:04

Ben in dit topic al een paar keer goed geholpen, dus nu nog een vraag van mij. Want ik heb een klein moestuintje (deel van een grotere moestuin) waar ik wat groenten teel. Om mijn deel af te bakenen van dat van de personen naast mij, heb ik tentharingen in de grond gedrukt en die met een sisaltouw van de Hema aan elkaar verbonden. Helaas lijkt dit niet heel erg handig te zijn, want na één tuinseizoen kan ik het touw vervangen. Het is dan volledig verweerd en op meerdere plekken gebroken. Zitten veel meters op zo'n bol, maar echt handig is dat natuurlijk niet. Ik zoek dus een touw van +/- 3 tot 5 mm dik dat ik buiten kan gebruiken, dat bestand is tegen allerhande weersinvloeden, niet schadelijk is voor alles dat op/in/onder/rond mijn tuintje leeft/groeit/bloeit en wat langer meegaat dan één tuinseizoen. Bestaat zoiets en zo ja, waar zoek ik dit?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 01:09

Waarom gebruik je daar geen waslijn voor?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 02:07

JPitty schreef:
Ben in dit topic al een paar keer goed geholpen, dus nu nog een vraag van mij. Want ik heb een klein moestuintje (deel van een grotere moestuin) waar ik wat groenten teel. Om mijn deel af te bakenen van dat van de personen naast mij, heb ik tentharingen in de grond gedrukt en die met een sisaltouw van de Hema aan elkaar verbonden. Helaas lijkt dit niet heel erg handig te zijn, want na één tuinseizoen kan ik het touw vervangen. Het is dan volledig verweerd en op meerdere plekken gebroken. Zitten veel meters op zo'n bol, maar echt handig is dat natuurlijk niet. Ik zoek dus een touw van +/- 3 tot 5 mm dik dat ik buiten kan gebruiken, dat bestand is tegen allerhande weersinvloeden, niet schadelijk is voor alles dat op/in/onder/rond mijn tuintje leeft/groeit/bloeit en wat langer meegaat dan één tuinseizoen. Bestaat zoiets en zo ja, waar zoek ik dit?

Strotouw(tjes Of schrikdraad?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:45

assie schreef:
Waarom gebruik je daar geen waslijn voor?

Dit inderdaad. Waslijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:43

Of paracord. Of touw uit een zeilwinkel.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 12:31

Ik zoek leuke keukenknopjes die sterk genoeg zijn voor o.a. een koelkastdeur en dus niet afbreken.

Ik heb de oorspronkelijke (uberlelijke) keukenknopjes vervangen naar deze met een groene bloem, alleen trekken we ze er continu van af. Ook met een of andere lijm/kit blijft het niet zitten. Ik zoek dus nieuwe, die met een schroef bevestigd kunnen worden, sterk genoeg en tegelijkertijd ook leuk zijn. Ik heb al vrij veel gezocht maar kan niet echt iets vinden wat me sterk genoeg lijkt. (Ik weet dat leuk een ruim begrip is)

Afbeelding