Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), dus ik kan wel even wat typen.
We zijn toen weer doorgereden naar ons hoofddoel, namelijk de buienlijn die vanuit het zuidwesten richting Duitsland trok. Boven Duitsland was er behoorlijke windschering, dus er was een grote kans dat de buien die dat gebied in trokken een leuk karakter gingen krijgen.
De andere keuze was om eerst nog een buienlijn op te wachten richting de Nederlandse grens met hetzelfde idee in je achterhoofd, maar als je die wou pakken moest je als een gek nog doorrijden richting Duitsland en daar binnen no time een mooi plekje vinden.
We hebben 'm dus maar na een tijdje uit pure ergernis ergens neergekwakt. 
We zijn toen nog even wat meer doorgereden om fatsoenlijk de bui voor te blijven en zijn toen even gestopt om foto's te maken, want dan hadden we in ieder geval nog iets, zelfs al zou er een bust zijn.
We zagen toen ook al wat uitzakkingen, maar ja.. Wat is een uitzakking zonder rotatie? Eigenlijk gewoon een flubbeltje. We wisten alleen niet óf er rotatie in zat, maar het kolkte wel als een gek en het had qua omstandigheden de potentie om zich dusdanig te ontwikkelen. We zijn toen weer doorgereden in de hoop de bui nog een keer voor te komen om goede foto's te maken, maar we hadden écht pech qua wegen. Het ideale voor ons was namelijk een snelweg richting het oosten of noordoosten, maar we zaten net tussen wat grote wegen in en moesten dus via kleinere wegen ons uit de voeten maken.
Ik reed, dus ik had Jolien zowel als navigator en als paar ogen en die zag al dat ons 'shelfje' een monster begon te worden achter ons. Onze prioriteit werd dus steeds meer: GAS. We kwamen toen midden in een dorpje/stadje/ergensertussenin te zitten in spitsuurverkeer vanwege een verkeerde inschatting qua makkelijkste route en tja, dan kom je er achter dat eigenlijk één klein foutje je dusdanig veel tijd kan kosten dat het even echt kielekiele wordt. De shelf zat nu vlak achter ons en had diverse uitzakkingen die je dan liever níet ziet, daarnaast zat er een kern in met groen/blauwe kleur wat betekend dat er onwijs veel hagel in zit. In theorie staak je de chase als je in die kern komt te zitten, omdat je (a je auto heel wil houden en (b veiligheid voorop staat. We hadden dus als opties om toch proberen door te rijden om 'm voor te blijven of de bui over ons heen te laten komen terwijl we ergens veilig geparkeerd hadden onder een dakje. 

!Askja schreef:Gave video! Je enthousiasme is erg aanstekelijk JoolienEn best een heel indrukwekkende bui, ik neem aan een supercell?
Nou ik heb de radar bekeken en kon nog niet helemaal supercelstructuren ontdekken. Maar daar ben ik ook niet handig genoeg in denk ik
Hoe dan ook, het was een supervette storm.
Het was ook nog spannend, want ik maakte als enige chaser de keuze om wat verder oost te gaan. Dus uiteindelijk was ik de enige chaer die m had, omdat de rest allemaal aan de verkeerde kant zat. Dat maakt het ook wel weer heel leuk, die exclusiviteit