Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:30

Tazzey schreef:
Leuk stukje Anouk! Heel herkenbaar :D Je hebt alleen een fout in je stuk staan. "...uitgaven moet doen waar je niet op verdacht bent." Moet zijn "... niet op bedacht bent." ;)

Oepsie, ik ben niet helemaal fit en ik merkte dat het al een hele opgave was om een stuk te typen. Heb deze fout over het hoofd gezien! Dankjewel :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:36

You're welcome! Ik vind het zelf ook fijn als ik op een foutje gewezen word.

Ik heb nu inmiddels een heel deel van mijn blog vertaald naar het Engels en vanaf het moment dat ik dat ben gaan doen schieten de stats door het dak. :D Ik heb heel veel meer verkeer uit de US, EK maar wat mij heel erg verbaasd is dat mijn bezoekers aantallen uit Finland geëxplodeerd zijn. Die beginnen langzaam de overhand op de NL bezoekers te krijgen. :oo

Ik heb vandaag een persbericht van OPI over de Fifty Shades collectie op mijn blog staan. Een probeerseltje om te zien wat dat met mijn stats doet. Ik krijg ze wel binnen maar doe er verder eigenlijk nooit iets mee. Het officiële pers bericht heb ik in het Engels gelaten omdat het doorgaans niet zo gewaardeerd wordt als je er aanpassingen in maakt.

Mandarijn12

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:54

Wat gaaf dat je bezoekers zo exploderen :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:57

Wat leuk!

Vind het persoonlijk alleen wel vreemd om een persbericht te lezen van een collectie die ondertussen "oud" is...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:57

Ja, echt heel cool. Ik zag net dat er zelfs mensen uit El Salvador kijken. Zo gaaf! *\o/*

Yv, het is ook een probeerseltje. Ik heb nieuwe liggen maar nog niet alles mag ik delen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:59

Ah op die fiets. Maar waarom begin je niet met Hawaii dan? Die komt morgen in de winkels, dus die mag wel op blogs en dan heb je meer een primeurtje imo.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:03

True! Deze post stond al een paar weken klaar. Zal even het bericht van de Hawaii erbij zoeken.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:57

Tazzey schreef:
True! Deze post stond al een paar weken klaar. Zal even het bericht van de Hawaii erbij zoeken.

Eens met Yv :j
En ik zou even kijken naar de link die je op je FB gedeeld hebt. Ik zie dit:
<!--:nl-->OPI Fifty Shades of Grey pers bericht<!--:--><!--:en-->OPI Fifty Shades of Grey Press Release<!--:--> http://wp.me/p5Hnj7-DA
En dan wel de link, die ook naar de pagina leidt. Maar het stukje erboven is dus een beetje vreemd :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:58

Dat is een issue met de code die je naar de Engelse pagina stuurt als dat nodig is. Ik moet even kijken hoe ik dat ga aanpakken.

Ik heb ze even aangepast.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:29

Ik vind het zo leuk en interessant om te zien hoe jullie met persberichten omgaan! Ik werk voor een PR agency dus ik zit hele dagen persberichten te schrijven die we dan naar bloggers sturen. Leuk om te zien dat jullie ze ook echt gebruiken :D

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:48

Yasmine schreef:
Ik vind het zo leuk en interessant om te zien hoe jullie met persberichten omgaan! Ik werk voor een PR agency dus ik zit hele dagen persberichten te schrijven die we dan naar bloggers sturen. Leuk om te zien dat jullie ze ook echt gebruiken :D

Lijkt me een leuk beroep! Kan je je bazen niet even een linkje naar dit topic sturen? :j :j :j :j :j :j haha grapje natuurlijk, ik heb nu een keer een persbericht gekregen maar geen artikel over gemaakt omdat ik het niet goed vond voelen.. het was overigens ook echt alleen maar tekst maar ik vind het wel belangrijk dat je bij jezelf blijft :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:48

anoukkk. schreef:
Yasmine schreef:

Lijkt me een leuk beroep! Kan je je bazen niet even een linkje naar dit topic sturen? :j :j :j :j :j :j haha grapje natuurlijk, ik heb nu een keer een persbericht gekregen maar geen artikel over gemaakt omdat ik het niet goed vond voelen en het paste niet in mijn stijl en blog.. het was overigens ook echt alleen maar tekst maar ik vind het wel belangrijk dat je bij jezelf blijft :)

Sorry ik wou bewerken maar ging hem quoten! Ben niet helemaal fit, heb niet helemaal koppie erbij haha.
Laatst bijgewerkt door anoukkk. op 12-02-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:49

Ik ben er nog niet zo mee bezig, wil m'n blog wel weer verder laten groeien maar omdat ik het nu al zo druk heb met schrijven voor mijn opleiding doe ik even rustig aan. Als het weer beter wordt is het wel het plan om wat meer foto's te gaan maken en dergelijke, dan gaat het weer wat meer lopen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:57

Yasmine schreef:

Ik kan niet alle persberichten voor mijn blog gebruiken helaas. Ik krijg ook wel eens dingen toegestuurd die echt helemaal niets met een beautyblog te doen hebben. Ik heb eens een pers bericht gekregen over motorolie :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:01

Dan is dat wel een erg slecht PR bureau die je dat gestuurd heeft, Tazzey := Ik kijk altijd wel heel specifiek naar wie ik het stuur, want journalisten en bloggers worden sowieso overstelpt met persberichten en als je er dan nog eens 3 per week stuurt over een onderwerp dat totaal niet aansluit op hun website ga je mensen gewoon boos maken en gaan ze je mails niet meer lezen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:07

Het is een klein PR bureautje wat inderdaad niet altijd even goed oplet naar wie ze wat stuurt. ;)

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:27

Tazzey schreef:
Ja, echt heel cool. Ik zag net dat er zelfs mensen uit El Salvador kijken. Zo gaaf! *\o/*

Yv, het is ook een probeerseltje. Ik heb nieuwe liggen maar nog niet alles mag ik delen.

Gefeliciteerd! Wat leuk *\o/*

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:29

Tazzey schreef:
Het is een klein PR bureautje wat inderdaad niet altijd even goed oplet naar wie ze wat stuurt. ;)

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jij in contact gekomen met dat pr bureau? :D :D :D :D
Ben maar een klein beetje nieuwsgierig.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:35

O dat is wel erg slordig Tazzey, dat ze jou een persbericht sturen van olie :P
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:42

sietje22 schreef:
Tazzey schreef:

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jij in contact gekomen met dat pr bureau? :D :D :D :D
Ben maar een klein beetje nieuwsgierig.

Je kan ze gewoon zelf contacteren :) Ik krijg ook mails van bloggers die zelf spontaan vragen of samenwerking mogelijk is. Stuur wel een korte omschrijving van jezelf mee en een beschrijving van je blog. Bezoekersaantallen zijn ook belangrijk, dus die kan je ook meesturen. Want ik heb klanten die bv. geen producten ter review opsturen naar blogs met minder dan een bepaald aantal views per dag/week/maand.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:46

Die stats zijn inderdaad heel erg belangrijk.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:51

Sorry dat ik hier een tijdje niet heb gereageerd. Heb nog een niet zoveel geblogd.

En dat had een reden.. Ik schreef erover in mijn blog vandaag:

Personal | Rouw

Alvast bedankt voor het lezen :)
Ik zal zo jullie laatste blogposts ook eens lezen.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:04

Yasmine schreef:
Je kan ze gewoon zelf contacteren :) Ik krijg ook mails van bloggers die zelf spontaan vragen of samenwerking mogelijk is. Stuur wel een korte omschrijving van jezelf mee en een beschrijving van je blog. Bezoekersaantallen zijn ook belangrijk, dus die kan je ook meesturen. Want ik heb klanten die bv. geen producten ter review opsturen naar blogs met minder dan een bepaald aantal views per dag/week/maand.

Mag ik een brutale vraag stellen? Hoeveel bezoekers moet je nou ongv per dag hebben? Of is het per week of per maand? Hoeft niet precies hoor maar gewoon ongeveer? Ik ben daar altijd heel erg benieuwd naar. Ik zit zelf nu gemiddeld op 250 per dag denk ik.. de ene dag zijn het er maar 50 de andere dag zijn het er over de 500..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:12

Het hangt er een beetje vanaf voor welk merk het is :) Ik doe mijn bloggerdingen voor een erg groot merk en die vragen behoorlijke aantallen (denk aan min. 10.000 unieke bezoekers per maand oid). Maar kleinere/minder bekende merken zijn vast ook tevreden met heel wat minder bezoekers.

Sabini, wat een prachtige maar ontzettend verdrietige post. Sterkte voor jou en je vriend :(:)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:23

Sterkte Sabini, je hebt het mooi omschreven, maar het blijft een nare gebeurtenis. Het gedicht is erg sterk, hopelijk vindt je vriend er troost in.