Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
black_kelpie schreef:500 euro lappen voor hoorapparaten, 900 als ik ze wil verzekeren. Daar is de 75% vergoeding van de zorgverzekering al af. Ik blijf wel doof, idioot gedoe
Shenavallie schreef:En als ik mijn buurvrouw en een oud-collega mag geloven: het maakt niet uit hoeveel geld je ervoor neerlegt, het laat datgene wat je niet wilt horen extra hard doorkomen en wat je wel wilt horen, hoor je nog niet goed. Dus sleutels op een tafel leggen gaat door merg en been en een fatsoenlijk gesprek met iemand bestaat alsnog uit 'wat zeg je?'.
Daphne__ schreef:Ik had me aangemeld bij een Facebookgroep, maar wou eigenlijk niet dat familie of vrienden ofzo dat konden zien, dus was van plan uit de groep te gaan nadat ik even wat informatie kon lezen. Word ik direct getagd door het beheer met welkom en dan mijn voor en achternaamFijn weer, zelfs als ik nu uit de groep ga, blijft voor altijd te zien dat ik lid was
Geen schokkende pagina of onderwerp overigens, maar vind het gewoon niet fijn.
fleurtjeuh schreef:Merlen schreef:Nee,België.
Dit had ik echt niet zien aankomen.Heb enkele dagen geleden zelfs nog nieuwe planten en bloembollen gezet met de gedachte dat ik hier nog wel enkele jaren zou wonen omdat ik niks vind om te kopen.
https://callmepower.be/nl/verhuizen/huurderCitaat:Welke rechten heb je als huurder?
Bij het opstellen van een huurovereenkomst kunnen huurder en verhuurder in samenspraak rechten en plichten vaststellen. Deze mogen niet in strijd zijn met de regelgeving in Vlaanderen. Volgens het Vlaamse Woninghuurdecreet uit 2019 heeft een huurder in Vlaanderen de volgende huurdersrechten:
Bescherming tegen uitzetting. De huurder heeft het recht om in de woning te verblijven gedurende de looptijd van het huurcontract. De verhuurder kan het contract niet zomaar opzeggen.
https://callmepower.be/nl/verhuizen/huu ... t/opzeggen
En bij deze halverwege de paginaCitaat:Opzeggen huurcontract voor eigen gebruik
De verhuurder kan een huurcontract opzeggen voor eigen gebruik. Dit houdt in dat hij zelf in de woning wilt gaan wonen of dat familieleden van de verhuurder of diens echtgenoot in de woning gaan wonen. In dit geval moet er aan de volgende voorwaarden voldaan worden:
Indien er een familielid in de woning gaat wonen, moet het familielid een afstammeling, aangenomen kind of bloedverwant in de opgaande lijn of in de zijlijn tot derde graad zijn.
Indien er een familielid in het pand wil intrekken, kan dat pas drie jaar na de start van de huurovereenkomst.
De verhuurder moet aangeven wie er in de woning gaat wonen en wat diens relatie tot de verhuurder is. De huurder kan een bewijs van verwantschap opvragen.
De nieuwe bewoners moeten binnen één jaar in de woning gaan wonen.
De nieuwe bewoners moeten minimaal twee jaar in de woning verblijven.
Als aan één van deze voorwaarden niet voldaan wordt, dan riskeert de verhuurder een boete van achttien maanden huur die aan de huurder betaald dient te worden.