Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:16

Ik dacht lekker nog 2 week heerlijk relaxt vakantie met hele dag maar beetje doen waar ik zin aan heb.

Die kan ik dus mooi vergeten. Mijn moeder heeft een vrij heftige blessure aan haar knie en kan vrijwel niks , en mijn vader ging vanmiddag door zijn rug.

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:18

Ohhh echt niet leuk, sterkte Zebra!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:56

Ik was vandaag in een druk bosgebied waar honden alleen aangelijnd welkom zijn. En dat er dan 2 dames met 3 honden vinden dat dat dan niet voor hun geldt en dus gewoon de honden los lieten lopen. Waarvan de grootste ook totaal niet luisterde en naar iedereen die hij tegen kwam ging lopen blaffen. Leer ze eerst luisteren en ga dan ergens lopen waar ze wel los mogen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:05

DHL moet nog langskomen met een pakket. Ik kon de levertijd helaas niet aanpassen. Zo laat in de avond vind ik niet zo prettig. Hopelijk komen ze nu snel dan kan ik mijn nachthemd aan.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:13

Slechte apper(s)... ik zit vast geplakt aan mijn telefoon. Mijn vriend is het tegenover gestelde, heeft sinds zaterdag avond niet meer op whatsapp gekeken. :')

Hij was dit weekend bij mij, laatste moment online was moment dat hij hier aankwam, vanochtend is die weggegaan. Ik had alleen wat gemeld via whatsapp waarvan had gehoopt nu wel langzaam reactie te krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:15

Numero Uno is overleden ;(. Een van mijn favoriete springhengsten <3.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:16

_San87_ schreef:

Ach nee toch.. geweldige hengst. Ken een aantal van zijn nakomelingen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:18

Numero Uno ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:19

Roosch schreef:
_San87_ schreef:

Ach nee toch.. geweldige hengst. Ken een aantal van zijn nakomelingen.

Ik zie het net op de Facebookpagina van Daan Horn voorbij komen. 28 jaar geworden.

Afbeelding

Hij was toch ook wel een legende. Net als zijn vader.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:24

Okee.. m'n auto wilde gisteren ineens niet meer harder dan 60km. Alsof het gas blokkeerde, toerental bleef ook gelijk en zeker geen verkeerde versnelling.
Paar uur later naar huis gereden en vandaag meerdere keren gebruikt: allemaal geen probleem, rijdt makkelijk weer 80km/pu.

Maarja, voelt toch niet zo veilig :=
Nu valt het me op dat mijn motormanagement lampje bij het opstarten iets langer aanblijft. Alles brandt natuurlijk zodra je de auto start en ipv dat het meteen weer uitgaat, blijft het nu 2sec oid langer aan.
Dit was achteraf gezien ook zo met mijn motorolie. Die stond toen plots op rood. Bijgevuld en toen pas merkte ik dat voorheen het lampje wat langer aan bleef staan.

Iemand tips was ik zelf kan schoonmaken of controleren?
Direct de garage in doen wordt ik niet heel blij van, als ie het vaker doet wel.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:33

Dat mijn flesje neusspray, die ik voor ik ging werken heb gekocht, nog in mijn kluisje op het werk staat |o Dat wordt weer een nacht niet slapen door die *piep* verkoudheid -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:35

Nyaleti schreef:
Okee.. m'n auto wilde gisteren ineens niet meer harder dan 60km. Alsof het gas blokkeerde, toerental bleef ook gelijk en zeker geen verkeerde versnelling.
Paar uur later naar huis gereden en vandaag meerdere keren gebruikt: allemaal geen probleem, rijdt makkelijk weer 80km/pu.

Nu valt het me op dat mijn motormanagement lampje bij het opstarten iets langer aanblijft. Alles brandt natuurlijk zodra je de auto start en ipv dat het meteen weer uitgaat, blijft het nu 2sec oid langer aan.
Dit was achteraf gezien ook zo met mijn motorolie. Die stond toen plots op rood. Bijgevuld en toen pas merkte ik dat voorheen het lampje wat langer aan bleef staan.

Direct de garage in doen wordt ik niet heel blij van, als ie het vaker doet wel.

Wel naar de garage gaan hoe vervelend dat ook is qua kosten.

Het kan ook simpel een bougiekabels zijn , maar het kan ook zorgen voor ongelijke verbranding in de motor als een onderdeel al stuk is waardoor er nog meer stuk gaat.

Mijn auto heeft dit probleem vrij lang gehad en sinds ik alle kabels heb laten vervangen is het goed , daar moest wel eerst een steenmarter aan te pas komen. Ook wel een keer gehad met geen vermogen en schokken waren ook de bougie kabels.

Dus beter even laten checken, mee door rijden op lange termijn is niet verstandig

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:36

Nyaleti schreef:

Kan heel simpel een sensor zijn. Welke weet ik even niet meer maar ik heb het ook ooit eens gehad en was een sensor van 60 euro.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:37

Ineke2 schreef:
DHL moet nog langskomen met een pakket. Ik kon de levertijd helaas niet aanpassen. Zo laat in de avond vind ik niet zo prettig. Hopelijk komen ze nu snel dan kan ik mijn nachthemd aan.

En uiteraard heeft de bezorger een niet thuismelding gedaan omdat ze te lui zijn om gewoon aan te bellen. :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:57

Nyaleti schreef:

Klinkt als of je auto in de noodloop gaat. Kan echt van alles zijn van een sensor tot een roetfilter wat aan vervanging toe is. Ik rijd een diesel en bij mij was het, het roetfilter de laatste keer.

Maar je kan het ook gewoon even aanzien. Mijn auto heeft ook wel is zeven foutmeldingen gegeven. Na even aan en uit was alles weg. Kan ik wel alles laten uitlezen en meldingen laten verwijderen maar dat kost dan gewoon 60 euro :+
Monteur gaf ook aan dat soms die moderne auto’s dat doen en ze daar best op verdienen.
En ik ben ook zo’n zenuwpees als het gaat om mijn auto hoor… scheelt dat ik een handige vader heb.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 23:07

Ik heb een oude bak uit 2007 dus niks van sensoren of leuke snufjes in de trant :D sluit al een 'stomme' fout uit.
Was nu 1x, doet ie het nog een keer dan gaat het wel naar de garage.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 00:00

Nyaleti schreef:
Ik heb een oude bak uit 2007 dus niks van sensoren of leuke snufjes in de trant :D sluit al een 'stomme' fout uit.

Zelfs mijn 'oude bak' van 2000 heeft sensoren.
Is het een benzine of diesel?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 00:33

Ah ik bedoelde dat ik er geen schermpje ofzo in heb zitten waar 101 meldingen in kunnen komen. Dus wat dat betreft een eenvoudige auto zonder poespas.
Is een benzine

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 00:49

Nyaleti schreef:
Ah ik bedoelde dat ik er geen schermpje ofzo in heb zitten waar 101 meldingen in kunnen komen. Dus wat dat betreft een eenvoudige auto zonder poespas.
Is een benzine

Oh,op die manier.
Ik zou hem laten uitlezen bij de garage.Kost ca. 50€ (bij de garages waar ik het al heb laten doen) en dan kan je van daaruit nog altijd beslissen wat je ermee verder doet.
Bij benzine denk ik aan een sensor voor of na de katalysator,het gasklephuis vervuild,stekker aan het gasklephuis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 06:09

Nyaleti schreef:

Tja dat verschilt per merk hoe ze dat aangeven. Een auto uit 2007 is modern zat dat die wordt vaak wordt uitgelezen. En dus zulke storingen kan geven. Die van mij is niet veel ouder en komt uit 2008..
Maar bovenstaande.. egr zou ook kunnen.
Maar als het probleem is opgelost zal ik misschien de standaard dingen zoals olie checken en horen of de motor gewoon loopt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 06:41

Dat mijn broertje sinds kort ook rond 05.30-0600u eruit moet en vervolgens het hele huis op stelten zet zo luidruchtig is hij. Mijn rustige-opstart-koffie om 05.45u is niet meer zo rustig. _-:(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:00

Kan pas 17 oktober overstappen naar de Samsung flip 5.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:08

Al om 05.00 wakker terwijl ik vakantie heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:15

Urbanus schreef:
Kan pas 17 oktober overstappen naar de Samsung flip 5.

Das balen. Ik heb de 4. Al wel wat problemen mee gehad (als ze zeggen dat hij niet tegen stof kan is dat een understatement). Ben benieuwd of ze die kinderziekten er in de 5 uit hebben gewerkt.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:33

M’n vriend is op vakantie en hij zou de wekkers van z’n Google Home-apparaat uitzetten. Niet dus. _-:(