Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:05

En souvenirwinkels hebben ze ook vaak, gek genoeg :))
En natuurlijk culinaire winkels.

Marleen_L

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:11

Dille en kamille heeft ook veel van zulk soort dingen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:56

Dille en kamille, dat is een goed idee. Xenos jheeft ze niet. Ik zoek er een met gekarteld lemmet.

Nog een vraag.. Amerikaanse maat 1x in ondergoed wat is dat hier?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 18:55

Kun je een abbonement op Netflix voor één maand nemen? Of zit je er voor langer aan vast?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 18:58

Nikass schreef:
Kun je een abbonement op Netflix voor één maand nemen? Of zit je er voor langer aan vast?

Kan per maand

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:00

Oh tof, dank je

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:20

Ik wil graag mijn laptop pimpen met leuke stickers. Weet iemand waar ik goedkoop stickers kan bestellen of stickers kan laten ontwikkelen? Of heeft iemand een site met leuke stickers?
Wel graag wat grote stickers zoals dit:
https://nl.pinterest.com/pin/1477812371840636/
Laatst bijgewerkt door Molly1230 op 22-04-24 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:20

Ik vraag me af of ik nog een betaalbare overnachting kan vinden voor 7-8-9 juni in Uitgeest voor mijn dochter en haar katten en voor mij en mijn katten (katten kunnen niet in 1 ruimte, wel bijv met slaapkamerdeur er tussen)

Ik wil geen hotelkamer van (ruim) boven de 100 euro per nacht per persoon want dat is voor mij veel te duur. Maar iets anders vind ik ook niet waar katten mee mogen

heeft iemand nog tips waar ik nog bij kan zoeken naar iets? bijv natuurhuisjes of trekkershutten enz enz

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:33

Yom schreef:
Ik vraag me af of ik nog een betaalbare overnachting kan vinden voor 7-8-9 juni in Uitgeest voor mijn dochter en haar katten en voor mij en mijn katten (katten kunnen niet in 1 ruimte, wel bijv met slaapkamerdeur er tussen)

Ik wil geen hotelkamer van (ruim) boven de 100 euro per nacht per persoon want dat is voor mij veel te duur. Maar iets anders vind ik ook niet waar katten mee mogen

heeft iemand nog tips waar ik nog bij kan zoeken naar iets? bijv natuurhuisjes of trekkershutten enz enz

Geen idee wat de kosten hiervan zijn en of het jouw periode beschikbaar is: https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... SREALw_wcB .

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:43

dank je maar ik krijg een prijs van 800 euro -O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:48

Die zijn gek!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:59

Ik heb mijn oude hobby mozaïeken onlangs weer opgepakt. Ontzettend leuk om te doen, maar ik heb één probleem: ik kan niet tekenen.
Wil graag rechtstreeks op mijn werk plakken en daarom op het te mozaïeken item mijn ontwerp tekenen. Op internet vind ik de leukste tekeningen, maar hoe krijg ik die op mijn werk?
Iemand een idee?
Hoop dat mijn vraag enigszins duidelijk is!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:02

thequeensmum schreef:
Ik heb mijn oude hobby mozaïeken onlangs weer opgepakt. Ontzettend leuk om te doen, maar ik heb één probleem: ik kan niet tekenen.
Wil graag rechtstreeks op mijn werk plakken en daarom op het te mozaïeken item mijn ontwerp tekenen. Op internet vind ik de leukste tekeningen, maar hoe krijg ik die op mijn werk?
Iemand een idee?

Op wat van ondergrond komt het? Is het een plaat of een bv een schaal?
Op sommige ondergronden is carbon papier een optie?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:15

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:17

Molly1230 schreef:
Ik wil graag mijn laptop pimpen met leuke stickers. Weet iemand waar ik goedkoop stickers kan bestellen of stickers kan laten ontwikkelen? Of heeft iemand een site met leuke stickers?
Wel graag wat grote stickers zoals dit:
https://nl.pinterest.com/pin/1477812371840636/

Wat voor soort zoek je?
Ik bestel t-shirts bij https://Qwertee.com, allerlei nerdy printjes. Volgens mij zijn alle prints ook als sticker verkrijgbaar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:24

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:47

8Eveline schreef:
thequeensmum schreef:
Iemand een idee?

Op wat van ondergrond komt het? Is het een plaat of een bv een schaal?
Op sommige ondergronden is carbon papier een optie?

Het kan van alles worden, maar voor nu een houten draaiplateau voor op tafel in de planning.
Ik ga morgen eens kijken voor carbonpapier

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:48

Jet schreef:
Als je die tekeningen kan uitprinten kan jet met ouderwets carbonpapier tussen de print en je werk de tekening overtrekken en als je dat goed doet heb je de tekening op je werk staan.
https://www.bruna.nl/kantoor/papier-en- ... rbonpapier bijvoorbeeld.

Dank je

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:47

Yom schreef:

Op Booking is alles (voor een normaal budget) uitverkocht. Wat is er dat weekend te doen?
Ik zie wel in Heerhugowaard, 13km van Uitgeest, een optie voor €160 pp voor 2 nachten. Wel op basis van 2 volledig aparte kamers maar dat lijkt me ook het handigste (en meest voordelige).
https://www.booking.com/hotel/nl/la-luna-desi.nl.html

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:55

Hoe kom ik er achter hoe stevig een zolder is? Ik heb het gebouw niet zelf gemaakt maar wil er wat hooibalen op kwijt. Maar ik twijfel over de stevigheid van de zolder en ik wil niet dat ineens al het hooi op m’n paard valt :Y)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:26

Eh oeps.
Ik zou emigreren dus het was nooit nodig maar nu is dat plan allang van de tafel en heb ik me nooit ingeschreven want simpelweg nooit aan gedacht..

Maar ehm, waar moet je je inschrijven voor huurwoningen? }:0
Kan Klik voor Wonen al? En werkt het nog als je vaak reageert dat je dan wat omhoog gaat? Want moet wss wel via social huur. Missie kansloos door de lange wachtrijen maar goed, moet wel ingeschreven staan.

Kan iemand me aan ABC sturen ofzo? :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:29

billy3105 schreef:
Hoe kom ik er achter hoe stevig een zolder is? Ik heb het gebouw niet zelf gemaakt maar wil er wat hooibalen op kwijt. Maar ik twijfel over de stevigheid van de zolder en ik wil niet dat ineens al het hooi op m’n paard valt :Y)

Simpel gezegd: een bouwkundige vragen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:36

Nyaleti schreef:
Eh oeps.
Ik zou emigreren dus het was nooit nodig maar nu is dat plan allang van de tafel en heb ik me nooit ingeschreven want simpelweg nooit aan gedacht..

Kan Klik voor Wonen al? En werkt het nog als je vaak reageert dat je dan wat omhoog gaat? Want moet wss wel via social huur. Missie kansloos door de lange wachtrijen maar goed, moet wel ingeschreven staan.

Het hangt ervan af waar je wilt wonen. Ik sta bijvoorbeeld ingeschreven bij Woonnet Haaglanden, daar staan woningen op van alle organisaties (dus Vestia, Staedion etc) en daar kun je dan op reageren. Ik zou dus even googlen op 'sociale huur [omgeving waar je wilt wonen] en kijken of er voor jou ook zoiets is.

Vaak reageren heeft helaas geen zin, je zult achteraan aan moeten sluiten :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:52

Nyaleti schreef:
Eh oeps.

Bij de woningbouwvereniging van jouw gemeente/regio kan je je inschrijven voor sociale huurwoningen.
Bij inschrijving via woningbouwverenigingen wordt er vaak via een puntensysteem een ranglijst gemaakt, waarbij geldt dat hoe langer je ingeschreven staat, hoe hoger je op de ranglijst komt te staan. Ik weet dat de woningbouw in Alkmaar e.o. (SVNK) eens per week één of meerdere lootwoningen op hun site plaatst, misschien dat dat in jouw regio ook wel wordt gedaan.

In de vrije sector zijn ook wel sociale huurwoningen te vinden, maar daar is het aanbod heel klein en moet je geluk hebben dat je wordt gekozen voor een bezichtiging. Ik heb echt elke dag actief gezocht en uiteindelijk heel veel geluk gehad dat ik een woning toegewezen heb gekregen. Mijn tip is dus ook te zoeken op nieuwbouwprojecten waar een X aantal sociale huurwoningen bij worden gebouwd en je daar op in te schrijven en veel te kijken naar het aanbod van makelaars

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:04

Je kunt je ook inschrijven bij makelaars en particuliere verhuurders en aangeven wat en waar je ongeveer zoekt en daarop reageren. Als ze een nieuwe woning te huur gaan aanbieden kijken ze vaak eerst in hun eigen klantenbestand wie er eerder interesse heeft getoond in vergelijkbare woningen voordat ze ze openbaar online zetten.