Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:15

Een verpleegkundige zei gisteren, vaccineren is al jaren normaal voor personeel in de zorg dus die vond het maar apart dat er nu mensen in de zorg het vaccin weigeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:17

Dat gaan de zorgmedewerkers echt niet aan mee werken.
Want ook de duizendste rokende patent met COPD helpen ze even lief.
En dat doen ze ook met de corona patiënt.
Verschil is wel dat de COPD patiënt en de familie meestal geen herrie maken en nog dwars gaan lopen doen in het ziekenhuis tegen de verpleging.
En dat blijkt juist nu met bewust niet gevaccineerde die alles maar een opgezet plan vinden wel anders te zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:19

Beste Vriendin van mij werkt in de zorg en is hoog zwanger, zij werkt als verloskundigen en de miskraam ratio is bij gevaccineerde vrouwen veel en veel hoger dan bij ongevaccineerde vrouwen, dit heeft zij met eigen ogen meegemaakt en om die reden zich ook niet laten vaccineren. Dit zijn toch dingen die in mijn ogen echt wel heel naar zijn. Zijn er weer mensen die zeggen “nee is toeval” dit en dat. Kans op miskraam is überhaupt al 33% maar als je dus gevaccineerd bent is het dus veel hoger… maar dit zijn geen dingen die het nieuws halen helaas.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:19

bigone schreef:
Een verpleegkundige zei gisteren, vaccineren is al jaren normaal voor personeel in de zorg dus die vond het maar apart dat er nu mensen in de zorg het vaccin weigeren.

dat is omdat ze nu pas wakker geworden zijn natuurlijk!

Rennie, ik zat toevallig het bokt zwangerschap en vaccineren topic te lezen, daar leek het allemaal aardig goed te gaan met vaccinatie tijdens zwangerschappen... ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:22

Cer schreef:
bigone schreef:

dat is omdat ze nu pas wakker geworden zijn natuurlijk!

Rennie, ik zat toevallig het bokt zwangerschap en vaccineren topic te lezen, daar leek het allemaal aardig goed te gaan met vaccinatie tijdens zwangerschappen... ?

Gelukkig maar! Op haar afdeling is het helaas anders, grootste gedeelte wat daar kwam is (net) gevaccineerd en dit was nog voordat er zo een hoog percentage aan gevaccineerde was.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:29

Daks schreef:
Haha het is inderdaad extreem maar een metafoor wat mogelijk zo zou kunnen zijn.
Kijk naar de landen waar ongevaccineerde mensen geen inkomen meer hebben omdat ze geen vaccin hebben. Die mensen worden er ook niet beter van.

En ik vind het schrikbarend dat mensen dat willen stimuleren.
Koste wat kost maling hebben op eigen keuzes. Kan je wel zeggen het is altijd eigen keuze maar wat is er eigen keuze aan als je alles verliest waar je jaren lang voor gevochten hebt?

Je weet immers de redenen niet waarom mensen geen vaccin willen.

Gelovigen of 5g denkende daar gelaten.

Tja. Je weet wat de consequenties zijn als je die keuze maakt.
Een keuze die nota bene invloed heeft op anderen. Want die mensen die door dit soort mensen worden aangestoken (want ja, de kans blijft groter dat een ongevaccineerde iemand aansteekt tov een gevaccineerde) hebben er ook geen vrijwillige keuze in dat ze daardoor op de IC belanden (bijv. omdat ze er niks aan kunnen doen dat hun immuunsysteem niet goed werkt, of al wat ouder zijn waardoor vaccins ook niet meer optimaal werken).

Of mogen zij die keuzevrijheid niet meer hebben dan? Moeten zij zich maar opsluiten in hun huis, zonder inkomen?

Als ik dan moet kiezen wie van de twee zich moet opsluiten in zijn of haar huis kies ik toch echt voor de ongevaccineerde die vanwege zo'n reden niet vaccineert :=.

2G zou ik echt prima vinden, mits mensen die vanwege een oprecht goede reden (bijv. medische aandoening) niet kunnen vaccineren er met een test wel doorheen komen. Maar dat lijkt me praktisch wel lastig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:35

Rennie89 schreef:
Beste Vriendin van mij werkt in de zorg en is hoog zwanger, zij werkt als verloskundigen en de miskraam ratio is bij gevaccineerde vrouwen veel en veel hoger dan bij ongevaccineerde vrouwen, dit heeft zij met eigen ogen meegemaakt en om die reden zich ook niet laten vaccineren. Dit zijn toch dingen die in mijn ogen echt wel heel naar zijn. Zijn er weer mensen die zeggen “nee is toeval” dit en dat. Kans op miskraam is überhaupt al 33% maar als je dus gevaccineerd bent is het dus veel hoger… maar dit zijn geen dingen die het nieuws halen helaas.

Mijn zwangere vriendin had het hier dus ook al over.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:37

Volgens mij is dat onderzocht in een ander land en was dat dus niet zo. Heb het van de week juist gelezen in een nieuwsbericht. Wel is of was er een advies om in het 2e trimester te vaccineren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:39

Needje schreef:
Rennie89 schreef:

Mijn zwangere vriendin had het hier dus ook al over.

Dit is dus klinkklare onzin. Door dit soort verdachtmakingen is er dus een veel groter risico dat zwangere vrouwen niet vaccineren en op hun buik in het ziekenhuis belanden.
Er is een heuse babyboom aan de gang, veel meer vrouwen zwanger dan andere jaren en helaas eindigt een op de zes zwangerschappen in een miskraam. Niet alleen nu maar al jaren.

En Rennie, onzin is ook dat er 33% kans is op een miskraam want dat is ongeveer 12,5% Een op de zes en niet een op de drie.
Onderzoek onder een groep van duizenden zwangere gevaccineerde vrouwen heeft uitgewezen dat het percentage miskramen niet afwijkt van het aantal onder niet gevaccineerde vrouwen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:42

Maar die ongevaccineerde mogen straks nergens meer binnen misschien door wie raken die dan besmet?

Door het gevaccineerde kleinkind van oma die op drukke feestjes staat waar een besmet persoon is maar die ongetest zo naar binnen mag want die heeft tenslotte het prikkie?
Want tja de ongevaccineerde zijn daar immers niet welkom dus die kunnen het niet zijn geweest. Ook niet nadat zij voor 90% bewezen vrij zij van covid dmv een test.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:47

Bigone, correctie, haalde even wat dingen door elkaar. Kans op miskraam bij bloedverlies in het eerste trimester is rond de 33% tot 50%. Excuus. Inderdaad 1 op de 6 :)

In elk geval, het is wel zo dat de miskraam ratio onder de gevaccineerde dames veel hoger lag bij haar op de afdeling ;) en dat is een verhaal uit de eerste hand. Edit; er zijn dus ook meer miskramen dan gewoonlijk

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:49

bigone schreef:
Dit is dus klinkklare onzin. Door dit soort verdachtmakingen is er dus een veel groter risico dat zwangere vrouwen niet vaccineren en op hun buik in het ziekenhuis belanden.
Er is een heuse babyboom aan de gang, veel meer vrouwen zwanger dan andere jaren en helaas eindigt een op de zes zwangerschappen in een miskraam. Niet alleen nu maar al jaren.

En Rennie, onzin is ook dat er 33% kans is op een miskraam want dat is ongeveer 12,5% Een op de zes en niet een op de drie.
Onderzoek onder een groep van duizenden zwangere gevaccineerde vrouwen heeft uitgewezen dat het percentage miskramen niet afwijkt van het aantal onder niet gevaccineerde vrouwen.

Zo'n 75% van de zwangeren in haar "lichting" is niet gevaccineerd. Grootste reden is dat ze niet weten wat de gevolgen zullen zijn voor het kind later. (Dus niet de evt. miskraam)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:52

Daks schreef:
Maar die ongevaccineerde mogen straks nergens meer binnen misschien door wie raken die dan besmet?

Door het gevaccineerde kleinkind van oma die op drukke feestjes staat waar een besmet persoon is maar die ongetest zo naar binnen mag want die heeft tenslotte het prikkie?
Want tja de ongevaccineerde zijn daar immers niet welkom dus die kunnen het niet zijn geweest. Ook niet nadat zij voor 90% bewezen vrij zij van covid dmv een test.

Op deze argumenten is al zo vaak gereageerd. Lees je die reacties gewoon niet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:52

https://www.nu.nl/tech/6165803/twee-dok ... ijzen.html

Dit helpt ook niet.... twee doktersassistentes aangehouden vanwege handel in valse vaccinatiebewijzen..

Dit gebeurt vaker dan ik dacht.. dan kunnen mensen wel piepen over ongeteste gevaccineerden maar mensen die niets willen, ook niet willen testen, kunnen blijkbaar best veel.. En dat is heus niet alleen in Amsterdam (maar... ADE was wel in Amsterdam... ik zeg niks :+ )

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:56

Rennie89 schreef:
wat gek....er is dit jaar een grote geboortegolf! Zal dus wel wat mee vallen met die miskraam kul

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:58

@Rennie89 Ik vind het overigens best wel kwalijk dat jouw vriendin als verloskundige dit zonder enige onderbouwing de wereld in helpt. Je zou zeggen dat zo iemand wel enigszins snapt dat wat zij ziet niet hoeft te stroken met de werkelijke cijfers. En vind het ook kwalijk dat jij dit zo deelt.

Dit helpt alleen maar mee om meer misinformatie de wereld in te helpen en mensen nóg banger te maken voor vaccinatie.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:00

IMANDRA schreef:
Daks schreef:

Op deze argumenten is al zo vaak gereageerd. Lees je die reacties gewoon niet?

Oik lees de reacties wel maar het is allemaal de schuld van de ongevaccineerde. Dat is waar iedereen op zit te hameren.
Maar ja waar komen dan straks toch al die besmettingen weer vandaan dat is toch de vraag die steeds terug blijft komen. ;) En dan geven er weer een aantal ja een ongevaccineerde is toch binnen geweest. Of een ongevaccineerde heeft een valse QR of een ongevaccineerde dit of een ongevaccineerde dat. En zo zo blijven we allemaal in een cirkel..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:02

IMANDRA schreef:
@Rennie89 Ik vind het overigens best wel kwalijk dat jouw vriendin als verloskundige dit zonder enige onderbouwing de wereld in helpt. Je zou zeggen dat zo iemand wel enigszins snapt dat wat zij ziet niet hoeft te stroken met de werkelijke cijfers. En vind het ook kwalijk dat jij dit zo deelt.

Dit helpt alleen maar mee om meer misinformatie de wereld in te helpen en mensen nóg banger te maken voor vaccinatie.

Dit is wat zij zelf ziet op haar werk. Ik zeg niet dat het een feit is, ik zeg dat dit voor haar de beweegreden is omdat op haar afdeling dit dus het geval is. En dat mag ook haar bevinding en keuze zijn, zij zal zich overigens wel vaccineren zodra zij bevallen is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:04

Het is niet allemaal de schuld van de ongevaccineerden.. het is alleen jammer dat die het grootste deel van de IC bezet houden... Zo staat het er, al ettelijke malen..
maar blijf er vooral over doorgaan...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:05

Rennie89 schreef:
IMANDRA schreef:

Dit is wat zij zelf ziet op haar werk. Ik zeg niet dat het een feit is, ik zeg dat dit voor haar de beweegreden is omdat op haar afdeling dit dus het geval is. En dat mag ook haar bevinding en keuze zijn, zij zal zich overigens wel vaccineren zodra zij bevallen is.

Wat zij ziet... Zo subjectief als maar kan dus.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:06

IMANDRA schreef:

Je mag als vriendin toch wel tegen je vriendin vertellen wat je meemaakt op je werk?!!

En ook al is het subjectief. Niemand weet wat de gevolgen op langere termijn zullen zijn voor de kinderen van gevaccineerde ouders. (of de ouders zelf trouwens) Dus kunnen we daar geen van allen iets over zeggen nu.
We kunnen alleen hopen dat er idd niets aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door Needje op 03-11-21 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:08

Cer omdat het bijna overal zo word gebracht en die groep straks bewust buitenspel word gezet omdat ze om wat voor reden dan ook niet vaccineren. Waarom zou er anders misschien een 2g beleid komen?

Ik zou zeggen focus meer op testen. Dat is imo meer iets wat op korte termijn iets kan uitmaken.

Al die mensen die nu opeens wel gaan vaccineren dragen momenteel nog niks bij daar gaat weken overheen voordat dat zoden aan de dijk zet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:08

Achterom schreef:

En wat is daar mis mee?

Needje, netjes verwoord!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:09

Rennie89 schreef:
Bigone, correctie, haalde even wat dingen door elkaar. Kans op miskraam bij bloedverlies in het eerste trimester is rond de 33% tot 50%. Excuus. Inderdaad 1 op de 6 :)

In elk geval, het is wel zo dat de miskraam ratio onder de gevaccineerde dames veel hoger lag bij haar op de afdeling ;) en dat is een verhaal uit de eerste hand. Edit; er zijn dus ook meer miskramen dan gewoonlijk

Er zijn meer miskramen dan gewoonlijk omdat er ook veel meer zwangerschappen zijn dan gewoonlijk.
Met de cijfers is nog niks aan de hand. Kan zijn dat het in haar praktijk aan de hogere kant dan gemiddeld is. Landelijk is er geen verschil.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:10

Rennie89 schreef:
Achterom schreef:

En wat is daar mis mee?

Needje, netjes verwoord!

Je brengt het als een feit, dat is er mis mee.