Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Een verpleegkundige zei gisteren, vaccineren is al jaren normaal voor personeel in de zorg dus die vond het maar apart dat er nu mensen in de zorg het vaccin weigeren.
Cer schreef:bigone schreef:Een verpleegkundige zei gisteren, vaccineren is al jaren normaal voor personeel in de zorg dus die vond het maar apart dat er nu mensen in de zorg het vaccin weigeren.
dat is omdat ze nu pas wakker geworden zijn natuurlijk!
Rennie, ik zat toevallig het bokt zwangerschap en vaccineren topic te lezen, daar leek het allemaal aardig goed te gaan met vaccinatie tijdens zwangerschappen... ?
Daks schreef:Haha het is inderdaad extreem maar een metafoor wat mogelijk zo zou kunnen zijn.
Kijk naar de landen waar ongevaccineerde mensen geen inkomen meer hebben omdat ze geen vaccin hebben. Die mensen worden er ook niet beter van.
En ik vind het schrikbarend dat mensen dat willen stimuleren.
Koste wat kost maling hebben op eigen keuzes. Kan je wel zeggen het is altijd eigen keuze maar wat is er eigen keuze aan als je alles verliest waar je jaren lang voor gevochten hebt?
Je weet immers de redenen niet waarom mensen geen vaccin willen.
Gelovigen of 5g denkende daar gelaten.
Rennie89 schreef:Beste Vriendin van mij werkt in de zorg en is hoog zwanger, zij werkt als verloskundigen en de miskraam ratio is bij gevaccineerde vrouwen veel en veel hoger dan bij ongevaccineerde vrouwen, dit heeft zij met eigen ogen meegemaakt en om die reden zich ook niet laten vaccineren. Dit zijn toch dingen die in mijn ogen echt wel heel naar zijn. Zijn er weer mensen die zeggen “nee is toeval” dit en dat. Kans op miskraam is überhaupt al 33% maar als je dus gevaccineerd bent is het dus veel hoger… maar dit zijn geen dingen die het nieuws halen helaas.
Needje schreef:Rennie89 schreef:Beste Vriendin van mij werkt in de zorg en is hoog zwanger, zij werkt als verloskundigen en de miskraam ratio is bij gevaccineerde vrouwen veel en veel hoger dan bij ongevaccineerde vrouwen, dit heeft zij met eigen ogen meegemaakt en om die reden zich ook niet laten vaccineren. Dit zijn toch dingen die in mijn ogen echt wel heel naar zijn. Zijn er weer mensen die zeggen “nee is toeval” dit en dat. Kans op miskraam is überhaupt al 33% maar als je dus gevaccineerd bent is het dus veel hoger… maar dit zijn geen dingen die het nieuws halen helaas.
Mijn zwangere vriendin had het hier dus ook al over.
bigone schreef:Dit is dus klinkklare onzin. Door dit soort verdachtmakingen is er dus een veel groter risico dat zwangere vrouwen niet vaccineren en op hun buik in het ziekenhuis belanden.
Er is een heuse babyboom aan de gang, veel meer vrouwen zwanger dan andere jaren en helaas eindigt een op de zes zwangerschappen in een miskraam. Niet alleen nu maar al jaren.
En Rennie, onzin is ook dat er 33% kans is op een miskraam want dat is ongeveer 12,5% Een op de zes en niet een op de drie.
Onderzoek onder een groep van duizenden zwangere gevaccineerde vrouwen heeft uitgewezen dat het percentage miskramen niet afwijkt van het aantal onder niet gevaccineerde vrouwen.
Daks schreef:Maar die ongevaccineerde mogen straks nergens meer binnen misschien door wie raken die dan besmet?
Door het gevaccineerde kleinkind van oma die op drukke feestjes staat waar een besmet persoon is maar die ongetest zo naar binnen mag want die heeft tenslotte het prikkie?
Want tja de ongevaccineerde zijn daar immers niet welkom dus die kunnen het niet zijn geweest. Ook niet nadat zij voor 90% bewezen vrij zij van covid dmv een test.
Rennie89 schreef:wat gek....er is dit jaar een grote geboortegolf! Zal dus wel wat mee vallen met die miskraam kulBeste Vriendin van mij werkt in de zorg en is hoog zwanger, zij werkt als verloskundigen en de miskraam ratio is bij gevaccineerde vrouwen veel en veel hoger dan bij ongevaccineerde vrouwen, dit heeft zij met eigen ogen meegemaakt en om die reden zich ook niet laten vaccineren. Dit zijn toch dingen die in mijn ogen echt wel heel naar zijn. Zijn er weer mensen die zeggen “nee is toeval” dit en dat. Kans op miskraam is überhaupt al 33% maar als je dus gevaccineerd bent is het dus veel hoger… maar dit zijn geen dingen die het nieuws halen helaas.
IMANDRA schreef:Daks schreef:Maar die ongevaccineerde mogen straks nergens meer binnen misschien door wie raken die dan besmet?
Door het gevaccineerde kleinkind van oma die op drukke feestjes staat waar een besmet persoon is maar die ongetest zo naar binnen mag want die heeft tenslotte het prikkie?
Want tja de ongevaccineerde zijn daar immers niet welkom dus die kunnen het niet zijn geweest. Ook niet nadat zij voor 90% bewezen vrij zij van covid dmv een test.
Op deze argumenten is al zo vaak gereageerd. Lees je die reacties gewoon niet?
IMANDRA schreef:@Rennie89 Ik vind het overigens best wel kwalijk dat jouw vriendin als verloskundige dit zonder enige onderbouwing de wereld in helpt. Je zou zeggen dat zo iemand wel enigszins snapt dat wat zij ziet niet hoeft te stroken met de werkelijke cijfers. En vind het ook kwalijk dat jij dit zo deelt.
Dit helpt alleen maar mee om meer misinformatie de wereld in te helpen en mensen nóg banger te maken voor vaccinatie.
Rennie89 schreef:IMANDRA schreef:@Rennie89 Ik vind het overigens best wel kwalijk dat jouw vriendin als verloskundige dit zonder enige onderbouwing de wereld in helpt. Je zou zeggen dat zo iemand wel enigszins snapt dat wat zij ziet niet hoeft te stroken met de werkelijke cijfers. En vind het ook kwalijk dat jij dit zo deelt.
Dit helpt alleen maar mee om meer misinformatie de wereld in te helpen en mensen nóg banger te maken voor vaccinatie.
Dit is wat zij zelf ziet op haar werk. Ik zeg niet dat het een feit is, ik zeg dat dit voor haar de beweegreden is omdat op haar afdeling dit dus het geval is. En dat mag ook haar bevinding en keuze zijn, zij zal zich overigens wel vaccineren zodra zij bevallen is.
IMANDRA schreef:@Rennie89 Ik vind het overigens best wel kwalijk dat jouw vriendin als verloskundige dit zonder enige onderbouwing de wereld in helpt. Je zou zeggen dat zo iemand wel enigszins snapt dat wat zij ziet niet hoeft te stroken met de werkelijke cijfers. En vind het ook kwalijk dat jij dit zo deelt.
Rennie89 schreef:Bigone, correctie, haalde even wat dingen door elkaar. Kans op miskraam bij bloedverlies in het eerste trimester is rond de 33% tot 50%. Excuus. Inderdaad 1 op de 6![]()
In elk geval, het is wel zo dat de miskraam ratio onder de gevaccineerde dames veel hoger lag bij haar op de afdelingen dat is een verhaal uit de eerste hand. Edit; er zijn dus ook meer miskramen dan gewoonlijk