Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:30

verootjoo schreef:
lenaa_tje schreef:
@verootje dat zeg ik toch ook niet? Maar die kritiek die vanuit hen vrijdag naar buiten kwam lijkt mij dus wel terecht.

Tuurlijk is dat terecht, die mensen van de raad van state die die kritiek leveren hebben jarenlang gestudeerd om ons te voorzien van goede rechten en plichten.

Er komt echt een goede noodwet, die ook noodzakelijk is voor in zulke situaties.

Alleen hoop ik wel dat bepaalde dingen worden geschrapt zoals binnen komen in je eigen huis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:31

@lenaatje, als ze het onder de pet willen houden prima, maar niet als zulke mensen en/of hun kring menen gewoon door te kunnen doen.
Dat ze de regels en afstand houden maar onzin vinden.
Die wil je de kost niet geven die de afgelopen periode zo reageerden.

In het kader van genietjes sparen, eten mijn moeder, vriendin en ik vanavond op gepaste afstand bij vriendin thuis.
Of beter gezegd, buiten onder de overkapping.
Een restaurant in de regio is in de coronacrisis begonnen met bezorg -en haal service.

12 gangen, warm en koud tapas menu, inclusief alle bestek en borden.
Hun restaurant is zo klein dat er normaal gesproken maiximaal ongeveer 20 personen aan kunnen schuiven.
En op deze manier kunnen zij toch aan hun aantal couverts komen.
https://www.plattelandsrestaurant.nl/

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:32

In andere landen waar het ook warm is en nog veel besmettingen zijn wordt heel anders geleegd dan hier. Veelal landen waar het jaar rond warm is. Mensen gaan niet naar buiten zoals hier, maar juist naar binnen, de airco in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:37

purny schreef:
verootjoo schreef:

Tuurlijk is dat terecht, die mensen van de raad van state die die kritiek leveren hebben jarenlang gestudeerd om ons te voorzien van goede rechten en plichten.

Er komt echt een goede noodwet, die ook noodzakelijk is voor in zulke situaties.

Alleen hoop ik wel dat bepaalde dingen worden geschrapt zoals binnen komen in je eigen huis.

Hoe bedoel je binnenkomen in je eigen huis? Ze gaan geen huisvredebreuk plegen, mag niet. En weet niet waar je dat gelezen hebt in de noodwet?

Maar er is trouwen een eigen topic over de noodwet :) Misschien kunnen we daar beter verder

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:51

tienus63 schreef:
@lenaatje, als ze het onder de pet willen houden prima, maar niet als zulke mensen en/of hun kring menen gewoon door te kunnen doen.
Dat ze de regels en afstand houden maar onzin vinden.
Die wil je de kost niet geven die de afgelopen periode zo reageerden.

In het kader van genietjes sparen, eten mijn moeder, vriendin en ik vanavond op gepaste afstand bij vriendin thuis.
Of beter gezegd, buiten onder de overkapping.
Een restaurant in de regio is in de coronacrisis begonnen met bezorg -en haal service.

12 gangen, warm en koud tapas menu, inclusief alle bestek en borden.
Hun restaurant is zo klein dat er normaal gesproken maiximaal ongeveer 20 personen aan kunnen schuiven.
En op deze manier kunnen zij toch aan hun aantal couverts komen.
https://www.plattelandsrestaurant.nl/

Dat zeg ik ook niet maar bij een tweede uitbraak hoop ik voor de economie dat ze rekening houden met de gebieden waar het dus minder om zich heen slaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:52

Neonlight schreef:
In andere landen waar het ook warm is en nog veel besmettingen zijn wordt heel anders geleegd dan hier. Veelal landen waar het jaar rond warm is. Mensen gaan niet naar buiten zoals hier, maar juist naar binnen, de airco in.

Ik ben ook zo iemand als die laatste hoor :')

Ik denk nog steeds dat warm weer niks er mee te maken heeft maar gewoon de maatregelen.

Ik vraag me wel af als het in Spanje zo streng is waarom dit dan wel kan?

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:54

sureido schreef:
Neonlight schreef:

Ik ben ook zo iemand als die laatste hoor :')

Ik denk nog steeds dat warm weer niks er mee te maken heeft maar gewoon de maatregelen.

Ik vraag me wel af als het in Spanje zo streng is waarom dit dan wel kan?

[ [url=m/01VJwA.png]Afbeelding[/url] ]

Ze weten natuurlijk niet of het wil ... het is 1 groot experiment en dus een risico.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:29

Weet je, als je er je geld mee moet verdienen, dan ben je geneigd je opvattingen over corona in lijn te brengen met je doelen voor je portemonnee. Dat zie je in de horeca, dat zie je in de artiestenwereld, in de fitnesscentra, dat zie je eigenlijk overal. Zelfs sekswerkers menen dat ze zo kunnen werken dat de kans op verspreiding van corona nihil is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:31

safina schreef:
Weet je, als je er je geld mee moet verdienen, dan ben je geneigd je opvattingen over corona in lijn te brengen met je doelen voor je portemonnee. Dat zie je in de horeca, dat zie je in de artiestenwereld, in de fitnesscentra, dat zie je eigenlijk overal. Zelfs sekswerkers menen dat ze zo kunnen werken dat de kans op verspreiding van corona nihil is.

Is dat heel gek? Nee toch. Als je failliet gaat heb je ook niks meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:34

safina schreef:

Uhmn ja vrij logisch toch? Iedereen moet gewoon zijn rekeningen betalen en de meeste willen dat graag doen door te ondernemen en geld te verdienen ipv hun handje op te houden en te verwachten dat de overheid alles wel gaat betalen.

Ik geef ze groot gelijk! Vind ook dat vele ondernemers erg creatief zijn geworden door de gestelde regels en dat er echt leuke dingen uit voort gekomen zijn :D

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:36

lenaa_tje schreef:
safina schreef:

Dat is waar, maar als je dood bent heb je nog veel minder. Of langdurig ziek. Ik heb de indruk dat dat een vergeten groep is, de mensen die een 'lichte' vorm van corona gehad hebben maar blijven kampen met de gevolgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:37

En dan denk ik dat ze ook groot gelijk hebben door dan eerst maar eens te bewijzen dat horeca, fitnescentra etc perse bronnen van besmetting zijn..
De mensen zijn creatief genoeg... dus inderdaad om een pretpark open t gooien en een kermis niet, of een markt wel en een braderie niet... ik snap dat mensen dat echt super oneerlijk vinden, helemaal als het betekent dat ze hun zaak kunnen opdoeken...

Ik bedoel, de vleesverwerkers zijn ook nog niet massaal gesloten.. toch?

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:48

lenaa_tje schreef:
safina schreef:

En dus is het niet verstandig om hun het beleid te laten bepalen. Geld is misschien niet de beste raadgever als het om het bestrijden van een pandemie gaat.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:52

Cer schreef:
En dan denk ik dat ze ook groot gelijk hebben door dan eerst maar eens te bewijzen dat horeca, fitnescentra etc perse bronnen van besmetting zijn..
De mensen zijn creatief genoeg... dus inderdaad om een pretpark open t gooien en een kermis niet, of een markt wel en een braderie niet... ik snap dat mensen dat echt super oneerlijk vinden, helemaal als het betekent dat ze hun zaak kunnen opdoeken...

Ik bedoel, de vleesverwerkers zijn ook nog niet massaal gesloten.. toch?

Bewijzen is moeilijk, maar onderzoek uit Japan wijst de horeca als eerste aan qua besmettingsbronnen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200616_04992945
En in Europa is het geval van Ischl nog niet vergeten.
Eigenlijk zou het eerst moeten bewezen worden dat iets veilig is voordat het kan openen, maar ook dat is heel moeilijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:53

Sclimpre schreef:
Ik heb de indruk dat dat een vergeten groep is, de mensen die een 'lichte' vorm van corona gehad hebben maar blijven kampen met de gevolgen.

Een klant van mij heeft het (waarschijnlijk, niet getest) eind februari gehad. Ze heeft nergens last meer van, behalve dat haar temperatuur sinds dien op 37,3 blijft hangen (was altijd 36,8 bij haar)...
Da's toch ook apart?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:54

Sclimpre schreef:
Bewijzen is moeilijk, maar onderzoek uit Japan wijst de horeca als eerste aan qua besmettingsbronnen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200616_04992945
En in Europa is het geval van Ischl nog niet vergeten.
Eigenlijk zou het eerst moeten bewezen worden dat iets veilig is voordat het kan openen, maar ook dat is heel moeilijk.

Ik had me beter moeten uitdrukken.. ik bedoel de Horeca volgens het nieuwe normaal eigenlijk :)
De horeca zoals die was, incl drukke bedompte barren en kroegen en knettervolle concertzaaltjes, daarvan kan ik me voorstellen dat dat bronnen zijn...

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:02

Ik ben ook gewoon benieuwd hoe het dadelijk bijvoorbeeld met kerst enzovoorts is. Dan willen mensen toch wel echt samen komen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:06

Ook zei iemand hier dat in Zuid Korea een nieuwe uitbraak is maar dat zie ik ook niet terug.
Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:10

sureido schreef:
Ook zei iemand hier dat in Zuid Korea een nieuwe uitbraak is maar dat zie ik ook niet terug.
[ [url=m/1cuqp1.png]Afbeelding[/url] ]

Gaat specifiek om de stad Seoul. Ze zijn bang voor een uitbraak in het hele land als het daar blijft stijgen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:11

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:12

sureido schreef:
Ik ben ook gewoon benieuwd hoe het dadelijk bijvoorbeeld met kerst enzovoorts is. Dan willen mensen toch wel echt samen komen.

Maar dat mag toch nu ook gewoon? Mits je afstand behoudt. Wij hebben dus mijn schoonouders dit weekend niet geknuffeld/gekust.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:14

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:

Maar dat mag toch nu ook gewoon? Mits je afstand behoudt. Wij hebben dus mijn schoonouders dit weekend niet geknuffeld/gekust.

Als het met kerst weer omhoog schiet is dat niet mogelijk.

Ik vind dat die landen in Azië echt super snel over een 'nieuwe' uitbraak spreken en alles op slot gooien terwijl wij meer besmettingen op een dag hebben en het 'goed' vinden gaan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:16

Gütersloh, waar de vleesfabrikant Tönnies staat, krijgt weer strengere maatregelen. De vraag is alleen nog wat deze precies gaan inhouden. Ik ben benieuwd, ik ken mensen die in de regio wonen en vraag me af hoe goed het gaat werken om slechts een klein gedeelte van Duitsland zwaardere maatregelen op te leggen.

https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... tor=CS5-48

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:22

sureido schreef:
Ik vind dat die landen in Azië echt super snel over een 'nieuwe' uitbraak spreken en alles op slot gooien terwijl wij meer besmettingen op een dag hebben en het 'goed' vinden gaan.

Ik heb een klein vermoeden dat die Aziatische landen een pak meer ervaring hebben met epidemie en co :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:18

Destination schreef:
Gütersloh, waar de vleesfabrikant Tönnies staat, krijgt weer strengere maatregelen. De vraag is alleen nog wat deze precies gaan inhouden. Ik ben benieuwd, ik ken mensen die in de regio wonen en vraag me af hoe goed het gaat werken om slechts een klein gedeelte van Duitsland zwaardere maatregelen op te leggen.

https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... tor=CS5-48

Ik zag gister nog op tv dat ze daar ook rond appartementsblokken hekken gezet hebben om de mensen binnen te houden. Beetje raar zicht :+