Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:47

Cayenne schreef:
Een stuk verderop in onze straat hebben ze blijkbaar een tuinfeest ofzo.
Zeker een stuk of 25/30 man bovenop elkaar in een kleine tuin :roll:

Komt de politie voor zulke dingen?

lenaa_tje

Cayenne schreef:

En deze mensen zijn vast de ouders van die jongeren die ze dus ook niet thuis houden. Heel bijzonder.
Zeker als ik kijk naar de provincie waar jij zit en waar de kans ook aanwezig is dat ze mensen kennen met het virus en welk effect dat heeft. Maar ook dat schrikt niet af blijkbaar.

Morris

ChantalSmook schreef:
Cayenne schreef:

Komt de politie voor zulke dingen?

Daar moet ik ook meteen aan denken. Politie/handhavers inseinen ?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:48

Cayenne schreef:

Zo vroeg al :') als ze echt dicht op elkaar zitten is het een idee om geen spoed wel politie te bellen? Of is er een ander meldpunt?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:48

Chubby schreef:
Gezond verstand en (post) puberteit gaan niet samen.

Wij bestellen al een jaar of anderhalf onze wekelijkse boodschappen (pick up). Normaal bij de jumbo, maar kom er nu niet tussen. Heb vorige week bij de AH besteld, pick up in een dorp 20 km verderop, had een gaatje op paaszaterdag :D

Ik vind t wel gezegend qua oordelen, ook al behoren we niet tot de risicogroep. We zijn druk zat met 3 jonge kinderen thuis en allebei werk wat doorgaat.

Groot gelijk. Ikzelf zit in een risicogroep en heb psychische problemen waardoor boodschappen momenteel een hel is voor mij, maar ik ga niet boos worden omdat andere mensen alle bezorgmomenten "inpikken"
Het is niet aan mij te oordelen wie daar wel of niet recht op heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:49

Ja serieus zo vroeg al. Er staat een hele horde auto's geparkeerd. Misschien een verjaardag ofzo?
Geen idee of je hier de politie voor kunt bellen?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:50

Cayenne schreef:
Ja serieus zo vroeg al. Er staat een hele horde auto's geparkeerd. Misschien een verjaardag ofzo?

Gewoon bellen, hoor je het vanzelf

Femke_Tweety

Cayenne schreef:

Bellen kan altijd. Situatie uitleggen, politie bepaalt dan wel of ze al dan niet gaan optreden.

Huertecilla

Charlotte446 schreef:
Vanuit de woonkamer kijk in naar een wandelgebied. Het was gisteren weer druk, ik snap die mensen echt niet :(

Maar als ze ziek worden willen ze wel medische zorg. Arm medisch personeel.

Net Bokt:
Ach wat erg die 77 overleden artsen in Italië.
Ach wat erg voor je Liesje, je besmette oma.
Ok, nu ga ik een buitenrit maken.

8)7

Gisteren de UME hier in het dorp geweest om het bejaardentehuis en het medisch centrum te ontsmetten.
Waren er de tweede dag na aanvragen door de gemeente al +:)+
Let wel: een bergdorp. Ben onder de indruk :j

Princess_

Cayenne schreef:

In deze tijd kun je hier de politie voor bellen. Het is absoluut niet de bedoeling dat mensen nu gezellig feestjes geven.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:51

Cayenne schreef:

Wordt de staatskas wel lekker gespekt. 400? Euro x 30. Toch weer 3 vergoedingen voor bedrijven haha.

Chubby

Wat een sukkels Cayenne. Denk dat je best 0900-8844 hiervoor kunt bellen ja.

Marcella

Nou aanmeld voor Picknic, maar sta dus op plekje 417 voor ik kan bestellen. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:52

Ze waren gisteren wel lampjes aan het ophangen in de tuin, dus ik denk echt wel een feestje.
We gaan inderdaad even bellen. Ik denk dat er nog iemand aan het bellen gaat want de overbuurman liep er net ook al boos heen :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:53

Joman schreef:
SusanH schreef:
Iemand die weet rond welke tijd Jumbo die tijden erop zet dan? Heb nu al een paar keer op verschillende tijden gekeken maar komt niks bij.

In de ochtend meestal.

Het is gelukt! Aanstaande dinsdag :j

Tiggs

Huertecilla schreef:
Rytir schreef:
Nou dit vooral! Echt belachelijk dat zoveel mensen die niet tot de risico groep behoren laten bezorgen.

De huidige samenleving is sterk ´me too´; een hele volksstam doet glutenvrij zonder alergie. Geen benul dat ze het voor degenen met een probleem ook nog eens duurder maken. Nee ik heb geen énkele voedselalergie.
Idem zo´n beetje alles zonder benul dat het wérkelijke probleem daardoor erodeert. Best zielig.

Een vriendinnetje van mij met coeliakie is er juist blij mee, de producten zijn veel breder verkrijgbaar en goedkoper.
Alleen in restaurants nemen ze het niet altijd serieus genoeg. Maar dat was het punt hier niet.

Marcella

Hoe meer mensen bellen hoe beter. :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:54

Ik heb gisteren boodschappen gedaan en voor me stond een man af te rekenen.
Heb even in de kar gegluurd, want die was indrukwekkend. Kratten bier, toastjes, chips, salades, frisdrank, borrelnootjes, worst, kaas.... vraag me oprecht af wat zulke mensen dan van plan zijn.
Ik ben morgen jarig, maar er komt er hier niemand in.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:55

Ben benieuwd Cayenne hoe het afloopt maar goed dat je belt!
Merk hier in Frl echt wel dat er goed rekening met elkaar gehouden word voor het overgrote deel. Alleen met boodschappen soms niet...het bos tegenover leek gisteren ook wel vrij rustig...

Cayenne

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:57

Nou, ergens voelt het een beetje naar om te gaan bellen. Toch een soort verklikken :o
Maar idd feestjes kunnen nu echt niet! We moeten allemaal zuinig zijn op onze gezondheid en die van een ander.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:57

Ik denk ook bij dat soort feestje en bijeenkomsten dus al die mensen gaan gewoon? Ik zie buitenom mijn man niemand meer. Misschien is het voor ons ook wel anders want wij zouden het liefst ergens ver van de mensheid vandaan wonen, veel zeggen nu dan halen we pasen daarna in, spreken we daarna af, ik krijg het al benauwd als ik denk aan hoe vol de agenda dan word. Natuurlijk ook heel lief dat zoveel mensen met je willen afspreken. Misschien kijk ik er ook anders tegenaan ondat ik overspannen ben, ik wil vooral rust :o

Ben benieuwd of je gaat bellen over het tuinfeestje en wat ze gaan zeggen of doen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 05-04-20 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:58

_lautje_ schreef:
Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.

Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.

Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere :o
Het is vervelender als ik met koters de winkel in zou moeten.

Dit dus, alleen dan met 4 kinderen. Bestel al bijna 4 jaar, was dat gesleep echt zat. Ook bezorgbundel, maar is nu lastiger tussen te komen.

Snap dat veel mensen willen laten bezorgen nu, het is ook veel rustiger in de supermarkt nu dus mensen halen het dan op een andere manier (bezorgen dus).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:58

Liezel1 schreef:
Ik heb gisteren boodschappen gedaan en voor me stond een man af te rekenen.
Heb even in de kar gegluurd, want die was indrukwekkend. Kratten bier, toastjes, chips, salades, frisdrank, borrelnootjes, worst, kaas.... vraag me oprecht af wat zulke mensen dan van plan zijn.
Ik ben morgen jarig, maar er komt er hier niemand in.

Meen je dit serieus??

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:59

Ik heb al 3x uitgetypt waarom ik als twintiger toch het liefst m'n boodschappen laat bezorgen en wanneer dat niet lukt ga ik om 7 uur 's ochtends naar de supermarkt, maar jemig wat een nare toon houden sommige mensen er op na. Ik heb besloten dat ik me niet ga verantwoorden en dat het een ander geen biet uitmaakt waarom ik laat bezorgen, maar ga er alsjeblieft niet roepen dat het asociaal is als je boodschappen laat bezorgen terwijl je niet bejaard bent ofzo.

Tuinfeesten enzo zijn natuurlijk niet de bedoeling, maar bij sommige mensen wordt de innerlijke moraalridder wel heel erg getriggerd. In mijn offline omgeving valt dat heel erg mee, maar ik vraag me af of een aantal bokkers hun online uitspraken ook tegen de offline omgeving zouden doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:59

Heb eens gekeken naar dat picknick, maar die komen hier überhaupt niet :')

Zag een oproep op Twitter van de brandweer in de gemeente van mijn ouders: kom niet naar incidenten toe!
Staan ze een brand te blussen, staan er allemaal kijkers op hun lip....