[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:10

Ik denk dat je er rekening mee moet houden, TheWelsh, dat het nooit goed uitkomt, of ze het maandag doen of over drie maanden. Er is altijd wel een reden waarom je niet "even" drie weken rustiger aan kunt doen en er is ook wel een mouw aan te passen. :)

Mars

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:16

Wat Mkango zegt, er is altijd wel iets waardoor 2-3 weken herstel niet handig is. Maar het is wel jouw leven, jouw lichaam en imo mag dat echt prioriteit krijgen. Als je morgen je been breekt en geopereerd moet worden zullen ze ook een vervanger moeten regelen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:21

Medisch moeten herstellen is moeten herstellen.
Daardoor niet kunnen werken hoef jij́ niet op te lossen.

Moet je werkgever.

Bellen dat je een operatie ondergaat maandag, details gaat ze niets aan, en dat je je waarschijnlijk enige dagen ziek moet melden in je vakantie (in veel cao's krijg je die dagen terug zelfs, geen idee hoe dat zit bij medisch niet noodzakelijke operaties trouwens)

Meteen aangeven dat je na je vakantie mógelijk direct weer kunt beginnen, mogelijk nog met beperkingen.

Dan kunnen ze daar nu op gaan plannen.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:31

TheWelsh schreef:
Ik ben gebeld! Maandag moet ik om 8uur binnen zijn voor de operatie.
Het valt nu wel in mijn vakantie, dus ga even kijken waar ik recht op heb... Of niet.

En ik heb dus naar gynaecologie gebeld om te vragen hoe lang ik voor het herstel moet rekenen.
Mijn arts zijn twee dagen maar de mevrouw van de administratie zei dat in de folder stond 2 tot 3 weken.
En dat gaat hem nu gewoon niet worden. Er zijn totaal geen flexers te krijgen op mijn werk momenteel. En ik moet ook nog een week de fokkerij van mijn vriendin erbij verzorgen ivm haar vakantie.

De mevrouw van de administratie gaat het uitzoeken en terug bellen, ze snapte mijn probleem.

Sorry klinkt nu echt als een zeikerd, maar ben een beetje in de stress nu.

Spannend maar ook heel fijn!
Ik denk net wat de rest zegt dat het eigenlijk nooit uitkomt om geopereerd te moeten worden en dan moeten herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:33

Wat Femke zegt inderdaad..

Je moet een operatie en dat kost hersteltijd. Punt. Maakt niet uit dat je bewust voor die operatie kiest. Je baas mag blij zijn dat je het vooraf kan melden. In plaats van: hoi ik heb vanochtend allebei mijn armen gebroken dus ik kan pas over een maand of 4 weer werken.

Een collega maakt zich ook altijd heel druk of ziek melden wel kan, want het is zo druk. Tja Klaas, als je morgen dood gereden wordt passen we er ook wel een mouw aan, dus ga maar gewoon nu 3 dagen ziek in je bed liggen. Je zou het willen, maar puntje bij paaltje ben je niet onmisbaar en is er wel vervanging te regelen linksom of rechtsom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:56

idinn schreef:
Wat Femke zegt inderdaad..

Je moet een operatie en dat kost hersteltijd. Punt. Maakt niet uit dat je bewust voor die operatie kiest. Je baas mag blij zijn dat je het vooraf kan melden. In plaats van: hoi ik heb vanochtend allebei mijn armen gebroken dus ik kan pas over een maand of 4 weer werken.

Een collega maakt zich ook altijd heel druk of ziek melden wel kan, want het is zo druk. Tja Klaas, als je morgen dood gereden wordt passen we er ook wel een mouw aan, dus ga maar gewoon nu 3 dagen ziek in je bed liggen. Je zou het willen, maar puntje bij paaltje ben je niet onmisbaar en is er wel vervanging te regelen linksom of rechtsom.
Ik moest even hardop lachen, maar je slaat inderdaad de spijker op z'n kop.

Ik denk ook altijd: er is niemand die op m'n begrafenis gaat zeggen wat een fijne collega ik was omdat ik nooit vrije dagen opnam. :') Die paar dagen drukte voor je collega's tijdens jouw herstel zijn even vervelend, maar op een hele loopbaan van enkele decennia is dat echt wel te overzien. Je bent niet je werk (hoop ik :+ ), dus als er zwaarwegende persoonlijke dingen zijn, gaan die voor.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:58

Jullie hebben gelijk hoor, maar het feit is dat ik weet hoe moeilijk ik mijn vaste collega zet. :o

Maar het is geregeld. Ik had sowieso volgende week vakantie. Ik mag de hele week niet werken. De week daarna mag ik wel weer gaan werken, mits ik niet til of lichamelijk zwaar werk verricht.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:36

in je vakantie gewoon geen zorgen in maken, het zou lastiger zijn voor je werkgever als je na je vakantie een week out bent door de operatie. Wel even kijken of je die dagen als ziekte kan aangeven in plaats van vakantie.
Ben je na die week alsnog niet in staat om te werken verleng je gewoon die ziekte, als je uitvalt met een griep moet je baas ook vervanging voorzien.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:14

Vraagje voor de genen die een sterilisatie hebben gehad, welke vorm dan ook
gebruiken jullie de pil nog vanwege slecht tegen de menstruatie kunnen?
Want ja ik gebruik het tegen zwanger worden, maar ook vanwege pijnlijke menstruatie en omdat ik het gewoon weg vies vind.
Maar ik zou dus liever niet van de pil af willen...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:38

Yes wat goed TheWelsh! *\o/*
T werd ook wel eens tijd :Y)
Fijn dat het ook geregeld is, al snap ik natuurlijk je stress.
Heel erg veel succes maandag! Hoop dat het net zo soepel gaat als bij mij :D

@Wodamen
Ik ben nu nog aan de pil, maar ga daar wel tzt mee stoppen, gewoon om te kijken of mijn lijf het zelf ook regelen kan (en dan zònder PMS enzo)
In principe hoef je helemaal niet te stoppen met de pil als je er geen last van hebt of het je zelfs helpt.
Dus als het beter voelt, gewoon lekker doorslikken :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:00

Wat fijn TheWelsh! En fijn dat alles nu geregeld is met werk, dan kan je er ook met een gerust gevoel ingaan. Hopelijk gaat het allemaal goed en is het herstel voorspoedig. Succes maandag! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:10

Wodamen, ik weet wel dat je ook je baarmoederwand kan laten branden, dan is de kans op menstruatie een stuk minder en bij sommige mensen afwezig.

Mijn idee is ook om na een evt sterilisatie de pil door te slikken, want dat ongesteld zijn vind ik het meest onzinnige wat er is :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 00:54

En dat moeder natuur het nodig vindt dat die ellende elke maand moet gebeuren... Had niet gehoeven van mij. Zou ook weer een hoop kinderen schelen. _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:10

Nou he.. hooguit 2x per jaar is echt zat :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:13

Ineke2 schreef:

Echt he. Het doel snap ik ook niet helemaal, het zou voor de natuur zoveel beter zijn wanneer de soort mens niet iedere maand een voortplantingsmogelijkgeid heeft :=.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:25

_San87_ schreef:
Ineke2 schreef:

Echt he. Het doel snap ik ook niet helemaal, het zou voor de natuur zoveel beter zijn wanneer de soort mens niet iedere maand een voortplantingsmogelijkgeid heeft :=.

Dat heet dat PCOS en de mensen die daar last van gebben hopen juist wél elke maand op een voortplantingsmogelijkheid :')

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:18

idinn schreef:
Wodamen, ik weet wel dat je ook je baarmoederwand kan laten branden, dan is de kans op menstruatie een stuk minder en bij sommige mensen afwezig.

Mijn idee is ook om na een evt sterilisatie de pil door te slikken, want dat ongesteld zijn vind ik het meest onzinnige wat er is :')

Ik was dus bang dat dat niet zou mogen of iets. Fijn dat er meer dat idee hebben.
Ik vind het zo smerig :')
Buiten de pijn om.
Had laatste 3 weken lichte spotting. Vorige week eindelijk niks. En nu is het gisteren weer begonnen..
Eigenlijk moet je dan even stoppen met de pil.
Maar dat gaat echt niet werken in mijn hoofd.

Waarom krijg ik op instagram reels constant zwangere vrouwen en baby's te zien??? -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:26

Je leeftijd denk ik? Ik heb het nu ook al een paar weken, zwangerschapsvitamines enzo.

Met van die gore buiken met streep over de navel %)
(als ik er zo een op het strand zie liggen heb ik er geen probleem mee hoor, maar op een reclame waarbij ze voeding aanprijzen vind ik het anders)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:45

Ik vind ongesteld zijn altijd zo'n gedoe. Nu ik een cup gebruik is het een stuk minder gedoe en ietswat onsmakelijker.
Maar je zou een mirena spiraal kunnen overwegen, het komt vaak voor datvde menstruatie dan uitblijft, prikpil kan ook en anders novasure (dus wegbranden baarmoederslijmvlies)

En ik kom ook om in de moeders/baby's in reels filmpjes. Maar af en toe ook reels over geen kinderen hebben *\o/*

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:13

Met mirena zou ik daar niet te veel op hopen. Ik heb die gehad en werd gewoon alsnog elke maand ongesteld. :roll:
Ik had uiteraard gehoopt van niet, dus dat was balen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:29

Spiraal helpt idd niet tegen ongesteld zijn. Enkel de pil of de nuvaring. Als je gesteriliseerd bent zou je kunnen opteren voor de nuva, en die gewoon eens in de 4 weken wisselen. Minder erop moeten denken en minder hormonen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:29

Lisette0 schreef:
Met mirena zou ik daar niet te veel op hopen. Ik heb die gehad en werd gewoon alsnog elke maand ongesteld. :roll:

Ik ken meerdere mensen die wel het voordeel ervan hadden, dus daarom noemde ik het als overweging

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:34

Sintara schreef:
Je leeftijd denk ik? Ik heb het nu ook al een paar weken, zwangerschapsvitamines enzo.

Met van die gore buiken met streep over de navel %)
(als ik er zo een op het strand zie liggen heb ik er geen probleem mee hoor, maar op een reclame waarbij ze voeding aanprijzen vind ik het anders)

Laatst stond ik in de supermarkt, en toen stond er een hoogzwangere vrouw naast me. Leuk hoor, maar ze stond uitgebreid over haar buik te wrijven, dat vind ik dan dus helemaal niks.

Krijg op insta ook van die Reels dat mensen hun hand uitsteken en wat een kind dan doen. En die dan regelmatig erin spugen of snot eraan af vegen Brrrr :evaw:

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:37

Qimm schreef:
Lisette0 schreef:

Ik ken meerdere mensen die wel het voordeel ervan hadden, dus daarom noemde ik het als overweging

Ja snap ik hoor. Weet dat het kan, maar wilde even aangeven dat dat niet altijd het geval is. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:50

Elke keer als ik lees over nuvaringen krijg ik weer buikpijn. Maar ik was schijnbaar een heel zeldzaam pechgeval wat dat ding betreft. Door die ervaring durf ik ook geen spiraal