Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:54

Daphara schreef:
Seventeen schreef:
Ik ben waarschijnlijk opgelicht... Heeft iemand tips met betrekking tot het vinden van deze persoon? Heb zijn naam en bankrekeningnummer, maar zou graag m'n zaak iets sterker maken <<)
Maar ik ben niet bepaald lid van het FBI-team haha.

Geen betere detective dan een opgelichte vrouw!

De naam googlen, de naam opzoeken op LinkedIn, Facebook en Twitter. Dan gegevens verzamelen, op Facebook kun je vaak de meeste info over iemand vinden, vaak zijn mensen dom genoeg om regelmatig op een locatie in te checken en op Facebook aan te geven wie familie is.

Ik heb zo al 3 oplichters het vuur aan de schenen kunnen leggen. 2 zijn alsnog met geld of item over de brug gekomen.

Wat Daphara zegt, plus alles aan conversatie opslaan.
Alle foto's berichtjes.
Andre advertenties opzoeken.
Verkoper op "volg" lijst zetten.
Foto's uit de advertentie googelen...
Dat beroemde 1ct overmaken met "ik wil mijn spullen" of " ik wil mijn geld terug"

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:03

Ha ik heb sleehakken te koop staan, zelf gekocht via Vinted maar ze zijn mij te hoog. Nu krijg ik reactie van een mannelijke naam, met alleen maar reviews op schoenen. Deels positief, deels negatief met als commentaar 'beleefder communiceren.' Na al die verhalen hier ben ik wel benieuwd naar m'n eigen fetisj man :')

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:33

sasja0705 schreef:
Daphara schreef:
Ik ben waarschijnlijk opgelicht... Heeft iemand tips met betrekking tot het vinden van deze persoon? Heb zijn naam en bankrekeningnummer, maar zou graag m'n zaak iets sterker maken <<)
Maar ik ben niet bepaald lid van het FBI-team haha.

Geen betere detective dan een opgelichte vrouw!

De naam googlen, de naam opzoeken op LinkedIn, Facebook en Twitter. Dan gegevens verzamelen, op Facebook kun je vaak de meeste info over iemand vinden, vaak zijn mensen dom genoeg om regelmatig op een locatie in te checken en op Facebook aan te geven wie familie is.

Ik heb zo al 3 oplichters het vuur aan de schenen kunnen leggen. 2 zijn alsnog met geld of item over de brug gekomen.

Wat Daphara zegt, plus alles aan conversatie opslaan.
Alle foto's berichtjes.
Andre advertenties opzoeken.
Verkoper op "volg" lijst zetten.
Foto's uit de advertentie googelen...
Dat beroemde 1ct overmaken met "ik wil mijn spullen" of " ik wil mijn geld terug"[/quote]

Conversaties heb ik al opgeslagen :D
Het is een vrij algemene naam, maar wel in een specifiekere plaats namelijk in Limburg. Nu heb ik hem denk ik gevonden op facebook, maar zeker weten doe ik het niet, gezien de woonplaats niet helemaal duidelijk is. Plaats van degene op facebook ligt 10km van de plaats in de advertentie, dus ik denk dat hij het is, maar heel actief is hij niet op facebook. Evenmin als zijn ouders en zusjes. Wel heb ik al vriendschapsverzoeken eruit gestuurd. Maar het grootste probleem is dus dat ik niet zeker weet of hij het is, en ik wil ook niet zomaar iemand zwart maken op facebook of bij zijn familie of vrienden haha.
Hij heeft er helaas maar 1 advertentie op staan, en dat is van het artikel dat ik heb gekocht. Ik heb al gereageerd met een ander account, en daar kan ik het weer kopen. Geprobeerd een afspraak te maken om het op te halen, maar krijg geen respons meer.

Ik wil proberen achter zijn adres te komen, want dan gaan we het wel even ophalen :Y)
De 1 cent heb ik inderdaad ook al over getwijfeld, maar wat ik nu denk ik ga doen is hem een berichtje sturen met zijn naam, want daar heeft hij niet mee gecommuniceerd, en een vriendelijk verzoek maken om het of op te sturen, of mijn geld terug te sturen.

Amber_anne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:54

Ik had een merk jas te koop staan op Facebook voor 20 euro. Veel reacties die de helft boden en gister een reactie van iemand dat ze hem voor 5 euro wilde komen halen. Voor dat geld geef ik hem nog liever gratis weg en dat heb ik ook gezegd

Gelukkig is die in de middag opgehaald door iemand voor de vraagprijs

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:29

Nou, ik heb mijn pakketje ontvangen! *\o/*

Heb hem gisteren toch nog een laatste berichtje gestuurd. Of ik er vanuit kon gaan dat hij het op de post zou doen die dag.. Hij reageerde dat hij dat direct ging doen. En dat klopte.

De manier van verpakken kon niet slechter, 't is breekbaar en zat zonder krant oid in de doos.. Het rolde de doos door toen ik het pakte. En het kwam door de brievenbus :=

En de beloofde compensatie voor het wachten zit er ook niet bij :')

Maargoed, ik heb het iig! Heel blij mee **\O/**

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:03

Tamara schreef:
Ha ik heb sleehakken te koop staan, zelf gekocht via Vinted maar ze zijn mij te hoog. Nu krijg ik reactie van een mannelijke naam, met alleen maar reviews op schoenen. Deels positief, deels negatief met als commentaar 'beleefder communiceren.' Na al die verhalen hier ben ik wel benieuwd naar m'n eigen fetisj man :')

En jawel, fetisj it is :') Hij wilde ze komen halen, maar kwam toch niet. Of ik wist waarom hij gedragen schoenen wilde. Toen ik er niet op in ging, vertelde hij zelf maar dat hij graag wil voelen en ruiken, niet zelf dragen. Vrees dat ik hem een beetje heb uitgelachen, hij wil ze iig niet meer kopen :')

Fijn Daphne! Ik wacht nog steeds op een pakketje wat volgens verkoper vorige week woensdag op de post is gegaan. Inmiddels is een pakket wat maandag is verstuurd al wel binnen. Helaas geen T&T en verkoper heeft niks teruggehad. Dus vrees dat het jammer is..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:07

Maar waarom zou je iemand uitlachen? Als dat nu iets is waar hij heel blij van wordt? Ik vind het behoorlijk onschuldig in ieder geval.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:10

Ik overweeg om oude schoenen die ik heb te verkopen voor de fetisj mannen :') kan ik er nog een slaatje uit slaan lol.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:24

Ik zou denk ik ook dubbel liggen hoor. _O-

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:20

Ik heb een keer oude sneakers verkocht aan zo iemand. Ze waren echt helemaal stuk gelopen, had ze in de vuilnisbak willen gooien maar deze dude gaf me er €20,- voor als ik er nog even mee door de modder wou lopen voor hem. (vraag me niet waarom, geen flauw idee)
Nou prima hoor, dan mag hij er mee doen wat hij wil, I don't care. Lekker makkelijk verdiend, en hij liet weten er blij mee te zijn. Win win toch?
Helaas de contactgegevens kwijt geraakt, ik heb nog wel een paar voor m :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:25

Ja je kan echt geld verdienen hoor. En nog meer als je er lingerie opzet. Flink cashen met gedragen slipjes.
Ik doe het zelf niet want ik voel me daar niet fijn bij. Maar ik weet dat je er flink geld mee kan verdienen.
Mensen (mannen) betalen het er echt voor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:27

oliebol heb laatst hoop lingerie weggegooid |o ik ga dan maar een extra account aanmaken zodat het niet naar mij te traceren is :Y)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:32

Lingerie zou ik dan niet zo snel doen, dat is wel erg persoonlijk ofzo.
Al moet ik zeggen dat ik er wel vaak over grap met mn vriend als ik weer eens een dure aanschaf heb gedaan :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:39

Als ze mij leuk betalen maakt niet uit, al zouden ze vragen of ik het wil dragen als ik ongesteld ben en dan opsturen voor een leuk bedrag, helemaal prima :') zolang ik maar betaald krijg lol. Zou het wel vanuit een postkantoor ver weg sturen lol

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:47

maralyn schreef:
Mensen die de helft bieden van de vraagprijs.
Want ze vinden het "te duur".

Helaas pindakaas. Dit is de vraagprijs, en die is al aan de vriendelijke kant.

En dan ook nog sturen.
"Nou, je raakt het toch niet kwijt"

Ik reageer niet. Kom nou.

Ik had er van de week ook zo een.

Ik heb voor een bepaald product ruim 700 euro betaald. Zet het te koop met n.o.t.k.

Krijg ik er eentje met een grote mond:

"Ik heb even gekeken, maar dat kost nog geen 400 euro, dus ik bied 120 euro."

Geen hallo, geen goh, wat heb je in gedachte, gewoon zo.

Dus gezegd: "Goed verhaal, maar je kunt niet rekenen, probeer het nog eens opnieuw zou ik zeggen!" :D

Heb deze persoon geblokt, onbeschofte manier van communiceren, zelfs al had hij met een hoger bod gekomen en de vraagprijs geboden, dan nog had ik het niet verkocht.

Uiteindelijk uit de verkoop gehaald, was niet meer nodig :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:36

Ja ongelooflijk brutaal!

Vandaag wel weer een leuke.

"Wat is uw vraagprijs."

Netjes aangegeven dat de prijs die op de advertentie staat mijn vraagprijs is.

"Nou, sommigen hebben nog een hogere vraagprijs wat ze aangeven. Vandaar de vraag."

Gelukkig ben ik niet zo.

Zoals het lijkt, is het verkocht. Fijn! Hopelijk is diegene er blij mee <3

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:46

Als mensen gewoon op een normale manier communiceren, dan wil ik ook nog wel wat tegemoet komen, maar een grote bek ben ik niet van gediend.

Wat fijn dat je de verkoop hebt kunnen doen :)

Ik ga verhuizen, dus ik heb het heel druk met ontspullen. :)) Ik moet echt zo veel mogelijk kwijt :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:19

Tallie1979 schreef:
Als mensen gewoon op een normale manier communiceren, dan wil ik ook nog wel wat tegemoet komen, maar een grote bek ben ik niet van gediend.

Wat fijn dat je de verkoop hebt kunnen doen :)

Ik ga verhuizen, dus ik heb het heel druk met ontspullen. :)) Ik moet echt zo veel mogelijk kwijt :')

Dat is altijd een ding :')
Maar aan de andere kant...

Nieuw huis... Nieuwe decoratie! <3

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:12

Anoeska27 schreef:
Maar waarom zou je iemand uitlachen? Als dat nu iets is waar hij heel blij van wordt? Ik vind het behoorlijk onschuldig in ieder geval.

Uitlachen is een groot woord. Het maakt me echt niet uit wat iemand ermee doet, al likt ie ze af, als hij er blij mee is (en ervoor betaalt van tevoren) dan is het mij prima. Ik wist al vanaf het begin welke kant het op zou gaan want hij begon al met 'ik hou van veel gedragen hoge hakken.' Hij bleef netjes, maar begon al vrij snel met 'Weet je waarom ik gedragen wil?' Ik hoef het verder echt niet te weten, dus heb gezegd dat het mij niet uitmaakt, als hij er blij mee is dan is het voor mij goed. Maar hij bleef hinten en vragen en na een paar van zulke reacties van mij stuurde hij dat hij wilde ruiken en voelen. Of het dan iets voor hem zou zijn. Toen heb ik teruggestuurd 'Haha joh, als jij dat wil, vooral doen. Zal vast kunnen.' En dat ik dan of graag de deal rond wilde maken, of het gesprek af wilde ronden. Maar toen haakte ie dus af. Denk dat het ook meespeelde dat ik ze zelf niet gedragen heb (overgenomen maar mij te hoog) en het niet echt een model was voor ruiken en voelen (sandaaltjes). Maar misschien ook wel omdat ik niet helemaal hapte op zijn uitdaging, ik had meerdere keren aangegeven dat ik het niet hoefde te weten, dat ie het dan toch perse wil delen, tja..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:28

Ik denk inderdaad dat hij afhaakte omdat je niet spannend genoeg reageerde.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:39

Ik denk dat ik dezelfde koper had. Had ook echt bizar veel beoordelingen met alleen maar ‘damesschoenen’ als categorie. Stelde precies dezelfde vragen, of ik wilde weten hoe lekker hij het wel niet vond en weet ik veel wat. Die heb ik ook beoordeeld met een twee sterren. Prima dat je een schoenen fetisj hebt, maar koop gewoon die dingen en val mij niet lastig met je rare praat :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:40

x_ankieee schreef:
Ik denk dat ik dezelfde koper had. Had ook echt bizar veel beoordelingen met alleen maar ‘damesschoenen’ als categorie. Stelde precies dezelfde vragen, of ik wilde weten hoe lekker hij het wel niet vond en weet ik veel wat. Die heb ik ook beoordeeld met een twee sterren. Prima dat je een schoenen fetisj hebt, maar koop gewoon die dingen en val mij niet lastig met je rare praat :+

Ik zou daar ook snel mee klaar zijn. Ik zou antwoorden: nee, dat maakt me niks uit en hoef ik ook niet te weten.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:49

Suzanne F. schreef:
x_ankieee schreef:

Ik zou daar ook snel mee klaar zijn. Ik zou antwoorden: nee, dat maakt me niks uit en hoef ik ook niet te weten.

Dat zei ik idd ook, maar toen begon ie het zelf maar te vertellen :+ Vast niet spannend genoeg idd :')

Ankie deze had idd alleen maar recensies over schoenen. Met als review beleefder communiceren. Maar ook wel positieve dus denk dat ie af en toe wel iets koopt. Idd, doe lekker je ding ermee maar ik hoef dat allemaal niet te weten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:52

Nou volgende keer antwoorden: oh ja, geil hoor. Als ik ze een nachtje draag met blote voeten dan vraag ik er het dubbele voor.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:03

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt