[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:09

Dat bepaal ik zelf wel...
Nee, sorry, ik vind het gewoon echt flauw.
Maar je reactie is wel tekenend voor dit topic.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:15

Is het ook en jammer dat t nodig is. Maar de moekes zijn graag overal bij en als je in een bewijst kindvrij topic graag alleen de input van gelijk gestemden leest is t gewoon wel het makkelijkst.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:22

Ik lees mee vanaf dag 1, maar reageer weinig/nooit. Eigenlijk vind ik de moeders in dit topic een mooie tegenhanger om te voorkomen dat het de richting van het niveau van de Facebook pagina gaat. Soms denk ik ook wel van, joh sla niet zo ver door in het verdedigen van het moeder zijn, maar dat heb ik eigenlijk ook wel bij sommige 'kinderhaters'. Gelukkig worden beide partijen er meestal op een nette manier op gewezen. Zolang dit zo blijft dan blijf ik met veel plezier meelezen.
Laatst bijgewerkt door _kajo_ op 23-07-19 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:28

De één zal het leuk vinden, de ander niet. Voor mij werd t wat teveel ‘mijn kind dit, mijn bevalling/placenta etc dat’ of inderdaad dat verdedigen wat ik juist hier totaal niet hoef te lezen.
En van de negeerfunctie heeft niemand last dus is voor mij prima.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:35

Achterom schreef:

Hoezo tekenend?
Ik zit niet eens op die facebookpagina.
MB blijkbaar wel maar die zie ik ook niets raars zeggen. Dus ja dan vind ik het zeiken om te zeiken ;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:36

Ik vind het vooral irritant dat sommige moeders hier steeds benadrukken dat het bij hen niet zo is en zij zijn wel leuke vrouwen die niet alleen met kinderen bezig zijn, en komen nog overal en doen van alles en zijn heel stoer en zijn vrouwen van de wereld en hebben hele leuke kinderen hoor. :') En dan gewoon de hele dag thuis zitten met dat gespuis.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:37

_kajo_ schreef:
Ik lees mee vanaf dag 1, maar reageer weinig/nooit. Eigenlijk vind ik de moeders in dit topic een mooie tegenhanger om te voorkomen dat het de richting van het niveau van de Facebook pagina gaat. Soms denk ik ook wel van, joh sla niet zo ver door in het verdedigen van het moeder zijn, maar dat heb ik eigenlijk ook wel bij sommige 'kinderhaters'. Gelukkig worden beide partijen er meestal op een nette manier op gewezen. Zolang dit zo blijft dan blijf ik met veel plezier meelezen.

Ik reageer soms ook bewust niet inderdaad, omdat dit niet voor niets een bewust kinderloostopic is. Prima toch.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:38

Bloodymary schreef:
Ik vind het vooral irritant dat sommige moeders hier steeds benadrukken dat het bij hen niet zo is en zij zijn wel leuke vrouwen die niet alleen met kinderen bezig zijn, en komen nog overal en doen van alles en zijn heel stoer en zijn vrouwen van de wereld en hebben hele leuke kinderen hoor. :') En dan gewoon de hele dag thuis zitten met dat gespuis.

Das IRL ook meestal zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:38

Bloodymary schreef:

Wauw, een ware helderziende in dit topic _/-\o_

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:40

DeMolenhoek schreef:
Bloodymary schreef:

Wauw, een ware helderziende in dit topic _/-\o_

Nee hoor, ik kan gewoon lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:43

Of je bent gewoon goed in aannames maken zonder te weten hoe het echt in elkaar zit :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:43

Lekker gezellig dit.

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:48

Achterom schreef:

Ja vooral omdat ik niet de eerste en enige ben die er iets over zegt. Maar, lezen is moeilijk he?

Bloodymary schreef:

Jij hebt gewoon even wat extra liefde nodig :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:54

Wat een verhitte discussie weer. Komt het omdat jullie niet kunnen afkoelen bij de stadsfontijnen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:56

[***] schreef:
Wat een verhitte discussie weer. Komt het omdat jullie niet kunnen afkoelen bij de stadsfontijnen?

Neu mag sowieso niet in de zon. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:04

[***] schreef:

Ik geloof dat wij niet eens een stadsfontein hebben :oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:04

Ik zit in het ziekenhuis met airco. Ik ben blij

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:05

Zet de mensen die je niet wil meekrijgen lekker op foei
Hoef je je er niet druk om te maken

Ik vind het topic met de huidige posters juist fijn
Maar goed , ik heb ook geen algemene kinder allergie waarbij de gedachte aan wiens kind dan ook me een complete verzuring oplevert (ben niet eens gaan kijken bij de fb groep , kan me levendig inbeelden hoe dergelijke groepen er aan toe gaan )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:06

Ik zit me nu alleen af te vragen wat een 'vrouw van de wereld' nou precies is en of dat anders was toen ik nog geen kinderen had...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:10

Die groep bleek na een dagje rondlezen ook mijn smaak niet. Maar FB is dan ook 0 gereguleerd, hier is het al niet toegestaan om zomaar fotos van anderen te plaatsen om ze voor gek te zetten. Of bepaalde scheldwoorden etc te gebruiken om anderen te bespreken dus dit topic is om die reden alleen al veel gematigder.
Heb om die reden ook geen moekes nodig om dit topic in balans te houden. Een ander zal het leuk vinden, ook prima. Zoals gezegd doet de foeifunctie het prima, zeker een aanrader voor wie zich ergert.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:12

Sonja_vR schreef:
Zet de mensen die je niet wil meekrijgen lekker op foei
Hoef je je er niet druk om te maken

Ik vind het topic met de huidige posters juist fijn
Maar goed , ik heb ook geen algemene kinder allergie waarbij de gedachte aan wiens kind dan ook me een complete verzuring oplevert (ben niet eens gaan kijken bij de fb groep , kan me levendig inbeelden hoe dergelijke groepen er aan toe gaan )

Precies, bij mij staan sommige ook op foei, soms door dit topic, soms een ander topic. Werkt heerlijk! Sommige verzuurde mensen hoef ik geen dingen van te lezen +:)+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:19

Maar ik ben geen mama, zal nooit mama worden en deel de mening van MB.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:21

Oh
Ik ben ook zeker heel bewust kindvrij hoor
Sommigen zijn best geinig
Maar zelf ? Neuh
Doe maar niet

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:48

Bedankt voor jullie medeleven allen <3

MarcoBorsato schreef:
Droom volgende keer maar dat je hem aan mij geeft. Krijgt ie ook een Slayer jasje aan.

Zal ik doen *\o/*

Marjo schreef:
Maar ik ben geen mama, zal nooit mama worden en deel de mening van MB.

Ik dacht even dat je het over jezelf had :))
Maar ook eens.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:55

Bijna 2 jaar geleden was ik werkeloos en kreeg van het uitzendbureau een functie omschrijving toegestuurd met de vraag of me dat wat leek. Ja, prima. Alles werd geregeld voor een sollicitatiegesprek behalve dat ze doorgaven waar ik zijn moest. Na lang vragen kreeg ik dat pas een paar uur van te voren door. Ik had bijna afgezegd toen ik hoorde dat het voor de administratie van een kinderdagverblijf was. Help, ik heb niks met kinderen (understatement)! Toch heen gegaan omdat ik dan voor het UWV weer een sollicitatie activiteit had. Leuk gesprek en nu dus bijna 2 jaar later zit ik er nog maar dan bij de basisschool die erbij hoort. Collega's en ook directie hebben de grootste lol wanneer ze dit verhaal horen en roepen te pas en te onpas "maar jij hebt toch ook zo'n hekel aan kinderen". Vooral als ik bv last minute inval als taxi wanneer een ouder het laat afweten en ik dus met een auto vol kinderen mee op excursie ga. Ik krijg dan bij terugkomst van de directeur de vraag of ik ook geestelijke bijstand nodig heb om deze traumatische ervaring te verwerken. Zelfs ouders hebben er de gek mee.
Gelukkig is het een Reggio emmilia school en gaat het er daar net even anders aan toe dan op een reguliere basisschool. De kinderen weten inmiddels dat ze niet bij mij moeten zijn om getroost te worden, maar als er iets kapot is dan weten ze me meteen te vinden. De 'juf' van kantoor kan namelijk alles maken.