Ik ben verwend! De barnevelders zijn meteen duidelijk vanaf uitkomst. En mijn marans/olijfjes zijn denk ik ook heel duidelijk. De hanen kregen met anderhalve week al een flinke kam.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Iemand al saffraan gekweekt? Enig idee of je een deel niet kunt oogsten en na enige tijd kunt vermeerderen? Wij willen het graag zetten maar niet elk jaar opnieuw aankopen.
xMathilde schreef:Moestuin schreef:Iemand al saffraan gekweekt? Enig idee of je een deel niet kunt oogsten en na enige tijd kunt vermeerderen? Wij willen het graag zetten maar niet elk jaar opnieuw aankopen.
Ik heb afgelopen najaar bollen geplant en al direct kunnen oogsten. Naar mijn weten kan je ze meerdere jaren laten staan. Of elk jaar rooien en opnieuw planten. Weet niet of ze ondertussen ook vermeerderen. Ik ben van plan ze een paar jaar te laten staan in ieder geval. Je oogst enkel de bloem en de bollen laat je in de grond, in principe moet je dan toch nooit ieder jaar terug aankopen?
Century schreef:Mag ik nog een keer jullie advies vragen?
Kwakkelkuiken zit nu nog binnen, maar helaas dus nu alleen. Dat komt haar niet echt ten goede denk ik. Ze roept veel om de rest. Verder valt het me op dat ze op sommige plekken echt geen veren of dons, maar alleen huid heeft. Ze lijkt ook af en toe in haar staart te pikken, waar wat korstjes zitten. Ze is niet constant aan het krabben. Ik heb haar onderzocht op beestjes, maar dat vond ik niet.
Toch naar buiten ondanks te weinig veren en dan hopen dat ze mee komt met de rest en wel haar warmte vindt? Of toch nog even aankijken binnen? Een kuiken weer binnen zetten bij haar vind ik ook niet echt iets nu ze zo happy zijn buiten.