Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:03

Ik wordt echt stapelgek hier! 8)7

Ik heb twee beschadigde kasten (van die vakkenkasten van de ikea) gratis op verschillende sites staan. Ik heb echt wel drie keer duidelijk "beschadigd" en op welke manier ze beschadigd zijn erop staan. Met foto's en dat ze bij ons in de schuur hebben gestaan als opslag voor gereedschap, bloempotten etc. En dan ze daar dus niet mooier op zijn geworden en ik ze dus ook aanraad voor in de schuur of voor het materiaal.

Ik heb nu echt al 10 mensen in een uur die hem ontzettend graag willen hebben voor de kinderkamer, slaapkamer etc etc. Dan vraag ik "U heeft door dat ze beschadigd zijn toch? Ik zou ze niet meer in een kinderkamer/slaapkamer/woonkamer zetten" en dan krijg ik dingen terug als "Nee, dat had ik niet door. Kunt u foto's sturen?" ( er staan duidelijke foto's bij de advertentie )

Lezen die mensen dan alleen "gratis kast!" :roll: en denken ze nou echt dat ik twee kasten in perfecte staat gratis weggeef?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:09

Pearlx schreef:

Ik heb twee beschadigde kasten (van die vakkenkasten van de ikea) gratis op verschillende sites staan. Ik heb echt wel drie keer duidelijk "beschadigd" en op welke manier ze beschadigd zijn erop staan. Met foto's en dat ze bij ons in de schuur hebben gestaan als opslag voor gereedschap, bloempotten etc. En dan ze daar dus niet mooier op zijn geworden en ik ze dus ook aanraad voor in de schuur of voor het materiaal.

Ik heb nu echt al 10 mensen in een uur die hem ontzettend graag willen hebben voor de kinderkamer, slaapkamer etc etc. Dan vraag ik "U heeft door dat ze beschadigd zijn toch? Ik zou ze niet meer in een kinderkamer/slaapkamer/woonkamer zetten" en dan krijg ik dingen terug als "Nee, dat had ik niet door. Kunt u foto's sturen?" ( er staan duidelijke foto's bij de advertentie )

Lezen die mensen dan alleen "gratis kast!" :roll: en denken ze nou echt dat ik twee kasten in perfecte staat gratis weggeef?

Ik zou gewoon niet meer extra blijven aangeven dat ze beschadigd zijn (daar komen ze vanzelf achter als ze ze op komen halen...)

(kun je niet het woord beschadigd in de titel zetten????dat is wellicht nog een tikje duidelijker)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:11

studiemiep schreef:
Pearlx schreef:

Ik zou gewoon niet meer extra blijven aangeven dat ze beschadigd zijn (daar komen ze vanzelf achter als ze ze op komen halen...)

(kun je niet het woord beschadigd in de titel zetten????dat is wellicht nog een tikje duidelijker)

Ja maar dan ben ik bang dat ze gewoon weer omdraaien en dan zit ik nog steeds met mijn kasten en heb ik veel tijd en moeite gestoken (+ andere mensen moeten laten wachten) zonder resultaat.

Het staat trouwens in de titel :')

orkaan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:12

pffffffffffffffffffffffffff nou echt dan zakt je broek af.

(ik zou ze dan alleen laten op komen halen op tijden die jou uitkomen maw als je toch al thuis bent..)

Wellicht HOOFDLETTERS in de advertentie gebruiken bij het woord beschadigd

LET OP-->!!!!!!!!!!!!!!!!! BESCHADIGD

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

studiemiep schreef:
pffffffffffffffffffffffffff nou echt dan zakt je broek af.

(ik zou ze dan alleen laten op komen halen op tijden die jou uitkomen maw als je toch al thuis bent..)

Wellicht HOOFDLETTERS in de advertentie gebruiken bij het woord beschadigd

LET OP-->!!!!!!!!!!!!!!!!! BESCHADIGD

Ja ik denk dat ik dat maar ga doen. Het woord beschadigd staat ook 2 keer dikgedrukt in de advertentie en nogmaals, de foto's staan er bij waarop je het duidelijk ziet.

Toch heb ik er nu al meer dan 10 die het niet hadden gezien of na gegevens wisselen toch nog even wat extra fotos wilde. :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:53

Ik heb mijn oude autootje te koop staan via Marktplaats, sinds gisteren, ben benieuwd of ik nog gekke reacties ga krijgen. Heb hem voor de vraagprijs van € 550 staan, en wordt sinds gisteren dood gegooid met mailtjes, onder andere: voor € 250 kom ik hem vandaag nog halen!

Dat je een bod doet is prima en ik ben best bereid te onderhandelen maar kom op, van € 550 naar € 250 irriteert me gewoon >;)

Of: ik kan niet meer bieden want ik moet ook nog heen en weer rijden om hem op te halen... uhhhh ja en dat is mijn probleem omdat? >;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:55

Gewoon terug mailen met een tegenbod hoger dan de vraagprijs.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:00

anne_bento schreef:
Ik heb mijn oude autootje te koop staan via Marktplaats, sinds gisteren, ben benieuwd of ik nog gekke reacties ga krijgen. Heb hem voor de vraagprijs van € 550 staan, en wordt sinds gisteren dood gegooid met mailtjes, onder andere: voor € 250 kom ik hem vandaag nog halen!

Dat je een bod doet is prima en ik ben best bereid te onderhandelen maar kom op, van € 550 naar € 250 irriteert me gewoon >;)

Oooh echt he...
Anderhalf jaar geleden had ik ook een auto te koop staan. Mijn eerste autootje, voor 825 euro gekocht. Een Ford Ka. Zat nog een half jaar APK op, ik wilde gewoon een andere auto. Wist nog niet of ik particulier of anders iets nieuws ging kopen. Dus voor de zekerheid maar vast op Marktplaats, vraagprijs was 700 geloof ik (had de auto zelf een half jaartje gehad). Een bod van 400 euro. Vond ik te gek voor woorden.
Toen op een middag zelf gaan kijken bij een auto, autootje mee. Ingeruild. Auto voor 250 minder dan de vraagprijs gekregen, met nieuwe voorbanden, achterklep opnieuw gespoten (speciale kleur) en nog wat kleinigheden. Geen inruilprijs gehad, maar het kon prima uit. Als ik al die dingen zelf had moeten betalen was ik meer dan 700 euro kwijt geweest.
Die middag kreeg ik ook nog een mailtje van een serieuze geïnteresseerde die nog 600 euro bood. Wat ik nog een redelijk bod vond tegenover de vraagprijs.

Maar dat gedoe zeg... Ik ga een volgende keer ook gewoon naar een garage. Autoverkopers zijn toch bijna nooit te vertrouwen bij een gebruikte auto. En soms weten ze zelf ook eerlijk van niets.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:04

Dit gaat toevallig ook over een Ford Ka :D Maar belachelijk wat er soms geboden wordt joh, je snapt toch zelf ook wel dat ik niet ruim 50% zak.. vind mijn vraagprijs al laag haha. Ik wilde hem eigenlijk inruilen maar heb particulier een andere auto gevonden en gekocht dus dat lukt helaas niet meer. Vind het allemaal een hoop gedoe ja, heb nu in principe een kijker morgen na mijn werk, moet er extra vroeg voor beginnen zodat ik op tijd klaar ben op m'n werk dus hoop dat diegene komt opdagen :=

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:06

Ik krijg nu net het volgende mailtje binnen:

" ik doe een bod van 750 euro, wat een koopje zeg! "

Hij staat er voor 550 op, dit is vast een grap haha _O-

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:08

anne_bento schreef:
Ik krijg nu net het volgende mailtje binnen:

" ik doe een bod van 750 euro, wat een koopje zeg! "

Hij staat er voor 550 op, dit is vast een grap haha _O-

Nou als hij serieus is zou ik er lekker op in gaan hoor! :$

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:31

We zitten inmiddels op 21 mails en berichten voor de kast met geen één die daadwerkelijk kwam opdagen/bereid was hem te komen halen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:36

Wauw, dat is wel heel erg :P

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:00

Ja echt zeer frustrerend! Nu heb ik er eentje via marktplaats waarbij marktplaats waarschuwt dat de koper in het buitenland zit. Dat kan ik zien aan de tekst. Ongeveer zo:

wij holen de witte vierkant vakantjekastje uit ikea graag af. Wanneer wij deze afholen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:18

Je zou bijna een tientje bieden voor mensen die m willen ophalen :') Ik had dat met m'n gratis spul ook zo vreselijk, alsof je de meest bedorven mensen van marktplaats aantrekt met gratis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:22

Lizzle schreef:
Je zou bijna een tientje bieden voor mensen die m willen ophalen :') Ik had dat met m'n gratis spul ook zo vreselijk, alsof je de meest bedorven mensen van marktplaats aantrekt met gratis.

Is waarschijnlijk ook zo :')
Die mensen zoeken de hele dag op gratiesj

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:22

Lizzle schreef:

Inderdaad ja!! Het is dat het hier in de weg staat, ander had ik zoiets van "laat maar". Ik dacht "oh dan kan ik er iemand blij mee maken" maar het is vooral frustrerend zo.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:35

Pearlx schreef:
We zitten inmiddels op 21 mails en berichten voor de kast met geen één die daadwerkelijk kwam opdagen/bereid was hem te komen halen.

Heb ik ook gehad met een tv :') Hij is nu net opgehaald, maar ben door 10 mensen gemaild en er zijn er een aantal afgehaakt omdat het geen platte beeldbuis is, een paar omdat ze hem niet op de fiets konden halen ( ja echt!!)

En ook een aantal die gewoon niet meer reageerden. :')

Nu aan een meid gegeven die helemaal opnieuw moet beginnen na een relatiebreuk. Helemaal gelukkig is ze ermee! :D

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:16

Oh dan ken je dus mijn pijn :P

De soap met de kast gaat door, een mail van een dame die hem morgenochtend wil komen halen. Dus ik zeg: Prima, hoe laat? antwoord: Zodra ik mijn zoontje naar school heb gebracht.

nu weet ik dus nog niks. Ik weet uberhaupt niet waar ze woont dus zelfs als ik schat hoe laat het zoontje naar school gaat weet ik niet hoe lang dat moet duren.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:56

Pearlx schreef:

De soap met de kast gaat door, een mail van een dame die hem morgenochtend wil komen halen. Dus ik zeg: Prima, hoe laat? antwoord: Zodra ik mijn zoontje naar school heb gebracht.

nu weet ik dus nog niks. Ik weet uberhaupt niet waar ze woont dus zelfs als ik schat hoe laat het zoontje naar school gaat weet ik niet hoe lang dat moet duren.

:')
Is het nog goed gekomen uiteindelijk?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:12

Pearlx schreef:

Haha hoe kunnen mensen zo onduidelijk zijn?!

Ik zou vanmiddag een kijker krijgen voor de auto, dus ik ben extra vroeg begonnen op mijn werk zodat ik wat eerder weg kan, mailt hij net dat hij toch een andere auto gekocht heeft.. tja, als er iets op zijn pad komt begrijp ik het hoor, maar toch jammer dat ik voor niks vroeger mijn bed uit moest :roll:

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:51

[/quote]
Haha hoe kunnen mensen zo onduidelijk zijn?!

Ik zou vanmiddag een kijker krijgen voor de auto, dus ik ben extra vroeg begonnen op mijn werk zodat ik wat eerder weg kan, mailt hij net dat hij toch een andere auto gekocht heeft.. tja, als er iets op zijn pad komt begrijp ik het hoor, maar toch jammer dat ik voor niks vroeger mijn bed uit moest :roll:[/quote]

Ja dat is altijd vervelend zulke mensen :(
Daarom spreek ik alleen nog af als ik toch al thuis zou zijn.
Mochten mensen dan toch niet komen is het wat minder erg :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:30

Ik laat het daarom vaak op mijn werk halen moet daar toch verplicht acht uur aanwezig zijn :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:47

Dat is ook nog wel een handig idee ja! Nou ik geloof dat we er vanaf zijn, een garage hier in de buurt belde, als ik hem langs breng geven ze er 350 euro voor zonder verder gezeur of naar de auto te kijken. Iets minder dan we gewild hadden maar dan zijn we er vanaf, want eerlijk gezegd wordt ik gek van al die mails en biedingen, blij als we er vanaf zijn!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:46

SpeechLess schreef:
Pearlx schreef:

:')
Is het nog goed gekomen uiteindelijk?

Nee, ze heeft niets meer laten weten toen ik om een duidelijk tijdstip vroeg. Kast staat nog steeds hier. De mailtjes blijven wel binnenstromen.

En wéér eentje voor de gratis vijverstenen en hout. Hij wil ze hebben, maar woont te ver weg dus hij wil 6.95 overmaken naar mij en dan moet ik ze opsturen (we hebben het over een groot aantal stenen en zwaar hout uit een grote vijver. Zeker meer dan 30 kilo. %)