Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:00

Onevenwichtig op emotioneel vlak, als in: Christian vraagt van Ana volledige toewijding, het ondertekenen van een contract, ze woont praktisch bij hem in en hij bindt haar zowat aan hem vast met flashy cadeautjes als een auto en een laptop, maar hij weigert toewijding aan haar in de vorm van een relatie of zelfs maar erkenning. Hij weet zowat alles over haar door z'n stalkerigheid maar weigert ook maar iets over zichzelf prijs te geven. Een relatie waarin de vrouw alle toegaven moet doen gewoon omdat de man het van haar verlangt, maar een manneke zelf geen enige vorm van toewijding heeft naar haar toe vind ik behoorlijk onevenwichtig.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:19

En hier mis je deel 2 en deel 3... Want dat gebeurt uiteindelijk wel. Ik vind het boek meer staan voor toewijding, doorzettingsvermogen en omgaan met elkaars eigenaardigheden, met elkaars minpunten. Ze passen zichzelf aan en worden daarna hartstikke gelukkig en volgens jouw normen 'normaal'. En inderdaad wat Yv_ zegt: er gebeurt een hoop in de slaapkamer waar anderen weinig vanaf weten. Wel eens op de Kamasutrabeurs geweest bijvoorbeeld? En in sekswebshops zijn de spullen die in Fifty Shades of Grey genoemd worden allang te koop, zelfs in nog veel extremere vormen :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:58

Ja, 50SOG stelt wat BDSM betreft erg weinig voor, als ik vrienden van me moet geloven. := Vind het boek qua schrijfstijl inderdaad wat meh. Maar heb ze wel alledrie gelezen.

Ik vind het een ietwat eenzijdig belicht beeld dat je schetst. Daarnaast, dat je om BDSM te doen per se getraumatiseerd moet zijn/niet zelf kan nadenken is een vooroordeel en dat geldt ook voor de onderdrukking. De onderdrukking is een façade: de onderdanige bepaalt, niet de dominant, om even in de boektermen te blijven. :+
In hoeverre is het mishandeling als Ana deze manier van omgang prettig vindt? Is een kenmerk van mishandeling niet dat het zonder wederzijdse instemming gebeurt en voor het 'slachtoffer' minimaal irritant te noemen is? Ik zie Ana wel instemmen, ook omdat ze het zelf wil, niet omdat ze moet. En ze geeft grenzen aan. De vrouwen in de bios kiezen er ook allemaal zelf voor, en vinden het allemaal interessant. Ik zie niet hoe het dan tegelijkertijd vrouwonvriendelijk kan zijn.

Bedankt voor de eerdere tips over de galerij in Wordpress, ik heb nu in ieder geval een beginnetje. Hoop dat ik er meer foto's aan toegevoegd krijg later, maar het begin staat nu in ieder geval. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:01

Waar overigens door iedereen aan voorbij gegaan wordt is dat 50 Shades een fanfiction van The Twilight Saga is :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:07

Ik vind ze allebei slaapverwekkend, dus er zit wel iets in :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:14

Ik heb de blogpost over 50 shades gelezen en ik ben het er echt niet mee eens. Ik vind de boeken bedroevend slecht en ben na een paar pagina's uit het eerste boek gestopt en heb ze weggegooid. Het onderwerp heeft niets maar dan ook niets met mishandeling te maken, dan begrijp je het denk ik niet helemaal.

Het is inderdaad een fanfic van Twilight. Twilight vond ik ook bedroevend slecht dus is het niet zo vreemd dat ik 50 shades ook niks vind.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:26

Tazzey, hoe kan je weten waarover de boeken gaan en dat ze niet over mishandeling gaan en zeggen dat ik het niet begrepen heb als je het boek zelf niet eens gelezen hebt? Beetje vreemd.

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:27

Ik ben twee dagen geleden begonnen in 50SOG en puur omdat ik wil weten waar iedereen zo over mekkert. Tot nu toe heb ik fanfiction gelezen die beter geschreven is en ik ben op pagina 250 ofzo.

En vandaag op mijn blog: mijn haat-liefde verhouding met koken

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:00

Yasmine schreef:
Tazzey, hoe kan je weten waarover de boeken gaan en dat ze niet over mishandeling gaan en zeggen dat ik het niet begrepen heb als je het boek zelf niet eens gelezen hebt? Beetje vreemd.

Ik heb een deel gelezen, voldoende mensen erover gehoord en het onderwerp is ook niet vreemd. Niets vreemds aan hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:20

Jawel. Je beweert dat ik een boek niet begrijp dat je zelf niet hebt gelezen, en mijn mening is gebouwd op een volledig boek. Wat jij doet is als een recensie schrijven over een film die je niet gezien hebt, gebaseerd op dingen die je van horen zeggen hebt of uit de selectie van een paar scènes die je gezien hebt. Of zeggen dat een restaurant slecht is terwijl je er alleen een drankje gedronken hebt. Dan kan je geen geargumenteerde discussie houden en dan ga ik ook niet accepteren dat je vindt dat ik het helemaal fout heb als jij in mijn ogen gewoon niet helemaal weet waar het over gaat. :)

Het gaat me overigens niet om wàt ze in de slaapkamer doen, maar hoe hij het bekomt dat ze toestemt. Iedereen is vrij om te doen wat ze willen in bed en ik ben niet tegen avontuurlijke seks ;) Maar het feit is en blijft dat BDSM een praktijk is die moet worden gebaseerd op een relatie van diep vertrouwen en wederzijds respect, en toestemming. Er zijn genoeg voorbeelden in het boek waar ze duidelijk tegenstribbelt als hij seks wilt initiëren, of waar hij haar aan een nieuwe techniek wil onderwerpen in die Red Room of Pain. Nogmaals, ik ben er niet tegen dat ze die technieken uitproberen. Ik ben er wel tegen dat die technieken haar worden opgedrongen en hij haar aanmoedigt om er vooral niet teveel over na te denken. Die dingen moeten worden toegepast nadat er een heldere, begrijpende discussie is geweest en er duidelijk vertrouwen is tussen beide partijen. Je moet je partner tijd en de beslissingsruimte gunnen om zo'n beslissing te maken. Je moet hen niet verplichten nu te beslissen of je meppen van een riem wil krijgen of de relatie is over. Van eigen beslissingen nemen na rationeel nadenken is gewoon geen sprake. Christian onderwerpt Ana zomaar aan al zijn fantasieën en wanneer zij duidelijk aangeeft dat ze niet zeker is of "nee" zegt, dan zegt hij simpelweg "don't overthink this" en gaat hij er toch mee door. Het kan me geen hol schelen dat hij haar met zweepjes slaat, maar wat erg is, is dat hij haar aanspoort om er niet te veel over na te denken terwijl een BDSM relatie net gebaseerd moet zijn op rationele beslissingen die weloverwogen zijn.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:45

Zou ik me hier ook mogen melden? Sinds kort ook begonnen met een blog. (Let niet op mijn gigantische spelfout) evereybodyloveslove.wordpress.com

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:53

Natuurlijk Momo2. Wees welkom.
Ik zou proberen een link te kiezen zonder spelfout, dan wordt hij door mensen makkelijker onthouden. Je hebt een gave manier van schrijven, zelfs al lijkt het een gevoelige blog te worden.

De hele discussie over 50SOG sla ik over. De serie heeft me nooit getrokken, dus ik heb er geen echte mening over.

Mijn nieuwste blog: De dag van de schoonmaak

Alleen de laatste was is niet gelukt (en alle dingen die ik nog moest doen, heb ik nog niets aan gedaan), maar de stop is doorgeslagen en ik heb geen zin om de stoppenkast te zoeken. Er staat bij mij alleen het licht van de aanrecht, de wasmachine (die overigens niet draaide op dat moment) en mijn waterkoker op aangesloten. Dus ik laat iemand anders het zoekwerk doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:03

Yasmine, ik zeg niet dat je het boek niet begrijpt, ik zeg dat het je onderwerp wellicht niet goed begrepen hebt. We hoeven het toch niet overal mee eens te zijn?

Welkom Momo! Ik zou inderdaad niet voor een URL met spelfout gaan.

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:07

De blog van vandaag staat er weer op! :) Lees snel wat Olilly mankeerde, en hoe ze ''in love'' was met de ezel :') De blog van vandaag

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:10

jeetje meiden ik heb weer 7 pagina bij moeten lezen! heb op jullie blogs gereageerd en niet via hier. Blijf het leuk vinden al die verschillende blogs!

Welkom Momo2, ook ik zou het linkje veranderen.. je bent nu nog maar net begonnen, straks ben je wat groter en is het een stuk moeilijker om het nog te veranderen! :-) Ik vind je blog wel mooi. Bij de titel dacht ik meer aan een zoetsappige blog maar dat is het niet, dat vond ik wel verrassend! :)

Ik heb een simpel klets artikel, over mijn nood naar een geldboom deze maand. haha!
http://www.fajez.nl/persoonlijk/geldboo ... /#more-822

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:14

Leuk stukje Anouk! Heel herkenbaar :D Je hebt alleen een fout in je stuk staan. "...uitgaven moet doen waar je niet op verdacht bent." Moet zijn "... niet op bedacht bent." ;)

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:22

Dankjewel iedereen :D , ik was ook al an het kijken of ik het kon veranderen maar moet dus helemaal een nieuwe maken?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:52

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:19

Momo2 schreef:
Zou ik me hier ook mogen melden? Sinds kort ook begonnen met een blog. (Let niet op mijn gigantische spelfout) evereybodyloveslove.wordpress.com

Ik zie dat de link zonder spelfout gewoon nog vrij is. Snel claimen zo ik zeggen, het is een leuke naam!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:28

Ik heb de hele hype over 50 shades of grey overgeslagen. Ik heb wel een keer een boek voor mijn verjaardag gekregen, maar die heb ik nog nooit gelezen. Het trekt me gewoon niet zo :)

Vandaag weer een nieuwe blog op Paard&Lifestyle: Ben jij een egoruiter?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:27

Interessant stuk connepon! :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:09

Dank je!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:14

Klinkt op sommige punten wel bekend. Valkuil 2 heb ik wel een beetje last van. Ik wil geen paard dat leunt op de teugels, het paard doet dit bij andere ruiters ook vrij snel, maar de consequentie is dat ik geen aanleuning heb. Ik wil eigenlijk namelijk niets in mijn handen. Ook verschil tussen verzameld en gewoon erg sloom lopen is voor mij een valkuil. Tot een draf zonder zweefmoment aan toe. Op beide ben ik door een instructrice op gewezen (in mijn eerste rijles na anderhalf jaar). Maar het rijdt makkelijker, dus heb ik toch de neiging het zo te doen, dat is eigenlijk meer valkuil 4, zeker de trage draf want anders valt hij niet uit te zitten voor mij (bbp dus geen beugels).

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:28

Dat je dat inziet is wel heel knap :) En ook dat je het eerlijk vertelt ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:00