[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:21

Er zijn toch ook 'kindjes' die geen oma hebben? Misschien dat even koppelen.. iedereen blij!
Gewoon zelf datgene waar je behoefte aan hebt op zien te vullen en niet een ander daar verantwoordelijk voor houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:24

VuurVleugels schreef:
Hmm, ik weet niet of ik dit zo liefdevol vind nu, er word ook geschreven over spanningen en daaropvolgend gedrag.

Ik herken veel toxisch gedrag bij de moeder, voor zover je daar echt iets over kan zeggen met dit stukje. Bijvoorbeeld, als die therapeut het goed geeft verwoord en er inderdaad sprake is geest van chanterend gedrag vind ik dat één van de grootste rode vlaggen die er is in ouders.

Eens met het chanteren en jouw bericht.

Ik had het eigenlijk over de therapeut hoe die het probeert te benaderen. Want wat die moeder doet met chanteren is echt een rode vlag!

Jullie hebben gelijk. Ik heb te oppervlakkig gelezen. Sorry.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:25

lor1_1984 schreef:
Dat zeg ik dus ook altijd: je kunt beter spijt krijgen van het niet krijgen van kinderen dan dat je er spijt van hebt ze wel te hebben.
Je kunt ze immers moeilijk terugdouwen en ze herplaatsen is dan wel mogelijk maar levert een hoop gedoe op.
Op marktplaats zetten mag iig niet. :+

De simpelste route is denk ik om te emigreren naar de VS, daar schijnt het heel makkelijk te zijn om nieuwe ouders te vinden voor een kind. En als dat gelukt is remigreer je gewoon weer naar Nederland. Dat maakt ook de kans wat kleiner dat die kindjes ineens voor je deur staan weer.

Dammie

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:44

Aanvullend op het advies van Koper: als het kindje nog in je buik zit, dan is het verschillende staten juist moeilijker ervan af te komen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:51

Dammie schreef:
Aanvullend op het advies van Koper: als het kindje nog in je buik zit, dan is het verschillende staten juist moeilijker ervan af te komen.

Of kun je ze in een aantal staten juist goed verkopen? :$

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:47

VuurVleugels schreef:
Koper schreef:
En die onvoorwaardelijke liefde die je ineens op magische wijze krijgt wanneer je kindje in je armen ligt heeft mijn moeder blijkbaar overgeslagen :=

Ik word altijd lichtelijk agressief van dat soort uitspraken, vooral met de benaming 'kindje' erbij. Krijg er echt kokhalsneigingen van. Het is een kind, of een baby, en that's it. Klaar nou.

Ik heb iemand op facebook (die ik volgens mij maar moet verwijderen haha) die altijd vrolijk praat over haar "zoontje van 56 maanden". Hou op griezel hahaha.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:53

Dammie schreef:

Je kunt zelfs in sommige staten aangeklaagd worden als je een miskraam krijgt.

Tegen beter weten in het artikel gelezen. Maar echt die moeder: “Het gaat niet om mij echt niet, maar ik word er verdrietig van” |o

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 00:42

Ik merk dat mijn tenen krommen bij het lezen van het artikel.

Nicole vindt kennelijk dat het moederschap en naverwanten het hoogst mogelijk haalbare zijn in het leven, maar daarmee legt ze haar waarden op aan Emma.
Ik snap niks van Nicole visie dat je kinderen moet krijgen, want anders blijf je alleen achter. Het is niet vanzelfsprekend dat je altijd een goede band zal hebben met je kinderen ( ik heb momenteel bijvoorbeeld geen contact met mijn moeder).

Bovendien vindt ik het frappant dat ze zegt dat Pieter weg zou kunnen vallen; dat zou hij ook kunnen doen als het kind nog maar twee is. Als Emma vervolgens door lichamelijke of geestelijke problemen niet (volledig) voor het kind kan zorgen, is Nicole tot haar 86ste aan het zorgen voor haar kleinkind. Een of twee middagen per week oppassen vindt ze vast hartstikke leuk (althans, als ze dit tot haar 79e volhoudt), maar zou ze ook de hele week willen zorgen? Emma heeft geen broers of zussen en wie zegt dat Pieter die wel heeft, en dat die siblings zin hebben in helpen oppassen/zorgen.

Emma zou door plichtsgevoel Pieter zo te lezen wel kunnen ompraten voor het krijgen van kinderen en dus kinderen kunnen krijgen. Maar als Emma de zorg voor haar kind totaal niet aankan (liefde voor je kind maakt je niet per definitie een geschikte ouder), is haar huwelijk mogelijk kapot en ziet Nicole het vurig gewenste kleinkind alsnog niet, want dat is steeds bij haar ex-schoonzoon - die mogelijk ook liever ergens woont met steunnetwerk (en Nicole wellicht hier niet toerekent).

En dat geneuzel over er alleen voor staan .... Er is geen garantie dat je kind in staat zal zijn om voor je te zorgen. Kinderen kunnen ziek/gehandicapt geboren worden of dit gedurende hun leven worden (ik vind zelf het leven al moeilijk genoeg zonder mantelzorger te zijn).
En er is ook geen garantie dat je kind ook voor zijn/haar ouders wil zorgen, ook als het kind dwingt om niet de baan/het huis/de relaties die hij/zij graag wil hebben na te streven, want ze moeten bij mams in de buurt wonen en voor haar zorgen. Ik ga zelf absoluut niet voor mijn moeder zorgen, zolang ze nog zoveel blijft drinken.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:16

Poe wat vreselijk dat artikel. Die dochter moet alle dromen van die moeder waarmaken...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:23

Ik kreeg ook echt kriebels van die moeder

Vond het wel een passend artikel om hier te delen. Die moeder stipt ook veel dingen aan die algemeen gedacht worden helaas

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:49

Het is zeker een passend artikel voor dit topic. Veel mensen denken zo, maar die dochter heeft helaas wel een moeder met meer issues dan enkel; ik wil oma worden...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:20

Word ook een beetje simpel van die vrouwen die dan moeder zijn geworden en dan alleen nog maar foto's van die baby's op Instagram zetten. Een paar die ik van de paarden ken. Eerst altijd leuke filmpjes etc. met paarden of leuke dingen die ze gedaan hebben, nu alleen nog maar die babykoppen de hele dag. :r

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:31

Ik zie nu weer veel van die kerstwensen voorbij komen op mijn fb tijdlijn, met van die bolle babies met een of ander kerstig tierelantijntje eromheen....
Echt, ik heb er niks tegen, heb er geen last van, en ik wens netjes iedereen net zo'n fijne kerst toe.
Maar man wat zijn de meeste babies lelijk zeg _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:39

Citaat:
Maar man wat zijn de meeste babies lelijk zeg
klopt en dat is ook een enorm taboe.
Een vriendin had echt een prachtige baby. Ze kwam op kraambezoek met baby bij mij. Dus ik zeg: " wouw wat een knappe baby, moet je mijn baby zien, dat is net zo'n uitgedroogd oud kaal mannetje, echt wel lelijk", en liefdevol pak ik mijn knulletje uit de wieg en draai me om.
Ze was zo boos. Ze vond het totaal ongepast en ze vertrok gelijk met haar baby. Ik riep haar nog na dat ik echt niet wilde ruilen, maar het is nooit goed gekomen. Komt mijn man thuis, vertel ik dit verhaal, pakt hij de baby uit mijn armen en zegt:" niet tegen mama zeggen, maar ze heeft wel helemaal gelijk". En we kregen de slappe lach. Bizar vond ik het...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:49

Niet elke baby is mooi inderdaad.Lelijk in de luier,mooi in de sluier :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:50

Ik moest dan wel weer lachen dat wij meerdere kerstkaarten hebben gekregen die ook geadresseerd waren aan onze hond _O- .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:07

Britta31 schreef:
Niet elke baby is mooi inderdaad.Lelijk in de luier,mooi in de sluier :)
klopt de lelijke baby van toen is een knappe man geworden. Zelfs ik zie dat dit echt zo is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:09

Een nichtje van mij was ook echt een lelijke baby. Het banketstaaf was dat ze vier dagen scheelde met mijn zusje en die twee dus vaak samen in de box lagen enzo. Je kon ze zeg maar goed vergelijken.

Uiteindelijk is mijn nichtje een superknappe vrouw geworden. En mijn zus ook.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:11

Ik was precies andersom!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:14

Niobe schreef:
Ik was precies andersom!

Jij werd lelijker met het verstrijken der jaren? :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:14

We hebben met mijn tante vroeger ook erg gelachen. Bijna alle baby's aan onze kant worden geboren met een flinke bos haar en een licht tintje. Door heel ver weg nog een vleugje Indonesisch bloed. Mijn moeder was de "lichtste" van de zussen, dus bij mij is het er helemaal uit gevallen. Maar ook ik was een getinte baby met veel haar.

Dus bij mijn tante, bij wie je het ook nog best goed ziet verwachtte wij dit helemaal.
Dus we komen bij mijn tante op kraam visite... zegt ze:
"Niet schrikken, ze is niet verwisseld, ze heeft gewoon de genen van haar vader"
"Het is niet bepaald knap geworden".

Bij de wieg aangekomen zagen we daar een hele bolle mega kale bleke baby met een hele grote neus. :') we moesten allemaal erg lachen. Gelukkig wel goed gekomen met mijn nichtje die inmiddels 32 is, ze ziet er nu een heel stuk beter uit dan als baby :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:15

Precies koper het zegt helemaal niets en is ook zo onbelangrijk. Zo stond ik erin en sta ik erin.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:15

Koper schreef:
Niobe schreef:
Ik was precies andersom!

Jij werd lelijker met het verstrijken der jaren? :P

Ja! Knapper dan als baby ben ik nooit geweest

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:16

Wat een hilarische verhalen :D Ik heb goed kunnen lachen om die van Pien vooral _/-\o_

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:16

Niobe schreef:
Ja! Knapper dan als baby ben ik nooit geweest

Mijn ervaring is anders wel dat jij een knap mooi hart hebt <3 Ik vind jou lief.