Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:13

Wat Sizzle zegt klopt bij mij helemaal. Ik ben fit, gezond. Geen overgewicht. Ik eet ook gevarieerd. Maar als ik moe ben dan ben ik sneller vatbaar, en meestal word ik dan verkouden. Kan net zo zijn dat je als gezonde twintiger even een periode wat slechter slaapt en meer stress ervaart. Dan pak je zo wat mee.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:21

SusanH schreef:
Wat Sizzle zegt klopt bij mij helemaal. Ik ben fit, gezond. Geen overgewicht. Ik eet ook gevarieerd. Maar als ik moe ben dan ben ik sneller vatbaar, en meestal word ik dan verkouden. Kan net zo zijn dat je als gezonde twintiger even een periode wat slechter slaapt en meer stress ervaart. Dan pak je zo wat mee.

Jep! Hier gezonde twintiger en als ik een keertje ziek ben, kan je zeker zijn dat dat voorafgegaan is door een stressperiode :') ben echt een heftige stresskip. Dus dat herken ik helemaal. En ziek word je niet zomaar, je moet blootgesteld zijn aan de bacterie of het virus, maar ik zie toch sterke samenhang tussen stress en ziekte en dus maak ik daaruit op dat mijn immuunsysteem daar heel erg op reageert.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:23

Alleen al een periode van wat slechter slapen doet je weerstand al zakken. Ook als je kern gezond bent.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:27

Cer schreef:
Veerledec.. ik snap niet wat er staat :o
Dus hij kreeg klachten, is toen na 8 dagen getest.. en toen dat bellen? Dat snap ik niet?

Ik kon laatst op dinsdag inschrijven voor woensdag, en vrijdagochtendvroeg de uitslag.
Mijn partner kon ook op dinsdag inschrijven voor woensdag, en had donderdagavond de uitslag.
Ging best snel. Hoewel de sneltest echt wel een hoop gaat schelen.

Sorry, vorige week donderdag hoge koorts gekregen (dag 1), op vrijdag gebeld voor test (dag 2), er was geen plek, bel volgende week maar terug. Deze week opnieuw gebeld, is vandaag getest (dag 8). En dan nog 2-3 dagen wachten op de uitslag.

Raket, als je positief getest bent mag je toch altijd 24 uur na je laatste klachten weer naar buiten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:32

"bel volgende week maar terug".... ehhh. oke.... Die had ik nog niet gehoord... Dan sta je ook een beetje gek te kijken zeg..
Ging het via internet ook niet? Of hebben jullie dat niet geprobeerd?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:32

Veerledec, nee. Je mag na 7 dagen én 24 uur klachtenvrij weer buiten.
Maar dit verandert regelmatig.
Ik mag pas na het stoppen met de prednison en klachtenvrij buiten. Dus ik zit weer langer... zucht...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:37

Cer schreef:
bigone schreef:
Dat vind ik nogal een statement Wat betreft Corona , dus al die jonge mensen die wel ziek worden ondanks zeer gezond leven hebben een weerstandsprobleem? Van ouderen is bekend dat je immuunsysteem minder goed werkt naarmate je ouder word dus snap ik dat er daar veel worden getroffen maar niemand heeft afweer tegen een nieuwe ziekte.

Nou, zo streng moet je het nou ook weer niet opvatten ...

het is op zich toch niet gek dat je ziek wordt als je weerstand wat minder is?
En wat is nou precies een 'zeer gezond leven'... en hoe weet je dat ze zeer gezond leven? Een marathon kunnen lopen is niet perse gezond leven.. je lichaam echt heel goed op peil houden is zeer complex.. volgens mij lukt dat bijna niemand zonder proffesionele hulp en monitoring..
Dus niemand is verwijtbaar schuldig aan het oplopen van een virusje denk ik?

In de winter heb je minder vitamine D, dan moet je extra gaan innemen, na je 40ste moet je je vit B in de gaten houden (wie doet dat?) .. weet iemand zn foliumzuurgehalte? Heb je wel genoeg vit C? Met 1 sinasappel in de week kom je er ook niet (even gechargeerd..).

Ik vat het ook niet streng op maar dit virus is nieuw dus heeft niemand, gezond of ongezond een afweer die hier perfect tegen werkt. Dat bedoel ik te zeggen ipv je word niet ziek van Corona wanneer je afweer op orde is, groot verschil.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 23-10-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:37

Popstra schreef:
Kabinet gaat praten of ze heel de winter strenge maatregelen blijft door voeren of voor nu een strenge algehele lockdown van een aantal weken gaan doen omdat de cijfers zo schrikbarend stijgen.
Bron: Parrool

Het lijkt nu wel een soort van test waanzin te worden....

Weer eens loopt het kabinet achter de feiten aan. Ik ben zelf vvd lid maar ga er wel over nadenken of ik volgend jaar nog lid blijf.
Er is vaak genoeg door het red team en door andere partijen geroepen dat er strengere maatregelen moeten komen maar dat word niet gedaan

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:42

bigone schreef:
Ik vat het ook niet streng op maar dit virus is nieuw dus heeft niemand, gezond of ongezond een afweer die hier perfect tegen werkt. Dat bedoel ik te zeggen ipv je word niet ziek van Corona wanneer je afweer op orde is, groot verschil.

Ik meen begrepen te hebben dat in eerste instantie het besmet worden hetzelfde gaat als ieder ander virus, maar wat erna gebeurt, dat is met Covid anders dan wat we tot nu toe gewend zijn. Maarr dat is echt een beetje vaag onhtouden hoor, er zijn vast mensen die dat beter weten :)

Er zijn nog steeds mensen die niet besmet worden/ziek worden.. zijn dat dan mensen met superweerstand, of hebben die mazzel.. Ik ben heel benieuwd wat de onderzoeken over een jaar of wat daarover kunnen zeggen..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:43

Docenten zijn momenteel erg twijfelachtig of school nog open blijft merk ik. Mijn slber ziet het namelijk gebeuren dat school dichtgaat en er dus nog meer maatregelen komen. Ik weet niet of hun meer weten ter voorbereiding of dat het maar een idee is...

En zelf zit ik te twijfelen om toch voor de beestjes meer eten in te slaan. Ik zal wel echt even balen als ik niet meer naar mijn paarden kan maar die redden zich wel staan toch lekker buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:45

De regels zijn gewoon heel onduidelijk. Hier hoorde ik dat vrouw corona had, positief getest. Man ook meteen getest, negatief, maar bleef thuis ivm vrouw positief. Vrouw had geen klachten meer, zoon werd licht verkouden, getest en positief. Man ook weer getest, negatief. Blijft nog steeds thuis, want zoon positief.. Maar vrouw, werkzaam in de zorg, mag wel weer aan het werk..

Ikke niet snap..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:47

Relaxed schreef:
De regels zijn gewoon heel onduidelijk. Hier hoorde ik dat vrouw corona had, positief getest. Man ook meteen getest, negatief, maar bleef thuis ivm vrouw positief. Vrouw had geen klachten meer, zoon werd licht verkouden, getest en positief. Man ook weer getest, negatief. Blijft nog steeds thuis, want zoon positief.. Maar vrouw, werkzaam in de zorg, mag wel weer aan het werk..

Ikke niet snap..

De zorg sector heeft sowieso aparte regels. Als je in contact bent geweest met iemand met corona is het doorwerken en stoppen bij klachten. In mijn ogen niet verstandig als je dan een groep cliënten aansteekt ben je verder van huis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:48

Voor de zorg is het ondertussen toch wel bekend dat het daar een beetje anders werkt?
iets met weinig mensen enzo?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:53

Cer schreef:
"bel volgende week maar terug".... ehhh. oke.... Die had ik nog niet gehoord... Dan sta je ook een beetje gek te kijken zeg..
Ging het via internet ook niet? Of hebben jullie dat niet geprobeerd?

Online had ie eerst geprobeerd, geen opties.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:54

raket schreef:
Veerledec, nee. Je mag na 7 dagen én 24 uur klachtenvrij weer buiten.
Maar dit verandert regelmatig.
Ik mag pas na het stoppen met de prednison en klachtenvrij buiten. Dus ik zit weer langer... zucht...

Oh thanks. Daar is ie wel voorbij ja.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:54

Zebrastreep schreef:
Relaxed schreef:

Ikke niet snap..

De zorg sector heeft sowieso aparte regels. Als je in contact bent geweest met iemand met corona is het doorwerken en stoppen bij klachten. In mijn ogen niet verstandig als je dan een groep cliënten aansteekt ben je verder van huis.

Ja, je kan beter de mensen naar huis sturen “sorry mevrouw, we hebben geen personeel voor u” -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:59

Hier in Spanje wéér een stap naar strenger. Verschillende deelstaten en steden stellen een avondklok in en ool gaan er steden en/of delen van steden in bewaakte quarantaine.

In El Pais een artikel over de NL situatie. Dat de ´intelligente methode´ van Rutte gefaald heeft door de overschatting van het gezonde verstand van de bevolking.
Lijkt mij evident en deze draad geeft voldoende trieste illustraties van het gebrek aan gemeenschappelijke verantwoordelijkheidsgevoel, van het onvoldoende nemen van de eigen verantwoordelijkheid naar anderen.

Hier is er over het algemeen een groter bewustzijn wat dat betreft mbt Covid19 en tóch is strenge handhaving absoluut noodzakelijk.
Iedereen, in heel Europa, is de beperking van het sociale gedrag meer dan zat doch hoe beter IEDEREEN zich aan de besmetting remmende maatregels houdt, hoe meer economische activiteit mogelijk blijft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:04

Huertecilla schreef:
In El Pais een artikel over de NL situatie. Dat de ´intelligente methode´ van Rutte gefaald heeft door de overschatting van het gezonde verstand van de bevolking.
Lijkt mij evident en deze draad geeft voldoende trieste illustraties van het gebrek aan gemeenschappelijke verantwoordelijkheidsgevoel, van het onvoldoende nemen van de eigen verantwoordelijkheid naar anderen.

Vind je dit nou perse werkelijk nodig ?
Ik snap ondertussen dat jij en Spanje vinden dat wij Nederlanders niet verantwoordelijk zijn en dat we het helemaal fout doen, maar dat steeds maar duiden.. wat schiet jíj daarmee op eigenlijk? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je er wat constructiefs mee bedoelt...

Spanje is er misschien ook achter dat ze van t zomer geen touristen binnen hadden moeten halen en hadden moeten laten feesten. Kunnen ze nu een beetje braaf lopen doen nadat ze nog wat geld aan touristen hebben verdient. En nu wijzen..... echt, niveautje hoor :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:06

Ik kan me nog zoooo die beelden herinneren hoe van de zomer in Spanje men kon staan te hossen in muffe clubs, zonder afstand, zonder mondkapjes.
En nu weer roepen dat NL het zo slecht doet =:)
Spanje moet vooral even lekker naar zichzelf kijken, het is veelzeggend genoeg dat de stammen in Nl nu terug te herleiden zijn naar Spanje en Frankrijk.
Stop toch eens te zaniken dat NL het zo slecht doet en focus je lekker op Spanje HC.

Edit: wat Cer ook zegt dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:07

purny schreef:
Popstra schreef:
Kabinet gaat praten of ze heel de winter strenge maatregelen blijft door voeren of voor nu een strenge algehele lockdown van een aantal weken gaan doen omdat de cijfers zo schrikbarend stijgen.
Bron: Parrool

Het lijkt nu wel een soort van test waanzin te worden....

Weer eens loopt het kabinet achter de feiten aan. Ik ben zelf vvd lid maar ga er wel over nadenken of ik volgend jaar nog lid blijf.
Er is vaak genoeg door het red team en door andere partijen geroepen dat er strengere maatregelen moeten komen maar dat word niet gedaan

Ik heb van de week ook de dame van het red team gezien bij OP1.
Het kabinet moet ook kijken naar de economische/financiële gevolgen en het draagvlak hiervoor in de Tweede Kamer en onder de bevolking.
Kijk maar naar PVV en FvD en wat kleine partijen, die willen juist dat de horeca enz. weer open gaat en dat het "normale" leven weer terug komt.

Maar New Zeeland bijvoorbeeld die heeft laatst een hele strenge, korte lockdown gehad en Corona is daar weer weg. Maar een gehele lockdown kan de doodsteek zijn voor sommige bedrijven.

Je ziet overal ter wereld, dat er weer grote uitbraken zijn en dat de maatregelen verschillen.

Ik weet niet wat de beste oplossing is.
Ik ben daarom ook blij dat ik geen beslissing hierover hoef te nemen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:08

Huertecilla schreef:
Hier in Spanje wéér een stap naar strenger. Verschillende deelstaten en steden stellen een avondklok in en ool gaan er steden en/of delen van steden in bewaakte quarantaine.

Hier is er over het algemeen een groter bewustzijn wat dat betreft mbt Covid19 en tóch is strenge handhaving absoluut noodzakelijk.
Iedereen, in heel Europa, is de beperking van het sociale gedrag meer dan zat doch hoe beter IEDEREEN zich aan de besmetting remmende maatregels houdt, hoe meer economische activiteit mogelijk blijft.

Alsof je die conclusie nu al kan trekken 8)7 . Nog los van de aspecten dat het in veel andere landen niet veel beter gaat, ondanks strengere maatregelen. En we moeten ook maar zien hoe het economisch gaat lopen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:10

Hier in Belgie verwacht men tegen het einde van de week om en bij de 20.000 nieuwe besmettingen per dag.
Dat is niet min :7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:10

Het bekende vingertje wijzen ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:11

Cer schreef:
Huertecilla schreef:

Vind je dit nou perse werkelijk nodig ?
Ik snap ondertussen dat jij en Spanje vinden dat wij Nederlanders niet verantwoordelijk zijn en dat we het helemaal fout doen, maar dat steeds maar duiden.. wat schiet jíj daarmee op eigenlijk? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je er wat constructiefs mee bedoelt...

Spanje is er misschien ook achter dat ze van t zomer geen touristen binnen hadden moeten halen en hadden moeten laten feesten. Kunnen ze nu een beetje braaf lopen doen nadat ze nog wat geld aan touristen hebben verdient. En nu wijzen..... echt, niveautje hoor :j

Gelukkig is Spanje Corona vrij! :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:12

Pandora2 schreef:
Hier in Belgie verwacht men tegen het einde van de week om en bij de 20.000 nieuwe besmettingen per dag.
Dat is niet min :7

Ja volgens mij loopt het in alle omliggende landen weer op, ongeacht hoe ze maatregelen hebben genomen.

Maar 20.000 is wel weer even schrikken voor jullie denk ik? Is er ook al bekend of er dan nog meer aangescherpt gaat worden en hoe?

Ik hoop maar, voor alle landen, dat we het weer snel onder controle krijgen.