Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:59

lenaa_tje schreef:
ruitje schreef:
Oke, dan heb ik al 3 weken mazzel met net nieuwe broodkarren vol :o

Kan best per winkel verschillen natuurlijk maar hier is bij de jumbo altijd vanaf 4 uur het brood op. Kan dan nog wel witbrood krijgen of stokbrood maar toch maar niet :')

Hahaha :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:03

ruitje schreef:
Sowieso grappig om de keuze van een vrouw om thuis te blijven ' 1960' te noemen. Als het een vrouw haar eigen keuze is, is ook dat emancipatie.
Of ben je als vrouw alleen maar volwaardig als je 36 uur werkt :+ ?

Dat veroordelen over die boodschappen, of over wie er wel naar buiten gaat. Ik merk dat ik dat in het begin ook deed, maar het maakt je zo negatief. Ik denk dat het in deze tijd voor mij beter is om dat niet te doen, om niet te oordelen. Ben anders bang dat ik in een soort modus kom waarin ik mij alleen maar erger aan alles en iedereen :') .

Gister sloot de lidl om 20.00, ik was er om 19.45. Met 1 ander persoon en alles was er nog. Echt een tip om dat te doen :)

Nee hoor, lautje heeft na mij reactie een duidelijke toevoeging gegeven, snap haar beweegredenen volkomen! Wordt door iedereen nu lekker ingevuld :D (wat ik dus ook deed)...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:04

Sizzle schreef:
Tieneke schreef:
Joman, als zwangere vrouw behoor je in België niet tot de risicogroepen. Zie https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/ .

En gelukkig heb je nog altijd de vrijheid om dat voor jezelf te bepalen welke risico‘s je bereid bent te nemen.

Dit topic is langzaam een: „laten we iedereen afkafferen die zich niet naar mijn idealen schikt„ topic geworden.

Nou zeg dat, wordt er niet gezelliger op.

Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:10

Of je nu als zwangere wel of niet in de risico groep valt vind ik niet heel spannend.
Wat ik minder prettig vind. Is dat als de zwangere zelf of partner ook maar een keer zijn of haar neus op haalt. De zwangere in kwestie er alleen voor staat.

Vind het al niet prettig dat ik nu alleen naar de noodzakelijke afspraken moet in het ziekenhuis. (Rest is ondanks mijn medische situatie gecanceld).
Maar dat ik er dadelijk wellicht alleen voor kom te staan (eerste kindje) baart me (letterlijk :+) toch wel een beetje zorgen :o.

Edit. Weet niet of dat overal zo is momenteel. Maar bij ons (zuid Oost Brabant) dus wel.

Edit 2 :P. Ik ben astma patiënt en chronisch verkouden dus de kans dat ik het alleen moet doen is erg hoog :(.
Laatst bijgewerkt door Saul op 05-04-20 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassii

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:12

Ik vraag mij af of mijn afspraak bij de orthodontist 1 mei doorgaat. Ik zal dan een vaste beugel geplaatst krijgen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:12

Sassii schreef:
Liezel1 schreef:
Lau, je hoeft je niet te verdedigen.
Als jullie je hier prettig bij voelen, moet je dat doen. Iedereen heeft zn eigen redenen en daar hoeft niemand wat van te vinden.
Mensen kijken mij ook raar aan als ik door de winkel loop met handschoentjes aan. Dikke prima, dan hebben ze waarschijnlijk niks beters te doen....

Helemaal mee eens.

Inderdaad.. ik lees in dit topic zoveel oordelen. Ik durf hier niet eens dingen te benoemen waarvan ik weet dat bokt dit niet normaal zal vinden maar dit wel voor mij goed voelt met de juiste keuzes om al die boze wijzende vingers.

Wbt picknick. Ik sta al sinds oktober ingeschreven geloof ik bij Picnick. Mede vanwege mijn zwangerschap. Inmiddels al een poos geleden bevallen dus het hoeft nu niet meer, maar nog steeds niet aan de beurt en gok zomaar dat het nu ook met die bestellingen van iedereen ook niet gaat gebeuren terwijl ik ze wel zie rond rijden hier. De gratis wacht verzachters zijn inmiddels al de moeite om een keer te bestellen mocht ik er een keer tussen komen haha.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:14

Sassii schreef:
Ik vraag mij af of mijn afspraak bij de orthodontist 1 mei doorgaat. Ik zal dan een vaste beugel geplaatst krijgen.

Ik heb begin mei een afspraak bij de tandarts en mondhygiëniste, maar ga deze verzetten naar eind juli. Verwacht eigenlijk niet dat de afspraak in mei door kan gaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:16

Picnic heeft niet eens genoeg plek voor haar huidige klanten, dus ik denk niet dat ze nieuwe aannemen nu...
Mij lukt het bijna niet om te bestellen, maar gelukkig kan ik gewoon naar de supermarkt. Rond een uur of 8 in de avond is het inderdaad vaak rustig en bijgevuld hier. Brood haal ik sowieso bij de bakker.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:18

Ann schreef:
Sassii schreef:

Ik heb begin mei een afspraak bij de tandarts en mondhygiëniste, maar ga deze verzetten naar eind juli. Verwacht eigenlijk niet dat de afspraak in mei door kan gaan.

Gelijk heb je. Bij mij gaat het om een heel traject waar ook een operatie bij komt kijken over een een jaar. Daarom is het bij mij wel van belang dat het plaatsen van de beugel niet heel lang meer gaat duren.
Dus ik hoop dat het door kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:19

Ann schreef:
Sassii schreef:

Tandartsen, orthodontisten etc mogen alleen spoed behandelingen uitvoeren.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:20

Ook tot 1 juni dan zeker?
Op de website van mijn tandarts staat dat ze in ieder geval tot 14 april gesloten zijn.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:21

Ann schreef:
Sassii schreef:

Ik had eigenlijk as dinsdag een afspraak bij de tandarts maar ze belden zelf om deze te verzetten. Eerste mogelijkheid was eind augustus. En ik ben heel flexibel kan iedere dag. Ze zaten erg vol met afspraken die de afgelopen 2 maanden ook niet door zijn gegaan.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:22

Eind augustus?! Zo! Ja ik begrijp het wel hoor, maar dat is nog een heel eind weg.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:22

Joman schreef:
Tandartsen, orthodontisten etc mogen alleen spoed behandelingen uitvoeren.

Klopt, en ik denk dat we begin mei nog steeds met deze maatregelen zitten, vandaar dat ik het ga verzetten.
Als de tandartsen weer aan het werk mogen, zal het enorm druk zijn en zal een nieuwe afspraak moeilijk in te plannen zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:26

Tiggs schreef:
Picnic heeft niet eens genoeg plek voor haar huidige klanten, dus ik denk niet dat ze nieuwe aannemen nu...
Mij lukt het bijna niet om te bestellen, maar gelukkig kan ik gewoon naar de supermarkt. Rond een uur of 8 in de avond is het inderdaad vaak rustig en bijgevuld hier. Brood haal ik sowieso bij de bakker.

Ik heb me laatst aangemeld. Sta op plaats 7006.
Krijg nu wel af en toe een wachtverzachter

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:30

Ik heb me al in Januari aangemeld bij Picnic, begon op plaats 41 en sta nu al een maand op 21. Ik woon in een dorpje in de Randstad.

Vanuit de woonkamer kijk in naar een wandelgebied. Het was gisteren weer druk, ik snap die mensen echt niet :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:35

Vergeet niet dat je in deze tijd, wanneer je dertig gezinnen ziet wandelen , keurig op meters afstand , het al druk lijkt. Ik vind die grote groepen jongeren die toch bij elkaar komen veel erger.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:38

Ja, afgelopen nacht moest de politie ook weer optreden tegen groepen jongeren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:41

Rytir schreef:
Nou dit vooral! Echt belachelijk dat zoveel mensen die niet tot de risico groep behoren laten bezorgen.

De huidige samenleving is sterk ´me too´; een hele volksstam doet glutenvrij zonder alergie. Geen benul dat ze het voor degenen met een probleem ook nog eens duurder maken. Nee ik heb geen énkele voedselalergie.
Idem zo´n beetje alles zonder benul dat het wérkelijke probleem daardoor erodeert. Best zielig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:43

Een stuk verderop in onze straat hebben ze blijkbaar een tuinfeest ofzo.
Zeker een stuk of 25/30 man bovenop elkaar in een kleine tuin :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:44

Huertecilla schreef:
Rytir schreef:
Nou dit vooral! Echt belachelijk dat zoveel mensen die niet tot de risico groep behoren laten bezorgen.

De huidige samenleving is sterk ´me too´; een hele volksstam doet glutenvrij zonder alergie. Geen benul dat ze het voor degenen met een probleem ook nog eens duurder maken. Nee ik heb geen énkele voedselalergie.
Idem zo´n beetje alles zonder benul dat het wérkelijke probleem daardoor erodeert. Best zielig.

Wat een onzin. Alsof je alleen glutenvrij mag eten als je een allergie hebt.
Het wordt allemaal een beetje vermoeiend. Mensen veroordelen op de keuzes die zij maken in hun leefstijl/levenswijze.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-20 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:45

Gezond verstand en (post) puberteit gaan niet samen.

Wij bestellen al een jaar of anderhalf onze wekelijkse boodschappen (pick up). Normaal bij de jumbo, maar kom er nu niet tussen. Heb vorige week bij de AH besteld, pick up in een dorp 20 km verderop, had een gaatje op paaszaterdag :D

Ik vind t wel gezegend qua oordelen, ook al behoren we niet tot de risicogroep. We zijn druk zat met 3 jonge kinderen thuis en allebei werk wat doorgaat.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:46

Charlotte446 schreef:
Ik heb me al in Januari aangemeld bij Picnic, begon op plaats 41 en sta nu al een maand op 21. Ik woon in een dorpje in de Randstad.

Vanuit de woonkamer kijk in naar een wandelgebied. Het was gisteren weer druk, ik snap die mensen echt niet :(

Dat schiet al op. Ik sta op 2620 nu. Met 6 wachtverzachters. Dit gaat nog wel maanden duren gok ik. Dit is Eindhoven trouwens.

Sansevieria

Sizzle schreef:
Tieneke schreef:
Joman, als zwangere vrouw behoor je in België niet tot de risicogroepen. Zie https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/ .

En gelukkig heb je nog altijd de vrijheid om dat voor jezelf te bepalen welke risico‘s je bereid bent te nemen.

Dit topic is langzaam een: „laten we iedereen afkafferen die zich niet naar mijn idealen schikt„ topic geworden.

Zie ik ook zo, erg jammer.

Ik schrik bijv. ook van mensen uit Belgie die maar op "die stomme hollanders" kafferen.
Nu, ik kan je zeggen, door deze crisis ontdek ik welke "vrienden" uit Belgie echte vrienden zijn, en welke ik vanaf nu op de negeerstand ga zetten.
In tijden van nood leer je mensen kennen.

Femke_Tweety

Rytir schreef:
Nogmaals excuus lautje, zie mijn laatste bericht. Picnic zit ook vol Joman, randstad. Daarom ben ik ook zo fel, ik kan het nog regelen voor mijn ouders en buuf. Maar als ik dan denk aan mensen zonder vangnet ;(

In veel wijken en dorpen zijn 'sociale' acties op gang gekomen.

Bijvoorbeeld via buurthuizen, whatsapgroepen etc.

Zo weet ik van een alleenstaande vriend die momenteel thuis moet blijven vanwege 'verkoudheidheidsklachten' (keelpijn snotteren, moe)
Dat hij boodschappen kon doorgeven aan zo'n wijkteam, en dat die dezelfde dag nog door een vrijwilliger voor de deur gezet zijn.

Er zijn ook acties waarbij mensen een papier voor het raam kunnen hangen dat er hulp nodig is, en dat mensen dat inventariseren

In mijn eigen (wat bijzondere en afwijkende) woonomgeving is een whatsapp groep voor mensen die julp kunnen en willen bieden, en mensen die hulp nodig hebben.

Zo hebben mijn buurtgenoten inmiddels 2x boodschappen voor mij gedaan (thuis ivm milde klachten, geen idee wel/geen Covid19) en ik weet ook dat er bij ons 1 iemand echt serieuze klachten heeft (gehad).
Daar werden de boodschappen ook voor geregeld, en de hond uitgelaten.

Zowel zij als ik zullen dat omgekeerd ook gaan doen wanneer wij weer de straat op mogen.

-

Vele winkels zijn heel druk, ook de digitale momenten, misschien sóms een enkele keer door mensen die prima zelf op pad zouden kunnen.
Maar zeker ook vaak door mensen die dat -om wat voor reden dan ook- nu niet zelf kunnen, mogen of willen.

De vraag naar digitaal bestellen plus bezorgen is om heel logische redenen nu hoger dan het aanbod.
Daar kan bijna niemand wat aan doen.
De reden is Corona, er ligt geen 'schuld' bij mensen.

Dat het naar en storend en vervelend is, ben ik met je eens.

Maar gelukkig zijn er dus ook op heel veel plekken hulpinitiatieven op gang aan het komen.

De vriend die ik hierboven noemde had dat ook niet helemaal door. Due had ik vrijdag aan de telefoon, en hij mopperde een beetje dat hij onderhand toch echt boodschappen moest doen, maar eigenlijk niet mocht.

Toen ik hem er op wees dat er op heel veel plekken dit soort initiatieven zijn, ging er ineens een lampje branden.
"Oh, nu je het zegt, ik heb wel een foldertje van zo iets in de bus gehad, geloof ik."
Terwijl ik hem aan de telefoon had zocht hij dat terug tussen zijn oud papier, en inderdaad, bij hem coördineert een wijkteam dat.
Ook voor bij milde klachten, staat daar nog expliciet bij.

Dus soms is er meer mogelijk dan mensen zelf door hebben.

En soms, soms zal er inderdaad een schrijnende situatie zijn ergens.
Dat moeten we ook niet willen ontkennen denk ik.
Maar dat is niet iemands schuld.
Het is de kl#tesituatie waar we met zijn allen nu inzitten die dat veroorzaakt.