[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

divided

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:43

Fijn voor Henk en Annie.

Wat minder fijn voor jou :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:49

Wel mooi te lezen voor Henk en Annie.. life goal _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:53

Mijn oom heet Henk en mijn moeder heet Annie, dus ik had ook beeld dat wel heel dichtbij kwam -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:17

Sintara schreef:
Ik had zo'n mooi en onschuldig leven zonder dat beeld van Henk en Annie in mijn hoofd

:D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:50

Ik had ooit een kind met ADHD boven me wonen, of z'n moeder liet 'm nooit uit, dat kan ook. Vreselijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:52

Tiggs schreef:
Ik had ooit een kind met ADHD boven me wonen, of z'n moeder liet 'm nooit uit, dat kan ook. Vreselijk...
Je hebt ook niet even een briefje met een link naar Pawshake door de bus gedaan? :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:57

Hahaha! Nou ik ben uiteindelijk verhuisd (maar niet daarom).

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:23

_San87_ schreef:
Oh dear... Er is een asielzoekersgezin (denk ik, zij is traditioneel Afrikaans gekleed en spreekt geen Nederlands en een beetje Engels) boven ons komen wonen...

Ik schiet een beetje in de geluidsoverlast stress... Mijn vriend vind dat ik niet meteen negatief moet zijn en moet afwachten, en misschien is dat wel zo, maar ik kan nu al alles wat ze zeggen precies verstaan :=. Volgens mij zijn t een moeder en 3 of 4 kinderen. In een bovenwoning met twee slaapkamers.

Hier vrijwel dezelfde situatie, maar dan mijn onderburen, niet afrikaans, wel buitenlands. Vier personen, in een klein appartement met ook maar twee slaapkamers... (Ik heb lekker een kamer extra, heerlijk :+) Elke dag last van.
Dus ik voel met je mee. Sterkte. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:36

Ik ben daadwerkelijk eens verhuisd ivm bovenburen met koters.
Of nou ja, niet hoofdzakelijk daarom maar het speelde wel mee in de beslissing om te vertrekken.
Het was een voormalig kantoorpand, zeer slecht geïsoleerd etc dus degene op de begane grond kon degene op zolder horen ademen bij wijze van spreken. :+
Ik zat op de middelste etage en de zolder was standaard voor gezinnen want het grootste appartement, helemaal prima maar de vloer was zo slecht geïsoleerd dat wanneer ze maar een hupje maakten het klonk alsof ze dwars door het plafond naar beneden zouden komen. :\
Verjaardagen etc klonken als een kudde olifanten boven me terwijl de kinderen vaak niet eens echt wild speelden.
De huisbaas heeft de vloer (zeil) vervangen voor tapijt maar daar werd het 10x erger mee en vanaf daar was het eigenlijk een 'je moet je maar niet focussen op het geluid', 'je stelt je aan' etc.
En dat terwijl ik zonder hoortoestellen (met 70% en 75% gehoorverlies) compleet overprikkeld in mijn eigen appartement zat. -O-
Hielp ook niet dat ik aan een heel drukke straat woonde, 's avonds de Max Verstappen wannabe's langs scheurden en letterlijk vd bank af trilde door het groot verkeer. :+

Nu woon ik weer aan een vrij drukke straat maar de huizen zijn beter geïsoleerd en de bovenbuurvrouw heeft geen kinderen.
Wel kleinkinderen etc en soms hoor ik ze maar dan zijn ze echt wild aan het spelen en das dan binnen max een half uur ook weer klaar. :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:43

Laurora schreef:

Omg, nummer 5. :x Erger nog dan een pet fee: überhaupt geen huisdieren mogen. Maar inderdaad wel tig van die krijskoters fokken.

Ik voel me inmiddels trouwens echt zo’n “hier, een foto van mijn kind. En nog een. En nog een. En nog een” met foto’s van mijn paard. :') En het zijn niet eens echt mooie foto’s, maar gewoon telefoonfoto’s die ik doorgestuurd krijg van het meisje waar ze staat. _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:55

Nummer 12 _O-

Pediatrician

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:14

26.. dat ben ik _O-

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:02

:+
Leuk lijstje.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:10

Aaah heb je er een gekocht?? Ik wil foto's *\o/*
Gefeliciteerd!
Mkango schreef:
Laurora schreef:

Omg, nummer 5. :x Erger nog dan een pet fee: überhaupt geen huisdieren mogen. Maar inderdaad wel tig van die krijskoters fokken.

Ik voel me inmiddels trouwens echt zo’n “hier, een foto van mijn kind. En nog een. En nog een. En nog een” met foto’s van mijn paard. :') En het zijn niet eens echt mooie foto’s, maar gewoon telefoonfoto’s die ik doorgestuurd krijg van het meisje waar ze staat. _O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:42

Net op de radio;

Als je maar Frankrijk op vakantie wil, iedere keer dat je naar het restaurant gaat,moet je je laten testen a €44,- pp
Dan laat je je kinderen buiten staan en zegt, even wachten, papa en mama zijn zo terug.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:49

Daar hebben mensen zonder kinderen dan weer geen last van dat ze de kinderen buiten moeten laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:51

Ideaal.. alle koters gewoon aan de dichtstbijzijnde lantaarnpaal vastzetten en dan is het in een restaurant ook eens lekker rustig :+

Alleen alles onder de 12 schijnt niet te hoeven testen.. beetje jammer..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:24

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat veel mensen die ik ken met kinderen wel op vakantie gaan terwijl de meeste die ik ken zonder kinderen het er dit jaar maar niet op wagen. Valt het jullie ook op of is dit toeval in mijn omgeving?
Ik ga niet maar ik wil ook zo graag weg(ben echt reisliefhebber met veel plannen), maar ik durf het risico niet te nemen straks moet je daar opeens in quarantaine.

Juist nu met al die verschillende regels zou ik het ook verwarrend vinden hoe of wat ook met de kinderen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 06:20

Ik denk dat die mensen er echt uit moeten met steeds al dat kroost thuis. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 06:38

Ik werk in het prikcentrum bij ons in het dorp en je wil niet weten hoeveel mensen al op reis zijn geweest voor ze 2x geprikt zijn. En de meeste houden zich ook niet aan de gevraagde quarantaine/pcr-testen bij terugkeer uit rode zone >;)
En merendeel jeugd wil de prik alleen maar want dan kunnen ze gaan feesten, de rest "is maar griepje toch".

Vanaf deze week kan de groep 12-15 jaar in België ook geprikt worden. Benieuwd hoeveel overbezorgde ouders we daarbij gaan treffen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:28

Wij zijn in juni met baby naar Luxemburg geweest, kamperen. Toen was het daar geel gebied wel.
Verder ook vrienden en familie zonder kinderen die gaan hoor, vliegen of rijden, ook naar gebieden nu of toen nog oranje.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:42

Ja alles met kinderen gaat gewoon een maand naar het buitenland.. Ik snap t niet maar goed

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:05

Ik ben ook naar het buitenland geweest dit jaar. Volgens mij gaan er een hoop mensen wel en en hoop mensen niet ongeacht of ze kinderen hebben

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:06

Ik ben gebeld! Maandag moet ik om 8uur binnen zijn voor de operatie.
Het valt nu wel in mijn vakantie, dus ga even kijken waar ik recht op heb... Of niet.

En ik heb dus naar gynaecologie gebeld om te vragen hoe lang ik voor het herstel moet rekenen.
Mijn arts zijn twee dagen maar de mevrouw van de administratie zei dat in de folder stond 2 tot 3 weken.
En dat gaat hem nu gewoon niet worden. Er zijn totaal geen flexers te krijgen op mijn werk momenteel. En ik moet ook nog een week de fokkerij van mijn vriendin erbij verzorgen ivm haar vakantie.

De mevrouw van de administratie gaat het uitzoeken en terug bellen, ze snapte mijn probleem.

Sorry klinkt nu echt als een zeikerd, maar ben een beetje in de stress nu.