Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:19

Als het product anders is dan in de omschrijving staat, dan vind ik dat niet heel vreemd. Is het product zoals omschreven, dan vind ik het not done.
Ik heb ook wel eens mensen gehad voor een zadel. Ik had alles netjes beschreven en gefotografeerd. We waren overeen gekomen over de prijs. En dan bij ophalen proberen om zo negatief mogelijk te zijn. En dan buiten de staat van het zadel om, zoals 'ik weet niet eens of ik wel echt dressuur ga rijden met mijn paard'. Het ging er natuurlijk om dat ze nog wat van de prijs af wilden hebben. Ik deed dat niet. Ze namen het uiteindelijk gewoon mee voor de oorspronkelijke prijs. Vervelend, maar goed, het is aan de verkoper of je erin meegaat of niet. Als het product ergens een mankement heeft dat niet was vermeld of waar de verkoper pas later achter kwam, dan vind ik opnieuw onderhandelen niet vreemd. Koop afblazen ook niet. 1 ster krijgen als koper vind ik in dit geval totaal niet passend.

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 15:12

Ik heb een keer gehad waar de verkoper zelf heel eager was om de prijs te verlagen haha. We gingen een bank kijken ze gaf aan 150 euro. Ik vond het direct mooi en prima, mijn vriend twijfelde heel even licht omdat hij heel iets doorgezeten was, nog voor ik kon zeggen ach valt mee ik wil hem wel was de bank ineens 100 euro :+ weet zeker dat we hem ook wel voor 150 hadden meegenomen maar tja dan zeg je toch geen nee tegen 50 euro eraf

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:04

Ik heb een paar nieuwe Shabbie laarzen op MP (passen me helaas niet)
Eerste reactie, heb je ook een aanfoto?
Waarom zou je van laarzen een aanfoto willen?
Krijg hier meteen een fetisj idee bij :+

En ik zoek een aantal boeken, gereageerd, gelezen en geen reactie. Jammer.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:11

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:44

Ik heb weer een paar aankopen die enorm op zich laten wachten. Een brievenbuspakketje wat afgelopen woensdag op de post gegaan zou moeten zijn, dat had toch inmiddels wel binnen moeten zijn. Geen T&T gedaan helaas. Andere al wel betaald maar inmiddels 1,5 week verder en nog niet verzonden. Kreeg excuses toen ik er om vroeg en ze zei dat het slecht ging met haar vader, maar dat het morgen op de post zou gaan. Dat is inmiddels een week geleden. Krijg geen reactie meer. Wel allemaal positieve recensies dus kan me voorstellen dat het waar is, maar wel vervelend. En twijfel een beetje want er staan inmiddels hogere biedingen in de advertentie. Plus eentje die ik 7 september betaald heb via MP met verzenden, gister maar eens gevraagd wanneer het wordt verzonden. Ze dacht vandaag en anders morgen. Ook niet tof, laat dan iig iets weten als het zo lang duurt. Plus wat dingen via Vinted waar toch vlekken in zitten, heb geen zin in het gedoe van terugsturen maar wel weer zuur. Een van die items past me ook niet dus die kan weer online. Petit Française met maat M is toch niet hetzelfde als mijn maat M blijkbaar :+ Maar kan dus maar beter geen tweedehands voor mezelf kopen, al zoveel miskopen inmiddels..

Moet er zelf ook weer een hoop zetten, hopelijk gaat dat beter.

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:46

Ik heb dat ook, afgelopen maandag gevraagd als het verzonden kon worden, vandaag pas antwoord erop dus aangegeven dat ik er vanaf zie omdat ik het antwoord te lang vind duren en dan weinig vertrouwen heb in een goede afloop en toen kreeg ik me toch de wind van voren dat ik het al voor minder had dan de winkelprijs ( ja goh het is 2dehands) maar wel die snelheid verwachte.
Nou ik verwacht die snelheid niet maar als je zes dagen moet wachten op een simpel antwoord dan zakt mij de moed wel in de schoenen en kijk dan liever even verder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:49

6 dagen is wel erg lang ja, dan geef ik je groot gelijk hoor.
Ik zie het soms een dag later, maar als eenmaal in “ gesprek “ ben kijk ik meerdere keren per dag op marktplaats.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:43

Sommige mensen zijn gewoon gemakzuchtig als ze de centen eenmaal binnen hebben.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:31

Hier weer eens een slechte ervaring...

Woensdag wat gekocht, direct betaald in de hoop het de volgende dag te hebben. Hij reageerde, ik stuur het morgen op.. Jammer, maargoed prima. Had al wel track & trace, maar daar bleef maar niet ontvangen staan. Vrijdagavond bericht gestuurd of het gelukt was..

Hij had het niet gered met school, maar hij beloofde maandag te versturen en met een compensatie. Ik gereageerd, prima, geen probleem.

Vandaag.. Nogsteeds niks ontvangen door postnl. Ook geen berichtje van hem.. Toch nieuwschierig, dus onder andere naam gereageerd op andere advertentie, dat het cadeautje zou zijn en of hij het morgen op kan sturen. Binnen 5 minuten reactie, jahoor, als je nu betaald dan verzend ik het morgen direct -O-

Dus ik wacht af tot morgen en als hij het dan nog niet naar postnl gebracht heeft ga ik hem toch eens vragen waarom hij het niet op stuurt.
Of ik zeg niks en ga woensdag even langs.. Ben dan toevallig in de buurt en in de postnl app staat zijn adres }:)

Het gaat om een klein bedrag, dus daar gaat het me niet eens om, maar ik verheug me er wel al vanaf woensdag op...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:39

Raar dat je wel een t&t hebt... dan heeft ie toch wel betaald voor de verzending.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:19

Ja, ik kreeg een betaalverzoek via marktplaats waar het verzenden bij in zat. Stond de prijs van het verzenden en dan wat de verkoper ontvangt. Direct na het betalen kreeg ik de track & trace via marktplaats.

Ik wacht vandaag nog tot 6 Uur en dan stuur ik hem bericht dat ik het morgen kom ophalen. Hij zei immers dat hij vandaag voor een ander kon verzenden, dus als hij mijn pakketje vandaag niet opstuurt, dan is het gewoon onwil..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:20

Maar dan heb je zelf betaald voor de verzending en niet hij

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:45

Daphne__ schreef:
Ja, ik kreeg een betaalverzoek via marktplaats waar het verzenden bij in zat. Stond de prijs van het verzenden en dan wat de verkoper ontvangt. Direct na het betalen kreeg ik de track & trace via marktplaats.

Ik wacht vandaag nog tot 6 Uur en dan stuur ik hem bericht dat ik het morgen kom ophalen. Hij zei immers dat hij vandaag voor een ander kon verzenden, dus als hij mijn pakketje vandaag niet opstuurt, dan is het gewoon onwil..

Ik zou de verkoper niet zeggen dat je het komt halen, voor ‘t zelfde doet doe de deur niet open.
Kun je niet met dat andere account op die andere advertentie van verkoper doen alsof je dat item komt halen, dan weet je zeker dat die thuis is als je voor je reeds betaalde item voor de deur staat.

Ter plekke de politie bellen als hij het niet wil geven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:46

Idd... ik zou ook niet wachten tot morgen, maar na 6 uur al meteen op de stoep staan (of nog eerder als ie thuis is).én niet zeggen dat je het komt halen. Gewoon zeggen dat je ineens in de buurt moest zijn. 8-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:47

Daphara schreef:
Ter plekke de politie bellen als hij het niet wil geven.

Dát is een goeie!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:52

Ik zou zoals hierboven al gezegd is afspraak maken met ander account.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:26

Eens!
Nu ben ik wel heel benieuwd eigenlijk. Als hij dan echt open doet en het product geeft gewoon weglopen en zeggen ''Bedankt, ik heb al betaald onder accountnaam x'' ( grapje, maar zou wel mooi zijn :+ )
Maar ik vermoed toch dat het een vals adres is..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:50

Goed idee! Ik ga afspreken via het andere account :j Kans dat hij niet open doet als ik zeg dat ik morgen kom, via m'n gewone account, is wel groot idd.

Het lijkt wel het goede adres wat ik heb. Bij de track & trace staat zijn voornaam & achternaam + adres, die voornaam gebruikt hij op marktplaats ook. Dus ik ben even aan het Googlen gegaan en dan vind ik een teamfoto waar zijn voor & achternaam onder staat. En die sportub ligt in dezelfde plaats als het adres wat in de track & trace staat en ook de plaats die hij op marktplaats heeft aangegeven.
Dus dat lijkt wel overeen te komen..

Het blijkt wel een kind... Op de foto die ik vond basisschool leeftijd, misschien net 1e klas. En hij noemde zelf ook school als reden waardoor hij nog niet verzonden had.. Nu al een week..

Ben dus ook niet van plan stennis te gaan schoppen aan de deur, verzendkosten hoef ik ook niet terug, wil alleen wat ik gekocht heb. Maar hij mag best even schrikken, dat mensen aan je deur kunnen komen als je spullen niet op stuurt :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:00

Ohhh joh, dat is misschien gewoon een knaapie die zijn spulletjes wil verkopen, maar waarschijnlijk geen idee heeft wat hij moet doen met de verzending ofzo.

Maar het is niet in de haak dat hij het aan 2 mensen verkoopt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:17

Nou, daar dacht ik eerst ook aan, maar hij heeft +- 10 advertenties met soortgelijke dingen te koop en hij heeft 15 beoordelingen, goede, maar ook 2 sterren. En op de vraag onder een andere naam, zegt hij dat hij vandaag direct kan verzenden.. Dus dat is wel apart als je al een week niet snapt hoe je een pakketje moet verzenden. Hij kwam ook zelf met het betaalverzoek via marktplaats.. Dus daar lijkt hij ook niet onbekend mee.

En hij zal toch wel een vader of moeder hebben die daar bij kan helpen zou het niet lukken... Ik vind het ook heel lastig hoor. Heb ook nog geen verkeerd woord gezegd, juist omdat ik weet dat het een kind is. Toen hij vrijdag zei, ik beloof maandag te verzenden zei ik ook: Geen probleem :) Maandag is prima. Maar weer is er niks verstuurd en hij stuurt ook geen berichtje, van sorry, weer niet gelukt. Maar wel nieuwe advertenties plaatsen en binnen 5 minuten reageren op de andere advertentie.

Hij verkoopt trouwens niet dat wat ik gekocht heb ook aan een ander. Ik had op een andere advertentie van hem gereageerd, beetje zelfde ding, maar andere kleur zegmaar. Dus daarin is hij zeker niet fout :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:37

Ohhh dus hij verkoopt niet datgene waar jij op had geboden?
maar dan zou ik eerst nog even proberen via je eigen account om meer info te verkrijgen, voor hetzelfde geld gaat hij het vandaag wel versturen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:31

Heb ik ook weleens gehad met een wat jongere jongeman. Had ik boeken van gekocht en ik kreeg totaal geen reactie meer. Toen heb ik zijn naam en woonplaats opgezocht in het telefoonboek en gebeld. Toen kreeg ik zijn moeder aan de lijn. Die schrok wel. Maar goed, toen is het diezelfde dag nog opgestuurd met een track en trace code en was het opgelost.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:00

Ik ben waarschijnlijk opgelicht... Heeft iemand tips met betrekking tot het vinden van deze persoon? Heb zijn naam en bankrekeningnummer, maar zou graag m'n zaak iets sterker maken <<)
Maar ik ben niet bepaald lid van het FBI-team haha.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 23:41

Seventeen schreef:
Ik ben waarschijnlijk opgelicht... Heeft iemand tips met betrekking tot het vinden van deze persoon? Heb zijn naam en bankrekeningnummer, maar zou graag m'n zaak iets sterker maken <<)
Maar ik ben niet bepaald lid van het FBI-team haha.

Geen betere detective dan een opgelichte vrouw!

De naam googlen, de naam opzoeken op LinkedIn, Facebook en Twitter. Dan gegevens verzamelen, op Facebook kun je vaak de meeste info over iemand vinden, vaak zijn mensen dom genoeg om regelmatig op een locatie in te checken en op Facebook aan te geven wie familie is.

Ik heb zo al 3 oplichters het vuur aan de schenen kunnen leggen. 2 zijn alsnog met geld of item over de brug gekomen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:42

Mensen die de helft bieden van de vraagprijs.
Want ze vinden het "te duur".

Helaas pindakaas. Dit is de vraagprijs, en die is al aan de vriendelijke kant.

En dan ook nog sturen.
"Nou, je raakt het toch niet kwijt"

Ik reageer niet. Kom nou.