Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:Ze kunnen best snel zijn als ze willen, maar meestal doen ze niet heel veel meer dan een beetje in de warmte van de spot zitten, eten en zich voortplanten.
Ze kùnnen vliegen, maar zijn daar gemiddeld veel te lui voor.
Ze leven helaas niet zo lang, de rode op de foto heeft het maar twee maand gedaan.
Ik heb hem inmiddels opgeprikt, zo kun je de vleugels ook mooi zien.Spoiler:
[ [url=m/qcDrXF.png]Afbeelding[/url] ]
Balenciaga schreef:Laurora schreef:Ze kunnen best snel zijn als ze willen, maar meestal doen ze niet heel veel meer dan een beetje in de warmte van de spot zitten, eten en zich voortplanten.
Ze kùnnen vliegen, maar zijn daar gemiddeld veel te lui voor.
Ze leven helaas niet zo lang, de rode op de foto heeft het maar twee maand gedaan.
Ik heb hem inmiddels opgeprikt, zo kun je de vleugels ook mooi zien.Spoiler:
[ [url=m/qcDrXF.png]Afbeelding[/url] ]
En ik me maar afvragen waarom hij 1 rood en 1 groen oog heeft. Goedemorgen
Jolliegirl schreef:Haha ja dat was ik. Ik heb bij Van Veen leren schieten & slachten.
Helaas door omstandigheden daar weggegaan.
Maar de wijsheid die ik daar heb meegekregen en alles wat ik geleerd heb staat mij nog goed op het netvlies.
Als ik ergens mijn dier heen durf te brengen is het daar wel.
wendy1987 schreef:Jolliegirl schreef:Haha ja dat was ik. Ik heb bij Van Veen leren schieten & slachten.
Helaas door omstandigheden daar weggegaan.
Maar de wijsheid die ik daar heb meegekregen en alles wat ik geleerd heb staat mij nog goed op het netvlies.
Als ik ergens mijn dier heen durf te brengen is het daar wel.
Ik heb mijn paard daarheen gebracht.
En hoeveel verdriet het gaf, als het half kan over 20 jaar pas hopelijk, gaat de volgende daar ook heen.
Wist door jou filmpjes precies wat er gebeuren ging. Wilde het bij mijn eigen paard niet zien maar heb haar daarna nog wel even gezien voor de afsluiting.
Ailill schreef:Toen ik gids was in de heuvels van Roemenië een paar keer bij de slachting van kippen/eenden/konijnen geweest, dat is echt zo gepiept. Het slachten van varkens ook gezien, ze houden dan een flinke big/varken klem tussen hun knieën en in twee kanten van de hals steken ze een scherp mes. Op wat gespartel na zijn ze direct dood. Wel apart om te zien dat de overige dieren dus wel reageren op de geur van het leegbloeden, heel bijzonder.
Merexa schreef:Sjonge zeg ''Gooi ik wel in de kliko''. En als hij niet van die man is? Dan hoop ik toch echt dat de kat niet in de kliko beland..
Ik heb ruim een jaar bij de Dierenambulance gewerkt en zoiets ook nog nooit gezien. Het kan ook een inwendig iets zijn waar de kat aan is overleden bij een aanrijding, maar die staart is wel heel bizar..
Overigens zou ik ook de Dierenambulance hebben gebeld en anders ook nog even een oproepje hebben geplaatst op Facebook o.i.d.
De onwetendheid waar je kat is lijkt mij echt erg.
Rivendell schreef:Ailill schreef:Toen ik gids was in de heuvels van Roemenië een paar keer bij de slachting van kippen/eenden/konijnen geweest, dat is echt zo gepiept. Het slachten van varkens ook gezien, ze houden dan een flinke big/varken klem tussen hun knieën en in twee kanten van de hals steken ze een scherp mes. Op wat gespartel na zijn ze direct dood. Wel apart om te zien dat de overige dieren dus wel reageren op de geur van het leegbloeden, heel bijzonder.
Apart? Eerder wreed. Dieren horen geslacht te worden zonder andere dieren erbij. Voor het welzijn moet dat soort stress voorkomen worden.
Daarbij is 't gelukkig in veel landen verplicht een dier te verdoven voor het steken. Ik vind dit erg barbaars
Vervolgens gaat de gasbrander d'r op en aan het spit.
Jolliegirl schreef:Weet je wel wat verdoving inhoud?
Denk van niet.
Verdoving bij het slachten :
Een kopschot en daarna verbloeden.
Niets inwerken. Direct schot door de hersenen.
Een dier levend de strot doorsnijden is barbaars.