Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:17

Trui schreef:
er komt een verandering op mijn account inclusief nieuwe naam, maar geen ideeee welke naam leuk is. ben een nederlands account, maar een simpele manegeruiter

Ik kan echt niet herleiden uit je vorige berichten wat je account überhaupt is, heb je al vaker van naam gewisseld?

Melisje_92

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:33

Ik begon in het Engels met de rede dat insta internationaal is, maar ineens dacht ik voor wie doe ik het eigenlijk :')
Engels is niet mijn sterkste punt en vond het soms een beetje knullig ofzo, dus lekker overgegaan naar Nederlands.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:53

Hier alles in t nederlands. Nederlandse webshop. Dus dat was een makkelijke keuze

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:06

Hier dan wel weer Engels vanwege het grotere bereik. Op dit moment heb ik dan ook in verhouding weinig Nederlandse volgers. Echter spreek ik mijn filmpjes voor youtube dan wel gewoon in het Nederlands in (vind ik makkelijker) en ondertitel ze in het Engels.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:19

KimD schreef:
Trui schreef:
er komt een verandering op mijn account inclusief nieuwe naam, maar geen ideeee welke naam leuk is. ben een nederlands account, maar een simpele manegeruiter

Ik kan echt niet herleiden uit je vorige berichten wat je account überhaupt is, heb je al vaker van naam gewisseld?

Ze heeft haar account in haar vorige post hier genoemd :Y) equestriansuco was t

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:30

TurboDi schreef:
KimD schreef:

Die had ik ook geprobeerd, krijg "Geen resultaten".

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:35

Stomme vraag eigenlijk maar hoe zijn jullie aan je volgers gekomen? Gewoon veel berichten plaatsen en hashtags gebruiken? Of iets anders?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:39

Gewoon posten, zelf dingen liken en commenten en accounts volgen die ik leuk vond

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:39

Qimm schreef:
Gewoon posten, zelf dingen liken en commenten en accounts volgen die ik leuk vond

Jup, same. :j

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:44

KimD"
[quote="TurboDi schreef:
KimD schreef:

Die had ik ook geprobeerd, krijg "Geen resultaten".[/quote]
Ohh dat is raar ik kan gewoon alles zien

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:50

Je kunt aleen de statistieken van posts zien van nadat je gewisseld hebt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 22:57

_mjwb schreef:
Stomme vraag eigenlijk maar hoe zijn jullie aan je volgers gekomen? Gewoon veel berichten plaatsen en hashtags gebruiken? Of iets anders?

Veel mensen volgen, veel liken en comments achter laten. En hashtags dan komt het vanzelf goed :D.
Ik heb hem nu ook op mijn privé account gegooid want daar zijn nog wat mensen die mijn ooit 1400 followers grote plussize account volgde.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 01:50

komt omdat de
naam inmiddels veranderd is :) denk dat ik deze wel leuk vind. @suzannespaardenleven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:32

Zag nog een vraag over de taal .. Ik ben eigenlijk meteen in het Engels begonnen omdat ik dacht van: het is internationaal, en als ik in het Nederlands typ dan begrijp 90% niet wat ik zeg, en dat leek mij zo vervelend. Ik zie soms wel eens accounts voorbijkomen in een andere taal, en daar begrijp ik dan geen snars van, je kan er wel elke keer de vertaling op gooien maar dat vind ik niet leuk, dus ookal zijn de foto's er mooi, ik volg zo'n account dan toch niet. En ik zou het jammer vinden als mensen zo ook over mijn account zouden denken, vandaar de keuze voor het Engels.

Mbt volgers gewoon wat er gezegd is inderdaad, regelmatig posten (maar niet teveel), hashtags, zelf veel rondkijken en liken en comments zullen zeker ook werken maar daar ben ik niet zo sterk in dus doe ik veel te weinig :+ En verder denk ik ook je houden aan 1 manier van posten, zeg maar een naam kiezen en wat je met je account wil en dat dan houden, ookal lijkt het niet vooruit te gaan. Dat mensen weten wat ze kunnen verwachten als ze naar jouw account komen of foto's van jou voorbij gaan zien komen.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:10

Afbeelding

Afbeelding
Hier ook standaard in het engels
Bereik je volgens mij veel meer mensen mee en is toegankelijker
Ik antwoord ook gewoon terug in de taal van de reactie :D

Ik probeer altijd minimum 20 tags te plaatsen die bij de foto passen
Een deel ervan post ik als een reactie

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 11:13

Mijn filmpje van vandaag doet het toch wel minder als de foto van gister... daar baal ik wel een beetje van.

Ik ben bewust Nederlands gaan posten er zijn zo vee grote Engelse accounts. Maar zo weinig leuke Nederlandse het brengt vast geen extreem succes maar persoonlijk vind ik dat wel leuker. Gewoon de Nederlandse mode wat meer op de kaart zetten.

Natuurlijk zijn er veel Nederlandse instagrammers alleen posten ze bijna allemaal in het Engels. En dat vind ik gewoon jammer. Ja je bereik is misschien minder. Maar je krijgt dan wel de echte volgers je kan altijd nog in het Engels gaan posten als je groter bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:18

Hoe zie jij dat 'groot worden' dan als 90% van de mensen die voorbij komen niet begrijpen wat je zegt of waar het over gaat? Wat dat groot worden ook mag betekenen, want dat is ook nog zoiets :+

Voor mij voelde Engels gewoon het meest logische om te doen, omdat dan 'heel de wereld' je kan begrijpen. Maar voor iemand anders kan dichtbij zijn/haar eigen dingen juist logisch lijken en dat is natuurlijk ook helemaal prima.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 11:22

[***] schreef:
Hoe zie jij dat 'groot worden' dan als 90% van de mensen die voorbij komen niet begrijpen wat je zegt of waar het over gaat? Wat dat groot worden ook mag betekenen, want dat is ook nog zoiets :+

Voor mij voelde Engels gewoon het meest logische om te doen, omdat dan 'heel de wereld' je kan begrijpen. Maar voor iemand anders kan dichtbij zijn/haar eigen dingen juist logisch lijken en dat is natuurlijk ook helemaal prima.

De meeste mensen lezen de tekst niet eens dat is 1.

En er zitten genoeg Nederlanders op insta die je echt wel volgen als je het goed doet. En tja wat is groot je doet het toch voor een deel ook voor jezelf. Zoals ik al uitleg wil ik in Nederland groot worden daar heb ik voor mijn gevoel meer aan. Wat heeft het voor zin dan 1000000 mensen mij in Amerika kennen. En maar 3 Nederlanders. Dat is dan toch niet mijn markt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:25

Neen, als je een bedrijf hebt kan ik het mij inderdaad wel voorstellen. Maar als je het gewoon voor de lol doet maakt het ook niet uit van waar je volgers komen. Je had het zelf over overgaan naar engels wanneer je groter bent, dus daarom dat ik mij afvroeg wanneer je dat dan gaat doen, en wanneer je dan groot bent ;)

Maar het maakt verder niet uit, zoals gezegd moet iedereen doen wat die zelf het leukst vindt en het publiek bereiken wat die zelf wil.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 11:29

[***] schreef:
Neen, als je een bedrijf hebt kan ik het mij inderdaad wel voorstellen. Maar als je het gewoon voor de lol doet maakt het ook niet uit van waar je volgers komen. Je had het zelf over overgaan naar engels wanneer je groter bent, dus daarom dat ik mij afvroeg wanneer je dat dan gaat doen, en wanneer je dan groot bent ;)

Maar het maakt verder niet uit, zoals gezegd moet iedereen doen wat die zelf het leukst vindt en het publiek bereiken wat die zelf wil.

Precies naja mijn hoop is gewoon groeien op insta, solliciteren bij mijn favoriete winkel en aangenomen worden :')

Engels kan altijd nog als ik merk dat er toch wel vee Engelse followers mij toch vinden.

Insta is gewoon leuk en mensen aanspreken die je leuk vind is het belangrijkste.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:08

Hoe ik het dus bekeken heb.. ik heb liever nederlandse volgers, want idd in engelstalig is er een onwijs groot aanbod.

Het groot worden in het nederlands, nou kijk even naar de grote nederlandse accounts, die zitten ook over de 20k. Dus zeker mogelijk.

Ik denk als je het om bekendheid of als je er later je geld mee wilt verdienen. Het veel lastiger is om het in het engels te doen.

Ik zit nu bijna op 4k. Weet niet of dat voor jullie onder groot valt, maar ik had het nooit verwacht. En h voornamelijk nederlands. Ik denk zelf dat geld verdienen of iets voor mij niet haalbaar is, is ook mijn doel niet. En buitenlandse volgers hebben voor mij zelf dus geen meerwaarde.

Wel leuk hoe dat per persoon kan verschillen en de insteek van jullie accounts zijn ook totaal verschillend.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:14

4k is enorm veel voor mij, heb er pas 50 _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:16

Hier 380 nu _O-

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:19

_mjwb schreef:
4k is enorm veel voor mij, heb er pas 50 _O-

Ik zie bij jou pas 1 dag actief.. ik al een jaar. Haha.
Als je zo door gaat vlieg je mij voorbij

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:20

Hier 664, maar ik ben een giveaway aan het plannen. :D

We hebben dubbel feest, dus ik ben me aan het bedenken wat ik ga doen.

Één grote en er 'moet' een volger aantal bereikt worden, of een met meerdere prijzen en ik hang er een periode aan.