Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Ik oordeel niet, maar soms vallen mij dingen wel op. Kijk maar naar het programma straatarm-steenrijk. Waar je je geld aan uitgeeft moet je zelf weten, maar soms vallen wel dingen op. En als er dan een goed argument komt waarom je in de ogen van anderen een andere keuze maakt, dan is er niets mis mee.
Emmaa_ schreef:Ik vind dit altijd zo lastig, want waarom zouden mensen in de bijstand niet mogen roken of huisdieren mogen hebben? Ik hoor vaak dat de gemeenschap voor hun leven betaalt en ik vind dat zo'n kromme gedachte, alsof wij inspraak hebben in het leven van iemand anders omdat diegene een uitkering krijgt. Er zijn ook mensen doodziek in dezelfde verzekering als waar wij premie voor betalen, hebben wij dan ook het recht om te morren over wat voor rolstoel diegene uitzoekt omdat wij ervoor betalen zogenaamd? Als mensen zielsgelukkig worden van een huisdier of graag peuken roken en halve klatsers drinken in de voortuin moeten ze dat imo gewoon lekker doen.
germie schreef:Waarom hebben juist minima vaak huisdieren? Soms heb ik het idee dat van het weinige geld dan juist het huisdier onderhouden moet worden en zelf dan maar minder of minder gezond te eten hebben geaccepteerd wordt.
Janneke2 schreef:germie schreef:Waarom hebben juist minima vaak huisdieren? Soms heb ik het idee dat van het weinige geld dan juist het huisdier onderhouden moet worden en zelf dan maar minder of minder gezond te eten hebben geaccepteerd wordt.
...omdat mensen op het minimum vaak bol staan van de stress.
Wat helaas vaak een vicieuze cirkel wordt.
(@ Zammie: dus roep ook maar niet te hard 'dat jij er iets van mag zeggen' omdat je belasting betaalt. En goed Nederlands schrijven lijkt mij ook niet verkeerd.
Not to mention de onzin mbt 'wel of niet willen werken.)
Janneke2 schreef:Bij het werkwoord 'duperen' hoort de uitdrukking 'dat iemand ergens van de dupe kan worden'.
Niet 'duppe'.
fleurtjeuh schreef:Alsjeblieft allebei ophouden nu. Kinderachtig gedoe zeg, ga elkaar ergens anders irriteren
Zammie schreef:fleurtjeuh schreef:Alsjeblieft allebei ophouden nu. Kinderachtig gedoe zeg, ga elkaar ergens anders irriteren
Zeg toch dat ik ophoud. Snap je probleem even niet. Dan wordt er hier over heel veel dingen lang nagezeurd. Ik kan er niets aan doen dat zij zich aangesproken voelt. Begrijp wel dat een uitkeringstrekker niet met zoiets geconfronteerd wordt, maar dat is nu eenmaal zo. Zijn veel mensen die er zo over denken. Kan ik niets aan doen dat ik er zo over denk.
Zammie schreef:Helaas heb ik veel met zulke gezinnen te maken op mijn werk. Kinderen zijn vaak de duppe. Niet douchen of zelfs wassen. Tanden poetsen leren ze bij ons (op school). Sigaretje is belangrijker en ja, ik mag wat zeggen, want ik met alle werkenden betaal daar ook aan mee. Als ze zelf eens de moeite namen om te werken, maar helaas zit er een hele grote groep bij die je dan keihard in het gezicht uitlachen, want zij krijgen alles wat ze zelf nodig zijn. Dat kinderen en ook vaak de dieren de duppe zijn. Dat zien velen niet. Dieren en ook kinderen is een luxe!
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zie je niet voor hun huis zitten te roken en drinken hoor! Die zijn druk bezig met dingen om wel weer aan het werk te komen. Heel ander slag mensen...
Janine1990 schreef:Zammie schreef:Helaas heb ik veel met zulke gezinnen te maken op mijn werk. Kinderen zijn vaak de duppe. Niet douchen of zelfs wassen. Tanden poetsen leren ze bij ons (op school). Sigaretje is belangrijker en ja, ik mag wat zeggen, want ik met alle werkenden betaal daar ook aan mee. Als ze zelf eens de moeite namen om te werken, maar helaas zit er een hele grote groep bij die je dan keihard in het gezicht uitlachen, want zij krijgen alles wat ze zelf nodig zijn. Dat kinderen en ook vaak de dieren de duppe zijn. Dat zien velen niet. Dieren en ook kinderen is een luxe!
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zie je niet voor hun huis zitten te roken en drinken hoor! Die zijn druk bezig met dingen om wel weer aan het werk te komen. Heel ander slag mensen...
Vind ik dan weer enigszins overtrokken. Als ze niet zouden roken, zou je er namelijk niet over vallen.
Helaas zijn er inderdaad kinderen die er de dupe van worden. Net als mensen die wél willen werken, maar door ziekte/afkeuring niet kunnen werken of heel moeilijk aan een baan komen. Of zelfs door de gemeente gedwarsboomd worden. "Je hebt toch een uitkering, wat loop je nu te zeuren om werk." (let wel, de werkloze, maar gezonde buurman stond voor z'n huis gewoon aan auto's te sleutelen en verdiende zwart lekker bij, maar krijgt wel een nieuwe fiets van de gemeente omdat mevrouw een paar dagen per week vrijwilligerswerk doet en zogenaamd geen vervoer heeft)
Alles heeft meerdere kanten. Maar het ene beeld komt vaker terug dan het andere. Ik denk dat de reactie van Mizora daarin een goede verklaring kan zijn. We zijn toch allemaal mensen, met dezelfde (emotionele) behoeften.
Zammie schreef:Nee hoor, het roken maakt me niet uit. Wel die alleen aan zelfverrijking denken en kinderen die de dupe zijn. Dat kom ik nml dagelijks tegen. Echt schrijnende gevallen. Van kinderen die al weken met hetzelfde zwembroekje aanlopen en geen boterham mee krijgen naar school tot kinderen die 's avonds laat nog op straat lopen. En daar zitten dan al de nodige instanties op.
Ik heb het niet over mensen die niet kunnen werken. Daar zijn andere uitkeringen voor. De gemeentelijke uitkering bedoel ik. Waar men eigenlijk tijdelijk gebruik van hoort te kunnen maken. Niet mensen die door omstandigheden alles zijn kwijtgeraakt. Maar degenen die nog nooit een dag hebben gewerkt en ook absoluut niet van plan zijn om te gaan werken. Ook geen vrijwilligerswerk of zo. Dat zoiets kan in NL, dat begrijp ik niet...
Citaat:Ik heb het niet over mensen die niet kunnen werken. Daar zijn andere uitkeringen voor. De gemeentelijke uitkering bedoel ik. Waar men eigenlijk tijdelijk gebruik van hoort te kunnen maken. Niet mensen die door omstandigheden alles zijn kwijtgeraakt. Maar degenen die nog nooit een dag hebben gewerkt en ook absoluut niet van plan zijn om te gaan werken. Ook geen vrijwilligerswerk of zo. Dat zoiets kan in NL, dat begrijp ik niet...
culaccino schreef:Century schreef:Ik kwam vandaag een plant tegen die erg op een braam leek qua vrucht, maar het niet was. Wat voor plant was dit? Iemand enig idee?
Of een Japanse wijnbes?