Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:19

En we hebben er weer een. Heb een rijbroek te koop, nieuw is deze bijna 200,-

Ik vraag 75,- bieden vanaf 50,-. Broek is in goede staat en er staan ook foto's van de broek zelf bij (ook van die advertentie foto's voor de pasvorm).

Krijg ik een mail of ik foto's van de broek zelf heb en dat ze 40,- wil geven als de broek in goede staat is.

Lezen is kennelijk ook een vak apart.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:31

vandaag een leuke koop gedaan, een aquarium.
Prachtig ding, en ik kreeg nog meer mee dan ik had verwacht, een pomp, thermometer, zuurstof ding.
Ik ben helemaal bij, vanmorgen leuk ingericht en vanmiddag drie bewoners gekocht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:32

bridgetF schreef:
Prachtig ding, en ik kreeg nog meer mee dan ik had verwacht, een pomp, thermometer, zuurstof ding.
Ik ben helemaal bij, vanmorgen leuk ingericht en vanmiddag drie bewoners gekocht.

Je weet dat je een aquarium 2 tot 4 weken in moet laten draaien voordat je er vissen in kunt doen hè? De kans dat ze anders heel snel doodgaan is nogal groot....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:41

Iemand die MOI op wil komen halen:
"ik zag dat je twee potten té koop aanbied.
als ik je 3 euro ervoor bied zou je daar mee akkoord kunnen gaan? dan zou ik je vandaag nog kunnen komen ophalen."

MOI? 3 euro? Bwahahahaahhaaaa! _O-
Dream on, you stupid!

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:44

Vjestagirl schreef:
bridgetF schreef:

Je weet dat je een aquarium 2 tot 4 weken in moet laten draaien voordat je er vissen in kunt doen hè? De kans dat ze anders heel snel doodgaan is nogal groot....

Wij hebben onze vissen dr ook zonder 'in katen draaien' (wat is dat precies?) in het nieuwe aquarium en die leven al 9 jaar (sluierstaartvissen)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:48

Vjestagirl schreef:

Oeps....nee dat wist ik niet, dat hebben ze ook niet gezegd in de dierenwinkel.
Ik heb verteld dat ik vanmorgen pas de bak had gevuld en daar hebben ze niks over gezegd.
Het zijn trouwens van die leeuwekop goudvissen, die in niet-verwarmd water mogen zwemmen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:50

manon_goldy schreef:
Vjestagirl schreef:

Wij hebben onze vissen dr ook zonder 'in katen draaien' (wat is dat precies?) in het nieuwe aquarium en die leven al 9 jaar (sluierstaartvissen)

Het in laten draaien van een aquarium houdt in dat je de bacterie culturen die in je aquarium gaan vormen de kans geeft de eerste paar fases te doorlopen. De planten vormen in het begin nitriet (nou ja, dat blijven ze doen). Er komen dan vanzelf bacteriën in je bak die dat omzetten naar nitraat. Maar er komt altijd een piek in de hoeveelheid nitriet, omdat die bacterie culturen nog moeten groeien. Nitriet is super giftig voor vissen.

Sluierstaarten en goudvissen zijn op zich sterker dan de meeste tropische vissen maar die horen dan ook eigenlijk niet in een aquarium, maar in de vijver thuis :).

edit: Ik zie dat het om goudvissen gaat. Het verkeerd houden van goudvissen is nogal n pet peeve van mij, dus ik geef ff n linkje naar n topic waarin super veel gepraat is over hoe je het beste goudvissen kunt houden [BB] De waarheid over goudvissen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:53

Vjestagirl schreef:
Sluierstaarten en goudvissen zijn op zich sterker dan de meeste tropische vissen maar die horen dan ook eigenlijk niet in een aquarium, maar in de vijver thuis :).

Het zijn leeuwekopjes, soort goudvis.
Ik vind ze altijd zo leuk bij de chinees, dus ik denk ik haal de chinees gewoon naar ons.
Hoef ik niet elke week chinees te kopen om naar de vissen te kijken :P (grapje)

p.s ze zitten met zijn drieën wel in een grote bak van 60*40*30

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:55

bridgetF schreef:
Vjestagirl schreef:

Het zijn leeuwekopjes, soort goudvis.
Ik vind ze altijd zo leuk bij de chinees, dus ik denk ik haal de chinees gewoon naar ons.
Hoef ik niet elke week chinees te kopen om naar de vissen te kijken :P (grapje)

p.s ze zitten met zijn drieën wel in een grote bak van 60*40*30

Je bak is erg klein voor goudvissen. Mocht je er meer over willen weten dan kan ik je dit topic aanraden [BB] De waarheid over goudvissen en ben ik ook via PB bereikbaar. Kunnen we hier weer lekker ontopic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:14

Zo, was al even aan het kijken voor een 2persoonsbed. Ben 22 en slaap nog altijd in een 1 persoonsbed, werd wel eens tijd, mijn bijslaap moet altijd in het logeerbed gaan liggen :+
Kwam nu een zoekertje tegen van een bed van Ikea inclusief lattenbodem, stond er op voor €120 en heb €100 geboden. Vrij snel antwoord gehad dat het goed is voor hun, hoop dat ik er dinsdag achter kan :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:22

Hier weer een bod van iemand waar ik mee akkoord ga en dan blijft het weer stil.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:31

Deze week mijn zadel verkocht. Na 2 biedingen en mail terug nooit meer wat van gehoord. Dezr week een bod en volgende dag het geld op de rekening. Ze wilde het via kiala verzonden hebben en volgens mij ligt het zadel nog steeds op het punt waar ik het afgegeven heb. Hoop dathet zadel snel bij haar is. In zo'n doos kan niet goed zijn voor het zadel. Ikhad op google gekeken en daar stond kiala nou niet echt goed te boek....

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:39

Ik heb mijn zadel destijds aangetekend verzonden. Ik zou de gok anders echt niet nemen.. zeker niet via kiala

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:17

Ik heb gratis vijverstenen en hout op marktplaats staan. Wordt ik gemaild of ik het dan kan opsturen. Lijkt me vrij logisch dat dat haast onbetaalbaar wordt aan gewicht?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 16:26

Ik ben op het moment op zoek naar een paard, en kijk dus ook regelmatig (zeg maar dagelijks :+ ) op marktplaats. Ik verbaas me er echt over hoe weinig antwoord ik krijg. Had een hele leuke gevonden, en stuurde een mailtje of ze ook kon springen. Nou dat was nooit geprobeerd met haar maar in principe zou ze het wel moeten kunnen. Vervolgens vraag ik of ik een afspraak kan maken en wacht nu al 2 weken op antwoord. -O- Nog een mailtje erachter aan sturen vind ik een beetje overbodig, maar dit gaat dus zo met 90% van de mensen die ik mail... Een paard is een grote aankoop, daarvan verwacht je toch wel dat ie niet voor jan met de korte achternaam op marktplaats is gegooid om vervolgens niet te reageren op geïnteresseerden? :roll:
Of er staat dan bij 'alleen telefonisch contact'. Dat vind ik opzich niet zo raar, mits er gewoon genoeg informatie in de beschrijving staat. Als er niet instaat wat ik wil weten, mail ik gewoon even met die vraag. Als daaruit komt dat hij niet voldoet aan de bepaalde eis, ben ik verder ook niet meer geïnteresseerd.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:06

Alleen telefonisch contact vind ik nog niet zo vreemd, staan een hoop paarden op doe van oudere fokkers komen die geen mail hebben, waarvan de kinderen het paard op marktplaats zetten( en dus niet overal antwoord op kunnen geven).

Ik heb een paardje gezien, sprak me aan en voor afspraak graag bellen..... Dat al 3 x gedaan incl. Voicemail en sms, geen reactie pffff

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:55

Ik denk dat sommige verkopers van paarden liever hebben dat je belt.
Dat is wat persoonlijker (ivm emotionele waarde) en het komt wat serieuzer over.

Want denk er aan dat ze veel mail krijgen van kinderen. (penny's) Daar zijn ze dan heel druk mee met beantwoorden, van kinderen die het nog aan mama of papa moeten vragen. Ik zou daar zelf ook geen energie in steken, echte geïnteresseerde bellen me maar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:37

ppfff ik word moe van al die mensen die spullen op de boktmarkt hebben staan en gewoon niet reageren!

en dan heb ik het zelfs over een winkel, dat is toch apart ???

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:41

Waarom bieden mensen je vraagprijs om vervolgens niet te reageren op je mail of ze willen komen ophalen of laten verzenden _-:(

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:01

xLovesPower schreef:
Waarom bieden mensen je vraagprijs om vervolgens niet te reageren op je mail of ze willen komen ophalen of laten verzenden _-:(

Daar heb ik momenteel ook last van...Zelfs als ik akkoord ga met een bod onder de vp. >;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:04

Nou ik heb iets gratis op te halen en nu al twee keer gehoord dat t graag wil hebben en nog steeds graag wil hebben maar als ik vraag hoe laat ze komt is t stil :?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:17

Ik heb nu ook voor het eerst een aantal dingen gratis staan en het lijkt wel of dat gelijk is aan "neem mij in de maling". Gewoon nog 10 keer meer mensen die zeggen dat ze interesse hebben, gegevens uitwisselen en dan NIKS meer laten horen. Plus een hoop die de gekste dingen erbij verwachten. Of ik het kan komen brengen, of ik het kan vasthouden tot volgende maand etc. :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:19

Whahah kreeg nu van iemand een ruil voorstel. Of ik wilde ruilen voor Douwe Egberts punten.
Heb maar vriendelijk bedankt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:21

kiki1976 schreef:
Whahah kreeg nu van iemand een ruil voorstel. Of ik wilde ruilen voor Douwe Egberts punten.
Heb maar vriendelijk bedankt

Bestaan die ook nog? :') 2 keer in de advertentie staan waar het op te halen is bij mij. Krijg ik mensen met "serieuze interesse" en dan vragen "Waar kan ik het komen halen? Oh dat is te ver weg!"

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:34

Ja ze bestaan nog. Je kan ze tegenwoordig alleen niet meer inleveren bij DE zelf, maar bij Blokker.