Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:21

Vorige week iets via BM gekocht, geld direct overgemaakt, heeft er maandag op moeten staan. Ze zou het klaar maken en op de bus doen. Ze komt wel online en heeft mn PB gelezen waarin ik vroeg om de t&T.. Begin het een beetje moe te worden hoe laks sommige mensen zijn.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:31

suikermeisje schreef:
Vorige week iets via BM gekocht, geld direct overgemaakt, heeft er maandag op moeten staan. Ze zou het klaar maken en op de bus doen. Ze komt wel online en heeft mn PB gelezen waarin ik vroeg om de t&T.. Begin het een beetje moe te worden hoe laks sommige mensen zijn.

Dit herken ik wel: eerst kon verkoper de betaling niet vinden die allang binnen was, daarna stuurde ze de T&T code niet door (was beloofd), dus ik vragen of ze niet iets vergeten was.
Ze reageerde dus vrij kortaf, maar ik was dus de zeikerd.
Doe wat je belooft, dan hoeven mensen niet te gaan 'stalken' voor hun betaalde spullen!
Is een logisch gevolg toch?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:41

Ja, kan er heeeeel slecht tegen.. Als ik iets verkoop stuur ik het dezelfde, of de volgende dag op. (Of ik vraag aan iemand het voor mij even weg te brengen).
Ben benieuwd wanneer ik wat hoor.. Is nou ook niet bepaald hele actieve bokker, hoop niet hetzelfde gezeik te hebben als de vorige keer -O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:46

Ik stuur het dan ook direct op, normaal gesproken. Ik pak het gelijk in, zodat ik alleen het adres er nog hoef op te plakken zodra het geld er op staat. Behlave vorige keer: zadeldekjes verkocht. Ik de advertentie gemaakt en de dekjes in de wasmachine gestopt (wil ze wel schoon leveren). Maar had gelijk al reactie en de betaling was er ook súper vlot. Dekjes waren nog vochtig. Mocht ze kiezen, of nog even 1 of 2 dagen afwachten tot ze droog zijn, of vochtig in een doos opsturen. Dat werd dus een paar dagen later. Tja, ik had niet zo snel reactie én betaling verwacht :o

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:47

Ik had er ook weer een hoor. *zucht*
Iemand bood een bedrag voor mijn zadel, geen hoofdprijs, maar wel iets waar ik mee kon leven, dus akkoord gegaan. Na 2 dagen toch maar een mailtje er achteraan waarom ik nog niks op mijn laatste mail van akkoord had gehoord. Bleek het ineens toch teveel te zijn... Notabene een bedrag wat ze zelf geboden hadden. :?
En een paar dagen terug ook voor het eerst een smeekbede mogen ontvangen. Iemand (die naar zeggen er zelf geen verstand van had) die een zadel voor kind van 12 moest regelen die er zelf hard voor had gespaard. Dat ik maar even mijn hand over mn hart moest halen.... Voor een bod wat de helft was van de eigenlijke waarde. Tja, voor het geboden bedrag staan er genoeg andere zadels op internet, ga daar dan op bieden ipv een zadel wat het dubbele waard is. En als zo'n kind een zadel zoekt, ga dan in de buurt op zoek, zodat je ook goed kunt passen, anders is ze alsnog haar zuurverdiende geld kwijt aan een niet passend zadel :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:07

Zo op marktplaats gegooid, ben benieuwd :=

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:13

Ik heb geld overgemaakt voor een rambo micklem hoofdstel, dus helemaal super als ik hem straks binnen krijg!
Verder moet ik nog wat paardenspullen op internet zetten en zoek ik nog een zadeltje op lange termijn voor Baroe :)).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:35

Eeeeeenn verkocht voor 30,- _O- . Beter kwijt dan rijk, maandag moet de nieuwe fiets in de schuur _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:36

Goed gedaan :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:37

*\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:49

Ook al opgehaald dan?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:52

Goed bezig! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:52

Nee, hij komt hem morgen ophalen. Hij woont 3 straten hier vandaan :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:02

kreeg nu toch een vreemd mailtje: aan de ene kant natuurlijk super onbetrouwbaar, betalen met PayPal en ook nog eens in gebrekkig Nederlands. Ik weet via PayPal kun je het opsturen, gaan ze het geld terug vorderen en weg geld weg item. Maar ze wil dus betalen via PayPal en door iemand anders laten ophalen. Ik heb maar terug gemaild dat de gene die het ophaalt maar contant moest betalen. Hoe kan ik anders bewijzen dat het is opgehaald? Hier de mail, wat denken jullie ervan? Erg nep en standaard berichtje, ik trap er niet in, wat jullie?

Hallo, Bedankt voor het antwoord, en ik ben zo sorry voor de late reply.Am tevreden over de het item in kwestie. Ik zal het kopen van dit voor de prijs die u hebt genoteerd en ik zal de betaling via paypal.The paypal kosten zullen worden verzorgd door me.And Ik zal afspraken maken met iemand aan de Item hebben opgepikt van uw locatie eenmaal na het geld is terug te vinden in uw account, Want ik ben de stad uit presently.In de tussentijd zal ik blij zijn als u het opzetten van een account bij PayPal als je het niet hebt eerder, is zeer gemakkelijk en veilig gewoon inloggen op http :/ / http://www.paypal.nl/ en het opzetten van het account Paypal is de enige online betalingsmethode bedrijf die ik vertrouw. en ik heb nooit problemen met them.i zal blij zijn als je terug kunt krijgen om mij zo snel mogelijk, zodat ik kan weten als je nog steeds geïnteresseerd bent in deze deal zijn.

Met vriendelijke groeten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:08

Oplichters...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:15

ja dat is ook het eerste wat ik in me op kwam!

maar via mijnpolitie zijn er geen meldingen van de verkoper, ze heeft een gmail.com adres

en wat ook apart is dat het wel ophalen is en niet opsturen. Meestal denk je bij opsturen item weg , geld terug boeken geld weg.
Omdat ze dan zeggen niet ontvangen, maar hier is dus duidelijk een overdracht, heeeeeeel apart.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:22

Niet intrappen, dan maakt ze het geld maar over aan die kennis, kan die het mooi aan jou geven bij het afhalen van het item.

Enne ... "little hand, little contant" ;) :))

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:46

Shirley schreef:

Wat betekent dat? :o

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:48

ik was het zo en zo niet van plan, en ben heel achterdochtig als het daar op aan komt, net wat je zegt, laat ze de kennis maar betalen, het is bijna 300 euro!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:43

Shirley schreef:
Niet intrappen, dan maakt ze het geld maar over aan die kennis, kan die het mooi aan jou geven bij het afhalen van het item.

_O- _O- _O-
Handje contantje dus....
Lijkt me duidelijk, als het niet contant kan dan zou ik het absoluut niet vertrouwen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:55

ik zou het ook niet vertrouwen

net weer een staldeken en een zweetdeken erop gegooid.
ben benieuwd

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:59

Verkocht *\o/*
Ga binnenkort de schuur maar eens verder uitspitten op dingen :=

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:16

bridgetF schreef:
kreeg nu toch een vreemd mailtje: aan de ene kant natuurlijk super onbetrouwbaar, betalen met PayPal en ook nog eens in gebrekkig Nederlands. Ik weet via PayPal kun je het opsturen, gaan ze het geld terug vorderen en weg geld weg item. Maar ze wil dus betalen via PayPal en door iemand anders laten ophalen. Ik heb maar terug gemaild dat de gene die het ophaalt maar contant moest betalen. Hoe kan ik anders bewijzen dat het is opgehaald? Hier de mail, wat denken jullie ervan? Erg nep en standaard berichtje, ik trap er niet in, wat jullie?

Hallo, Bedankt voor het antwoord, en ik ben zo sorry voor de late reply.Am tevreden over de het item in kwestie. Ik zal het kopen van dit voor de prijs die u hebt genoteerd en ik zal de betaling via paypal.The paypal kosten zullen worden verzorgd door me.And Ik zal afspraken maken met iemand aan de Item hebben opgepikt van uw locatie eenmaal na het geld is terug te vinden in uw account, Want ik ben de stad uit presently.In de tussentijd zal ik blij zijn als u het opzetten van een account bij PayPal als je het niet hebt eerder, is zeer gemakkelijk en veilig gewoon inloggen op http :/ / http://www.paypal.nl/ en het opzetten van het account Paypal is de enige online betalingsmethode bedrijf die ik vertrouw. en ik heb nooit problemen met them.i zal blij zijn als je terug kunt krijgen om mij zo snel mogelijk, zodat ik kan weten als je nog steeds geïnteresseerd bent in deze deal zijn.
met vriendelijke groeten

Het feit, dat ze jou adviseert om ook maar een Paypal rekening te nemen omdat dat zo makkelijk is, dat is net zo alsof je jouw koper vrrplicht om dezelfde bank te nemen als de jouwe omdat dan de betaling vlotter verloopt. Het enige goede Nederlands is: met vriendelijke groeten. Zoals anderen ook al zeggen, laat die contactpersoon maar afrekenen bij het afhalen.
Laatst bijgewerkt door staroo op 27-10-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:23

kreeg jij hetzelfde mailtje ?
ik begrijp je reactie ( of eigenlijk geen reactie )
niet helemaal :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:28

Kwestie van zoek de verschillen..
Ze heeft haar reactie perongeluk in de quote gezet.

staroo schreef:
Het feit, dat ze jou adviseert om ook maar een Paypal rekening te nemen omdat dat zo makkelijk is, dat is net zo alsof je jouw koper vrrplicht om dezelfde bank te nemen als de jouwe omdat dan de betaling vlotter verloopt. Het enige goede Nederlands is: met vriendelijke groeten. Zoals anderen ook al zeggen, laat die contactpersoon maar afrekenen bij het afhalen.