In het kader van: vernoemen enig, maar er zijn grenzen:
Iemeltje.
Ik moest gewoon gelijk al gniffelen
Die gaat gigantisch gepest worden.. Iemeltje heeft een heel klein piemeltje en dat soort dingen. Erg sneu voor het kind, snap sommige ouders echt niet.
ik volg . Ik vind persoonlijk de dubbele namen heel mooi en wat aparter Zie zeker leuke voorbij komen !
Anoniem
Geplaatst: 20-05-15 15:34
Ik volg dit topic ook al wat langer maar wil toch eens reageren. Vind sommige namen die voorbijkomen echt ridiculous maar andere zijn dan wel weer leuk, zoals Mirle. Wat een lieve, zoete naam.
AngeliqueB
Geplaatst: 20-05-15 15:40
Djorginjo en Djanina... Broer en zus... Al die overbodige D's.. En die jongensnaam: ik kan niet eens bedenken waar die van afgeleid is
Ik zag laatst een geboortebord in de tuin bij iemand, een meisje genaamd Kee )
Nu hebben mijn ouders mij Pam genoemd ( zo spreek je het ook uit.. geen Pem ), dus dat is ook niet zo mainstream
_Karlijn
Geplaatst: 20-05-15 16:44
Ik ken ook een klein meisje dat Pam heet. Zat een keer met haar ouders in een restaurantje en het meisje liep naar een ander tafeltje toe en begon te kletsen tegen de mensen die daar zaten en vertelde daar bij ook dat ze Pam heette, waarop die mensen reageerden met: 'Pam? Je bedoelt zeker Pem?'
Swein? := en de Duitsers hebben dan geen associaties met schwein?
Het is een Scandinavische naam, al heel erg oud, en betekent idd (ever)zwijn. Een zwijn stond namelijk voor een moedig, sterk en soms onbesuisd dier. Dus niet op een negatieve manier!