Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:27

Uwv je raakt hoe dan ook toch je uitkering kwijt als je weigert.

Zeker met ww.

Mocht het wia worden dan is het weer anders.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:34

Marcella schreef:
Jolliegirl schreef:
Pas maar op met erfenissen...je kunt er zo je uitkering mee kwijt raken..
Dus let op of je accepteerd...

Ik mag dus vanwege uitkering niet weigeren. ;)

We kunnen wel kijken of het op naam van mijn moeder kan.

Maar dat gaan we uitzoeken met de financieel adviseur.

Jouw oom kan (mits hij nog toerekeningsvatbaar is) een nieuw testament opmaken.
Ongeacht wie er erft, hou rekening met de erfbelasting.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:35

iirrssjjee schreef:
PostNL.. Zou tussen 12.10 en 14.10 hier zijn. Ik heb hem in dat tijdslot 3x door de straat zien rijden (telkens dezelfde), bij de overburen een pakket bezorgd, bij de straat haaks op onze straat heeft hij wat bezorgd, maar niet hier.

Nu staat er in de app; mogelijk wat later onze excuses! Bezorgtijd onbekend... Lekker dan :+

Rara wie nog steeds op d'r pakketje wacht?? Hij staat nog steeds als bezorgtijd nog niet bekend. Wat een gezeur :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:39

Marcella schreef:

Zeker met ww.

Erfenis heeft bij WW toch alleen invloed als er inkomsten uit die erfenis komen? Rente of huuropbrengsten, bijvoorbeeld?

Als je bijstand hebt, kun je idd niet weigeren. Tenzij het een negatieve erfenis wordt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:40

Suzanne F. schreef:
JudithGigi schreef:
Ik word helemaal gek van de hooikoorts. De antihistamine lijkt ook gewoon niet meer te werken.

Wat gebruik je? Soms werkt het ene bestanddeel beter dan de andere. Loratadine werkt hier beter dan cetirizine.

Fexofenadine. Werkt normaal super, maar volgensmij heeft het nu gewoon echt al te lang niet meer geregend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:50

_San87_ schreef:
Marcella schreef:

Zeker met ww.

Erfenis heeft bij WW toch alleen invloed als er inkomsten uit die erfenis komen? Rente of huuropbrengsten, bijvoorbeeld?

Als je bijstand hebt, kun je idd niet weigeren. Tenzij het een negatieve erfenis wordt.

Volgens de notaris die ik vorige week gesproken heb mag je met ww uitkering ook niet weigeren.

Het zou om een erfenis gaan van halve flat en bankrekening. Dus ongeveer 150 000 bruto. En dan nog erfbelasting 40% zo uit mijn hoofd.

Het is een erg complexe situatie. Daarom ook financieel adviseur.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:56

Afbeelding

Dit, stickers. Nieuwe klompen gehaald. En haal je de sticker eraf. Hele klomp lijm. Moet ik dat weer met chemisch goedje eraf halen. En als het nou aan de buitenkant zat. Nee dat moet dan in de klomp. Het is al mijn hele leven een grote ergenis, stickers, op de verkeerde plaats ook. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:03

Afbeelding
Dit ik wil uit bed, maar blijkbaar mag het niet. :')

Nu lig mevrouw te zwiepen met staart en Blue probeer te vangen. Meestal eindig ik met een paar gaatjes. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:05

Zet ik vanmorgen een was aan, vergeet ik al voor de 3e de deurmat erbij te gooien. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:28

M'n abonnement voor telefoon gaat met 10% omhoog.. vanwege stijgende kosten, alleen als je nu een abonoment afsluit krijg je meer voor het zelfde bedrag. Het argument stijgende kosten vind ik dan wel heel krom...
Ook staat inflatiecorrectie niet in m'n algemene voorwaarden (nu wel, maar ik heb met de oude voorwaardehet contract afgesloten), maar het lijkt nu net als of ze het ergens anders onder laten vallen.

Ze geven er wel extra GB's bij, niet dat ik daar wat aan heb want heb al genoeg.
Staat er bij vraag en antwoord leuk dat je dan ook kan verlengen met een kleiner abonoment. Alleen als je verlengt zit je aan de nieuwe algemeene voorwaarden vast...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:46

JudithGigi schreef:
Fexofenadine. Werkt normaal super, maar volgensmij heeft het nu gewoon echt al te lang niet meer geregend.

Dat werkte bij mij totaal niet..

Ik gebruikte vooral Levocetir 5mg deze word volgens de HA vergoed bij je verzekering.
En anders slikte ik Cetirizine 10mg.

Waarom is een huis vinden zo ontiegelijk moeilijk, en als ik begeleid zou gaan wonen
ben ik mijn katten kwijt en dat wil ik niet.. Je geeft of verkoopt je kinderen toch ook niet. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:51

Sansevieria schreef:
Jouw oom kan (mits hij nog toerekeningsvatbaar is) een nieuw testament opmaken.
Ongeacht wie er erft, hou rekening met de erfbelasting.

Helaas niet toerekeningsvatbaar meer.

Erfbelasting is ook wat roet in het eten gooit. Als ik dat kon betalen had ik de flat kunnen erven.

Lastige is dat ik tussen ww en wia zit. Met nog steeds de vraag krijg ik wel wia.

Minste financiële consequenties voor mij is flat erven, maar mijn oom zit nu met dubbele lasten en volgend jaar zit de flat in box 3 dus dan heeft het consequenties voor mijn oom. Eerste plaats meest voordelige voor hem uitzoeken en dan komen wij pas. Zeker gezien hij nog leeft. Om die reden uit laten zoeken wat er kan binnen de wet. Dus levenstestament en testament goed na laten kijken.

En kan huisarts bellen heb diverse ontstekingen. -O- Maar zou vrijdag ook moeten spuiten weer en dat kan ik wel weer voelen aan mijn rug. -O-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:59

Vandaag eindelijk onze nieuwe matrassen ontvangen! Zijn ze toch niet zo zacht als ik dacht... ik hoop echt dat die wel lekker ligt! :=

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:41

Dat de garage waar ik mijn auto naar toe had laten brengen vanwege mijn schade tot de nok vol is en het eigenlijk qua communicatie alleen daar op gooit. Pas toen ik net even langs was gegaan, was in de buurt, was duidelijk dat hij nog niet wist waar hij naar moest kijken terwijl ik er maandag nog over gebeld had of alles duidelijk was. Waarom is communicatie toch zo lastig soms… zeker nu ook mijn fiets nog gemaakt worden voel ik mij zo onrustig omdat je toch afhankelijk bent geworden van die dingen……
Meedenken voor eventuele andere garage deden ze ook niet trouwens en sta er niet om te springen om de takelservice opnieuw te bellen ivm bijkomende kosten daarvan. Mocht dat het scenario zijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:51

iirrssjjee schreef:
iirrssjjee schreef:
PostNL.. Zou tussen 12.10 en 14.10 hier zijn. Ik heb hem in dat tijdslot 3x door de straat zien rijden (telkens dezelfde), bij de overburen een pakket bezorgd, bij de straat haaks op onze straat heeft hij wat bezorgd, maar niet hier.

Nu staat er in de app; mogelijk wat later onze excuses! Bezorgtijd onbekend... Lekker dan :+

Rara wie nog steeds op d'r pakketje wacht?? Hij staat nog steeds als bezorgtijd nog niet bekend. Wat een gezeur :+

Goed dat je me hieraan herinnert. Ik heb 7 mei wat besteld, maar nog steeds niet binnen. Ik zal eens op mijn track en trace kijken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:30

Teckel die per se wilde wandelen. Ik ben alleen echt heel moe dus ik had geen zin.

Toch maar gedaan. Meneer heeft het hele rondje meegelopen alsof ik hem naar de slager aan het brengen was. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:26

Pas bestelde ik sportkleding en ontving ik een doos vol foto's van mensen die ik niet ken. Daarna bestelde ik een sporttas en ontving ik 2 keer de verkeerde.

Vandaag zouden m'n nieuwe schoenen komen. Deze had ik besteld:

Afbeelding

Oke, als je je ogen bijna dicht knijpt dan lijken ze er best op.. Maar toch.. Heb toch liever die andere.
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:32

Wat een gepruts Daphne!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:35

Euhh ja, dat lijken niet helemaal dezelfde :+

Net een krijsende tweejarige bovenaan de trap en een zus die haar telefoon niet opnam. Ze was gelukkig net bezig met wisselen van het mesje van de kantenmaaier dat ze me hoorde roepen. Kind was ontroostbaar, geen idee waarom. Verlatingsangst denk ik.

En die EcoLife reclames. Je hoeft er maar naar te kijken en ze openen al een nieuw venster lijkt het wel.

Hoorde dat moeder zonder tussenkomst van de huisarts weer wat is gaan eten en dat haar smaak voor zoet langzaam aan het terugkomen is *\o/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:50

Heb de winkel bericht gedaan.. Of ik ze kan komen omwisselen in de winkel. Euh nouja ik bestel niet voor niks online, als ik naar de winkel wil/kan dan had ik dat wel meteen gedaan. Maargoed ook geen zin in gezeur en er blijkt een winkel van hun heel dichtbij te zitten, dus toch morgen maar daar heen om te ruilen.

Weet ik iig ook zeker dat ik dit keer wel de goede krijg :+ Het zijn wel beide Skechers, dus snap de verwisseling, maar je checkt toch even of er meer klopt dan alleen de kleur en het merk..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:55

Nou ja wel omdat het echt een COMPLEET ander model is, haha. Vind het wel leuke laarsjes, tho.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:56

Jeetje wat een teleurstelling

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 15:51

Oh wat irritant :(

Ik word echt moe van mezelf, nu ben ik mijn Deense lesboek vergeten in het lokaal. Ik ben echt niet meer gewend om dingen op papier mee te nemen

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:11

Slecht geslapen, lange chaotische werkdag en moet zo nog eten koken en daarna sporten. Dat sporten na m'n werk ga ik niet meer doen, heb echt m'n tijd nodig om alle prikkels te verwerken. Dus dit is eenmalig.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 17:05

Daphne, ik doe mn best om niet te lachen, maar wat n grap!!! Wat slecht.

Ik vergeet telkens mn beugelriemen op te meten. Al een week. Voel me echt dom. Iemand wacht op antwoord.