Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:48

bigone schreef:
Dais, er stond een bericht op het nieuws welke groepen het minste vaccineren, laagopgeleid, allochtonen en rechts christelijk . De rechts christelijke groepen zijn vaak nergens voor verzekerd en betalen een bepaald bedrag dat in een speciale pot komt. De twee eerste groepen zijn vaak ( helaas) oververtegenwoordigd in de groep laagst betaalde banen en hebben dus ook vaak de meeste toeslagen.

Dat bericht heb ik dan gemist. Alsnog zie ik graag een linkje.

Oprechte vraag hoe denken jullie na over de gevolgen van de 2G.

Die zzp'er die jarenlang hard gewerkt heeft om zijn droom huis te kunnen kopen kan zich niet laten vaccineren om voor hem goede redenen. Diezelfde hard werkende zzp'er houd doordat hij niet gevaccineerd is over rekening mee en vermijd drukke plekken etc. Is dus niet bang om 5g te krijgen geloof niet in gif of god en gelooft ook niet in gekookte babylijkjes met aardappel. Gewoon een normaal mens. Maar besluit toch om het vaccin niet te nemen want het is immers een "vrije" keus. Of wellicht heeft die zzp'er een ontzettende angst.

Nu raakt die beste man zijn inkomen kwijt want hij mag niet bij het bedrijf waar hij al jaren werkte naar binnen want hij heeft het vaccin niet. Omdat hij geen inkomen heeft raakt hij ook zijn thuis en huis kwijt. Maar nog steeds neemt hij dat prikje niet want vrije keuze.

Hoe staan jullie pro G2(sorry niet beledigend) daar tegen over? Kwestie van eigen schuld?
Kwestie van over de extreme angst geen stappen?

Achterom

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:52

Hij mag zich toch gewoon laten testen? Gratis zelfs?
Slecht verhaal trouwens.. is het nou een werknemer of een zzp'er?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:52

Daks schreef:
bigone schreef:
Dais, er stond een bericht op het nieuws welke groepen het minste vaccineren, laagopgeleid, allochtonen en rechts christelijk . De rechts christelijke groepen zijn vaak nergens voor verzekerd en betalen een bepaald bedrag dat in een speciale pot komt. De twee eerste groepen zijn vaak ( helaas) oververtegenwoordigd in de groep laagst betaalde banen en hebben dus ook vaak de meeste toeslagen.

Die zzp'er die jarenlang hard gewerkt heeft om zijn droom huis te kunnen kopen kan zich niet laten vaccineren om voor hem goede redenen. Diezelfde hard werkende zzp'er houd doordat hij niet gevaccineerd is over rekening mee en vermijd drukke plekken etc. Is dus niet bang om 5g te krijgen geloof niet in gif of god en gelooft ook niet in gekookte babylijkjes met aardappel. Gewoon een normaal mens. Maar besluit toch om het vaccin niet te nemen want het is immers een "vrije" keus. Of wellicht heeft die zzp'er een ontzettende angst.

Nu raakt die beste man zijn inkomen kwijt want hij mag niet bij het bedrijf waar hij al jaren werkte naar binnen want hij heeft het vaccin niet. Omdat hij geen inkomen heeft raakt hij ook zijn thuis en huis kwijt. Maar nog steeds neemt hij dat prikje niet want vrije keuze.

Hoe staan jullie pro G2(sorry niet beledigend) daar tegen over? Kwestie van eigen schuld?

Dan is die ZZP'er jammer genoeg de dupe van andere ongevaccineerden die niét netjes rekening houden. Maar het is en blijft zijn eigen keuze om niet te vaccineren, en hij kan het nog altijd alsnog doen. Want ook voor angst zijn maatregelen getroffen (VR bril bijv).

Je hebt recht op vrije keuze. Maar dat betekent niet dat je recht hebt op vrije keuze zonder consequenties. Als ik weiger mijn rijbewijs te halen mag ik ook niet met een auto de straat op. Als ik weiger mezelf te verzekeren voor het een of ander moet ik ook niet klagen dat ik eventueel hoge kosten kan krijgen voor datgene omdat de verzekering dat dan niet vergoed.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:54

Met 2g geldt testen niet en het is een ZZP die zich verhuurt aan het bedrijf. Zou je ook kunnen verplaatsen in iemand met een 0 uren contract die dan niet meer een inkomen zou hebben.

Imandra hoe vrij is die keuze als je huis en haard verliest?

Rijbewijs of verzekering is niet te vergelijken met een vaccin....
Laatst bijgewerkt door Daks op 03-11-21 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:55

Daks schreef:
Met 2g geldt testen niet en het is een ZZP die zich verhuurt aan het bedrijf. Zou je ook kunnen verplaatsen in iemand met een 0 uren contract die dan niet meer een inkomen zou hebben.

Imandra hoe vrij is die keuze als je huid en haard verliest?

Je wordt niet in de gevangenis gegooid, je krijgt geen boete, je wordt niet fysiek gedwongen dat vaccin te nemen (je kan er nog steeds vanaf zien namelijk), en je kan nog steeds diezelfde keuze anders maken. Dus je bent in principe nog vrij. Alleen niet vrij van consequenties.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:57

Maar je moet de rest van je leven wel boete voor die o zo vrije keus.

Gebruik maken van een dak en thuislozen opvang of bij familie gaan wonen die er ook niet op zitten te wachten.

En misschien mag je niet eens naar de dak en thuislozen opvang.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:58

Daks schreef:
bigone schreef:

De enige goede reden om niet te vaccineren is wanneer een arts het niet verantwoord acht. Anders is er in deze huidige situatie geen goede reden, enkel een persoonlijk excuus om het niet te doen.
En extreme angst waarvoor? In deze situatie denk ik idd er overheen stappen, al dan niet met hulp. Mijn vriendin heeft haar angstige 13 jarige autistische zoon ook succesvol laten vaccineren.

En idd als je je niet laat vaccineren, dan zal je daar zelf voor op moeten draaien vind ik. Je kunt het nu niet meer maken om na dik 1,5 jaar deze ellende de hele bevolking weer af te laten stevenen op een lock down en strenge maatregelen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:00

Daks schreef:

Gebruik maken van een dak en thuislozen opvang of bij familie gaan wonen die er ook niet op zitten te wachten.

Dat weet je van tevoren, dus je kan wel een geïnformeerde keus maken (en nogmaals, daarop terugkomen als er meer consequenties komen).

Dus je hoeft de rest van je leven niet te boeten hoor, je kan alsnog dat vaccin nemen.

Moet zeggen dat je wel heel erg doordraaft qua consequenties trouwens.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:04

Haha het is inderdaad extreem maar een metafoor wat mogelijk zo zou kunnen zijn.
Kijk naar de landen waar ongevaccineerde mensen geen inkomen meer hebben omdat ze geen vaccin hebben. Die mensen worden er ook niet beter van.

En ik vind het schrikbarend dat mensen dat willen stimuleren.
Koste wat kost maling hebben op eigen keuzes. Kan je wel zeggen het is altijd eigen keuze maar wat is er eigen keuze aan als je alles verliest waar je jaren lang voor gevochten hebt?

Je weet immers de redenen niet waarom mensen geen vaccin willen.

Gelovigen of 5g denkende daar gelaten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:06

Daks schreef:

Keuzes hebben gevolgen. Ik denk dat deze gevolgen zo heftig zijn dat je je dan vast wel laat vaccineren. Als deze ZZPer een ongeluk krijgt, laat hij zich ook niet behandelen vanwege angsten?

De keuze van niet vaccineren heeft als gevolg dat heel het land zich moet houden aan maatregelen. En dat is ook niet mijn vrije keuze, maar die maatregelen worden mij opgelegd.

Als ik deze winter weer maar 1 persoon bezoek mag ontvangen en me aan een avondklok moet houden, zal ik daar psychisch enorm onder lijden. Dat is echt mijn extreme angst. Daar krijgen we dan toch ook geen keuze in? En dat is dan wel oké!?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:11

Onvrijwillige keuzes zijn nooit oke. Waarom pleit jij dan wel voor verplichten van vaccinatie.. omdat jij wel het prikje hebt gehaald?

Maar verplichten van vaccinatie is iets wat voorkomen had kunnen worden als de regels anders waren. Er meer gestoken was in zorg die al jaren word afgeschaald.

Er kan ook meer gefocussed worden op QR code gebruik overal en dan ja dan ook voor gevaccineerde.
De kans dat er dan een besmet persoon aanwezig is is dan heel klein. Wat de druk op de zorg zal afnemen
Laatst bijgewerkt door Daks op 03-11-21 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Maar dit is een wat als scenario, terwijl er al wel mensen zijn die nu op dit moment thuis zitten doordat er op het werk niet gelet wordt / werd op de maatregelen, niet getest en dat voor hen een te groot risico is. Dat is blijkbaar wel normaal, want de anderen willen niet vaccineren of testen want vrijheid. Dat daardoor iemand anders dus niet meer kan werken is niet belangrijk in zo'n geval.

Die reactie zie je sowieso veel. Als jij kwetsbaar bent sluit je jezelf maar op, want geen zin in testen, geen zin in vaccineren, geen zin in maatregelen.

Vayo

Daks schreef:
Haha het is inderdaad extreem maar een metafoor wat mogelijk zo zou kunnen zijn.
Kijk naar de landen waar ongevaccineerde mensen geen inkomen meer hebben omdat ze geen vaccin hebben. Die mensen worden er ook niet beter van.

En ik vind het schrikbarend dat mensen dat willen stimuleren.
Koste wat kost maling hebben op eigen keuzes. Kan je wel zeggen het is altijd eigen keuze maar wat is er eigen keuze aan als je alles verliest waar je jaren lang voor gevochten hebt?

Je weet immers de redenen niet waarom mensen geen vaccin willen.

Gelovigen of 5g denkende daar gelaten.

Maar dat geldt toch ook voor de maatregelen? Daar hebben we toch ook geen eigen keuze meer in!? Hoe ver gaat het als ik ´s avonds na 21:00 niet meer de straat op mag, als bedrijven verplicht dicht moeten, als mij het dragen van een mondkapje opgedrongen wordt, er voor mij bepaald wordt dat ik maar 1 persoon bezoek per dag mag ontvangen in mijn eigen huis, dat mij opgedrongen wordt me te laten testen als ik verkouden ben!?

Al deze maatregelen bij elkaar en dat dik 1,5 jaar lang is voor veel mensen toch veel heftiger dan 2 prikjes halen?

Dan moeten ze alles los laten. Dan maar ziek en dan maar veel meer overlijdens. Reguliere zorg gaat door en gevaccineerden gaan voor. Dan maar wel een vrije keuze, maar vervolgens wel de gevolgen er van dragen. Want als je vaccinaties weigert, waarom dan wel kiezen voor behandeling met heel veel prikjes en heel veel medicatie. Bijzonder dat veel mensen dan ineens niet meer zo kritisch zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:16

Maar ook met die 2 prikjes houden we Corona dus er zal sowieso structureel iets moeten veranderen in de zorg.

Overigens vind ik het nog steeds shocking dat men het zo normaal vindt dat iets waar duidelijk over gestemd is dat er nooit zal komen er nu hoogst waarschijnlijk gewoon wel gaat komen. (2G)
(Wat eerder natuurlijk ook gebeurde met de QR code. Nee dat gaat hier nooit komen. Dat moet je niet willen!!.... eh... OK)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:19

Daks schreef:
Onvrijwillige keuzes zijn nooit oke. Waarom pleit jij dan wel voor verplichten van vaccinatie.. omdat jij wel het prikje hebt gehaald?

Maar verplichten van vaccinatie is iets wat voorkomen had kunnen worden als de regels anders waren. Er meer gestoken was in zorg die al jaren word afgeschaald.

Er kan ook meer gefocussed worden op QR code gebruik overal en dan ja dan ook voor gevaccineerde.
De kans dat er dan een besmet persoon aanwezig is is dan heel klein. Wat de druk op de zorg zal afnemen

Gisteren heeft iemand die heel dicht bij me staat een diagnose gekregen van een goedaardige tumor in haar hoofd. Die moet er op korte termijn uit, want groeit. Waarschijnlijk de oorzaak van de hoofdpijn die ze al jaren heeft.
Ze is doorverwezen naar een neurochirurg ineen ziekenhuis dat vol ligt met corona patiënten uit de bible belt. Was te voorkomen geweest met vaccinatie.
Heel eerlijk? Ik ben voor het verplichten van vaccinatie van mensen die zo'n kulreden hebben als de man uit jouw voorbeeld. Als je niet eens een prik over hebt voor je medemens waardoor de persoon uit mijn omgeving geen optimale zorg krijgt, dan ben je geen knip voor de neus waard. Flikker toch op met je "angsten".

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:21

Omdat het maar tijdelijk gaat zijn...

Ik maak mij er absoluut niet druk om. Om de aanvullende maatregelen ook niet ik vindt het wel prima zo. Sterker nog in mijn omgeving gaat het echt nog nauwelijks over corona als ik eerlijk ben. Is wel fijn het leven voelt voor mij al weer aardig normaal. Merk dat het af en toe heel fijn is om er niet zo druk over te maken. Ik zie wel wat er gebeurd en wanneer het gebeurd maar speculeren heeft geen enkele zin. Je hebt alleen jezelf ermee dat je denkt oh wat als. En als je dat maar lang genoeg blijft denken gaat er vanzelf angst ontstaan. Dus mensen haal adem en wacht af hoe de 2g gaat verlopen.

En soms is corona ook wel eens fijn om te gebruiken voor bepaalde smoesjes :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:24

Maling hebben aan? Wanneer mensen het vaccin niet nemen heb ik er inderdaad maling aan dat daar consequenties voor hun zijn. Wanneer fvd ers zich op laten hitsen door de grote leider en geen prik halen dan heb ik daar 0,0 medelijden mee. Waar ik wel medelijden mee heb zijn al die mensen die al meer dan een jaar wachten op behandeling die weer niet doorgaat door een stel onbenullen en gelovigen en voornamelijk jonge allochtonen om maar even man en paard te noemen. Mensen die de kop in de wind gooien, niet vaccineren en zo de maatschappij ontregelen? Geen enkel medelijden mee dat ze hun baan of gezondheid kwijtraken. 85 % van alle inwoners hebben hun verantwoordelijkheid genomen en hoe je het ook bekijkt, het zijn wel die 15 % die voor te volle ziekenhuizen zorgen.
En ja, ook gevaccineerden van het eerste uur belanden in het ziekenhuis, vaccineren bied geen 100 % garantie maar gewoon niet willen kan bij mij op geen enkel mededogen meer rekenen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:32

Inmiddels op een nieuwssite. Het is zo druk bij de prikken zonder afspraak locatie in Den Bosch op dit moment dat er opgeroepen is daar niet meer heen te komen. :+ de aangekondigde maatregelen hebben dan toch wel een beetje effect al.

En ja heel l ullig misschien ik heb geen seconde medelijden met de huilie huilie mensen dat zij het oneerlijk vinden dat ze dadelijk iets meer moeite moeten doen naar iets leuks te gaan. Alleen omdat ze "geen zin" hebben zich twee keer te laten vaccineren. Door hun gedrag zitten er idd best veel mensen thuis omdat het gewoon te risicovol is onder onbekende mensen te zijn.

Helaas veel ongevaccineerden in mijn kennissenkring. En die gingen flink los na de persconferentie. 8)7 Tsja de yoga les betekent dan twee keer per week moeten testen. En ja ook op het terras zitten (in de winter echteen heel logische bezigheid :+ ) is dan toch testen. Een ander ja maar dadelijk mag ik niet meer naar het museum zonder testen en ik wil geen stokje in mijn hersens geduwd krijgen. En meer van dergelijke opmerkingen.

Jammer dan, ik vraag er ook niet om om snel ziek te worden. Dat wil ik ook niet maar ik heb niks te willen. De oplossingen zijn eenvouding, laat je vaccineren of besmetten (al moet je dan wel alsnog een stokje in de hersens geduwd krijgen wil dat gergeistreerd worden :)) ) maar dat willen ze ook al niet :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:37

Ik had echt niet verwacht dat er nu nog veel mensen zouden komen...
Nou dus hup alle regels voor alleen de ongevaccineerden, is zo 94% gevaccineerd.
Ja er zijn uitzonderingen, is bekend

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:37

Daks schreef:

Hoeveel meer geld moet er dan gestoken worden in de zorg? Want op die vraag krijg ik steeds maar weer geen antwoord als dat als argument wordt aangedragen. Hoeveel procent van de overheidsuitgaven moeten naar de zorg gaan?

De QR-code uitbreiden, en straks eventueel ook de 2G (waar ik overigens absoluut geen voorstander van ben. Ik vind dat testen een optie moet blijven), is een alternatief op de tent sluiten/lockdown in veel gevallen. Je mag als ondernemer kiezen dat je sluiten dan een betere optie vindt, maar dat is wel dan wel de keuze van de ondernemer en niet opgelegd door de overheid. Die overigens bij voorkeur ook alle economische activiteiten gewoon door laat gaan, want dat is een stuk beter voor de economie en de tevredenheid van de bevolking (wat weer meer kans op stemmen oplevert de volgende ronde).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:40

Artikel gevonden was op nosliveblog
Citaat:
GGD: kom niet meer naar priklocatie Den Bosch
De GGD Hart voor Brabant roept op vandaag niet meer naar een nieuwe testlocatie te komen in Den Bosch. De prikpost ging vandaag open. Mensen met en zonder afspraak voor een vaccinatie kunnen er terecht. Het is er zo druk, dat mensen te lang moeten wachten. De GGD Hart voor Brabant doet daarom een oproep: kom vandaag niet meer naar deze locatie.

Mensen die zonder afspraak een vaccin willen halen, kunnen volgens de GGD uitwijken naar Waalwijk en Uden. Wie voor vandaag wel een afspraak heeft, kan naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Volgens de GGD is de drukte van vandaag "niet één op één te herleiden tot de coronapersconferentie van gisteren". Maar de meeste bezoekers van de nieuwe locatie in Den Bosch laten Omroep Brabant weten dat ongevaccineerden straks niet zomaar meer toegang krijgen tot onder meer terrassen en sportclubs. "Ik moet nu wel, anders kan ik nergens meer binnen."

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:42

Ik las het inderdaad. Er staat een rij bij de Helftheuvel van wel 2 uur :wow:
Mooi werk :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:45

Even een random vraag :+

Ik dacht gisteren , laat ik even kijken hoe het ervoor staat met betrekking tot het Corona nieuws in Australië en werd toen met stomheid geslagen dat je met de zoekterm “Corona nieuws Australië” of “Corona news Australia” gewoon niks krijgt op Google…. Je kan niks inzien van andere landen met deze zoekterm. Van de omliggende landen als België en Duitsland krijg je onder deze term enkel wat filmpjes te zien van Nederlandse komaf. Van Luxemburg is onder deze zoekterm ook niks te vinden. Als je net wat andere zoektermen gebruikt krijg je wel resultaten maar vind het wel vrij apart dat je enkel dit beeld krijgt;

Afbeelding

Iemand enig idee hoe dit kan of waarom dit is? Of ligt dit aan mijn telefoon? Ik ben totaal niet van de complottheorieën maar dit viel mij wel op :+ als je op de kopjes naast “alle” klikt zoals nieuws of video’s krijg je wel weer resultaten maar dus niet onder “alle”. Over Nederland krijg je alles te zien met deze zoekterm.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:45

Het werkt dan wel, elke enting die er nu gezet wordt is er een,nou ja twee dan. Ik vraag me af of diegene nu eigenlijk vooral laks waren en het een gedoe vonden afspraak maken enz. Of dat er ook echte "weigeraars" bijzitten.

Ik las ergens dat oudere mannen zich soms niet durven laten prikken omdat er verhalen rondgaan dat ze daarna geen sexuele activiteiten konden doen meer omdat hun zaakje dan niet meer actief genoeg kon worden. Dat is voor mij een helemaal nieuwe reden :')

Heb je ook covid geprobeert als zoekterm?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:46

Alles voor De Zaak, natuurlijk :D :D