Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:17

bigone schreef:
Huertecilla schreef:

Ik heb zo langzamerhand wel een A4 vol aan positieve direct/indirecte effecten genoemd en echt niet omdat mijn glas vet meer dan half vol is.

Denk dat er een groot verschil is in het kijken naar het totaalplaatje zoals Shadow doet en naar eigen positieve effecten.

Alleen maar negatief denken is niet bevorderlijk voor je eigen gezondheid

Ja ik weet wat restschade is na ziek zijn, maar met negativisme was ik nooit zo ver gekomen.

He ik het zie, we gaan verdomd goed met enten en teruglopende besmettingen

Dat er meer open gaat prima, het leven is een gok...en mensen die dat willen nemen prima
Be my guest...

Ik leef voorlopig nog voorzichtig maar zie wel de zonnige kant

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:51

Echwel schreef:
Alleen maar negatief denken is niet bevorderlijk voor je eigen gezondheid

Ja ik weet wat restschade is na ziek zijn, maar met negativisme was ik nooit zo ver gekomen.

He ik het zie, we gaan verdomd goed met enten en teruglopende besmettingen

Dat er meer open gaat prima, het leven is een gok...en mensen die dat willen nemen prima
Be my guest...

Ik leef voorlopig nog voorzichtig maar zie wel de zonnige kant

Dat ziet er al een stuk evenwichtiger uit +:)+

Inderdaad; leven is een gok op zích.
Het is vervolgens een afweging van risicos en opbrengst in kwaliteit van leven. Beiden voor jou als individu. Daarbij is perceptie realteit.
Dat laatste geeft dan wederom aan hoe belangrijk een positieve draai is voor kwaliteit van leven.

Ik moet op het moment het gevoel van chantage door de overheid om AZ te accepteren van me af zetten.
Er is hier nog steeds grote polemiek over AZ: Zowel het advies om de tweede enting te vervangen door Pfizer als een keuze wordt in de verschillende deelstaten uitgevoerd. Maar als je door alle polemiek de éérste niet wil, ga je van de lijst en krijg je niets. Reden; er is voorraad van AZ welke op moet... De gok van het leven geïllustreerd.
Het toont imo helder aan dat het beleid echt niet persé in joúw belang is.
Het ligt echter ook allemaal buiten mijn invloed.
Ik kan wel zelf bepalen of het me negatief beïnvloed. Ik kan wel zelf bepalen hoe ik kies te leven.

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:31

Er komt misschien een omslag, HC. Hier in Murcia heeft 90 procent van de betreffende beroepsgroepen deze week gekozen voor AZ en de Pfizer-rij bleef bijna leeg. Men had blijkbaar meer vertrouwen in twee keer dezelfde dan in de mix. Er dreigt nu een tekort aan AZ voor de tweede prik voor 60-69. Wie weet komt er dus alsnog een herkansing met een ander vaccin?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:20

MoniqueT schreef:
Wie weet komt er dus alsnog een herkansing met een ander vaccin?

Twijfel er niet aan ;)

En dán, met de vaccinatie als buffer, ´al natural´ oppikken voor een eigen immuniteit *\%/*

´Positieve vrouw gezocht voor positieve man´ _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:48

Huertecilla schreef:
´Positieve vrouw gezocht voor positieve man´ _O-

:')
Altijd treffend in deze tijden :D

Inderdaad wel bijzonder dat die cruiseschepen weer toegelaten worden.
Met een beetje pech ( of geluk :P ), wordt je vakantie zomaar met een paar weken verlengd.
Welcome on board of the covid vessel 8-)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:53

Ow wow die cruiseschepen waren echt een brandhaard. Wie gaat er nu op dit moment op zo'n ding zitten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:55

Cookies schreef:
Ow wow die cruiseschepen waren echt een brandhaard. Wie gaat er nu op dit moment op zo'n ding zitten.

Waarschijnlijk tot de laatste beschikbare plek volgeboekt, hoe ik de mens inschat :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:58

Wij hebben onze droom cruise geannuleerd en er komt ook geen volgende keer iig.

Spijtig maar het is niet anders

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:06

Getup schreef:
Cookies schreef:

Waarschijnlijk tot de laatste beschikbare plek volgeboekt, hoe ik de mens inschat :D

Deze boten stoken zware stookolie. Dat geeft heel smerige uitlaatgassen met o.a. hoge concentraties zwavel. De passagiers op het achterdek ademen alarmfase rood lucht in. Ook dat is geen enkele belemmering. De informatie is er, doch negeren is makkelijker. Tis wel een luxe cruíse weet je.

Waarom zou Covid19 dat veranderen. Niet veel mensen zouden overwegen om een week met 5 of 6 duizend anderen in een sporthal opgesloten vermaakt te worden. Een cruíse echter is ineens anders.

Omdat economisch belang met zichzelf in stand houden hét allerbelangrijkste is voor overheden is dát aspect van cuiseschepen zwaarde wegend dan vervuiling en wat Covid. De brave burger in een schone auto dwingen en besmettingsbeperkingen opleggen kost niets.
Al met al zoú Covid19 veel ogen hebben moeten openen. Dat zoú een positief effect moeten zijn doch inderdaad; mensen kennende ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:07

Echwel schreef:
Wij hebben onze droom cruise geannuleerd en er komt ook geen volgende keer iig.

Spijtig maar het is niet anders

_/-\o_

Er zijn zát andere, gezondere mogelijkheden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:11

Ja st Petersburg was een droom
Maar we hebben Gelukkig ook andere

Wil proberen rond kerst en Nieuwjaar naar het zuiden te gaan en lekker flinke wandelingen te maken

Ik wandelen en mijn man.mij 15 tot 20km verderop oppikt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:16

Volgens mij is een cruise juist wel veilig( op noro na dan)
Je zou dan dus iedereen meerdere keren kunnen testen en bij positief in een apart gedeelte van het schip.

Genoeg mensen die zich hiervoor meerdere malen willen laten testen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:20

Waren er vorig jaar niet juist wat cruise schepen waar mensen veel langer op moesten blijven vanwege besmettingen?

Het zou veiliger zijn als er 0 contact met de buitenwereld was en 1 negatieve test ook betekent dat je echt niet besmet bent. Ipv te weinig virusdeeltjes om positief te testen en paar dagen later wel positief.

Hier leidster van kdv van neefjes weer positief. Zaterdags getest en negatief, dinsdag of woensdag opnieuw en positief. Tussendoor geen mensen gezien en zaterdags dus al lichte klachten. Kinderen werden dus woensdag pas ingelicht. Was hier even paniek ivm promotie van broer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:21

Ik houd niet van bootreizen ( of vliegen) heb beide diverse keren gedaan en elke keer wat aan de knikker variërend van boot die niet meer door de ijslaag kon komen richting Gothenburg tot vliegtuig dat een noodlanding maakte omdat er een verdacht persoon aan boord zat ( vlak na 9-11) ik ben er mee gekapt, genoeg van de wereld gezien maar dat ging niet vloeiend zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:24

Bij een cruise zou je dan iedere keer iedereen die weer aan boord gaat moeten testen..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:26

En voorlopig mag je alleen van boord met een georganiseerde excursie

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:30

Relaxed schreef:
Bij een cruise zou je dan iedere keer iedereen die weer aan boord gaat moeten testen..

En dat gaat dan nog voorbij aan de dagelijkse bevoorrading. Het is echt als een sporthal met 5 - 6 duizend mensen die er dagelijks even uit mogen voor een tripje in het stadscentrum voor vers Covid risico.
En het plebs in die steden met max 4 of 6 aan een tafeltje in een restaurant met 50% bezettingsgraad en dicht om 24.00.
Het economische belang.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:36

Het gebeurd nogal eens dat mensen bij de eerste test negatief zijn en dan bij de tweede positief. Heb je toch al lekker 2 dagen met een hele club in de eetzaal gezeten.
Er waren inderdaad schepen bij waar mensen weken niet van boord mochten omdat er een uitbraak was. Ook schepen van defensie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:37

Als dat dan ergens op de cariben gebeurd hoor je mij niet klagen :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:41

Relaxed schreef:
Als dat dan ergens op de cariben gebeurd hoor je mij niet klagen :')

Wat maakt het uit wáár je op een schip op zee voor onbepaalde tijd in quarantaine moet blijven?? Ook gaan je andere verplichtingen door. Of ben je daar dan fijn vanaf in jouw belevening?!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:43

Na een.paar weken ben je het bootje echt wel zat hoor. Heb je alles vaak gezien

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:47

Echwel schreef:
Na een.paar weken ben je het bootje echt wel zat hoor. Heb je alles vaak gezien

Als je er niet af mag, ben je er na een paar dágen wel ziek van lijkt míj. Het is ook bepaald niet dat je op een boot in quarantaine bewegingsvrijheid hebt. Juíst op de boot willen de verantwoordelijken de verspreiding beperken. Zelf met balcon is de cabine dan een cel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:50

zowel een boot (kan niet zwemmen) als een vliegtuig is bij mij een no-go, zal ik beide nooit doen, geen probleem dus.
Voorlopig wordt het k(r)amperen in Nederland, vindt mijn man niks aan, want die is van het kathedralen bekijken en architectuur enzo. Voor mij is even het huis uit op dit moment genoeg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:51

Nou met dit weer is het geen kramperen hoor
Echt te lekker

En in Nederland is zoveel moois te kijken ook mooie kerken enz

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:56

Echwel schreef:
Nou met dit weer is het geen kramperen hoor
Echt te lekker

En in Nederland is zoveel moois te kijken ook mooie kerken enz

in Nederland heeft alles al wel gezien en verder vinden we het overal hetzelfde, groene weilanden met zwart-witte koeien hebben we thuis ook.
Hij wilde alleen naar Groningen en het is Friesland geworden, want ik wil alleen een camping met privé sanitair en ik wil eigenlijk alleen naar Brabant (want daar voel ik me het beste thuis). Consessies dus. We hebben tot nu toe de geplande duur van een vakantie nooit gehaald en komen altijd eerder terug, ben benieuwd hoe lang we het nu volhouden....