Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:04

Het beleid wisselt steeds wat. Bij mijn 1e besmetting was ik ook een aantal nachten in een hotel geweest, die hoefden niet geïnformeerd volgens de ggd. Heb wel zelf even gebeld.

Nu 2e besmetting en ggd belt niet eens. Gelukkig kan ik zelf de richtlijnen wel vinden.
Ik had geen contacten van langer dan 15 minuten minder dan 1,5 meter. Dus ik was zo klaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:05

Ik dacht dat het 10 dagen quarantaine was?

Hier in ieder geval weer een positieve negatieve melding van de Corona-app :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:12

Fitzroy schreef:
Ik dacht dat het 10 dagen quarantaine was?
Hier in ieder geval weer een positieve negatieve melding van de Corona-app :D

Ligt eraan welke alinea je leest :') ik las 10 en 14 vanaf laatste contact.. Dus wij deden 14, want waarom niet. En verder ziet hij al helemaal bijna niemand dus das ook zo klaar..

Ik zou bij geen klachten heel niks hoeven doen (want partner negatief), maar ik doe ook gewoon een semi quarantaine.. geen boodschappen doen enzo, geen mensen ontmoeten (want daar was ik maar druk mee natuurlijk deze periode :') ) ... wel buiten zijn .. dat..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:14

Cer schreef:
Over een apje heenlezen? Nee, dat heb ik dan weer niet..

En ik denk dat de baas dan het hotel moet sluiten voor twee weken en alle klanten uit die periode bellen?

In principe heeft het contactberoep jouw gegevens, ze kan je ook bellen?
Mijn partner is enige tijd geleden ook zelf gebeld door een contact. Heeft niemand de GGD voor nodig gehad.. Je kan toch zelf ook wat? Als je alles laat afhangen van wat anderen voor je regelen wordt t helemaal zo'n verzorgstaat...

Als je in contact bent geweest met een Covid patient moet je minimaal 14 dagen in quarantaine, en als je klachten krijgt moet je je laten testen.. Dat konden wij vrij makkelijk vinden :j
Edit: je hoeft niet in quarantaine, maar dat zou ik dan wel doen .. (heeft mijn partner gedaan iig)

Ik snap wat je bedoelt, maar dit is iets wat de hele samenleving ingrijpend aangaat en mensen laten nou eenmaal steken vallen. Normaal ben ik ook heel erg van de verantwoordelijkheid bij jezelf neerleggen maar ik ben me gaan realiseren dat dat in coronatijden gewoon niet goed gaat. Ik had idd graag gebeld willen worden en was er ook een beetje vanuit gegaan dat als ik ergens risico had gelopen dat ik wel gebeld zou zijn oid gezien het zoiets belangrijks is dat je dat, in mijn ogen, niet via een appje hoort te doen. Zij heeft daar blijkbaar anders over gedacht en dat is haar goed recht maar alleen al die simpele gedachtegang van 2 individuen hier kan een hele keten van nieuwe besmettingen veroorzaken.

En 10 dagen in quarantaine is idd het advies nu! Ik zit op dag 7, baal er ook erg van maar het is wat het is, heb immers zelf het risico genomen. Gelukkig tot nu toe geen enkele klacht en hoop dat dat zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:22

raket schreef:
Het beleid wisselt steeds wat. Bij mijn 1e besmetting was ik ook een aantal nachten in een hotel geweest, die hoefden niet geïnformeerd volgens de ggd. Heb wel zelf even gebeld.

Nu 2e besmetting en ggd belt niet eens. Gelukkig kan ik zelf de richtlijnen wel vinden.
Ik had geen contacten van langer dan 15 minuten minder dan 1,5 meter. Dus ik was zo klaar.

Meen je, heb je weer corona? Kan me nog herinneren dat je er goed ziek van was..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:26

O jee alweer besmet? Hoe gaat het nu?

Ik hou me ook keurig aan alle richtlijnen. Maar ben afgelopen weekend toch verkouden geworden. Van wie geen idee. Gelukkig geen corona, want getest. Kwestie van over vermoeid en dan kan ik de klok erop gelijk zetten. Normaal is verkouden zijn niet zo spannend, maar in deze tijden niet zo handig.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:27

Ja klopt. Ik was ook echt flabbergasted toen ik het zag staan..
Ben nu ook niet bepaald fit, maar heb al een keer geoefend. Dus komt deze keer ook goed.
Ben tussendoor wel negatief getest trouwens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:31

Jeetje Raket ... beterschap zeg!

Ik ben altijd wel een keer de sjaak met verkouden, maar nu heb ik nog nergens last van gehad (maar goed, het is ook niet echt winter). Wel zit ik vanaf maart al dik aan de extra vitamine's enzo.. is altijd goed, en ik voel me ook echt wel fit :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:34

Raket beterschap, en de andere besmette personen ook natuurlijk.

Ja ik ben ook aan de vitamines gegaan nu. Doe ik normaal nooit. Maar dacht, wat extra kan geen kwaad nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:44

Raket, kunnen ze nog onderzoeken nav jouw herbesmetting of het dezelfde stam betreft? Lijkt me toch een pre om dat te weten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:50

bigone schreef:
Raket, kunnen ze nog onderzoeken nav jouw herbesmetting of het dezelfde stam betreft? Lijkt me toch een pre om dat te weten.

Ik ben 2x positief getest in het ziekenhuis waar ik werk. En ik heb daar aan een studie meegedaan. De eerste keer was begin maart. Dus ik heb ze geïnformeerd voor deze nieuwe besmetting. Ze waren wel geïnteresseerd. Ze doen daar sowieso veel studies. Ik was de 1e in dit ziekenhuis met 2 besmettingen. Dubieuze eer weer haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:51

SusanH schreef:

Ik hou me ook keurig aan alle richtlijnen. Maar ben afgelopen weekend toch verkouden geworden. Van wie geen idee. Gelukkig geen corona, want getest. Kwestie van over vermoeid en dan kan ik de klok erop gelijk zetten. Normaal is verkouden zijn niet zo spannend, maar in deze tijden niet zo handig.

Verkouden wordt je toch niet perse van iemand? Ik word ook wel verkouden als ik zonder jas buiten ben geweest terwijl het toch frisser is dan ik dacht.. Of als ik bijvoorbeeld weinig slaap heb gehad, ben ik ook wat vatbaarder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:51

Je kan een ander wel aansteken met verkoudheid

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:55

Relaxed schreef:
SusanH schreef:

Verkouden wordt je toch niet perse van iemand? Ik word ook wel verkouden als ik zonder jas buiten ben geweest terwijl het toch frisser is dan ik dacht.. Of als ik bijvoorbeeld weinig slaap heb gehad, ben ik ook wat vatbaarder.

jawel, verkouden word je door een virus, niet doordat je geen jas aan hebt. Die virussen vliegen ook gewoon rond. Meestal binnen meer dan buiten.

(ja, je kan je weerstand omlaag brengen door kou te lijden en vatbaarder worden voor virussen)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:59

Je wordt verkouden van een virus, dus om verkouden te worden moet je ergens een virus opgeduikelt hebben. Dat virus maakt niet perse kans op succes, daarvoor moet eerst je immuunsysteem even wat minder alert zijn. Zonder jas in de kou is precies zo‘n moment.
Dat is bij covid niet anders. Als je eerste lijn defensie in toptoestand is wordt je ook niet ziek van covid.
Coronavirussen zijn ook verkoudheidsvirussen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:12

Sterkte raket! Hopelijk voel je je snel weer beter

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:13

Sizzle schreef:
Je wordt verkouden van een virus, dus om verkouden te worden moet je ergens een virus opgeduikelt hebben. Dat virus maakt niet perse kans op succes, daarvoor moet eerst je immuunsysteem even wat minder alert zijn. Zonder jas in de kou is precies zo‘n moment.
Dat is bij covid niet anders. Als je eerste lijn defensie in toptoestand is wordt je ook niet ziek van covid.

Er is zelfs een viroloog die denkt dat het over een paar jaar een verkoudheidsvirus word. Zal de bron vanmiddag opzoeken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:21

Sizzle schreef:

Dat vind ik nogal een statement Wat betreft Corona , dus al die jonge mensen die wel ziek worden ondanks zeer gezond leven hebben een weerstandsprobleem? Van ouderen is bekend dat je immuunsysteem minder goed werkt naarmate je ouder word dus snap ik dat er daar veel worden getroffen maar niemand heeft afweer tegen een nieuwe ziekte.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:27

Ja toch, niet verwijtbaar ofzo maar als je weerstand tegen dat virus goed is... Het immuunsysteem reageert soms blijkbaar erg raar op corona.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:33

Corona is natuurlijk nog een nieuw virus, waar ons immuunsysteem nog niet mee bekend is.

Mijn vader is vanochtend getest, een week en een dag na de eerste klachten en een week na de eerste keer bellen voor een test. En de uitslag zou 2-3 dagen duren werd er gezegd. Dus mocht iemand zich nog afvragen waarom Zeeland het nog zo goed doet; het testen is hier nog niet op orde.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:50

Kabinet gaat praten of ze heel de winter strenge maatregelen blijft door voeren of voor nu een strenge algehele lockdown van een aantal weken gaan doen omdat de cijfers zo schrikbarend stijgen.
Bron: Parrool

Het lijkt nu wel een soort van test waanzin te worden....
Laatst bijgewerkt door Popstra op 23-10-20 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:56

veerledec schreef:
Corona is natuurlijk nog een nieuw virus, waar ons immuunsysteem nog niet mee bekend is.

Mijn vader is vanochtend getest, een week en een dag na de eerste klachten en een week na de eerste keer bellen voor een test. En de uitslag zou 2-3 dagen duren werd er gezegd. Dus mocht iemand zich nog afvragen waarom Zeeland het nog zo goed doet; het testen is hier nog niet op orde.

Belachelijk, dan zit je al aan de 10 dagen isolatie als je positief blijkt. Dan mag je als je klachtenvrij bent meteen weer buiten. Bizar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:04

Veerledec.. ik snap niet wat er staat :o
Dus hij kreeg klachten, is toen na 8 dagen getest.. en toen dat bellen? Dat snap ik niet?

Ik kon laatst op dinsdag inschrijven voor woensdag, en vrijdagochtendvroeg de uitslag.
Mijn partner kon ook op dinsdag inschrijven voor woensdag, en had donderdagavond de uitslag.
Ging best snel. Hoewel de sneltest echt wel een hoop gaat schelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:08

bigone schreef:
Dat vind ik nogal een statement Wat betreft Corona , dus al die jonge mensen die wel ziek worden ondanks zeer gezond leven hebben een weerstandsprobleem? Van ouderen is bekend dat je immuunsysteem minder goed werkt naarmate je ouder word dus snap ik dat er daar veel worden getroffen maar niemand heeft afweer tegen een nieuwe ziekte.

Nou, zo streng moet je het nou ook weer niet opvatten ...

het is op zich toch niet gek dat je ziek wordt als je weerstand wat minder is?
En wat is nou precies een 'zeer gezond leven'... en hoe weet je dat ze zeer gezond leven? Een marathon kunnen lopen is niet perse gezond leven.. je lichaam echt heel goed op peil houden is zeer complex.. volgens mij lukt dat bijna niemand zonder proffesionele hulp en monitoring..
Dus niemand is verwijtbaar schuldig aan het oplopen van een virusje denk ik?

In de winter heb je minder vitamine D, dan moet je extra gaan innemen, na je 40ste moet je je vit B in de gaten houden (wie doet dat?) .. weet iemand zn foliumzuurgehalte? Heb je wel genoeg vit C? Met 1 sinasappel in de week kom je er ook niet (even gechargeerd..).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:10

Popstra schreef:
Kabinet gaat praten of ze heel de winter strenge maatregelen blijft door voeren of voor nu een strenge algehele lockdown van een aantal weken gaan doen omdat de cijfers zo schrikbarend stijgen.
Bron: Parrool

Het lijkt nu wel een soort van test waanzin te worden....

Denk minimaal dat de maatregelen gaan duren tot januari eerlijk gezegd, gewoon omdat de feestdagen er aan komen en de besmettingen nu nog echt afnemen.