Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Ik dacht dat het 10 dagen quarantaine was?
Hier in ieder geval weer een positieve negatieve melding van de Corona-app
Cer schreef:Over een apje heenlezen? Nee, dat heb ik dan weer niet..
En ik denk dat de baas dan het hotel moet sluiten voor twee weken en alle klanten uit die periode bellen?
In principe heeft het contactberoep jouw gegevens, ze kan je ook bellen?
Mijn partner is enige tijd geleden ook zelf gebeld door een contact. Heeft niemand de GGD voor nodig gehad.. Je kan toch zelf ook wat? Als je alles laat afhangen van wat anderen voor je regelen wordt t helemaal zo'n verzorgstaat...
Als je in contact bent geweest met een Covid patient moet je minimaal 14 dagen in quarantaine, en als je klachten krijgt moet je je laten testen.. Dat konden wij vrij makkelijk vinden
Edit: je hoeft niet in quarantaine, maar dat zou ik dan wel doen .. (heeft mijn partner gedaan iig)
raket schreef:Het beleid wisselt steeds wat. Bij mijn 1e besmetting was ik ook een aantal nachten in een hotel geweest, die hoefden niet geïnformeerd volgens de ggd. Heb wel zelf even gebeld.
Nu 2e besmetting en ggd belt niet eens. Gelukkig kan ik zelf de richtlijnen wel vinden.
Ik had geen contacten van langer dan 15 minuten minder dan 1,5 meter. Dus ik was zo klaar.
bigone schreef:Raket, kunnen ze nog onderzoeken nav jouw herbesmetting of het dezelfde stam betreft? Lijkt me toch een pre om dat te weten.
SusanH schreef:O jee alweer besmet? Hoe gaat het nu?
Ik hou me ook keurig aan alle richtlijnen. Maar ben afgelopen weekend toch verkouden geworden. Van wie geen idee. Gelukkig geen corona, want getest. Kwestie van over vermoeid en dan kan ik de klok erop gelijk zetten. Normaal is verkouden zijn niet zo spannend, maar in deze tijden niet zo handig.
Relaxed schreef:SusanH schreef:O jee alweer besmet? Hoe gaat het nu?
Ik hou me ook keurig aan alle richtlijnen. Maar ben afgelopen weekend toch verkouden geworden. Van wie geen idee. Gelukkig geen corona, want getest. Kwestie van over vermoeid en dan kan ik de klok erop gelijk zetten. Normaal is verkouden zijn niet zo spannend, maar in deze tijden niet zo handig.
Verkouden wordt je toch niet perse van iemand? Ik word ook wel verkouden als ik zonder jas buiten ben geweest terwijl het toch frisser is dan ik dacht.. Of als ik bijvoorbeeld weinig slaap heb gehad, ben ik ook wat vatbaarder.
Sizzle schreef:Je wordt verkouden van een virus, dus om verkouden te worden moet je ergens een virus opgeduikelt hebben. Dat virus maakt niet perse kans op succes, daarvoor moet eerst je immuunsysteem even wat minder alert zijn. Zonder jas in de kou is precies zo‘n moment.
Dat is bij covid niet anders. Als je eerste lijn defensie in toptoestand is wordt je ook niet ziek van covid.
Coronavirussen zijn ook verkoudheidsvirussen.
Sizzle schreef:Je wordt verkouden van een virus, dus om verkouden te worden moet je ergens een virus opgeduikelt hebben. Dat virus maakt niet perse kans op succes, daarvoor moet eerst je immuunsysteem even wat minder alert zijn. Zonder jas in de kou is precies zo‘n moment.
Dat is bij covid niet anders. Als je eerste lijn defensie in toptoestand is wordt je ook niet ziek van covid.
Coronavirussen zijn ook verkoudheidsvirussen.
veerledec schreef:Corona is natuurlijk nog een nieuw virus, waar ons immuunsysteem nog niet mee bekend is.
Mijn vader is vanochtend getest, een week en een dag na de eerste klachten en een week na de eerste keer bellen voor een test. En de uitslag zou 2-3 dagen duren werd er gezegd. Dus mocht iemand zich nog afvragen waarom Zeeland het nog zo goed doet; het testen is hier nog niet op orde.
bigone schreef:Dat vind ik nogal een statement Wat betreft Corona , dus al die jonge mensen die wel ziek worden ondanks zeer gezond leven hebben een weerstandsprobleem? Van ouderen is bekend dat je immuunsysteem minder goed werkt naarmate je ouder word dus snap ik dat er daar veel worden getroffen maar niemand heeft afweer tegen een nieuwe ziekte.
Popstra schreef:Kabinet gaat praten of ze heel de winter strenge maatregelen blijft door voeren of voor nu een strenge algehele lockdown van een aantal weken gaan doen omdat de cijfers zo schrikbarend stijgen.
Bron: Parrool
Het lijkt nu wel een soort van test waanzin te worden....