Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:52

SusanH schreef:
Zoals ik er nu naar kijk ga ik het uit eten gaan skippen tot alles weer normaal is. Ik vind er niks aan op deze manier. Dan maar bestellen en afhalen of laten bezorgen.

Ik vind het buiten ook niet anders dan normaal. Binnen wel. Dat zou ik ook niet zo snel doen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:56

Cookies schreef:
Ja dat zag je maar met het toiletpapier, van Australië tot aan de US tot aan Nederland werd er toiletpapier gehamsterd.

Zo bizar en heel leuk opgemerkt _O-

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:03

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal aangezien ik voorheen bijna nooit uit eten ging

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:29

Schoonmoeder is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, gevallen, waarschijnlijk heup gebroken. Man en ik er heen, maar ik mocht er niet in. Op de parkeerplaats stonden veel auto's met een persoon er in. Raar hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:43

nynke55 schreef:
Schoonmoeder is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, gevallen, waarschijnlijk heup gebroken. Man en ik er heen, maar ik mocht er niet in. Op de parkeerplaats stonden veel auto's met een persoon er in. Raar hoor.

Sterkte!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:46

Dank je, Purny.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:07

Sterkte Nynke, hopen dat ze snel geopereerd kan worden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:17

Opereren zit er niet meer in, ben ik bang voor. Dat overleeft ze niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:26

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:
Zoals ik er nu naar kijk ga ik het uit eten gaan skippen tot alles weer normaal is. Ik vind er niks aan op deze manier. Dan maar bestellen en afhalen of laten bezorgen.

Ik vind het buiten ook niet anders dan normaal. Binnen wel. Dat zou ik ook niet zo snel doen

Een hele vragenlijst voordat je plaats mag nemen..naam en telefoonnummer achter moeten laten. Nee dank je wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:34

SusanH, ik denk dat je het te zwaar ziet hoor. Ik ben het weekend uit eten geweest en er was heel weinig aan de hand. Lekker ruim. Gewoon een plekje met een mooi terras opzoeken, en daarvan genieten. (En volgens mij is de vragenlijst voor buiten niet eens verplicht. Telefoonnummer mogen ze hebben, als dat het is...)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:37

Wij kregen een meting met zo'n thermometer, dan hoefden ze kennelijk geen vragenlijst te doen. We waren de enigen in het restaurant én er kwam tegelijkertijd controle van de gemeente, dus helemaal corona-proof :D.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:37

Ach wat sneu Nynke, beterschap.

Wij waren zaterdag bij Wildlands met de familie.
Mijn ouders hadden voor ons allemaal kaarten gekocht begin dit jaar (pre-corona) en die waren eigenlijk tot juni geldig maar was verlengd tot augustus geloof ik.
Expres nu gegaan in de hoop dat het rustig was, en hier in het Noorden nog weinig aan de hand is qua besmetting en we de schoolvakanties voor wilden zijn.
Je kreeg een tijdslot waarbinnen je binnen kon komen. Achter ons stond echter al gelijk een hele rij en ook binnen was het -hoewel rustiger dan anders waarschijnlijk- in mijn ogen veel en veel te druk.
Afstand houden is geen doen, want dan kun je maar d ehelft vh park zien als je overal moet wachten tot je voorganger weg is.
En hoewel ze wel verplichte looprichting hadden en bv in de achtbaan of in de vrachtwagen die de safari rijdt steeds 1 bankje oversloegen, vond ik het eigenlijk niet te doen.
Mijn hele familie was al die tijd streng, mijn ouders namen zelf eten en drinken mee als ze hierheen kwamen en niemand kwam bij elkaar in huis enz. En nu zaten we toch zomaar hutjemutje dus die 1,5 meter hebben we onderling ook maar losgelaten en savonds met z'n allen pizza besteld :+
Als we dit van tevoren hadden geweten waren we niet gegaan, geen van ons allen voelde zich er helemaal prettig bij en we vonden het echt niet voldoende. Door de tijdslots hadden we gedacht dat er veel meer verspreiding zou zijn van de bezoekers enz.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:45

Wat heftig Nynke!!
Ik duim voor best mogelijke afloop in deze situatie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:54

SusanH schreef:
lenaa_tje schreef:

Een hele vragenlijst voordat je plaats mag nemen..naam en telefoonnummer achter moeten laten. Nee dank je wel.

Dat hoeft bij ons buiten dus niet. Ze vragen alleen of je, je handen wil desinfecteren. Hoeven dus helemaal geen naam of telefoonnummer op te geven. Binnen inderdaad wel.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:55

Ik vond het in wildlands juist heel goed geregeld. We vonden het ook rustig en afstand houden was geen punt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:59

Misschien ligt het aan ons referentiekader, hoewel jij denk ik ook niet veel op pad bent geweest verder gezien alles de laatste tijd....
Kom zelf uit een dorp dus altijd rust en ruimte om ons heen maar hier vond ik het wel druk, hoewel rustiger dan op een normale dag zou zijn geweest. Maar veilig voelden we ons geen van allen en we dachten allemaal 'ik hou mn hart vast voor de zomervakantie" en dan niet persé gericht op Wildlands hoor, maar op de algehele tendens van dat mensen geen afstand houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:03

Je was natuurlijk wel op een zaterdag en het was ook nog lekker weer.
Verder vind ik het in Emmen en omgeving sowieso al minder strikt met afstand houden dan hier. En volgens mij komen wij redelijk uit dezelfde omgeving.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:14

Wij waren er op een maandag. Dus dat zal inderdaad uitmaken.
Er zijn altijd mensedie zich niet gedragen.
Ik vond dat op de boot naar Schiermonnikoog erger.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:26

raket schreef:
Wij waren er op een maandag. Dus dat zal inderdaad uitmaken.
Er zijn altijd mensedie zich niet gedragen.
Ik vond dat op de boot naar Schiermonnikoog erger.

Dat is ook zo! Zo’n boot lijkt mij inderdaad ook zo’n plek :')
Overal heb je dit.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:33

SusanH schreef:

Ik ben echt al naar veel verschillende horeca gelegenheden geweest in Eindhoven en Tilburg en nog zuidelijker en wij zijn eigenlijk misschien 2 van de 10 keer gevraagd of we klachten hebben. :+ verder zitten mensen gewoon bij elkaar aan tafel, ook mensen die geen huisgenoten zijn. Maar het verschilt wel per horeca gelegenheid. Maar het valt echt mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:41

Bij mij werd idd alleen mijn nummer en naam gevraagd meer niet

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:47

Vandaag nog uiteten geweest, wezen lunchen en nog een terrasje gepakt tussendoor in Eindhoven, alledrie geen vragen. Vrijdagavond Stratumseind geweest, soort kroegentocht gehouden en bij 1 kroeg vroegen ze of we klachten hadden en dat was het. Verder met z’n drieën gewoon aan een ‘klein’ tafeltje kunnen zitten telkens. O en nergens gereserveerd. Tussen de tafels in meestal wel genoeg ruimte. In Tilburg vond ik ze op het ene plein wel wat strenger (maar ook de eerste week nog vragen, daarna een briefje aan de deur met de vragen en aan het begin van het terras en that’s it) maar het andere plein was ook weer fijner.

Op mijn werk (broodjeszaak) reserveert ook echt niemand en komt iedereen binnen en ik hoef van mijn baas ook geen vragen te stellen.

Tjaaa ik vind het wel fijn, volgens mij worden er ook geen boetes uitgedeeld zolang het allemaal niet te erg wordt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:40

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:46

Nou, als het een poosje zo gaat en er komen geen besmettingen bij, dan moet men haast wel aannemen dat het virus onder bepaalde omstandigheden heel niet zo besmettelijk meer is...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:49

Cer schreef:
Nou, als het een poosje zo gaat en er komen geen besmettingen bij, dan moet men haast wel aannemen dat het virus onder bepaalde omstandigheden heel niet zo besmettelijk meer is...

Maar welke omstandigheden zijn dat dan precies?
In Florida gaat het gruwelijk mis met 3500 nieuwe besmettingen per dag. Daar is het nu ook zomer en warm.