Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:25

Rytir schreef:
LienC schreef:
Eh, als lautje 2 kinderen mee moet nemen, niet mag tillen en daarnaast zwanger is, lijken me dat zelfs 3 hele goede argumenten. Heeft volgens mij niets met flexibel te maken.

Hier ook zwanger (38 weken), ik haal de boodschappen op bij pick up point of man gaat heen, maar het liefst oppikken. Volgens mij is de nachtmerrie van iedere zwangere nu om je kind straks niet mogen vast te houden (als je zelf besmet bent). Dat zal wat doen met het eerste hechtingsproces en dus wil je gewoon je pasgeboren baby kunnen vasthouden.

Oioi, zwangerschap heb ik overheen gelezen dan! Dus excuus... Was ook geen aanval op lautje maar frustratie over alle relatief gezonde mensen die laten bezorgen terwijl juist die optie voor onze oudere medemens het verschil kan maken.

Meld je ouders aan bij picknick? Misschien is daar plek. En anders probeer jumbo. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:25

bigone schreef:
Op Sint Maarten gaan ze alles dicht gooien, dus ook de supermarkten , gevolg kun je raden, lange rijen er voor. Hoezo handig.

Supermarkten dicht? Hoe dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:26

SusanH schreef:
Iemand die weet rond welke tijd Jumbo die tijden erop zet dan? Heb nu al een paar keer op verschillende tijden gekeken maar komt niks bij.

In de ochtend meestal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:27

Joman schreef:
SusanH schreef:
Iemand die weet rond welke tijd Jumbo die tijden erop zet dan? Heb nu al een paar keer op verschillende tijden gekeken maar komt niks bij.

In de ochtend meestal.

Soms ook in de middag. Soms zie ik in de ochtend geen plek, maar in de middag ineens weer voor een aantal dagen plek.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:32

Rytir schreef:
_lautje_ schreef:
Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.

Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.

Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere :o
Het is vervelender als ik met koters de winkel in zou moeten.

Dat vind ik dus een beetje jammer... Jullie hebben de afspraak dat jij zorgt voor de kinderen en huishouden. Afgezien van mijn mening dat ik het een 1960 dingetje vind, mensen die echt in de risico groepen zitten moeten nu het risico opzoeken omdat ze niet hebben gehamsterd. Of die luxe van bezorgen niet gewend zijn.

Ten eerste ik ben 26 weken zwanger van een hoogrisico zwangerschap met kans op prematuriteit
Ten tweede ben ik zwaar astma patiënt
Ten derde mag ik niet tillen ivm veel harde buiken en bekkenklachten en tot voor kort een hernia

Daarnaast zorgt mijn man er voor met zijn bedrijf dat jullie überhaupt te eten hebben en dat de paar honderd man personeel wat Er loopt nog werk heeft. Kortom hij heeft een vitaal bedrijf.

En ja wij hebben een traditioneel rolpatroon. Maar tot vorig jaar werkte ik gewoon keihard als jurist. Helaas is onze jongste dochter van 15 maanden een zorgenkind en mocht zij niet naar de opvang. Dus toen hebben wij deze keuze gemaakt. Uit liefde voor ons kind en ons gezin. En weet je: ik vind het heerlijk.
Maar denk even na voor je oordeelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:34

Sheran schreef:
Bedankt Zonnebloem, Neon, Rytir, voor jullie lieve woorden.

Marie_Anne schreef:
Zit je in de stress omdat je bang bent dat je nu besmet bent? Of omdat je je schuldig voelt?
Dat laatste is toch echt niet nodig. Je bent gewoon een mens toch, ik weet hoe moeilijk het is om weken lang in je eentje te zitten.
In het eerste geval: heb je daar reden toe, om daar bang voor te zijn?

In beide gevallen: :(:)

Ik zit in de stress om beide dingen. Hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon even afstand te houden terwijl mensen ontzettend ziek aan het worden zijn?
En natuurlijk ook bang voor besmetting. Degene in kwestie heeft wellicht niemand aangeraakt maar toch een beetje contact met zusje en ouders. Dus ik zat de hele nacht: wat als ik doodga :'). Dat was het niet waard!

:') Sorry. Je gaat niet dood.

Het is toch heel onnatuurlijk gedrag voor de mens, geen fysiek contact en afstand houden van iedereen. Het is raar en eng. Wees niet zo streng voor jezelf joh, je had daar even behoefte aan. Vanaf nu gewoon weer netjes afstand houden, niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:40

_Laura_ schreef:
-O-
[ [url=m/aiaR0G.png]Afbeelding[/url] ]

:oo
Ik zag dat het inderdaad op de liveblog van de NOS staat, en een link naar Twitter van een correspondent daar.
https://nos.nl/l/2329431
Citaat:
In het Chinese nationale park Huangshan, in de oostelijke provincie Anhui, was het vandaag dringen geblazen. De populaire bergketen trok meer dan 20.000 bezoekers en moest daarom dicht.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:43

PSvanLot schreef:
Ik heb nu ook echt meer werk dan normaal gesproken. Als ik na mijn lessen naar huis ga van school dan heb ik alles afgewerkt. Nu zit ik, zelfs nu op dit moment, nog dingen te controleren voor leerlingen...

Vandaag was ik op de Woenselse markt. Had bij mijn moeder gewerkt en ging daar de marktkooplui een hart onder de riem steken. Het is voor hen ook erg moeilijk om brood op de plank te krijgen.

Ook hier was ik aangenaam verrast. Mensen hielden keurig afstand en waren erg vriendelijk tegen elkaar.

Oh is dr woenselse markt er nog wel ja? Altijd er leuk om daarheen te gaan maar met de auto is het rot parkeren en met mijn kleintje kan ik nog niet fietsen. Fijn dat je ze gesupport hebt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:45

Lau, je hoeft je niet te verdedigen.
Als jullie je hier prettig bij voelen, moet je dat doen. Iedereen heeft zn eigen redenen en daar hoeft niemand wat van te vinden.
Mensen kijken mij ook raar aan als ik door de winkel loop met handschoentjes aan. Dikke prima, dan hebben ze waarschijnlijk niks beters te doen....

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:46

Liezel1 schreef:
Lau, je hoeft je niet te verdedigen.
Als jullie je hier prettig bij voelen, moet je dat doen. Iedereen heeft zn eigen redenen en daar hoeft niemand wat van te vinden.
Mensen kijken mij ook raar aan als ik door de winkel loop met handschoentjes aan. Dikke prima, dan hebben ze waarschijnlijk niks beters te doen....

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:46

_lautje_ schreef:
Rytir schreef:

Dat vind ik dus een beetje jammer... Jullie hebben de afspraak dat jij zorgt voor de kinderen en huishouden. Afgezien van mijn mening dat ik het een 1960 dingetje vind, mensen die echt in de risico groepen zitten moeten nu het risico opzoeken omdat ze niet hebben gehamsterd. Of die luxe van bezorgen niet gewend zijn.

Ten eerste ik ben 26 weken zwanger van een hoogrisico zwangerschap met kans op prematuriteit
Ten derde mag ik niet tillen ivm veel harde buiken en bekkenklachten en tot voor kort een hernia

Daarnaast zorgt mijn man er voor met zijn bedrijf dat jullie überhaupt te eten hebben en dat de paar honderd man personeel wat Er loopt nog werk heeft. Kortom hij heeft een vitaal bedrijf.

En ja wij hebben een traditioneel rolpatroon. Maar tot vorig jaar werkte ik gewoon keihard als jurist. Helaas is onze jongste dochter van 15 maanden een zorgenkind en mocht zij niet naar de opvang. Dus toen hebben wij deze keuze gemaakt. Uit liefde voor ons kind en ons gezin. En weet je: ik vind het heerlijk.
Maar denk even na voor je oordeelt.

Joh jij hoeft je toch niet te verdedigen omdat iemand gefrustreerd is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:47

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Daan13 schreef:
Jis_ schreef:
of hij naar de kapper was geweest, ja kapper de vrouw al jaren. Skills ontwikkeld bij mijn Maltezer vroeger. :P

Ik ben nu zo benieuwd naar het kapsel =:)

Ik zie een hele moderne hippe,strak good loking maltezer voor mij of toch het andere plaatje van een man met een zeer kort kapsel... tondeuse op millimeter stand _O-

:= Eerst een ramp en later werd het een modern hippe enzo kapsel bij Maltezer. Oefening baart kunst.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 05-04-20 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

_lautje_ schreef:
Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.

Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.

Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere :o
Het is vervelender als ik met koters de winkel in zou moeten.

Dat vind ik dus een beetje jammer... Jullie hebben de afspraak dat jij zorgt voor de kinderen en huishouden. Afgezien van mijn mening dat ik het een 1960 dingetje vind, mensen die echt in de risico groepen zitten moeten nu het risico opzoeken omdat ze niet hebben gehamsterd. Of die luxe van bezorgen niet gewend zijn.[/quote]

Maar denk even na voor je oordeelt.[/quote]

Nogmaals excuus lautje, zie mijn laatste bericht. Picnic zit ook vol Joman, randstad. Daarom ben ik ook zo fel, ik kan het nog regelen voor mijn ouders en buuf. Maar als ik dan denk aan mensen zonder vangnet ;(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:48

bigone schreef:
Op Sint Maarten gaan ze alles dicht gooien, dus ook de supermarkten , gevolg kun je raden, lange rijen er voor. Hoezo handig.
En oplopende besmettingen in China? Het verbaast me dat ze elke keer melden dat het grootse gedeelte het uit het buitenland heeft meegenomen, denk dat ze daar nog lang niet klaar zijn en wanneer daar de hel weer losbreekt de rest van de wereld een groot probleem heeft mbt medicatie en hulpmiddelen.

Tot nu toe worden in China 11nieuwe binnenlandse besmettingen gemeld, sinds zaterdag 30 in totaal, waarvan 25 volgens de autoriteiten opgelopen in het buitenland.
Men test daar veel en alles wat maar een verdenking Corona heeft wordt geïsoleerd. Je kunt dan nog niet echt spreken van een alarmerende situatie, maar het blijft natuurlijk spannend.

Daarbij zijn de besmettingen die nu worden gemeld in een andere Provincie in China. Dat ligt ca 836 km van Wuhan (Hubei) af. Feitelijk zou je kunnen zeggen, vergelijkbaar met hier, in een ander land. In Wuhan krijgen mensen langzaamaan meer bewegingsvrijheid maar daar komen geen nieuwe besmettingen bij.
Het is minder waarschijnlijk dat de besmettingennu in Guangdong zijn te relateren zijn aan Wuhan, maar meer waarschijnlijk door reizigers vanuit het buitenland zijn meegenomen, aangezien dat volgens de autoriteiten daar wel vast ligt.

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:48

Sowieso grappig om de keuze van een vrouw om thuis te blijven ' 1960' te noemen. Als het een vrouw haar eigen keuze is, is ook dat emancipatie.
Of ben je als vrouw alleen maar volwaardig als je 36 uur werkt :+ ?

Dat veroordelen over die boodschappen, of over wie er wel naar buiten gaat. Ik merk dat ik dat in het begin ook deed, maar het maakt je zo negatief. Ik denk dat het in deze tijd voor mij beter is om dat niet te doen, om niet te oordelen. Ben anders bang dat ik in een soort modus kom waarin ik mij alleen maar erger aan alles en iedereen :') .

Gister sloot de lidl om 20.00, ik was er om 19.45. Met 1 ander persoon en alles was er nog. Echt een tip om dat te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:49

Tieneke schreef:
Joman, als zwangere vrouw behoor je in België niet tot de risicogroepen. Zie https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/ .

Dan hebben ze dat aangepast. Dat was eerder wel zo namelijk :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:50

Tieneke schreef:
Joman, als zwangere vrouw behoor je in België niet tot de risicogroepen. Zie https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/ .

En gelukkig heb je nog altijd de vrijheid om dat voor jezelf te bepalen welke risico‘s je bereid bent te nemen.

Dit topic is langzaam een: „laten we iedereen afkafferen die zich niet naar mijn idealen schikt„ topic geworden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:51

Men is daar redelijk snel op teruggekomen, een paar weken geleden al bij het begin van de epidemie in België.

Sizzle, daar had ik het natuurlijk niet over. Ik ging alleen maar in op de opmerking hoe het in België officieel zou zijn. Natuurlijk is iedereen vrij en better safe than sorry.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:52

ruitje schreef:
Sowieso grappig om de keuze van een vrouw om thuis te blijven ' 1960' te noemen. Als het een vrouw haar eigen keuze is, is ook dat emancipatie.
Of ben je als vrouw alleen maar volwaardig als je 36 uur werkt :+ ?

Dat veroordelen over die boodschappen, of over wie er wel naar buiten gaat. Ik merk dat ik dat in het begin ook deed, maar het maakt je zo negatief. Ik denk dat het in deze tijd voor mij beter is om dat niet te doen, om niet te oordelen. Ben anders bang dat ik in een soort modus kom waarin ik mij alleen maar erger aan alles en iedereen :') .

Gister sloot de lidl om 20.00, ik was er om 19.45. Met 1 ander persoon en alles was er nog. Echt een tip om dat te doen :)

Maar hier heb je dan dus geen brood meer en dat heb ik toch echt wel nodig.

ruitje

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:53

Oke, dan heb ik al 3 weken mazzel met net nieuwe broodkarren vol :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:53

Tieneke schreef:
Men is daar redelijk snel op teruggekomen, een paar weken geleden al bij het begin van de epidemie in België.

Sizzle, daar had ik het natuurlijk niet over. Ik ging alleen maar in op de opmerking hoe het in België officieel zou zijn. Natuurlijk is iedereen vrij en better safe than sorry.

Ik vind dat eigenlijk ook niet zo interessant, wat de instanties aangeven. Corona kan gepaard gaan met hoge koorts en zuurstofgebrek. Alleen die twee dingen kunnen al zorgen voor een miskraam, vroeggeboorte of dood-geboorte. Dat is algemeen bekend en daardoor is bijvoorbeeld een gewone griep ook al een risico.

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:55

Inderdaad Joman, een vriendin van ons kreeg op 7 maanden zwangerschap griep en daardoor braken de vliezen. Puur door de koorts. Iedere ziekte is een risico in je zwangerschap.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:56

ruitje schreef:
Oke, dan heb ik al 3 weken mazzel met net nieuwe broodkarren vol :o

Kan best per winkel verschillen natuurlijk maar hier is bij de jumbo altijd vanaf 4 uur het brood op. Kan dan nog wel witbrood krijgen of stokbrood maar toch maar niet :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:57

Sassii schreef:
Precies! Dat!!!!!!

Er zijn gelukkig heel veel mensen die wel erg veel begrip voor ons hebben en vinden dat we het goed doen, maar dat we zelfs beveiliging nodig hebben gaat echt te ver.

Beveiliging wat erg. Nou ik ben hartstikke blij met de supermedewerkers. Geen pretje nu, zelfs niet als iedereen vriendelijk blijft maar dat zou wel een Heel stuk schelen.