[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 00:24

_San87_ schreef:
idinn schreef:
Een nieuwe collega zei "misschien verander je nog van gedachten" ... echt ik vind het gelijk een zak hooi en dat moet ik dan inwerken :')

'Misschien kom jij je proeftijd niet door.'

:')

Laurora

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 00:28

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 00:39

Femke_Tweety schreef:
Iemand nog wat antikinderammunitie nodig?

Sit back, relax and enjoy the ride...

Hier gaan wij allemaal nooit last van krijgen... :+

https://fb.watch/v/33Ml0uGp3/

Ik word heel kriebelig hiervan _-:( had m’n kind geschopt. Maar daarom beter dat ik geen kinderen krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:25

Danique_G schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik word heel kriebelig hiervan _-:( had m’n kind geschopt. Maar daarom beter dat ik geen kinderen krijg
Vind ik nog mild. :+ Ik had de mijne achtergelaten bij het eerstvolgende tankstation langs de A12, met een slaapzak en wat geld voor een ijsje.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:12

Danique_G schreef:

Ik word heel kriebelig hiervan _-:( had m’n kind geschopt. Maar daarom beter dat ik geen kinderen krijg[/quote]Vind ik nog mild. :+ Ik had de mijne achtergelaten bij het eerstvolgende tankstation langs de A12, met een slaapzak en wat geld voor een ijsje.[/quote]

Hahahha alleen maar een ijsje ja :') ?

Ik wilde even zeggen dat ik 9 augustus een afspraak bij de Gyn heb.
Als het goed is bij zoals de assistente zei; een dokter die dat soort dingen doet :')
Dus ehm ja ben benieuwd. Vind het stiekem wel heel erg spannend.

Oeps quote kapot gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:15

Je moet ze toch even bezig houden tot ze geadopteerd worden. Een ijsje lijkt me daar perfect voor, hoewel ik natuurlijk geen expert ben. :')

Spannend, je afspraak, fingers crossed!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:18

Spannend Wodamen, succes! :)

Dat filmpje :oo Brr.

En het plaatje van Laurora - lekker onhandig gedesignd :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:10

Oh dear... Er is een asielzoekersgezin (denk ik, zij is traditioneel Afrikaans gekleed en spreekt geen Nederlands en een beetje Engels) boven ons komen wonen...

Ik schiet een beetje in de geluidsoverlast stress... Mijn vriend vind dat ik niet meteen negatief moet zijn en moet afwachten, en misschien is dat wel zo, maar ik kan nu al alles wat ze zeggen precies verstaan :=. Volgens mij zijn t een moeder en 3 of 4 kinderen. In een bovenwoning met twee slaapkamers.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:42

Kun je wel goed een andere taal leren, gratis :+
Grapje, ik snap wel dat je daar niet zo gerust op bent :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:51

Gewoon gaan kennis maken en misschien snapt ze een subtiele opmerking dat het gehorig is qua geluid. Misschien verstaat ze Engels wel gewoon goed. Of 1 vd kinderen.

Sowieso kennismaken, traditionele kleding is vast ook traditioneel koken.. dat moet lekker zijn :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 00:09

Hebben ze al wel meubels etc? Als t nog kaal is dan is t sws al vrij gehorig natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 00:15

idinn schreef:
Gewoon gaan kennis maken en misschien snapt ze een subtiele opmerking dat het gehorig is qua geluid. Misschien verstaat ze Engels wel gewoon goed. Of 1 vd kinderen.

Sowieso kennismaken, traditionele kleding is vast ook traditioneel koken.. dat moet lekker zijn :D

Kan ook zijn dat ze uit Congo of Angola of zo komt… Of Tsjaad… CAR… dan spreekt ze waarschijnlijk wel Frans (of Portugees in het geval van Angola).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 00:26

Mkango schreef:
Je moet ze toch even bezig houden tot ze geadopteerd worden. Een ijsje lijkt me daar perfect voor, hoewel ik natuurlijk geen expert ben. :')

Spannend, je afspraak, fingers crossed!

Scheelt al wel dat sommige kinderen echt anticonceptie op pootjes zijn voor mij. Op stal lopen wel een paar leuke kinderen rond waar ik echt wel mee lach soms of mee te loop klieren.
Maar ken ook een kind die ik gewoon negeer, weer er echt niet mee om te gaan. Vind het zo’n onaardig kind die nooit leuk kan doen.

_San87_ schreef:
Oh dear... Er is een asielzoekersgezin (denk ik, zij is traditioneel Afrikaans gekleed en spreekt geen Nederlands en een beetje Engels) boven ons komen wonen...

Ik schiet een beetje in de geluidsoverlast stress... Mijn vriend vind dat ik niet meteen negatief moet zijn en moet afwachten, en misschien is dat wel zo, maar ik kan nu al alles wat ze zeggen precies verstaan :=. Volgens mij zijn t een moeder en 3 of 4 kinderen. In een bovenwoning met twee slaapkamers.

Denk dat je wel moet gaan rekenen op wat overlast. Denk dat je ze gewoon moet uitnodigen een keer en zorgen dat je een goede band hebt. Als je dan echt overlast hebt kun je altijd gesprek met ze aangaan. Cultureel gezien zijn wij een redelijk rustig volkje, zeker in vergelijkingen met flink zuidelijkere landen. Maar een middenweg moet te vinden zijn.

En we zijn nu aan het speculeren natuurlijk. Wellicht valt het mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 00:51

Voor mij zijn ze allemaal anticonceptie op pootjes. :') Laatst was ik het speeltoestel van de 4-jarige van m’n nicht en ik was binnen een uur al volledig overprikkeld.

Ik kan best leuk spelen met kinderen, deels doordat ik zelf zo’n wild child ben die nooit volwassen is geworden, maar de rust en stilte als ik daarna weer gewoon het gekwetter van de vogels om me heen heb in plaats van stemgeluid… héérlijk. :)) Ik moet er niet aan denken om 24 uur per dag zo “aan” te moeten staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 06:16

Het is idd kaal, de rationele argumenten ken ik ook allemaal wel. Kinderen staan voor mij alleen gelijk aan herrieschoppende schreeuwbekken :)). We wonen in een hele rustige buurt, ik hoop gewoon dat dat zo blijft... Buurkrijsje is ook eindelijk opgehouden met schreeuwen, zit niet echt op Buurkrijsjes 2.0 te wachten :+.

Ze kan wel Engels, trouwens. We hebben aangeklopt toen ze om 22u nog liepen te stampen en te gillen.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:37

Ik woon vlakbij een basisschool. Over het algemeen weinig last van verder, behalve een periode waar ze ivm Corona op het grasveldje bij mij voor mochten spelen.
Maar die kids worden dus om half 9 gebracht en 3 uur weer opgehaald (leuk als het regent en ik moet rond dezelfde tijd weg want dan wordt iedereen ineens massaal met de auto gebracht want kinderen smelten in de regen ofzo) en de oudere gaan zelf naar huis, en echt de geluiden die er soms uitkomen :') Laatst liep er één voorbij die was carnaal aan het schreeuwen. Voor de fun. Ja kan ook.

@San87 dat is wel vervelend. Dat is echt rottig aan appartementen. Lijkt mij inderdaad wel handig om een beetje kennis te maken. Ik denk ook dat mensen het zich niet altijd realiseren. Zeker in een nieuw complex is het altijd weer een beetje aanvoelen hoe gehorig het nou echt is. En gezien zij in de bovenwoning wonen zullen zij het zelf ook niet ervaren. Bovenburen kun je denk ik nog het meeste last van hebben.

Mijn bovenbuurvrouw ken ik verder niet zo los van wat gedag zeggen maar ik weet ook al dat het een paarden- en kattenmens is zonder kinderen. Af en toe hoor ik eens kattenvoetjes over mijn plafond racen of is de kat naar mij aan het miauwen vanuit het raam als ik op mijn balkon zit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:15

Voor zover mij is verteld zijn dat vaak gezinnen waar het meubilair beperkt is, en dus heb je meer kans op gehorigheid.

Wij hadden eerst een Marokkaans gezin, moeder huismoeder en 3 kleine kinderen op het einde. Nu woont er een DJ met 3 (of 4?) kinderen, jongste ergens rond een jaar of 4 denk ik. Je mag 3x raden welke het meeste kabaal geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:04

LunarEclipse schreef:
Ik woon vlakbij een basisschool. Over het algemeen weinig last van verder, behalve een periode waar ze ivm Corona op het grasveldje bij mij voor mochten spelen.
Maar die kids worden dus om half 9 gebracht en 3 uur weer opgehaald (leuk als het regent en ik moet rond dezelfde tijd weg want dan wordt iedereen ineens massaal met de auto gebracht want kinderen smelten in de regen ofzo) en de oudere gaan zelf naar huis, en echt de geluiden die er soms uitkomen :') Laatst liep er één voorbij die was carnaal aan het schreeuwen. Voor de fun. Ja kan ook.

@San87 dat is wel vervelend. Dat is echt rottig aan appartementen. Lijkt mij inderdaad wel handig om een beetje kennis te maken. Ik denk ook dat mensen het zich niet altijd realiseren. Zeker in een nieuw complex is het altijd weer een beetje aanvoelen hoe gehorig het nou echt is. En gezien zij in de bovenwoning wonen zullen zij het zelf ook niet ervaren. Bovenburen kun je denk ik nog het meeste last van hebben.

Mijn bovenbuurvrouw ken ik verder niet zo los van wat gedag zeggen maar ik weet ook al dat het een paarden- en kattenmens is zonder kinderen. Af en toe hoor ik eens kattenvoetjes over mijn plafond racen of is de kat naar mij aan het miauwen vanuit het raam als ik op mijn balkon zit :P

Het is een maisonettewoning (heet dat zo?), wij hebben de benedenverdieping en een gigantische tuin, zij dan de bovenverdieping.

We gaan het zien. Ik hoop echt dat het meevalt, ik ga niet zo goed op schreeuwen en stampen... Ik weet niet wanneer ze echt over gaan, maar ik vrees die dag wel een beetje :=. Misschien ben ik wel drama, hoor, mijn rust is me gewoon heilig met 40 uur werken naast t huishouden en de dieren.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:11

Ik had op een van de stallen waar ik stond ook zon kind rondlopen waar ik helemaal de kriebels van kreeg. Kind ging ook gewoon ander mans paarden poetsen of mee rondlopen gewoon zo uit het niets zonder toestemming een kind van 6 jaar ofzo. Levensgevaarlijk kind. Mocht ook alles want anders werd ze boos.
Als ik naar mijn paard ga, ga ik om gezellig met mijn paard te zijn, niet om mijn paard met gespuis te delen. haha
Nu gelukkig geen last meer van.

Achter ons woont gespuis dat erg goed is in huilen en schreeuwen, maar ja als papa en mama schreeuwen dan nemen de kinderen het zo over hé, ze zeggen soms ook de meest erge dingen tegen die kinderen echt sneu..

Ik ga ook niet zo goed op lawaai van andere mensen, woon voor het eerst in 20 jaar in een hoekwoning, en kan de buren soms horen. Vind dat een heel gek idee. Altijd vrijstaand gewoond haha
Hoef de wekker van de buurman niet te horen, gelukkig geen kinderen daar

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:02

_San87_ schreef:
Het is een maisonettewoning (heet dat zo?), wij hebben de benedenverdieping en een gigantische tuin, zij dan de bovenverdieping.

We gaan het zien. Ik hoop echt dat het meevalt, ik ga niet zo goed op schreeuwen en stampen... Ik weet niet wanneer ze echt over gaan, maar ik vrees die dag wel een beetje :=. Misschien ben ik wel drama, hoor, mijn rust is me gewoon heilig met 40 uur werken naast t huishouden en de dieren.

Snap ik helemaal, mijn buurman houdt van z'n metal lekker hard zetten en dat hoor ik zachtjes door de muren in mijn slaapkamer en nooit echt op gekke tijden. Dat vind ik al irritant.
Of als iemand ergens anders in t gebouw aan het douchen is dus ik de leidingen hoor.
Of als iemand om 11 uur 's avonds nog even een wasje draait.

Ik kijk uit naar het moment dat ik in een huis woon :+

Ik hoop in ieder geval voor jou dat het uiteindelijk meevalt :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:37

Ik ook :=. We wonen voor nu prima, plan is flink sparen en dan een vrijstaand huis :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:43

Lunar, in een huis kan je zulke dingen met wat pech ook horen van de buren :+

Ik ga voor vrijstaand :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:49

Ik heb dan het geluk in een bejaardemcomplex te wonen dus geen irritante kids bij mij. We hadden geen zin in overlast van kinderen. Maar ik kan je vertellen dat Henk en Annie nog regelmatig van bil gaan.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:12

Danique_G schreef:
Ik heb dan het geluk in een bejaardemcomplex te wonen dus geen irritante kids bij mij. We hadden geen zin in overlast van kinderen. Maar ik kan je vertellen dat Henk en Annie nog regelmatig van bil gaan.

_O-
Als het goed is komen er rond die leeftijd in elk geval geen kinderen meer van :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:24

Ik had zo'n mooi en onschuldig leven zonder dat beeld van Henk en Annie in mijn hoofd