Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:00

Myfairytale schreef:
nicole_floor: dat laatste herken ik! Vandaar ook van ma-vrij "van ons" en in het weekend van de hele omgeving. ;)
Nieuwbouw is hier gelukkig niet, dat scheelt een hele hoop. Maar merk wel dat sowieso alles veel meer volgebouwd wordt. Zonneparken, windmolenparken, nieuwbouwwijken, industrie, etc.

Marije_1997: vroeger kon dat bij mijn ouders inderdaad ook. Hoe het hier vroeger was weet ik niet, want we wonen hier pas sinds januari.
Maar is alsnog wel vrij rustig, alleen in het weekend heel veel wandelaars en mountainbikers.
Waar wij wonen kent ook haast niemand. :=

Wij zouden eerst een sauna naast ons krijgen hahaha dus dan was het nog drukker geweest. Zit nu een ranch naast ons, die helaas op zondag ook veel mensen krijgen om te rijden in de imens grote hal waar wij op uit kijken hahaha maar liever paarden mensen over de weg dan van die vervelende oudjes die naar een sauna gaan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:08

DiscoDipp schreef:
xDenies schreef:
Dat het me oprecht vreselijk frustreert dat altijd alles wat ik zeg maar als 'fel' bestempeld wordt, vooral omdat ik juist zo mijn stinkende best doe om dat te voorkomen. En dat ik The Last Kingdom seizoen 4 heb uitgekeken :(

Ik snap precies hoe jij je voelt. Ik wordt ook altijd als fel bestempeld. Maar weetje, dat heet op je strepen staan, je grenzen aangegeven. Soms is iets inslikken helemaal niet slecht. Maar take no oliebol form no one. En als je dat netjes kunt verwoorden met enige ‘felle’ druk erachter. Dan is dat niet jouw probleem als iemand dat niet kan handelen. De wereld is hard, deal with it denk ik dan maar.

Ik snap wel wat je bedoeld denk ik, maar ik heb zelf juist helemaal niet het gevoel dat ik op m'n strepen sta, grenzen aangeef of fel ben. Het gaat ook altijd om geschreven teksten dus ik weet zelf gewoon niet zo heel erg waar het hem in zit. Het zal best kloppen hoor, maar ik wil daar dan wel een soort van in veranderen ..

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:10

Dat ik gewoon echt altijd honger heb, zwak ben en er aan toe geef, en zo dus nooit af ga vallen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:11

Talietjuh schreef:
Princess_ schreef:
Mijn kat die mij recht aankijkt terwijl ze op de nieuw geplante klimop piest _-:(

_O- hahaha zo herkenbaar..die machteloosheid...

Mijn katten perfect opgevoed vanaf dag 1.....Hebben ze zomaar besloten dat t geoorloofd is ruim 1 uur voor avond-etenstijd te gaan miauwen... |o

Iemand tips?

Vierkant negeren :j heeeeeel veel geduld kweken en gewoon doen alsof ze niet bestaan (negatieve aandacht is ook aandacht). En wellicht nog belangrijker - pas voeren als ze stil/gefocust op wat anders zijn.[/quote]

Het probleem is dat de loeiers niet uitgaan, ze blijven ook bij de voetbal dwalen, maar ga t proberen, dankje.

Heb jij t zo wel af kunnen leren?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:20

Dat mijn man pindasaus heeft gemaakt en die pan staat nu op het aanrecht en ik kan er niet afblijven maar moeten op dochterlief wachten want die komt hier satè eten, satèrooster staat al te walmen :=

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:46

Motivatie is zoek en ik kan m echt nergens vinden

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:58

Aan de enorme hoeveelheid schrijffouten op fora. Hempje..... Echt? Topje van de ijsberg.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:59

Loeky01 schreef:
Motivatie is zoek en ik kan m echt nergens vinden

Bij mij ligt hij ook niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:17

Zertab schreef:
Dat ik gewoon echt altijd honger heb, zwak ben en er aan toe geef, en zo dus nooit af ga vallen :(

Oeh wat ben je streng voor jezelf! Ook een zwart/wit denker toevallig?

Honger hebben is een signaal van je lichaam, daaraan toegeven is iets natuurlijks en niet per se zwak. Misschien jezelf helpen door wat voedzame en vullende tussendoortjes in huis te halen? Die je gewoon mag nemen zonder jezelf op je kop te geven?

Ik ben jaren terug ruim 30kg afgevallen, weet hoe lastig het soms is. Inmiddels is het 38 en ben ik ook jaren stabiel maar er heeft echt een méga knop om moeten gaan. En dat zat m ook vooral in niet mezelf afstraffen als t niet goed ging :o Dus ik snap hoe je je voelt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:35

Zertab schreef:

Gewoon goede voedende dingetjes kiezen. En 6x per dag een kleine portie eten. Dat is wat de meeste diëtisten je leren. En genoeg drinken dan heb je ook geen honger :D

Niet zo streng zijn voor jezelf als je lief bent gaat het makkelijker <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:38

En lekker bezig gaan met iets, dat helpt ook :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:56

Ga ook even na of je genoeg drinkt. Te weinig drinken kan soms ook een hongergevoel oproepen. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:58

We gaan pannenkoeken eten. Met eitjes van eigen kippen, ik had er bewust twee bewaard daarvoor. Toen liet mijn vriend er een kapot vallen :\.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:00

Dankje voor de tips! Inderdaad ik ben een zwart/wit denker. Een keer cheaten op een dag en ik geef al op, want dan is de dag toch al verpest. :')

Ik drink chronisch te weinig eigenlijk, want dan moet ik elk uur naar de wc. Als het niet vaker is...

Maar ik drink sowieso bij elke maaltijd. Ik vind het alleen niet ''normaal'' om 1,5 uur na een warme maaltijd weer honger te hebben...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:06

Zertab schreef:
Dankje voor de tips! Inderdaad ik ben een zwart/wit denker. Een keer cheaten op een dag en ik geef al op, want dan is de dag toch al verpest. :')

Ik drink chronisch te weinig eigenlijk, want dan moet ik elk uur naar de wc. Als het niet vaker is...

Maar ik drink sowieso bij elke maaltijd. Ik vind het alleen niet ''normaal'' om 1,5 uur na een warme maaltijd weer honger te hebben...

Ooh dat is redelijk normaal, als jij 6x per dag een kleine portie eet. Eet je om de 2 uur dus voor mij is dit redelijk normaal :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:07

Lau schreef:
Zertab schreef:

Ooh dat is redelijk normaal, als jij 6x per dag een kleine portie eet. Eet je om de 2 uur dus voor mij is dit redelijk normaal :j

Ja ik eet 6x per dag.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:13

Zertab schreef:
Lau schreef:

Ja ik eet 6x per dag.

Dan is daar echt niks mis mee dan is je vorige maaltijd verteerd. Je kan dan kiezen om iets kleins te eten bijv een rijstwafel met kaas/hummus/vlees.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:26

Ik snap jouw denkwijze wel, Zertab, maar zo zwart wit moet je het niet zien :(:) Ook het naar de wc gaan bij meer/genoeg drinken is in het begin zou, maar daar gaat het lichaam uiteindelijk aan wennen.

Ik zou nog vaker dan die 6x per dag moeten eten. Mijn lijf kan geen grote (normale) porties verwerken, dus ik zit enorm snel vol, maar heb dus ook heel snel weer honger. En dan niet gewoon trek, maar echt rommelende maag en naar ervan. Tot ik ergens druk mee bezig ben, dan merk ik het pas als ik flauwval :+ Net als drinken, dat doe ik ook te weinig, ik heb niet zo vaak dorst en kan echt last hebben van drinken als ik geen dorst heb. Maar ik heb braaf een wekker staan de hele dag door, als zijn het maar 3 slokken op dat moment, dan denk ik er iig aan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:57

Mars schreef:
Zertab schreef:

Oeh wat ben je streng voor jezelf! Ook een zwart/wit denker toevallig?

Honger hebben is een signaal van je lichaam, daaraan toegeven is iets natuurlijks en niet per se zwak. Misschien jezelf helpen door wat voedzame en vullende tussendoortjes in huis te halen? Die je gewoon mag nemen zonder jezelf op je kop te geven?

Ik ben jaren terug ruim 30kg afgevallen, weet hoe lastig het soms is. Inmiddels is het 38 en ben ik ook jaren stabiel maar er heeft echt een méga knop om moeten gaan. En dat zat m ook vooral in niet mezelf afstraffen als t niet goed ging :o Dus ik snap hoe je je voelt

Dit is echt zo waar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:30

Dat er een interne vacature voor een taak openstaat. Woensdagavond verstuurd naar personeel.. en deze voor morgen ingeleverd moet. Ik dacht tot en met morgen.

En ik eigenlijk ook niet zo goed weet hoe de brief te beginnen bij een interne vacature voor een taak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:16

Wil zo gaan slapen, maar ramen wel open want dat is gwn beter. Wil morgen niet met koppijn wakker worden. Staat er een ahsjfalqkebfm trekker aan om te sproeien. Leuke buren zeg, doe dat over dag of sochtends. Flikken ze echt altijd.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:33

Marije_1997 schreef:
Wil zo gaan slapen, maar ramen wel open want dat is gwn beter. Wil morgen niet met koppijn wakker worden. Staat er een ahsjfalqkebfm trekker aan om te sproeien. Leuke buren zeg, doe dat over dag of sochtends. Flikken ze echt altijd.

Snachts sproeien is effectiever. :j
Maar irritant is het zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:43

nicole_floor schreef:
Marije_1997 schreef:

Snachts sproeien is effectiever. :j
Maar irritant is het zeker.

Klopt, maar deze boer heeft het vorig jaar geflikt onze hele zomer de verneuken door iedere zondag avond en nacht te sproeien, mer de trekker zo dat wij em dus horen. M'n vader is goed kwaad geweest, maar ben bang dat ze het weer gaan proberen. Door de weeks zie je ze niet sproeien hoor.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:44

Jaa dat is een beetje apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:46

nicole_floor schreef:
Jaa dat is een beetje apart.

Ach ja ik ga er ook niets van zeggen. En m'n ramen blijven open. Maar word een kort nachtje, alweer Hahaha als het goed is moeten ze voor 10 uur de bende uit zetten. Dus ze hebben nog een klein kwartier.