Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:10

Maar ik vind €15 onder de richtprijs van €50 toch wel veel hoor... En uiteindelijk heb je er als verkoper niks mee te maken of iemand er voor moet rijden of kan komen lopen. Als er een richtprijs is, er een lager bedrag wordt gevraagd en er dan alsnog een tegenbod komt wat nog flink veel lager ligt dan je richtprijs, snap ik best dat je daar dan niet mee verder gaat. Dan is het voor mij meer de 30% onder mijn richtprijs dan de 5% die je nog van elkaar af zit. Neemt niet weg dat de koper het kan proberen, maar het argument 'want ik moet ervoor rijden' wordt hier toch ook wel vaker afgefakkeld.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:28

Ik reageer vrij allergisch op mensen die vragen: ‘wat is minimale vraagprijs?’ Want je weet al dat ze daar onder gaan zitten. Dus zet ik alvast maar hoger in.

Met het verkopen van een racefiets:
‘ wat is je minimale vraagprijs?’
‘1000 euro’ (was 950, maar ik ken dit spelletje)
‘Dan bied ik 800’
‘Dan gaan we niet tot elkaar komen’
‘Ja, maar ik moet van ver komen’

Zeg, het is niet alsof ik je verplicht om op de fiets terug naar huis te fietsen hè gast?!?

Dan komen er nog wat biedingen met 5 euro omhoog per keer. Maar eigenlijk weet ik al dat ik niet aan je wil verkopen.

Uiteindelijk is de fiets voor 950 weggegaan naar een hele leuke dame die vlak in de buurt woont. Ik kreeg laatst nog een appje met een foto dat ze er zo veel plezier van had en dat ze een hele leuke outfit had gescoord matchend bij de fiets. Ik hoop nog altijd haar een keer tegen te komen!

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 06:56

Ik stuur dat soms ook, maar meer omdat ik geen zin heb in het hele gedoe van bieden. Dus voor mij is het vaak take it or leave it.

Kan dus ook de andere kant op werken waarbij iemand meteen zegt of ze het wel of niet willen overnemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:34

Als ik de laagste prijs vraag ga ik daar ook nooit onder bieden. Is het mij nog te duur dan gaat het over. En anders koop ik het :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:09

Moestuin schreef:
Als ik de laagste prijs vraag ga ik daar ook nooit onder bieden. Is het mij nog te duur dan gaat het over. En anders koop ik het :)

Dat doe ik ook niet.
Als het dan voor mij te hoog is geef ik aan dat het voor mij dan boven budget is.
Krijg dan juist weer vaak terug; wat wil je er dan voor geven?
Met andere woorden ze willen nog wel zakken. Had dan gewoon je laagste prijs gezegd! >;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:16

Tamara schreef:
Maar ik vind €15 onder de richtprijs van €50 toch wel veel hoor... En uiteindelijk heb je er als verkoper niks mee te maken of iemand er voor moet rijden of kan komen lopen. Als er een richtprijs is, er een lager bedrag wordt gevraagd en er dan alsnog een tegenbod komt wat nog flink veel lager ligt dan je richtprijs, snap ik best dat je daar dan niet mee verder gaat. Dan is het voor mij meer de 30% onder mijn richtprijs dan de 5% die je nog van elkaar af zit. Neemt niet weg dat de koper het kan proberen, maar het argument 'want ik moet ervoor rijden' wordt hier toch ook wel vaker afgefakkeld.

Maar ze was akkoord gegaan met 45 euro inclusief verzenden. Als de verzendkosten 6 euro zijn, dan krijg je zelf 39 euro. Dus dan ligt dat niet gek ver weg meer van 35.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:17

pfff, mensen waar aan hooi verkocht is maar wanneer ze het op komen halen?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:07

beert schreef:
Tamara schreef:

Maar ze was akkoord gegaan met 45 euro inclusief verzenden. Als de verzendkosten 6 euro zijn, dan krijg je zelf 39 euro. Dus dan ligt dat niet gek ver weg meer van 35.

Klopt, maar dan zou ik als verkoper vragen of het verzenden met DHL akkoord is en dat scheelt dan ook weer. Feit blijft dat iemand een bod doet voor een minimumprijs die ze ervoor wil hebben en dat iemand dan daar nog weer onder gaat zitten met zo'n kulargument van ervoor moeten rijden. Dan is het aan de verkoper om te bedenken of je dat alsnog oke vindt of dat je dan liever wacht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:19

Moestuin schreef:

Dat dus
Vind het ook respectloos om er dan nog onder te gaan zitten ook al noemen sommigen dat het spelletje van marktplaats :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:47

Laatst een nep-leren jasje verkocht. Was wel mooi van kwaliteit. We hadden 25€ afgesproken. Komt ze het even passen, oh? Het is geen echt leer? En ik had toch maar 20€ bij me. Echt w t f :\

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:51

Alja schreef:
Moestuin schreef:

Dat dus
Vind het ook respectloos om er dan nog onder te gaan zitten ook al noemen sommigen dat het spelletje van marktplaats :+

Alleen werd er niet naar de laagste prijs gevraagd. Er werd gevraagd of er wat van de prijs af kan en dan ben je inderdaad aan het handjeklappen als het ware. Ik vind het stiekem een beetje erg dat die 'traditie' van tweedehands kopen verloren aan het gaan is en dat mensen eigenlijk meteen beledigd zijn. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:51

Heb je het toen alsnog verkocht voor 20 euro?
Die had ik toch vriendelijk maar beslist de deur gewezen zonder jasje vrees ik.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:05

Ineke2 schreef:

Nee, alsnog voor 25. Had gezegd dat we dat hadden afgesproken en er stond duidelijk nepleer. Dus of meenemen voor 25 of het ging over. Toen had ze toch nog 5€ in de broekzak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:19

Flying_Angel schreef:
Ineke2 schreef:

Nee, alsnog voor 25. Had gezegd dat we dat hadden afgesproken en er stond duidelijk nepleer. Dus of meenemen voor 25 of het ging over. Toen had ze toch nog 5€ in de broekzak.

Pfff dat zijn van die vuile trucjes. Goed dat je hebt volgehouden. Ik zou dat echt niet durven hoor om zo een artikel te kopen, de schaamte voorbij vind ik dat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:21

Ah goedzo +:)+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:47

Vreselijk hè die trucjes, zou dat echt nooit kunnen zelf.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:03

Pff hier een irritante...

Had 6 september geld overgemaakt voor wat Penny boekjes nieuw in plastic. Verkoper reageerde toen heel snel! Na het geld overgemaakt te hebben zei ze dat ze het op dezelfde dag of de dag erna zou opsturen. Na 2 dagen wachten een berichtje gestuurd of ze het al opgestuurd had want had nog geen track en tracé ontvangen. Na 3 dagen nog geen reactie.. toen toch maar weer berichtje gestuurd of ze meer wist? En toen reageerde ze opeens wel met een excuses voor late reactie en dat ik het morgen wel moest hebben... Uhhh?? Heb je het dan wel al opgestuurd of niet?? Dus weeral gevraagd naar de track en tracé.. vinkjes zijn groen maar weeral een stilte... Ben benieuwd of ze volgende week dan op de deurmat liggen of dat ik kan fluiten naar men geld.. het was geen groot bedrag maar je baalt toch wel even..

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:51

Daan13 schreef:
Oef dat zijn geen hoopvolle berichten voor jou.
En je hebt zo je best gedaan en ben je ook nog de Sjaak,de koper ook net zo goed hoor.

Vandaag zou iemand wat ophalen bij ons thuis maar er kwam niemand , krijg ik zojuist bericht dat ze op het adres was maar dat ze van niks wisten.

Best irritant dat je op de-- Noordelijke Ringweg-- woont en dat de Ringweg ook bestaat in dezelfde dorp....

Heb gevraagd waar ze werkt want het wordt via via opgehaald,kan het desnoods morgen ff op het werk van hun langs brengen.

Herkenbaar! Ik woon op de ...kade en de ...straat ligt hier om de hoek. Hoe vaak mensen niet dan naar de straat gaan ipv de kade en dan soort van boos zijn dat de bewoners van niks wisten :+ Meestal wel excuses als ik ze wijs op het verschil tussen kade en straat :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:30

Flying_Angel schreef:
Ineke2 schreef:

Oh ja, dat heb ik ook een keer gehad.
Kwam iemand iets ophalen voor 25 euro, maar hij had maar 20 euro bij zich, of een briefje van 50.
Vriendlief gaaf aan geen wisselgeld te hebben, dus meneer besloot dat hij het dan wel voor die twintig euro mee kon nemen.
Toen we aangaven dat het dan overging en hij weer kon vertrekken bedacht hij opeens dat hij nog wel 5 euro in de auto had liggen.
Sure, nice try :roll:

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:43

Nou ik had gereageerd op een vriezer (had een kleintje nodig aangezien ons nieuwe huis geen vriezer had, dus was nu voor tijdelijk even ergens).

Had op een vriezer 30 euro geboden en dit was akkoord. Afgesproken dat me vader hem vandaag om 10 uur zou ophalen aangezien het in zijn dorp was (net zo makkelijk). Me vader belde even over 10 op dat de vriezer wel een inbouw was dus de inhoud was wel wat minder dan we dachten. Vader had 25 euro gegeven ipv 30, maar de vriezer wel meegenomen. Naja al met al snel rond en ik dus blij.

Krijg ik net een beoordeling van 1 ster: vriendelijker en realistisch bieden. Uhhm okee, nu is me vader echt geen onvriendelijke vent ofzo en ze konden die 30 euro heus wel aanhouden ik wou hem toch wel.

Ik had hem 5 sterren gegeven omdat het allemaal zo snel kon.

Afijn, volgende keer rij ik zelf wel weer haha

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:40

Daphara schreef:
Tja, ik vind het niet een heel vreemd bod, jij vraagt €45 inclusief verzenden, zij bied €35 exclusief verzenden. Uiteindelijk is het verschil nog geen 5% als je de kosten van het verzenden van de €45 afhaalt.

Beetje onderhandelen hoort erbij, ik denk dat je het wel verkocht had voor die €40 als je een tegenbod had gedaan?

Nee, ik vroeg 50 excl verzenden en wilde zakken naar 45 incl :) Misschien niet helemaal duidelijk opgeschreven.

En het tegenbod van 40 heb ik gedaan, maar dat wilde ze niet omdat ze het wilde komen halen.

Overigens ging het hier om een brievenbus pakje van €4,10 :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:18

Afbeelding
De schoenen die ik had gekocht + de nieuwe veters die ik via balr. zelf heb binnen gekregen <3 ben er erg blij mee! Nu zijn ze one of a kind want originele hebben alleen maar zwarte of witte veters en niet deze <3

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:03

K_nolan schreef:
Nou ik had gereageerd op een vriezer (had een kleintje nodig aangezien ons nieuwe huis geen vriezer had, dus was nu voor tijdelijk even ergens).

Had op een vriezer 30 euro geboden en dit was akkoord. Afgesproken dat me vader hem vandaag om 10 uur zou ophalen aangezien het in zijn dorp was (net zo makkelijk). Me vader belde even over 10 op dat de vriezer wel een inbouw was dus de inhoud was wel wat minder dan we dachten. Vader had 25 euro gegeven ipv 30, maar de vriezer wel meegenomen. Naja al met al snel rond en ik dus blij.

Krijg ik net een beoordeling van 1 ster: vriendelijker en realistisch bieden. Uhhm okee, nu is me vader echt geen onvriendelijke vent ofzo en ze konden die 30 euro heus wel aanhouden ik wou hem toch wel.

Ik had hem 5 sterren gegeven omdat het allemaal zo snel kon.

Afijn, volgende keer rij ik zelf wel weer haha

Tja, er is in dit topic langs de kant van de verkoper ook al vaker aangegeven het niet zo netjes te vinden wanneer er een bod en afspraak gemaakt is om dan aan de deur bij het ophalen alsnog af te pingelen. Of dat meteen een 1 waard is, kan nog ter discussie staan, maar ik snap wel dat de verkoper het verloop niet heel erg leuk vond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:07

Aan de andere kant verkoper is ook niet duidelijk in zijn omschrijving geweest dat het om een inbouw ging. Heeft van beide kanten wel wat.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:18

Ik wist inderdaad niet dat het ging om een inbouw; ik had de maten later gevraagd via de app en op basis van die maten dus de inhoud berekend. Dit bleek dus niet te kloppen want bij een inbouw was ik nogal wat inhoud kwijt.

Overigens was ons contact zeker wel netjes, mijn vader heeft de verkoper minder gegeven omdat het dus om een inbouw ging en hier was ik niet bij.

Allebei de kanten heeft inderdaad wel wat, maar vooral de 1 ster vindt ik wel wat overdreven..