Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Als ik de laagste prijs vraag ga ik daar ook nooit onder bieden. Is het mij nog te duur dan gaat het over. En anders koop ik het
Tamara schreef:Maar ik vind €15 onder de richtprijs van €50 toch wel veel hoor... En uiteindelijk heb je er als verkoper niks mee te maken of iemand er voor moet rijden of kan komen lopen. Als er een richtprijs is, er een lager bedrag wordt gevraagd en er dan alsnog een tegenbod komt wat nog flink veel lager ligt dan je richtprijs, snap ik best dat je daar dan niet mee verder gaat. Dan is het voor mij meer de 30% onder mijn richtprijs dan de 5% die je nog van elkaar af zit. Neemt niet weg dat de koper het kan proberen, maar het argument 'want ik moet ervoor rijden' wordt hier toch ook wel vaker afgefakkeld.
beert schreef:Tamara schreef:Maar ik vind €15 onder de richtprijs van €50 toch wel veel hoor... En uiteindelijk heb je er als verkoper niks mee te maken of iemand er voor moet rijden of kan komen lopen. Als er een richtprijs is, er een lager bedrag wordt gevraagd en er dan alsnog een tegenbod komt wat nog flink veel lager ligt dan je richtprijs, snap ik best dat je daar dan niet mee verder gaat. Dan is het voor mij meer de 30% onder mijn richtprijs dan de 5% die je nog van elkaar af zit. Neemt niet weg dat de koper het kan proberen, maar het argument 'want ik moet ervoor rijden' wordt hier toch ook wel vaker afgefakkeld.
Maar ze was akkoord gegaan met 45 euro inclusief verzenden. Als de verzendkosten 6 euro zijn, dan krijg je zelf 39 euro. Dus dan ligt dat niet gek ver weg meer van 35.
Alja schreef:Moestuin schreef:Als ik de laagste prijs vraag ga ik daar ook nooit onder bieden. Is het mij nog te duur dan gaat het over. En anders koop ik het
Dat dus
Vind het ook respectloos om er dan nog onder te gaan zitten ook al noemen sommigen dat het spelletje van marktplaats
Ineke2 schreef:Heb je het toen alsnog verkocht voor 20 euro?
Die had ik toch vriendelijk maar beslist de deur gewezen zonder jasje vrees ik.
Flying_Angel schreef:Ineke2 schreef:Heb je het toen alsnog verkocht voor 20 euro?
Nee, alsnog voor 25. Had gezegd dat we dat hadden afgesproken en er stond duidelijk nepleer. Dus of meenemen voor 25 of het ging over. Toen had ze toch nog 5€ in de broekzak.
Daan13 schreef:Oef dat zijn geen hoopvolle berichten voor jou.
En je hebt zo je best gedaan en ben je ook nog de Sjaak,de koper ook net zo goed hoor.
Vandaag zou iemand wat ophalen bij ons thuis maar er kwam niemand , krijg ik zojuist bericht dat ze op het adres was maar dat ze van niks wisten.
Best irritant dat je op de-- Noordelijke Ringweg-- woont en dat de Ringweg ook bestaat in dezelfde dorp....
Heb gevraagd waar ze werkt want het wordt via via opgehaald,kan het desnoods morgen ff op het werk van hun langs brengen.
Flying_Angel schreef:Ineke2 schreef:Heb je het toen alsnog verkocht voor 20 euro?
Nee, alsnog voor 25. Had gezegd dat we dat hadden afgesproken en er stond duidelijk nepleer. Dus of meenemen voor 25 of het ging over. Toen had ze toch nog 5€ in de broekzak.
Daphara schreef:Tja, ik vind het niet een heel vreemd bod, jij vraagt €45 inclusief verzenden, zij bied €35 exclusief verzenden. Uiteindelijk is het verschil nog geen 5% als je de kosten van het verzenden van de €45 afhaalt.
Beetje onderhandelen hoort erbij, ik denk dat je het wel verkocht had voor die €40 als je een tegenbod had gedaan?
K_nolan schreef:Nou ik had gereageerd op een vriezer (had een kleintje nodig aangezien ons nieuwe huis geen vriezer had, dus was nu voor tijdelijk even ergens).
Had op een vriezer 30 euro geboden en dit was akkoord. Afgesproken dat me vader hem vandaag om 10 uur zou ophalen aangezien het in zijn dorp was (net zo makkelijk). Me vader belde even over 10 op dat de vriezer wel een inbouw was dus de inhoud was wel wat minder dan we dachten. Vader had 25 euro gegeven ipv 30, maar de vriezer wel meegenomen. Naja al met al snel rond en ik dus blij.
Krijg ik net een beoordeling van 1 ster: vriendelijker en realistisch bieden. Uhhm okee, nu is me vader echt geen onvriendelijke vent ofzo en ze konden die 30 euro heus wel aanhouden ik wou hem toch wel.
Ik had hem 5 sterren gegeven omdat het allemaal zo snel kon.
Afijn, volgende keer rij ik zelf wel weer haha