Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:41

Toen ik op de basisschool zat (eind jaren 90) had ons zwembad heel lekker snoep in de automaat.

Het was een soort reep/plak roze snoep. Het was heel taai (niet krokant, maar ook niet flexibel als kauwgom oid) als je er een hap van probeerde te nemen rekte het een beetje uit, met moeite. Het was behoorlijk lastig af te bijten daardoor.
Een plak/reep van het snoep was in mijn beleving ongeveer zo groot als 4x een lange Jan (2 op elkaar, twee naast elkaar).

Het snoep zelf was dus lichtroze, een klein beetje...glimmend? Parelmoer? Niet heel plakkerig. Ik weet niet meer hoe de wikkel er uit zag. Het zat in de automaat bij verder behoorlijk standaard dingen (mars, snicker) dus het zal niet iets heel exotisch geweest zijn.

Wie weet wat ik bedoel?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:53

Blijheid schreef:
Toen ik op de basisschool zat (eind jaren 90) had ons zwembad heel lekker snoep in de automaat.

Het was een soort reep/plak roze snoep. Het was heel taai (niet krokant, maar ook niet flexibel als kauwgom oid) als je er een hap van probeerde te nemen rekte het een beetje uit, met moeite. Het was behoorlijk lastig af te bijten daardoor.
Een plak/reep van het snoep was in mijn beleving ongeveer zo groot als 4x een lange Jan (2 op elkaar, twee naast elkaar).

Het snoep zelf was dus lichtroze, een klein beetje...glimmend? Parelmoer? Niet heel plakkerig. Ik weet niet meer hoe de wikkel er uit zag. Het zat in de automaat bij verder behoorlijk standaard dingen (mars, snicker) dus het zal niet iets heel exotisch geweest zijn.

Wie weet wat ik bedoel?

Ik weet wat je bedoeld.... Maar geen idee hoe het heet. Was okk een van mijn favorieten :Y)

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:00

Fruit matten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:04

Britta31 schreef:
Fruit matten?

Nee, wat ik zoek is zeker 2x zo dik en ook 2x zo breed en veel taaier. De kleur meer zoals roze biggetjes

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:06

Zat het opgerold in een rond doosje?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:09

Had het een zure vulling van binnen?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:31

Oh ik weet precies welk snoep je bedoelt. Ga even voor je zoeken!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:33

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:23

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:24

Hoe groeit een epipremnum verder als je een bladstek maakt. Met een bobbel of knik op de knipplek, of gewoon zonder dat je iets ziet?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:34

Kookaburra schreef:
Hoe groeit een epipremnum verder als je een bladstek maakt. Met een bobbel of knik op de knipplek, of gewoon zonder dat je iets ziet?

Als je hem met een node afknipt en op water zet, groeit er uit die node in ieder geval een wortel. :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:40

Arnon schreef:
Kookaburra schreef:

Als je hem met een node afknipt en op water zet, groeit er uit die node in ieder geval een wortel. :D

Oops, ik bedoel hoe de 'moederplant' verder groeit := Maar dat stond er niet (duidelijk) bij :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:04

Ik vraag me af, of ik nu wel of niet de stoep sneeuwvrij moet maken. Ik heb gisteren een stuk gelopen en op de sneeuw liep ik tien keer beter dan de schoongemaakte en gestrooide stukken. Gaat het nu niet juist voor extra gladheid zorgen als ik nu de sneeuw weg haal?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:13

Ligt eraan hoe uitgebreid je dit doet. Hier hebben mensen ook zo geschoven. En gestrooid dat er echt geen ijs en sneeuw ook meer ligt. Dan kan het prima. Doe je dat niet wordt het glad.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:14

Knudd schreef:
Ik vraag me af, of ik nu wel of niet de stoep sneeuwvrij moet maken. Ik heb gisteren een stuk gelopen en op de sneeuw liep ik tien keer beter dan de schoongemaakte en gestrooide stukken. Gaat het nu niet juist voor extra gladheid zorgen als ik nu de sneeuw weg haal?

Als je sneeuw wegschept blijft vaak alleen de onderste harde laag over, en ja. Die is een stuk gladder ;)

Zelf ben ik niet zo'n fan van zout. Als je de keus hebt zou ik liever zand/modder gebruiken. Ook met het oog op de lage temperaturen deze week.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:35

Ik heb geen zout/zand beschikbaar, verder vraag ik me überhaupt af of er iets in het schuurtje staat waarmee ik de sneeuw goed wegkrijg. Ik denk dat ik het ook maar laat liggen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:40

Knudd schreef:
Ik heb geen zout/zand beschikbaar, verder vraag ik me überhaupt af of er iets in het schuurtje staat waarmee ik de sneeuw goed wegkrijg. Ik denk dat ik het ook maar laat liggen.

Dan zou in er niet aa beginnen. Met een bezem
Laat je de onderlaag liggen. Strooizout kan je trouwens vaak gratis afhalen bij de milieustraat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:53

Sokje_6 schreef:

Dit lijkt er op maar is toch niet wat ik bedoel. Deze repen zijn wit/gelig van kleur en hebben een vulling. Het snoep dat ik bedoel is helemaal van een materiaal gemaakt

@Hilli; ik ken het alleen in een dunne plastic wikkel (net als waar nu een mars oid in zit) maar kocht ze ook per stuk in de automaat, dus misschien dat ze meerdere samen in een doosje verkochten?
@Marocje; geen zure vulling, er zat sowieso geen vulling, de smaak was wel wat zoetzuur

Ik denk steeds meer dat de verpakking ook roze was, fel neon roze

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:29

lenaa_tje schreef:
Knudd schreef:

Dan zou in er niet aa beginnen. Met een bezem
Laat je de onderlaag liggen. Strooizout kan je trouwens vaak gratis afhalen bij de milieustraat

Durf ik niet zo goed met de fiets om daar naartoe te fietsen :+ en lopend is een beetje te ver helaas. Maar bedankt voor het meedenken :j

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:40

Blijheid schreef:
Sokje_6 schreef:

Dit lijkt er op maar is toch niet wat ik bedoel. Deze repen zijn wit/gelig van kleur en hebben een vulling. Het snoep dat ik bedoel is helemaal van een materiaal gemaakt

@Hilli; ik ken het alleen in een dunne plastic wikkel (net als waar nu een mars oid in zit) maar kocht ze ook per stuk in de automaat, dus misschien dat ze meerdere samen in een doosje verkochten?
@Marocje; geen zure vulling, er zat sowieso geen vulling, de smaak was wel wat zoetzuur

Ik denk steeds meer dat de verpakking ook roze was, fel neon roze

De repen zijn wel echt felroze.

Je had ook nog Airheads.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:09

xChanelx schreef:
Pindakaa7 schreef:
Waarom word ik altijd zo enorm moe als er sneeuw ligt? Hebben meer mensen dit?
Ik begrijp er weinig van, ik hou juist heel erg van sneeuw. Maar toch word ik er kei moe door -O-

Als het ook is als je binnen bent en niet zoals xSCWx zegt door het door de sneeuw ploeteren, kan het er misschien nog aan liggen dat het lichter is buiten en je 's nachts dus minder (diep) slaapt?

Hier altijd voordat er sneeuw valt een drukkend gevoel in mijn hoofd.

Dag erna dus vaak stuk vermoeider.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:14

@blijheid; moam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:25

f4bjheu schreef:
@blijheid; moam?

Nee, dat zijn ze niet.

De roze airheads lijkt er nog het meest op :j
Mooie puzzel :))